کیوان کثیریان

1

خون من آبی نیست اما از کودکی طرفدار استقلال بودم. هنوز هم هستم، با این تفاوت که در سال هایی که امیر قلعه نویی سرمربی می شود به خودم مرخصی می دهم. دیده ام بعضی های دیگر هم همینطوری اند. در این سال ها استقلال برایم می شود یکی از تیم های معمولی لیگ؛ شبیه مس کرمان مثلا.
حالا اینکه توی این فوتبال که همه شواهد بر ناپاکی اش دلالت دارند و می گویند عین لمپنیزم است، شادی بعداز گل دارد، خیلی ها از خرد و کلان دروغ می گویند، تقلب می کنند، به هم بهتان می زنند، روزی صدتا حاشیه دارد، خیلی از تماشاگران و مربیان و مدیران و بازیکنانش راحت فحش آبدار رد وبدل می کنند و هزارتا داستان دیگر دوروبرش هست چرا باید هوادار تیمی بود، دیگر بماند. هابی است دیگر. معدود سرگرمی هایی مثل فوتبال و لیگ و نود هم نباشند خدا می داند چه بر سر آدم می آید.
اما بالاخره هرچیزی حدی دارد، "دوز"ی دارد. توی همین فوتبال هم سخت است از دوز بالای تظاهر و ریاکاری و عوامفریبی و لمپن بازی هواداری کردن. کل یوم سخت است دیگر!

2
در فوتبال ما کلی پول رد و بدل می شود، کلی شهرت دنبالش هست و کلی محبوبیت هم به همراه دارد. شاید تمام حواشی و گرفتاری های فوتبال هم بابت همین امتیازات است.
اما در این میانه هستند بازیکنانی که صفت هایی مثل بااخلاق و نجیب و امثال آن را یدک می کشند. حالا یا واقعا بااخلاق هستند مثل بعضی از بازیکنان و مربیان و یا به هرصورت می صرفد که بااخلاق به نظر بیایند. بالاخره محبوبیت گاهی با حاشیه و سروصدا به دست می آید و گاهی  با اخلاق خوش و آرامش و جوانمردی و برای بعضی ها هم با "بااخلاق نمایی" جلوی دوربین ها و در رسانه ها.
اینکه واقعا برخی بر اساس چه فاکتورهایی به این عنوان رسیده اند خدا می داند. گاهی هم فیلم ها و لب خوانی هایی لو می رود که می بینی آقای مثلا بااخلاق از آن حرفها هم بلد است و از آن کارها هم از دستش درمی رود.
حالا نکته این است که در فوتبال به چه مرام و منش و فضایلی می گویند اخلاق؟ چه کسی بااخلاق است؟ مثلا کسی که کم اخطار بگیرد؟ با داور درگیر نشود؟ فحش ندهد؟ داور را گول نزند؟ تمارض نکند؟ در مصاحبه ها صدایش پایین باشد؟ علیه کسی مصاحبه نکند؟ مظلوم باشد؟ گل محمدی باشد؟ باقری باشد؟ مهدوی کیا باشد؟ یا بااخلاق، کسی است که در مقاطع مهم و پیچ ها و بزنگاه های حساس، فضایل و رذایل خودش را در عمل نشان بدهد و معلوم شود چندمرده حلاج است؟
3
ماجرایی که میان مهدی مهدوی کیا به عنوان بازیکن و یحیی گل محمدی به عنوان مربی پرسپولیس در یکی دوماه گذشته پیش آمد، از منظر اخلاق قابل بحث است و می تواند بهانه ای باشد برای مقایسه دو نوع سلوک و منش و ارزیابی اخلاق مداری دو مدعی اخلاق در فوتبال ایران.
یکی وقتی یک لحظه اساسی فاش گویی فرامی رسد، درددل هایش با اشک هایی همراه می شود که همه باورش می کنند و مردانه پای حرفی که درباره کناره گیری زده می ایستد و به هیچ قیمتی حاضر نمی شود عوضش کند و آن دیگری وقتی به همان بزنگاه مهم می رسد، برای نجات خود، روی آنتن قول دروغینِ کناره گیری می دهد که البته اعتبار این قول چند دقیقه هم دوام ندارد.
این یکی با وجود تمام بی معرفتی هایی که دیده، همواره به منافع تیم محبوبش فکر می کند و اجازه نمی دهد دلخوری اش برای تیم حاشیه بسازد، به پنج دقیقه بازی پیش از خداحافظی قانع می شود و بعد برای حرام نکردن تعویض های تیمش به پنج دقیقه بازی تشریفاتی و فانتزی هم رضایت می دهد ولی آن یکی حاضر است شخصیت دوستش را له کند و سرآخر با ژست مربی سختگیر و با دیسیپلین، این پنج دقیقه را با مّنت به او صدقه بدهد.
این یکی، راه رفتنش توی زمین می ارزد به چندتا از بازیکنانی که مربی تظاهر می کند به آنها اعتقاد دارد و درهمان پنج دقیقه که به بازی گرفته می شود، به اندازه نود دقیقه ی دیگران خوب بازی می کند ولی آن دیگری برای آنکه خودش را بزرگ نشان دهد، تجاهل می کند که امثال نقی زاده و ماهینی و نوروزی از مهدوی کیا موثرترند و به قیمت زیر سوال بردن فهم خود از فوتبال، تظاهر می کند که در آنها چیزهایی می بیند که در مهدوی کیا نیست!
4
تعارف که نداریم. یحیی گل محمدی هرگز بازیکن بزرگی نبوده. هرگز مدافع مطمئنی به حساب نیامده. زمانی اتوبان کناری تیم ملی لقب گرفته. آن ضربه چیپش هم که معروف است، البته مثل گلش به ایرلند و اشک های بعدش. او هرگز بازیکن محبوبی هم نبود. کمتر کسی یادش می آید که او چه روزی از فوتبال خداحافظی کرد و کمتر کسی از این خداحافظی غصه خورد. اما در کنار شادی های پرشماری که مهدوی کیا چه در تیم ملی و چه در باشگاه های اروپایی برای ملت ایران آفرید، خداحافظی مظلومانه و غریبانه او را نیزهمه به یاد خواهند سپرد. همه به یاد خواهند آورد مهدوی کیا را که در تنهایی محض و با بغض و دلشکستگی، چهارگوشه زمین را بوسید، بی آنکه هیچکدام از بازیکنان و مربیان و مسوولان بی معرفت قرمزهمراهی اش کنند و بی آنکه تماشاگران مغموم پرسپولیس دل ودماغ تشویق اورا داشته باشند. آن هنگام مسلماً کسی از گل محمدی و البته رویانیان به نیکی یاد نخواهد کرد.
