ایسنا نوشت:

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های من اجرای عدالت منطقه‌ای است و قطعا تبعیض بین استانهای کشور را بر طرف می‌کنم.

محسن رضایی شب گذشته در نشستی خبری که در محل دفتر مرکزی ستاد انتخاباتی وی در شهر کرمانشاه برگزار شد، ابراز عقیده کرد: در حال حاضر شاهد تبعیض و نابرابری بین استانهای کشور هستیم به گونه‌ای که استانهایی مثل کرمانشاه که یک استان مرزی است و در دوران جنگ تحمیلی خسارات فراوانی دیده، هنوز نتوانسته به آن جایگاهی که لازم است، برسد و همواره مورد تبعیض و بی‌مهری دولتمردان قرار گرفته است.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری افزود: تمام تلاشمان این خواهد بود که استانهایی همچون کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کردستان که درگیر هشت سال جنگ بودند از عقب افتادگی ها درآوریم.

رضایی همچنین درباره جایگاه بانوان در دولت خود گفت: بانوان ایران اسلامی دارای ظرفیت های بسیار بزرگی در تمامی بخش ها و ابعاد هستند که یقینا در دولت من بانوان حضور پررنگی خواهند داشت و حتما وزیر زن هم در کابینه‌ام خواهم داشت.

وی با بیان اینکه "مهمترین دغدغه من زندگی مردم است که این سطح زندگی را هم در ابعاد اقتصادی و هم در ابعاد فرهنگی و معنوی ارتقا دهم"، افزود: امروزه شاهدیم که در تمام کشور، خیابان به خیابان قیمت‌ها با هم متفاوتند و این یعنی اینکه نهاد بازار را به خوبی شکل نداده ایم، بنابراین در دولت خود از طریق توافق با اصناف، یکسان سازی قیمت ها را به وجود می آوریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره جایگاه فرهنگ در دولت آینده خود گفت: فرهنگ را ابتدا در دولت خود و در میان دولتمردان جای می‌دهم و معتقدم که اگر دلتمردان اخلاق و رفتار فرهنگی را رعایت کنند و اخلاق و فرهنگ جامعه نیز رشد خواهد یافت. برنامه‌ام این خواهد بود که فرهنگ را به دست فرهنگیان، هنر را به دست هنرمندان، ورزش را به دست ورزشکاران و هر رشته و تخصصی را به دست متخصص خود بدهم.

رضایی با بیان اینکه "استانهایی همچون کرمانشاه که دارای پتانسیل ویژه‌ای در بخش کشاورزی و دامپروری است، در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی رشدی نیافته است"، تاکید کرد: توسعه چنین صنایع منطقه‌ای را در دستور کار خود دارم. کرمانشاه همچنین ظرفیت بسیار خوبی برای گسترش تجارت و صادرات دارد که برای تحقق این مهم نیاز است بازارچه های مرزی را توسعه داده و تقویت کنیم. گسترش تجارت بخش زیادی از تولید مشاغل را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه درباره تهدید یا فرصت بودن تحریم‌ها گفت: تحریم ها هم تهدید هستند و هم فرصت. همه چیز بستگی به عملکرد ما دارد، اگر برنامه داشته باشیم می توانیم تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم و اگر برنامه خاصی برای آن نداشته باشیم این تحریم ها، برای ملت و کشور تهدید است.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در مورد مذاکرات ایران و 1+5 نیز اظهار کرد: اگر آمریکایی‌ها از مذاکرات 1+5 آینده خود که در دولت یازدهم انجام خواهد گرفت صداقت نشان دادند، فضای جدیدی فراهم می شود که بتوانیم در مورد آنها تجدید نظر کنیم. در حال حاضر توپ در زمین آنهاست و ما می خواهیم ببینیم که چگونه می خواهند رفتار کنند.

رضایی ادامه داد: به هر صورت مساله هسته‌ای را باید حل کنیم و روند مذاکرات فعلی به نفع ما نیست و وارد وقت‌کشی می‌شود؛ بنابراین ادامه این مذاکرات با این وضع تحریم ها هرگز به سود ملت ما نیست و ما یک برنامه برد برد را تنظیم کرده ایم که آن را در پیش خواهیم گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    4 3
    مذاکرات هسته ای که زیر نظر رئیس جمهور نیست