مهر و تسنیم نوشت:

کامران باقری لنکرانی تنها گزینه جبهه پایداری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای ثبت نام به وزارت کشور آمد.
کامران باقری لنکرانی هم با حضور در وزرات کشور نام خود را در رقابت های ریاست جمهوری یازدهم ثبت کرد.

لنکرانی متولد 1344 از تهران با مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی ، مدرک تخصص بیماری‌های داخلی و فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد از دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

وی که یکی از جوانترین کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم است وزیر بهداشت کابینه اول محمود احمدی نژاد را در کارنامه خود دارد.
لنکرانی که گزینه جبهه پیداری در این انتخابات است ، حضور خود در عرصه انتخابات را حضور فردی ندانست و با تأکید به حضور گفتمان در انتخابات، اعتقاد دارد: در انتخابات مهم است که افراد را از نظر گفتمانی نقد کنیم، نقد گفتمان ها با اخلاق اسلامی منافات ندارد اتفاقاً عدم شفافیت با اخلاق اسلامی منافات دارد.

همچنین لنکرانی در یکی از سخرانی های خود با بیان اینکه از احمدی نژاد در کابینه اش استفاده نمی کند، تاکید کرد: اشخاصی که می گویند شب انتخابات افشاگری می کنیم، قابل اعتماد نیستند.

تسنیم نوشت:

پرویز داوودی، محمد سلیمانی، آیت‌الله رجبی، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان، سید‌محمدرضا حسینی، زهره طبیب‌زاده، حجت‌الاسلام علی مصباح یزدی، علی‌اصغر زارعی، امیرحسین قاضی‌زاده، سیدمسعود میرکاظمی، علی خطیبی، ابولقاسم جراره، صادق محصولی، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان و سیم‌فروش، کاندیدای جبهه پایداری را برای ثبت‌نام همراهی می‌کنند.
کامران باقری لنکرانی در سال 1344 در تهران متولد شد. وی یک خواهر و یک برادر دارد. در سال 1349 به علت شغل پدرش به شیراز رفتند. در سال 55 به علت شغل پدرش خانوادگی به آمریکا رفتند و تا سال 56 در آمریکا اقامت داشتند اما به علت مخالفت‌های مادرش به ایران بازگشتند ولی پدرش در آمریکا ماند. لنکرانی در سال 1371 ازدواج کرد و اکنون دارای سه فرزند پسر است.
وی پس از انقلاب فرهنگی و در سال 1361 در اولین کنکور پس از انقلاب شرکت کرد و با رتبه دو رقمی در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز پذیرفته شد. در سال 1368 دوره هفت سال پزشکی عمومی را تمام کرد و بلافاصله در آزمون تخصصی با رتبه 1 پذیرفته شد. در سال 1371 با پایان دوره تخصص، در فوق تخصص نیز پذیرفته شد و همزمان به عنوان استادیار به دانشگاه شیراز رفت.
لنکرانی در سال 1373 با 29 سال سن رئیس بیمارستان نمازی شیراز به عنوان بزرگترین بیمارستان جنوب کشور شد و پس از یک سال به معاونت اداری مالی دانشگاه شیراز برگزیده شد.
وی در سال 1375 به دلیل اختلاف سیاسی با رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی شیراز استعفا داد و همزمان با اتمام دوره فوق تخصصی‌اش رئیس گروه داخلی دانشکده پزشکی منصوب شد و در سال 1378 به رتبه دانشیاری ارتقا یافت و در سال 1384 پیش از آغاز دوران وزارتش با تصویب هیات ممیزه استاد تمام و پرفسور شد.
لنکرانی از سال 1370 تا 1380 در تمام انتخابات‌ها با حکم شورای نگهبان، در هیات نظارت بر انتخابات با عنوان نایب رئیس حضور داشت. در انتخابات مجلس هفتم نیز با حکم آیت‌الله جنتی، بازرس ویژه شورای نگهبان شد.
وی در سال 84 به عنوان جوانترین وزیر دولت نهم از مجلس رای اعتماد گرفت.
لنکرانی در تیرماه 1388، از جمله وزیرانی بود که به انتصاب برخی افراد خاص به سمت معاون اولی رئیس‌جمهور اعتراض کرد. وی پس از پایان دولت نهم، پیشنهاد سفارت و استانداری را نپذیرفت و به شیراز بازگشت تا بر کرسی استادی، پژوهش و طبابت تکیه زند.

 

برنامه‌ ۱۷۰ بندی‌ام به‌زودی رونمایی می‌شود
کامران باقری‌لنکرانی کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری لحظاتی پیش پس از ورود به ساختمان وزارت کشور جهت ثبت‌نام برای انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه‌ای مدون طراحی شده و حتی حاضریم آن را به شورای نگهبان نیز ارائه دهیم، گفت: امیدواریم انتخابات مظهر یک حماسه سیاسی باشد و همه مردم با حضور در انتخابات به کاندیدای مورد نظر خود رای دهند.
وی افزود: تلاش ما این است که در کنار ترغیب همه جوانان دلسوز نظام برای کمک در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، حرکتی مدبرانه برای حل مشکلات اساسی کشور داشته باشیم. کشور ما کشور جوانی است و می‌توانیم از این ظرفیت به نحواحسن استفاده کنیم.
عضو جبهه پایداری تصریح کرد: امیدواریم دولت یازدهم بتواند برای این حرکت مومنانه، اقدامی برای حل مشکلات کشور انجام دهد.
لنکرانی ضمن انتقاد از برخی جریان‌هایی که به ثروت و قدرت وصلند، درخصوص احتمال حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: کشور جوان ایران نیاز به فکرهای جوانانه دارد نه اینکه به گذشته بازگردد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: همانگونه عرض کردم، برنامه‌ای مدون در 170 بند طراحی کرده‌ایم که در روزهای آتی از آن رونمایی می‌کنیم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    19 0
    سلام از رئیس جمهور آینده انتظار میرود که قدرت خرید مردم را بتواند بالابرد و اقعا با این حقوق و دستمزدها امکان زندگی غیر ممکن میباشد
  • محمد IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    41 10
    آقای دکتر شما جوان خوبی هستی اما این به این معنا نیست که بتوانی کشتی طوفان زده این کشور را هدایت کنی ، شما تجربه کافی نداری این لقمه برای شما زیاد است ، مگراین کشور از رئیس قبلی شما چه خیری دیده که از شما ببیند.... ، اطرافیانت تندترین کسانی هستندکه در کنارت هستندو به شما مشورت می دهند ، ملت ایران تصمیمات و نقطه نظرات اطرافیانت را فراموش نکرده اندو ملت ایرن دوباره از این سوراخ گزیده نخواهند شد. مواطب خودتان باشید پیشنهاد میکنم مطب را باز کنید وبه ملت سرافراز خود خدمات بدهید
  • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    36 9
    اگه هاشمی نبود که بهش فحش بدی چه حرفی برای گفتن داشتی؟
  • حسن فریدون IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    11 11
    کاندیدای موردعلاقه من دکترلنکرانی است.
  • محمد IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    12 11
    آقاي لنكراني بر عكس خاتمي فردي شجاع و با بصيرت است
  • بدون نام EU ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    7 4
    درود بر دکتر لنکرانی.من که قطعا به ایشون رای میدم.هم برای سابقه ی کاری موفقشون هم برای شخصیت شون