گل محمدی در اوج نخوت و تبختر، بابت نتایج نسبتاً خوبی که بدست آورد، به تدریج ژست یک مربی سختگیر و اصولگرا را گرفت که ظاهراً به خاطر مصالح تیم، حتی به دوستش که از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است هم "باج" نخواهد داد. اصرار عجیب او بر خداحافظی زودهنگام و پیش از پایان فصلِ مهدوی کیا آغازگر ماجرا بود و شاید همین یک دندگی ها و حاشیه های بی مورد که گل محمدی طی مدتی کوتاه بر سر این موضوع ایجاد کرد، یکی از دلایل باخت تیمش در فینال جام حذفی باشد. او جامی را از دست داد که به اندازه ده جام برای هواداران قرمزها اهمیت داشت؛ پایشان را به آسیا باز می کرد و ناکامی ها و تحقیرهای تمام فصل را از یادشان می برد.
اینکه یک مربی، تحمل بزرگ بودن بازیکنش را نداشته باشد، حتی نیمکت نشینی را از او دریغ کند و روی سکو بنشاندش و تاب آن را نداشته باشد که یک خداحافظی باشکوه درخور و در شان بزرگی و خدمات او برگزار شود، نامی جز اخلاقمداری دارد. هیچ جای دنیا با قهرمان ملی شان اینگونه برخورد نمی کنند. علی دایی هم درحق کریم باقری کار مشابهی کرد و قلعه نویی در حق علی دایی.
اشک های مهدوی کیا در آن برنامه معروف نود و خداحافظی اندوهبارش بعد از فینال جام حذفی از فوتبال، سند سقوط اخلاقی و مدیریتی  یک آدم است؛ گیرم که آن آدم جلوی دوربین ها با شخصیت باشد، فحاشی نکند و ژست آدم های اخلاقگرا را بگیرد. اما به هر صورت یادمان نرود که بزرگمنشی، بی عقدگی، صداقت، نیکخواهی، جوانمردی، معرفت، دوری از حسد و غرور و نخوت و دوری از قدرت طلبی هم از فضایل مهم اخلاقی است.
5
می گویند اگر فلان ضربه به تیر دروازه نمی خورد و ماهینی اشتباه نمی کرد و پنالتی ها  توی چارچوب بود، حالا گل محمدی در عرش بود و مهدوی کیا هم خداحافظی باشکوهی داشت و نیازی به این حرف های تلخ نبود. من می گویم نه، امکان نداشت. به هیچ ترتیبی گل محمدی این جام را نمی توانست ببرد. این قاعده ی بازی روزگار است. عدالت گاهی اینطوری خودش را نشان می دهد. آدم متبختر با زمین خوردنش، عبرت دیگران می شود. مهدوی کیا هم باید بداند که گاه بعضی آدم ها با وداع مظلومانه و غریبانه شان بیشتر ماندگار می شوند تا با یک خداحافظی باشکوه.
گل محمدی آن روز که با دیدن اشک های مهدوی کیا چون سرداری فاتح گردن فرازی می کرد باید فکر روی دیگر سکه را هم می کرد. اگر حواسش بود حالا نیازی نبود مظلومانه جلوی دوربین ها گردن کج کند. او صاحب شکل دیگر و ورژن مدرنی از همان ویژگی هاست که گفتم هواداری کردن از "دوز" بالای آن سخت است!
متاسفانه گل محمدی همانطور که بازیکن بزرگی نبود، مربی بزرگی هم نشد و با این منش، البته نخواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291354

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 145
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    بله درست است بنده كاملاً با حرفهاي ايشان موافقم اخلاق در جامعه ي ما مرده است
  • سعید EU ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    البته این نظر شما آدم استقلالی برای ما پرسپولیسیای ریشه دار و با اصالت اصلاً مهم نیست و ما قمرمانی رو به هرطریق نمی خواهیم.
    • بدون نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      185 8
      اتفاقا تحلیلهای اقای کثیریان؛ولو به عنوان یک استقلالی؛برای پرسپولیسیهای اصیل و ریشه دار هم کاملا منطقیه...
    • بدون نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      49 4
      دوست عزيز من استقلالي هستم ولي روز بازي با سپاهان اينقدر جانانه از شما دفاع ميكردم كه همسرم تعجب كرده بود و ميگفت ببين اين پرسپوليسه ها خوب بايد جام توي تهرون نگه ميداشتيد تا ضرب شصتي از اينها بگيريم كه نشد ....
  • بدون نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    تو استقلالی نیستی. قلعه نویی آدم سالمی هست ولی امثال تو چشم دیدن موفقیتهاشو ندارن و سعی میکنن اون رو خراب کنن.
  • pouya IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    به عنوان یه پرسپولیسی میگم: مقاله زیبایی بود مخصوصاٌ عبارت کل یوم رو عالی اومدی!
    • صادق IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      اگرچه با بیشتر مطالب موافقم ولی نباید بی انصاف بود. گل محممدی بعنوان بازیکن از بهترین و خونسردترین دفاع های فوتبال کشور بود.شاید غیبت او بدلیل بیماری شما را به این قضاوت رسانده ولی ما فراموش نکرده ایم. نباید همه رو صفر و یک ببینیم.
  • استقلالی AM ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    111 7
    احسنت...خیلی صریح حرف ما را زدید... از همان لیست مازاد دادنش معلوم بود....در نیم فصل هم می خواستند مهدی را کنار بگذارند ولی نمی دانستند با تماشاگران چه کار کنند!!!! و در آخر هم که شما به خوبی همه چیز رو روشن کردید...
  • بدون نام EU ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    157 4
    کاملا موافقم...گل محمدی مرد بزرگی نبوده و نیست و نخواهد شد..ولی از بچگی اسم مهدی مهدوی کیا با اون بازی های زیباش و دویدن های تیزش توی دل و گوشمونه...مهدی جون دوست داریم...تو محبوبیتت بیشتر از قبل هم شد..ایشاا..روزی مربی بزرگی هم میشی..مطمئنم..
  • بدون نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    199 5
    گل‌محمدی حتی اگر در پرسپولیس بمونه و 100 تا قهرمانی هم باهاش بیاره، شاید پیش پرسپولیسی‌ها محبوب بشه، اما مطمئن باشه که منفورترین مربی نزد باقی فوتبال‌دوستان ایرانی است. یک موی مهدوی‌کیا که جزو بافرهنگ‌ترین و بااخلاق‌ترین و بهترین فوتبالیست‌های تاریخ ایران هست می‌ارزه به هزارتا نان به نرخ روز خور. من طرفدار هیچ تیم فوتبالی نیستم، اما از تمام پرسپولیسی واقعی تقاضا می‌کنم به صورت خودجوش و بدون دخالت سردارشون مکان و زمانی رو برای تجلیل از مهدوی‌کیا در نظر بگیرند تا با حضور چندصدهزار نفری‌شون به تمام نان به نرخ‌روزخورها نشان بدهند فرزندان واقعی ایران چقدر برای عاشقان ایران می‌ارزند.
