حسن روحانی ضمن دعوت به پرهیز از اظهارات تفرقه افکنانه به اظهارات هفته گذشته وزیر اطلاعات واکنش نشان داد.

سید صادق روحانی: هفته گذشته حیدر مصلحی وزیر اطلاعات گفته بود که «اطلاعات دقیقی داریم کسی که خود را پیشگوی حوادث فتنه 88 عنوان می‌کند، در فتنه دست داشته است.» (ایــنــجـــا) وزیر اطلاعات بدون نام بردن از آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی، با بیان اینکه کسی که جزو سران فتنه بوده و نظام مانند دوتن دیگر او را محصور نکرده امروز امر بر او اشتباه نشود.
سخنان مصلحی در حالی بیان شده است که پیش از آن آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با خبرنگاران، دانشجویان و طلاب که خواستار نامزدی وی در انتخابات بودند از جلسه‌ای در سال 87 با اعضای مجلس خبرگان خبرداد که در آن وضعیت کنونی کشور را پیش بینی کرده است.( ایــنــجــا)
حالا حسن روحانی که از وی به عنوان نامزد نزدیک به هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یاد می‌شود در کنفرانس خبری پس از ثبت نامش در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به اظهارات مصلحی واکنش نشان داد و گفت: اعتقاد دارم با وجود قرار داشتن در شرف انتخاباتی بسیار مهم که باید آن را با حضور پرشور مردم به یک حماسه سیاسی تبدیل کنیم، بیان هر گونه سخن تفرقه آمیز و اختلاف برانگیز و شکاف آفرین به مصلحت جامعه نیست.
آنگونه که فارس گزارش داده است وی همچنین بدون ذکر نام وزیر اطلاعات گفته است: افرادی که فقط چندماه از دوران مسئولیتشان باقی مانده باید در بیان کلمات و جملات خود احتیاط بیشتری داشته باشند.
این نامزد انتخابات همچنین در خصوص حضور هاشمی رفسنجانی در عرصه انتخابات و انصرافش به نفع وی گفت: بعید است ایشان داوطلب ریاست جمهوری شود اما در این چند روز آینده همه چیز مشخص می‌شود.
روحانی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید، دولت صلح و سلام و آشتی خواهد بود گفت: در صورت پیروزی در انتخابات و تشکیل دولت بحث آشتی با اجماع همه بزرگان نظام در سه سطح پیگیری می‌کند. آشتی با نخبگان و مدیران لایق و بازگشت آنان به عرصه کار و فعالیت با تشکیل دولت فراجناحی و پایان فرقه گرایی و انزوای خبرگان جامعه موجب کارآمدی دولت می‌شود.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در خصوص تعاملاتش با اصلاح طلبان و اصولگرایان برای ورود به صحنه انتخابات اظهار داشت: بنده اعتدال گرا هستم و همواره با اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل روابط صمیمی و خوب داشته ام. اکنون نیز با بزرگان هر دو جناح مشورت کردم و امیدوارم آرای معتدلین را جذب کرده و همه کسانی را که معتقد به عقلانیت و اعتدال در شرایط فعلی هستند در کنار دولت تدبیر و امید قرار گیرند.
خاتمی برای حضور در انتخابات من را تشویق کرد
روحانی امروز پس از ثبت نام در وزارت کشور مستقیم به دانشگاه شهید بهشتی رفت تا در جمع دانشجویان این دانشگاه سخنرانی کند. وی در جمع دانشجویان گفت: برای ورود به انتخابات با خیلی ها مشورت کردم یکی از آنها آقای هاشمی بوده است. البته آقای خاتمی هم به نحوی من را تشویق کرده است.
وی ادامه داد: دانشجویی در دانشگاه از من پرسید که اگر یکی از این دو نفر یعنی آقای هاشمی یا خاتمی کاندید شود شما استقبال می کنید یا نه؟ پاسخ دادم بله اگر بزرگان انقلاب بخواهند کاندید شوند موجب شور و هیجان است. مخصوصا وقتی دیدم آقای هاشمی اشاره کوچکی کردند که من نگفتم نمی آیم، عده ای دستپاچه شدند و شروع به توهین کردند. آقای خاتمی یک شخصیت فرهیخته است و آقای هاشمی از ارکان این نظام است.