    • بدون نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      57 2
      واقعا کاش میشد همچین برنامه و جشن باشکوهی از طرف خود هوادارها برای تجلیل از پهلوانی مهدی عزیز تدارک دیده بشه...برنامه ای بدون حضور و دخالت اعضا و کادر فنی و مدیریت تیم...جشنی با حضور همه هوادارهای فوتبال چه استقلالی و چه پرسپولیسی و...تا به مهدی عزیز ثابت کنیم که حساب هوادارها از بازیکنهای بی غیرت و پولکی فوتبال جداست...فوتبالیها که واقعا در بحث خداحافظی مهدی ابروریزی کردند نه تنها با بازی افتضاحشون حسرت اخرین قهرمانی رو به دل مهدی گذاشتند بلکه با اون کار زشتشون در تنها گذاشتن مهدی در پایان بازی نشون دادند که برای این جماعت غیر از خودشون و پول هیچی مهم نیست؛نه رفاقت حالیشونه،نه غیرت و مردونگی و نه حتی ذره ای احساس همدردی برای کسی که به قول خود فوتبالیها داره مرگ اولش رو تجربه میکنه...
  • ابوذر IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    83 4
    خرف دل ما رو زدی مهدوی کیا با این خداحافظی بزرگتر شد من که یک استقلالی ام مهدوی کیا رو بسیار دوست دارم خصوصا به خاطر اخلاق بی نظیرش ولی اون گل محمدی چی ...واقعا نشون داد یه عمر حسرت دیدن محبوبیت امثال مهدوی کیا و باقری رو داشته..هرچند هواداران پرسپولیس هم قدر این ستاره ملی رو ندونستند
  • بدون نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    76 3
    جناب کثیریان همیشه بی صبرانه منتظر نوشته های قشنگ شما هستم و از خواندن آن لذت میبرم . من یک استقلالی هستم . البته استقلال از نوع عابدزاده و ورمزیار و مطلق و زرینچه و فنونی و حسن زاده و بیانی ها وغیره و ذالک . استقلال امروز یا حتی فوتبال امروز البته از نوع داخلی آن برایم فقط یک فان است برای وقت گذراندن . اما مهدوی کیا و کریمی و امثال اینها در فوتبال امروز ما مرواریدی هستند برای خودشان . متاسفانه منطق نادرستی هست که میگوید برای بزرگ شدن با بزرگتر از خودت دربیفت . خیلی ها به جایگاه امثال مهدی چنگ می اندازند تا به او برسند و او را به زیر بکشند ولی زهی خیال باطل . مهدی بزرگ بود و بزرگ هست و بزرگ میماند .
  • هادي IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    84 2
    بسيار عالي بود . لمپن ها حافظه كوتاه مدت جامعه اند . هيچ وقت ماندگار نمي شوند .
  • بدون نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    55 3
    افرین عالی بود........
  • پرسپولیسی قدیمی IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    68 4
    آفرین ، آفرین ، آفرین از این متن لذت بردم و البته یاد آوری آنچه اتفاق افتاد دلم را به درد آورد . حقیقت همین است که شما نوشته اید متاسفانه این افراد فقط در ظاهر جنتلمن هستند . به هر حال مهدی چهره ای است که تا سال های سال از حافظه ورزش دوستان پاک نخواهد شد والبته بی معرفتی گل محمدی هم احتمالا به تمثیلی همیشگی از بی اخلاقی در ورزش ایران بدل می گردد چیزی شاید نقطه مقابل آنچه از تختی ها و پوریای ولی شنیده ایم . با مرور داستان مهدوی کیا و گل محمدی بیش از هر چیز به یاد قصه داش آکل و کاکا رستم افتادم ، آدم است دیگر ......
  • میلاد IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    59 1
    الحق و الانصاف که حرف دل مارو زدی ... فقط آدمهای بزرگ میتونن چنین خداحافظی هایی داشته باشن. مثل زیزو.
  • محمد IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    23 77
    واقعا براي پرسپوليسيا و نويسنده اين مقاله متاسفم شما كه ميخوايد از كار گل محمدي ايراد بگيري چرا راجع قلعه نوعي اظهار نظر ميكني؟ البته حق داريد داغ يه همچين مربي تو دل پرسپوليسيا مونده!!!!! بوي سوختگي كل شهر رو گرفته!!!!!!!!!
    • مسعود IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      18 8
      جالبه كه اين نوشته راجع به اخلاقه و بعد اقدام به تمسخر تكلم قلعه نويي (كل يوم) براي جذاب كردن نوشته ش پرداخته. همه افراد ايرادهايي دارند ولي وقتي مي خوايم راجع به اخلاق صحبت كنيم خوبه حداقل توي همين 4 كلام صحبتمون اخلاق رو رعايت كنيم.
  • پرسپولیس IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    4 1
    اخلاق مداری یحیی صفر و زیر صفر است. قبلا شک داشتم ولی حالا با این رفتارهاش ثابت شد. رویانیان باید پورشه وارد کند و شیرینی هم با زور رویانیان سرپرست شد و حتی عقلش نکشید که بازیکنان را دور مهدی جمع کند انگار با رفتنشان به رختکن نتیجه عوض میشده فوتبال و اخلاق را هر سه نفر باختند و مهدی جاودانه شد. رویانیان حالا قهرمان نشده الکی به قهرمانی استقلال گیر داده او همیشه زبانش جلوتر از عقلش است.
  • پوریا IN ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    68 1
    خدا پدرت رو بیامرزه آقای نویسنده حرف دل ما رو زدی. مهدوی کیا تو 5 دقیقه 2 تا موقعیت گل ایجاد کرد. گل محمدی خراب کرد خراب. البته نمیدونم شاید یحیی هم واقعا میخواست شان مهدی حفظ بشه اما احمقانه ترین راه را رو اتنخاب کرد.
  • ali IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    58 3
    حرف دال ما پرسپولیسی ها را زدی عالی بود. ممنون
  • قرمز IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    41 2
    به خداوندی خدا از گل محمدی و رویانیان نمی گذریم اشکهای مهدی و عظمت مهدوی کیا برایمان ماندگار است.مهدوی کیا سرور هر چی ... فقط منتظر فرصت هستیم تا تاوان کار رویانیان و یحیی رو نشون بدیم.
  • اکبر IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    44 2
    از مکافات عمل غافل مشو گندم از گتدم بروید جو ز جو
  • ستار طحانزاده IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    49 2
    پرسپوليس وهوادرانش باختن نه به خاطر بازي به خاطر ندين اشکهاي اسطوره تيمشان. شايد ورزشگاه آزادي باورش نمي شد در ميان اين همه تماشگر مردي بدون تکبر و مظلومانه او را ترک کند .مردي که در عرصه فوتبال هيچگاه نگفت من!!!!!!!
  • مهدی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    37 3
    سلام . واقعا درسته خداوند به انسانها درس هایی میده که نتیجه کار خودش میباشد . ببینید رویانیان با این همه پول و ولخرجیهای بیمورد چکار تونست بکنه .رضا حقیقی رو به ناحق از فجر بردش چه توهینها که به مدیریت فجر کرد حالا همون حقیقی پنالتی رو بیرون زد این کار خداست . یا خود گلمحمدی اول فصل با یه تیم دیگه قول قرار گذاشت ولی الکی و بیمورد دستشون و گذاشت تو حنا . بابا به خدا روراست باشین اونو نمیتونید گول بزنید
  • مهدی منصوری GB ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    32 1
    به عنوان یه هوادار پرسپولیس واقعا ناراحت شدم از کردار گل محمدی که چرا این بر خورد را با مهدوی کیا کرد و تصمیم بی جا در تعویض ها و همین طور انتخاب پنارتی زن برای بورد در جام حذفی واقعا ناراحت شدم که یه مربی چرا اینقدر اشتباه داره توی تصمیم گیریش و حرف کسی را گوش نمی ده و از مقاله خوب و نکته سنج شما سپاس گذارم
  • ایوانی کلهر IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    39 1
    ممنون بغضم گرفت به خطر مهدی مهدوی کیا درود بر غیرت وشرافتش .به عنوان یه پرسپولیسی ممنونم از مقاله تون -قهرمانی حق پرسپولیس بابعضی از بازیکنان بی غیرتش نبود
  • محمد IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    32 1
    حرفای منو زدی
  • سعید IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    14 35
    آقای لیسانس کشاورزی...با مس کرمان مشکلی داری اخوی!؟
  • محمد IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    18 2
    حرفای دلمو زدی
  • بدون نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    34 2
    من از زماني كه به خاطرم مي‌آيد پرسپوليسي بودم. اما امروز حساسيتي ندارم. بازي‌هاي تيم را دنبال نمي‌كنم. پرسپوليسي كه من مي‌شناسم با اين باشگاه امروزي تفاوت‌هايي دارد. پرسپوليسي كه هادي نوروزي كاپيتان آن باشد، براي من با تيم‌هاي معمولي ليگ تفاوتي ندارد. اما بازي فينال جام حذفي را ديدم. تمام بازي را. تنها به يك اميد. به اميد بدرقه‌ي باشكوه از مهدوي كيا. يك خداحافظي به يادماندني در تاريخ باشگاه پرسپوليس. اما حيف كه با خودبرتربيني گل محمدي، همه چيز بر باد رفت. حيف براي اسطوره‌هايي كه شايد تكرار نشدني باشند. هر چه امروز مي‌كاريم فردا برداشت مي‌كنيم. كاشت امروز ما اين بي‌اخلاقي‌هاست. پس به فردا اميد بيهوده نبنديم كه امثال كياها پيدا نخواهند شد....
    • علی رمشکی IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
      3 2
      بخدا دمت گرم.منم برسبولیسی هستم واقعا نسبت ته مهدوی کیا بد کردیم
  • شاکی IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    28 2
    شما اگه تونستین فقط یه نفر از بزرگان فوتبال رو اسم ببرید که به حقش رسیده باشه جایزه دارین !! لطفابه اسامی مدیران و مربیان در حال حاضر فوتبال نگاه کنید, بعدش از دیدن اسم گل محمدی به عنوان مربی پرسپولیس تعجب نمیکنید.
  • ممد IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    31 1
    عالی بود. اخلاق از جامعه رخت بر بسته.
  • مهرداد IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    24 1
    آقا دلمون پره ه ه! مرحم بذار مرحم... درد ما از همین تظاهر هاست. یک رنگ باشید مثه داش مهدی مهدوی کیا که پا به پات اشک ریختیم و همیشه دوست داریم.
  • مرتضی IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    16 20
    تیم معمولی ؟منظورتون دقیقا از تیم معمولی چیه،جناب مهندس اخلاقگرای با حال ِاستقلال گرایِ مشروط!!
    • بدون نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      15 16
      اقای مثلا نویسنده!شما هم داری تظاهر میکنی به منتقد و نویسنده خوب بودن.چون نیستی برادر من. این ژست "من خیلی می فهمم" هم اصلا زیبا و برازنده اتون نیست.با زیر سوال بردن قلعه نویی و زحماتش خودتو بزرگ و فوتبال فهم جلوه میدی؟! یه دونه کل یوم از ته دل میارزه به صد تا مقاله ظاهرا روشنفکرانه و زیبا.
  • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    20 32
    ببین بزرگوار ژنرال یه دونه باشه تو فوتبال این مملکت
  • mt IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    23 5
    فوق العاده بود
  • مهدي IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    19 29
    فكر كنم حالا حالا ها بايد بري مرخصي چون امير خان بايد مارو قهرمان آسيا كنه
  • بدون نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    دمت گرم و سرت خوش باد
  • بدون نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    51 4
    فقط ميتونم بگم:متــــاسفم براي كادر فني و مديران باشگاه.همشون بي لياقت اند...رويانيان-شيريني-گل محمدي و...از پرسپوليس برويد.
  • علیا IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    11 19
    من یه پرسپولیسی هستم. از امیر قلعه نوعی هم اصلا خوشم نمیاد شاید به دلایلی شبیه به دلایل شما. اما وقتی چند سطر اول این مقاله رو خوندم از خوندن ادامش منصرف شدم. حتی اگه عنوان مقاله مهدوی کیا باشه که خیلی خیلی دوسش دارم. متاسفانه کسی که میاد مقاله و یا نقد مینویسه همین اول کار خودش به جانبدار بودن توی مسائل مختلف اعتراف میکنه.
  • حامد IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    27 1
    بسیار عالی یکی ازفضایل اخلاقی صداقت است که خودمهدوی کیا هم دربرنامه نود بهش اشاره کرد کاشکی آقایون یه ارزن صداقت و البته شرافت انسانی دروجودشون بود
  • بدون نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    30 1
    من هر چه بررسی میکنم به علت این برخورد آقای گل محمدی با مهدوی کیا نمیتوانم پی ببرم. همین آقای گل محمدی در نیم فصل اول بعد از یک بازی که مهدوی کیا 2 پاس گل داد گفت اجازه نمیدهیم (حیف است ) مهدی در پایان فصل خداحافظی کند .اما تنها بعد از چند ماه عملکردش چیز دیگری را نشان داد .به نظر من در همین فوتبال ما که مباحث اخلاقی در اولویت آخر قرار دارند باز هم می بینیم که مهدوی کیا با عملکردش به خیلی ها ثابت کرد تربیت خانوادگی بالایی دارد .