اهم سخنان رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به نقل از مهر می آید:
  • در مذاکرات تهران با 3 وزیر اروپایی در دو مسئله دچار مشکل شدیم آنها گفتند طبق قطعنامه باید پروتکل منع سلاح هسته ای را امضا کرده در مجلس تصویب و آن را عملیاتی کنید که ما به آنها گفتیم ما این پروتکل را قبول می کنیم اما اینکه در مجلس تصویب شود نیاز به تشریفات دارد و به ما ارتباطی ندارد.
  • مسئله دوم این بود که گفتیم هر تعلیقی در هر اندازه ای انجام شود باید داوطلبانه باشد ولی آنها زیر بار نمی رفتند. البته یکی از ابتکارات مذاکرات در طول 22 ماه این بود که هیچ وقت جمهوری اسلامی ایران تعهد حقوقی به اروپا نداد و گفت به صورت داوطلبانه تعلیق را انجام می دهد.
  • در سال 84 با اروپا صحبت کردیم که یک طرح 4 مرحله ای داریم که بر اساس آن اصفهان فعال شده و سانتریفیوژهای جدید نصب و سانتریفیوژهای قدیم نیز فعال شوند. اما گفتند این باید در دولت بعدی عملیاتی شود. ما تصور می کردیم که رئیس جمهور آینده آقای هاشمی است و روند مذاکرات با همین شیوه ادامه پیدا می کند اما انگلیسی ها می گفتند هاشمی رئیس جمهور نیست، رئیس جمهور شما شهردار تهران است.
  • تعلیق با اجازه کتبی رهبری بود ما هیچ کاری را بدون اجازه رهبری انجام نمی دهیم. رهبری در مهر 84 بعد از اینکه دوره کاریمان تمام شد در نماز جمعه فرمودند تمام تصمیمات در بحث مذاکره با مشورت جمعی صورت گرفته و در این مسئله فرد تصمیم نگرفته است.
  • اگر از حوادث 88 به عنوان یک فتنه نام ببریم باید از قبل از رای گیری درباره آن صحبت کنیم نه بعد از رای گیری؛ فتنه از زمانی شروع شد که در صدا و سیما تهمت های ناروا زده شد. اگر واقعا می خواهیم نگذاریم در جامعه چنین اتفاقاتی بیفتد باید انسجام و وحدت ملی بوجود آوریم؛ چرا آن زمانی که این اتفاق آغاز شد با آن برخورد نکردند، صدا و سیما فردای آن روز به همه کسانی که به آنها توهین شده بود وقت می داد تا از خود دفاع کنند.
  • انشاءالله حماسه سیاسی آفریده می شود اما این حماسه بدون آزادی و حضور دانشجویان امکانپذیر نیست. من از همه مسئولان خواهش می کنم که فضا را باز کنند اگر من رئیس جمهور آینده باشم فضای پادگانی در دانشگاه را نمی پسندم.
29219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آذر DE ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    از حرفاش خوشم اومد امیدوارم رای بیارین چون حرفاتون بوی خوشی میده
  • بدون نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    "رئیس جمهور شما شهردار تهران است" پسر يك دنيا معني پشت اين حرفه. كسي ميدونه دقيقا يعني چي؟
  • بهروز IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    لطفا به آقای روحانی بگید از انگلیسی ها بپرسن ببینن رئیس جمهور بعدی کیه؟
    • منصور نوین IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      73 19
      دمت گرم بهزاد کلی خندیدیم
  • آرمان IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    زنده باد حسن روحانی
  • بدون نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    2 1
    واقعا بوی خوشی ازصحبت هاش می یاد، اما خیلی جالبه بعضی از کاندیداها با وجود شرایط حساس مملکت هنوز جناحی و حزبی فکر می کنند و حاضرند به هر قیمتی جناح رقیب رو کتار بزنند، این ادبیات ادبیات یک سیاستمدار مصلح است
  • علي IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    3 1
    قابليت رييس جمهور شدن را دارد و اين امر را با سخنان سنجيده و منطقي اثبات نموده ضمنا به نظر ميرسد كه ايشان شجاعت لازم را نيز دارا هستند.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    14 5
    اظهارات تکان دهنده ای بود.
  • سجاد A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 0
    درورد بر روحانی زنده باد ایران زمین