  • پرسپولیس اخلاق IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    32 3
    ممنونم مرد باشرف! ممنونم!
  • po IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    28 2
    سلام من هم یک پرسپولیسی هستم واقعا زیبا بود. حرفهایی بود که می خواستم فریاد کنم. حرف دل خیلی ها بود ممنون
  • نوید IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    29 2
    من از ساعت 11 تو ورزشگاه بودم ولی واسم خستگی معنا نداشت .یه سره تشویق کردیم ولی وقتی بازی تموم شد همه قفل کرده بودن.همه می خواستن مهدی تشویق کنن ولی انگار نمیشد شل شده بود دستا همه میدیدن مهدی داره مظلومانه میره ولی... خیلی بد بود خیلی !
  • حسن رحيمي IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    21 2
    مقاله عالي بود و به عنوان يك پرسپوليسي با شما هم عقيده ام خصوصاً در مورد بخش آخر آن آن الله لبالمرصاد آما برعكس شما گل محمدي را مربي موفقي نميدانم زيرا در سيستم 3 امتيازي براي برد مسابقه، مساوي تفاوت چنداني با باخت ندارد و بدست آوردن تنها 60 درصد از امتيازات ممكن مسابقات، دليل موفقيت نيست ضمن آنكه اخلاق و جوانمردي را هم باخت. برادر من، پرسپوليس اگر نتيجه نميگيرد بخاطر اين است كه گرفتار آه مظلوم شده است و هزينه هاي ميلياردي هم دردي از آن دوا نخواهد كرد. به فكر توبه و اصلاح باشيم
  • علی2 IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    من مهدوی کیا رو خیلی دوست دارم و از این طوری خداحافظی کردنش هم به شدت ناراحت و رفتار گل محمدی درست نبود ولی .... فکر کنم نویسنده کینه ی شخصی زیادی نسبت به گل محمدی داشته ( یا حداقل خیلی زیاده روی کرده ) این که میگه گل محمدی بازیکن بزرگی نبوده رو اصلا قبول ندارم . علاوه بر این که دفاع خوبی بود ، 2 تا گل حیاتی که یکی در جام جهانی و یکی هم مقابل ایرلند زد . امیدوارم نظرم منتشر بشه البته اگه خودتون انتقادپذیر باشید .
    • مهرشاد GB ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      8 5
      عزیزم هیچ کدوم از گلا حیاتی نبودن با مکزیک که 3-1 باختیم .. ایرلندم که حذف شدیم
  • بدون نام GB ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    20 5
    بسیار زیبا و منصفانه بود
  • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    18 4
    ممنون ممنون آقای کثیریان عالی بود!
  • ما IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    40 2
    ایول. مقاله خوبی بود. کلا این گل محمدی از اون اب زیر کاه های روزگاره که محبوبیت دوست قدیمی اش رو بر نمی تابید. از اون آدم هایی که یه جور حرف می زنن ولی بر عکس اون رو رفتار می کنن. تف به این روزگار نامرد. مهدوی کیا در قلب ایرانی ها جا داره. اتفاقن خیلی چیزا ثابت شد
  • ایمان IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    16 36
    آقای کثیریان! مطمئنم که نه خون آبی دارید نه غیرت آبیها را وگرنه ژنرال بی همتای آبی ها را اینطور حقیرانه و حسودانه نمیکوبیدید. تا چشم امثال شما درآید ما قلعه نویی را دوست داریم و ژنرال بی همتای فوتبال ایران هست و خواهد بود. بله وقتی از استقلال رفت و کمی بی معرفتی هم کرد همه استقلالی ها ناراحت شدند ولی این را بدانید برای همه ما هواداران سی میلیونی استقلال مهم باشگاه پرافتخارمان است و قهرمانی های بی پایانش که قلعه نویی در این راه زحمات غیرقابل کتمانی کشیده و همه ما، آن خطای کوچک را بخشیده ایم. و اما صحبت هایت در مورد تیم محبوبت پرسپولیس همگی درست و به حق بود پس بهتر است من بعد هم فقط در مورد تیم خودت نظر بدهی.
  • ali IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    23 1
    زمونه همچين جواب گل محمدي رو بده خودش توش بمونه
  • بدون نام EU ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    20 2
    همه این مطالب عین واقعیت بود وهست وقتی یه نفر را الکی این همه بزگ کنن معلومه که چون ظرفیتش رو نداره این بزرگی براش سنگینی میکنه واین همه هوادار رو نا امید
  • مهدی IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    15 88
    اقای کثیریان عضو محترم شورای سردبیری که فکر میکنید چون رسانه ای در اختیار دارید میتونید هرچی دوست دارید به خورد مخاطب بدید،بنده هم روزنامه نگارم اما برای شما و همه اونایی که از اخلاق میگن و داد اخلاق میدن و خودشون پایبندش نیستن و فقط واسه دیگران نسخه اخلاق میپیچن عمیقا متاسفم.شما یه کلمه ای رو که یه نفر -که به هر دلیلی شما ازش دل خوش نداری- به اشتباه در زمانی به کار برده را به نوشته تون اضافه میکنید که مثلا نثرتون نمکین و بامزه بشه در حالی که همین مساله که یه عده سالها دنبال اتو گرفتن و زیرسوال بردن دیگرانن عین بی اخلاقیه حضرت استاد.شمایی که رسانه ای هستید و به مراتب ازتون انتظار بیشتری هست،بد نیست گاهی یه بازگشت به خویشتن داشته باشید
    • بدون نام IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      6 3
      هزار لايك ! زنده باد .
  • پدرام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    20 3
    اگر به یاد بیاوریم رفتار علی دایی را با کریم باقری و همچنین توجه کنیم به دوستی و ارتباط یحیی گل محمدی با علی دایی خیلی چیزها را می توانیم نتیجه بگیریم.
  • بدون نام US ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    21 4
    بسیار زییا و پر مغز، حقیقت تلخ است.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    20 5
    حقیقتا قشنگ نوشتید به نظرم من اقای گل محمدی خیلی باید از خودش شرمنده باشه . خیلی
  • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    18 4
    بسیار عالی بود مرسیییییییییییییی
  • بدون نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    10 13
    استاد، متخصص، فوتبال دان، کجای دنیا دیدی در یک بازی کاملا رسمی و مهم یک بازیکن از فوتبال خداحافظی کند،البته بغیر از ایران.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    24 26
    استقلال و استقلالی به هواداری امثال تو هیچ احتیاجی نداره/ اصلا اون مقدمه چندخطی چه ربطی بهمتن داشت؟ برای کی مهمه که تو طرفدار کی هستی؟
  • مجتبي DE ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    19 31
    يعني برات متاسفم كه بعضي موقع ها تيم برات ميشه مثل مس كرمان..اصلا استقلال و قلعه نوعي به هوادارايي مثل تو نياز ندارن
    • فتحی IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      4 8
      از خداتون هم باشه که بامس کرمان مقایسه شدین.
  • مهدی IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    22 27
    مزید اطلاع اقای نویسنده، امیر قلعه نویی اگه مخالفانی چون شما را دارد موافقان بیشماری هم که اتفاقا از میان کسانی که موقعیت اجتماعی،شغلی و شخصیتی بالایی هم در جامعه برخوردارند،دارد و تنها و تنها یک مشکل دارد و آن هم اینکه این آدم به دلیل اینکه یک تنه به اندازه همه مربیان فوتبال ایران قهرمانی و موفقیت کسب کرده ،به اقتضای فرهنگ حاکم در جامعه ایران استحقاق هرگونه توهین و تحقیر دارد و باید که به زیر کشیده شود تا یکی چون ما و در کنار ما باشد .به یکی از بزرگان رجوع میکنم آنجا که از قطاری می گوید که تا ایستاده بود همه نظاره اش می کردند و همینکه به راه می افتاد سنگبارانش و این الب حکایت جامعه ای است که چشمش را همیشه به داشته های خودش بسته و به دست دیگران دوخته.اگر دوست داشتید این پیام را منتشر کنید
  • بدون نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    19 6
    علی دایی هم درحق کریم باقری کار مشابهی کرد و قلعه نویی در حق علی دایی. مرسی
  • بدون نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    14 4
    عالی بود . جانا سخن از زبان ما میگویی . ممنون
  • ف ب IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    19 15
    دست مریزاد مقاله ای زیبا بودکه حرف دل خیلی هارو زد .بنده ام مثل نگارنده استقلالی ام وزمانی که آقای کل یوم مربی استقلاله به خودم مرخصی میدم نمیدونم چرا استقلال آقای کل یوم قهرمانیهاش به دل نمیشینه .
    • رضا IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      15 13
      مگه استقلال با کسی جز ژنرال قهرمان شده در این 15 سال اخیر؟!!! که شما قهرمانی های دیگران به دلتان نشسته باشه؟
    • بدون نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      13 9
      شما و آقای نویسنده!نه تنها هوادار استقلال نیستین.که دشمن برگشین.پس بی زحمت این قهرمانی رو به کام هواداری واقعی تلخ نکنین و ادای فوتبال فهم ها رو در نیارین و بذارین تیم استقلال به موفقیتهاش در اسیا ادامه بده. تا کور شود هر آنکه نتواند دید!
  • ب.م.اصفهان IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    23 1
    چرخ بازیگر از این بازیچه ها بسیار دارد. گل محمدی با عملکرد غیرقابل دفاعش، نام و یاد مهدوی کیا را ماندگارتر کرد!
  • سعید IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    11 46
    من پرسپولیسم و از خداحافظی مظلومانه مهدوی کیا بیشتر از شکست پرسپولیس ناراحت شدم . گل محمدی حتما مقصر این وضعیت است ولی آقای نویسنده بی اخلاقی و توهین در مقاله شما هم موج می زند.... یحیی گل محمدی هرگز بازیکن بزرگی نبوده. هرگز مدافع مطمئنی به حساب نیامده. زمانی اتوبان کناری تیم ملی لقب گرفته. سقوط اخلاقی و مدیریتی یک آدم . آدم متبختر. دوز بالای تظاهر و ریاکاری و عوامفریبی و ...
  • سياوش IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    35 14
    به نظر من اين مقاله بسيار پخته ومنصفانه بود و قطعا نويسنده انسان با تفكر سالم است. افرين
  • رسول آفتابی IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    18 24
    اینهمه از اخلاق دم زدید ولی متنی نوشته اید که آکنده از تنفر و کنایه و توهین است. به بهانه حمایت از بازیکنی محبوب که قلب همه فوتبالدوستان ایران فارغ از رنگها و تعصبها بخاطر آن خداحافظی مظلومانه بدرد آمد، شما موج سواری میکنید و تازیانه های کین را بر شانه های افرادی غیر مرتبط با این واقعه می نشانید.شما این روزهای اخیر - کل یوم- در انتظار شکست تیمی بودید که ادعای هواداری اش را دارید و خوشتر بود برایتان اینکه بندهای این نوشته را با تمثیلهای مشابهی از جبر بازی روزگار برای امیرقلعه نوعی تکمیل تر کرده و از زمین خوردنش اظهار شعف و شادی کنید. تامل کنید چرا از این نوشته بلند بالا فقط -کل یوم- مورد توجه دوستی که هوادار پرسپولیس است واقع شده است.
    • بدون نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      14 11
      دمت گرم.جواب شما بسیار بسیار زیباتر از مقاله بود...دقیقا حرف دل ما رو زدی.. ایشون ادعای اخلاق داره...به یحیی و قلعه نویی و علی دایی و هیچ کس رحم نمیکنه و قبولشون نداره جز خودش...دو نفرم که خوبن تازه به نظر این اقا جلو دوربین خوبن!!!اونوقت این مجسمه اخلاق کلی توهین و بی ادبی کرده و قهرمانی یه تیم بزرگ رو با این حرفاش میخواد بی ارزش کنه... ضمنا لطف کنین شما دلیل برد و باخت فوتبال رو با عدالت خدا و...مقایسه نکنین!
  • مصطفي IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    26 2
    بعد بازي بحث مي كرديم با دوستان يكي گفت تعجب از يحيا گل محمدي تا حالا برداشت ام از او انساني اخلاق منش با معرفت آرام و...چه شد كه با آقا مهدي اينكارو كرد اينقدر مهم بود قهرماني كه بخاطرش دوست تو برنجوني؟ اينقدر مهم بو كه يك عمر وجهه خوب تو بين مردم از بين ببري ؟ چقدر زيباس عدالت آفريدگارمان غرو رو تاب نمياره از هر كسي مي خواد باشه . چند نتيجه نصف و نيمه اينقدر آدم و مي تونه عوض كنه. يعني آقا مهدي از بازيكنايي كه توي زمين نه بخاطر كم گذاشتنشون بلكه بخاطر بار فني پائينشون نتونستن كاري تو بازي بكنن كمتره يا ما مشكل داريم با ژست هايي كه بهمون نمياد آدم اينجوري بزرگ نميشه.نكته عجيبي كه اين تراژدي رو كامل كرد تماشيگراني بود كه تحمل باخت و قهرماني رقيبشون رو نداشتن كه البته همه چيزمون به هم مياد.
  • مهدی IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    16 23
    خیلی خوب بود منم مثل شما وقتی قلعه نوعی میاد استقلال مرخصی می گیرم از استقلالی بودن
    • بدون نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      12 9
      لطف کنین کلا تشریف ببرین مرخصی.ممنون میشیم !
    • نوید IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      7 3
      میشه برای همیشه از هواداری استقلال استعفا بدی و برید هوادار تیم تیام تهران بشید اگه امیر مربی بدی بود سرنوشت استقلال سرنوشت پرسپولیس استیلی بود
  • منصوریان IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    39 2
    من روز بازی تو استادیوم بودم واقعا حرفهای نویسنده در مورد یحیی در مورد غرور و نخوت درسته از ژست ایستادنش نحوه اجازه به مهدی برای ورود به زمین ، تعویض هایی که به نظر خودش از روی عقل کل بودن انجام داد و.....آیا باید گل محمدی را برای فصل بعد نگه داشت ؟
  • محمد US ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    28 3
    مقاله بالا بسیار زیبا نوشته شده واقعا مهدوی کیا برای ما قبل یک ورزش کار یک انسان با اخلاق و ورزشکاری ارزشمند بود اما هیچی از ارزش مهدوی کیا بین ما ایرانی ها چه سرخ چه ابی کم نکرد اقای رویانیان میگوید قبول دارم درباره مهدوی کیا اشتباه کردیم خوب استفا بده چقد اشتباه پول بیت المال رو ب کیا دادی
  • بدون نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    بسیار مقاله مزخرفی بود
    • بدون نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      65 9
      بده یه نفر که درک خوبی داشته باشه واست مطلبو معنی کنه. بعد اگه 10 درصدش رو هم بفهمی جای خوشحالیه.
  • حامد IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    25 8
    مرسی آقای کثیریان! قلم بسیار شیوا و گیرایی دارید! به امید مشاهده ی هر چه بیشتر مقالات شما!
  • بدون نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    16 5
    واقعا عالی بود کیف کردم
  • شیما IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    34 4
    من پرسپولیسیم ولی خوب شدجام نگرفت چون این گل محمدی دیگه خودشوخیلی دست بالامیگرفت حالاهمون راهیورفت که استیلیوکاشانی واس دائی رفتن هیچکدوم نیستن ولی دائی عزیزترشد
  • بدون نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    10 43
    یحیی گل محمدی بازیکن بزرگی نبوده که سال ها تیم ملی بود و بهترین مدافع گلزن تاریخ تیم ملی بود و در جام جهانی گل زد و بازی کرد و . . . ولی شما نویسنده بسیار بزرگی هستی!
    • بدون نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      6 24
      اشتباهی منفی دادم.باهات موافقم.این اقا فقط خودشو قبول داره و اخلاق مدار میدونه و لاغیر.استقلالی مشروط؟!!! میشه ازتون خواهش کنیم کل یوم برین مرخصی ما رو خوشحال کنین.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    13 4
    واقعا ممنونم از شما آقا کیوان که با این ادبیات و به هنرمندی هر جه تمامتر حرف دل میلیونها آدمو زدید.من28 سالمه و با اسطوره تکرتر نشدنی ام مهدی مهدوی کیا پرسپولیسی و فوتبالی شدم واز 17 سالگیش به عشقش دنبالش بودم. با این خداحافضی غریبانه و مضلومانه آقا مهدی از این فوتبال گند ایرانی و تهی از ادم دوست داشتنی خداحافظی میکنم و دیگه دنبال نمیکنم.دمت گرم اقا کیدان
  • بدون نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    21 2
    من استقلالی هستم اما برای مهدوی کیا احترام خاصی قائلم و دوستش دارم اما از اینکه تماشاگران پرسپولیس ورزشگاه را خالی کردند و آقا مهدی را تشویق نکردند بسیار ناراحت شدم این رسم مردانگی نبود
  • هادی مولایی IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    14 13
    متاسفم برای استقلالی مثله شما که به یکی از سرمایه های استقلال که همه تیم ها دوست داشتند چنین پیشکسوتی مثله امیرخان قلعه نویی داشته باشن به راحتی توهین می کنین اقای قلعه نویی فقط مربی ماست نه معلم اخلاق ما،هرچند که بنده ایشون رو به عنوان معلمم قبول دارم و هر معلمی هم اشتباه میکنه.هرچند یا شما واقعا استقلالی نیستی چون استقلالی واقعی کاری به افراد نداره و تیم براش مهمه یا از فرمول هرکی موفقه باید کوبیدش استفاده می کنین!!
  • رضا IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    20 3
    فوق العاده بود آقای کثیریان. همه حرفهای توی گلو مانده خیلی از طرفداران پرسپولیس رو یکجا گفتین. از مظلومیت مهدوی کیا تا .... به امید روزی هستیم که گل محمدی تقاص کاری رو که با اسطوره فوتبالمون کرد بده و مثل اسلافش با "حیا کن رها کن" و سرافکندگی از پرسپولیس بره.استعفا و اخراج واسه اینها حکم پاداش رو داره.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    13 3
    این ضعف مشترک همه ما ست. اقایان یکشبه ژنرال و امپراتور و ....میشوند چرا ایشان را توهم برندارد که با چهار تا تعریف یک مدیر موفق ماشینی _فوتبالی (رویانیان) گواردیولا نیست؟در هر صورت برای امثال مهدوی کیا و علی کریمی همین بالاترین نشانه موفقیت که ابی و قرمز دوستشان میدارند و عزیز. مطمئن باشید مانند کلانی و همایون بهزادی و جباری وقلیچ خانی در قلب مردم خواهند ماند.
  • حسن IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    16 1
    بسیار بجا و شایسته بود، من سالهاست پیگیر فوتبال هستم، از همان زمانی که پیوس خداحافظی کرد و پیراهن شماره 17 خود را به مهدی داد دوستش داشتیم و برایش هورا کشیدیم؛ خداحافظی بازیکنان زیادی را هم دیدم، اما مهدی، خداحافظی ات هیچگاه یادمان نمی رود، مردانگی و بزرگی را به فوتبال ایران آموختی ؛ با تمام بی مهری ها باز کنار تیمت ماندی و من بیش از همه و همه از ظرفداران پرسپولیس ناراحتم که در ورزشگاه تنهایت گذاشتند، وقتی تنها رقیبانت برای تنهاین و بزرگیت هورا کشیدند. مهدی همیشه در قلب مان خواهی ماند بزرگ و والا؛ به عنوان یک پرسپولیسی هیچگاه یحیی را نخواهم بخشید هیچگاه................
  • محمدحسین IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    12 60
    تحلیل بسیار منافقانه و بدی بود! گل محمدی یکی از بهترین و باهوش ترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران بوده که اتفاقا همیشه محبوب هواداران فوتبال بوده.شما را ارجاع می دهم به جام جهانی 2006 اگر حافظه اتان یاری کند یا نخواهید جلویش را بگیرید که یاری کند! نوسینده گویا یک خصومت شخصی بسیار عمیقی با گل محمدی دارد که بسیار عجیب است! در پایان به نویسنده توصیه می کنم که فقط راجب همون سینما اظهار نظر کند و نظرات فوتبالیش را برای خودش نگه دارد!
  • سیامک از یاسوج IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    26 2
    احسنت.بسیار زیبا نوشتید.دقیقا زدید وسط خال باید قبول کنیم اخلاق از هر چیزی مهمتر است متاسفانه بیشتر مربیان فوتبال ما کینه ای هستند و تفکرات باندی(باند بازی و نوچه و دسته) دارند. نمونه اش برخورد گل محمدی با مهدوی کیا از ابتدای ورودش به تیم پرسپولیس بود. چند سال است عرصه در اختیار مربیانی است که از نظر اخلاقی ضعیف هستند. بنظرم ما باید جام حذفی را فدای مهدی مهدوی کیا میکردیم. اونوسط هیچکس به فکر مهدوی کیا نبود. تلخ ترین لحظه " وداع تلخ کیا در میان لشکر عکاسان و تشویق هواداران سپاهان بود" البته دلم برای محمد قاضی هم سوخت که رفتار خوبی باهاش نشد. قاضی هم با استعداد بود وهمبا اخلاق. مثل انصاری فرد هم نمیرفت تو بغل گل محمدی. مثل انصاری فرد هم نمیرفت با باشگاه استقلال مذاکره کنه(منظورم پول گرایی)
  • رضا IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    7 9
    شما یک متعصب هستید چون قلعه نوعی 3 قهرمانی برای استقلال آورده و 1 نایب قهرمانی.و طبق فرمول خودتون اگر رفتار مربی گریش با بی عدالتی عجین شده و لابی گری نباید به 5 جام میرسید.ضدو نقیض حرف زدید.یحیی هم کم بازیکنی نبود گرچه با مهدی خوب تا نکرد.
  • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    26 1
    بخاطر دل مهدوی کیا هم که شده یحیی باید استعفا که نه، اخراج بشه، سردار هم عذرخواهی کنه و استعفا بده با خریدهای میلیاردی که میلیونی هم نمی ارزیدند. مربی ترسو و محافظه کار بدرد تیم بزرگ نمی خوره.
    • بدون نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      2 9
      ببینم با مهدوی کیا و کریمی در نیم فصل کجای جدول بودید؟؟ حالا گل محمدی آمد و تیمتان را تا حدودی آبرودار کرد باید به او توپید؟؟ این است که تیم پرسپولیس به هیچ جا نمی رسد زیرا صداقت و قدردانی نزد هوادارانش پشیزی ارزش ندارد
  • بدون نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    5 4
    این بهترین تفصیر بود
  • پرسپولیسی IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    10 2
    مهدوی کیا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس بود ، من از تمام بازیکنان پرسپولیس بیشتر دوستش داشتم . بازیکنی که در نیم فصل اول یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس بود توسط آقای گل محمدی خودخواه و مغرور کنار گذاشته شد . با این مقاله خیلی موافقم . آقای گل محمدی لطفا از پرسپولیس برو .من از مربیان لجباز و خودخواه متنفرم .
  • amir FR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    6 19
    تا بوده همین بوده تا یه باخت میاد آدم ها نه تنها مربی رو به چالش می کشن بازی ها ی ملیش رو هم به چالش می کشن . یحیی گل محمدی بد. مربی بد. بد اخلاق . اسطوره خراب کن . دیگه این که هیچ وقت بازیکن بزرگی نبوده که اینا رو جبران نمی کنه !!! کلا الان برای امثال این آقایون و خانوم ها تا اطلاع ثانوی مهدوی کیا خداست. هرچند به نظرم بعضی از انتقاد ها وارد اما له کردن آدم ها خودش همون بی اخلاقی
  • عاشق مهدوی کیا IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    7 1
    تنها دلداری که میتونیم به خودمون بدیم اینه که مـــــــــهــــدی با این خداحافظی ماندگارتــــــــر میشود دوست دارم مهدی
  • آذری IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    9 9
    بهتره نویسنده مطلب به تحلیل سینمایی خود بپردازه.چون اصلا منصفانه قضاوت نکردند.باید قبول کرد که کارنامه گل محمدی واقعا عالی بود.البته در کنار بعضی اشتباهات.بازی خداحافظی هم به مدیریت ربط داره نه کادر فنی. در ضمن نویسنده اصلا به اخلاق نمونه گل محمدی در طول بازیگری ایشان اشاره نکردند مخصوصا در این عصر بی اخلاقی بازیکنان.بهتره سعی کنیم در قضاوتهامون جانب عدالت و حق رو رعایت کنیم.یا حق
  • بدون نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    6 6
    آقا دمت گرم .قربون قلمت درد دل ما رو خوب بیان کردی.معرفت در گرانیست به هر کس ندهندش.
  • اکبر IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    9 2
    در همه دنیا برای تجلیل از بزرگان فوتبال برای خداحافظی ، در اول بازی که همه تماشاگران ذوق و شوق زیادی دارند تجلیل می کنند و پس از چند دقیقه بازی کردن و یا یک نیمه او را بیرون می کشند. نه اینکه در آخرین دقایق و در وقت مرده به او بازی بدهند آنهم با این باخت افتضاح آمیز و تحقیرآمیز
  • انوش IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    7 10
    اين مطلب چند ايراد اساسي دارد، يكي اين‌كه برخلاف نظر پرت و پلاي نويسنده، اتفاقن گل‌محمدي بازيكن خيلي خوبي بود، يكي از باهوش‌ترين مدافعان 20 سال گذشته‌ي ما كه توي دوران بازي او در تيم ملي يكي از بهترين دوران تيم ملي در خط دفاع بود، در پرسپوليس هم كه بدون شك هروقت بود، به‌ترين بود، به مراتب بهتر از رهبري‌فرد و انصاريان و حتا پيرواني. كم خطا مي‌كرد(خلاف رويه‌ي بقيه‌ي دفاع‌هاي ما)، دريبل نمي‌خورد، سربالا بود و پاسور خوبي بود و خونب هم سر مي‌زد، توي دفاعاي ما از نظر بازي با پا كه يه نمونه‌ي تاريخي بود اصلن!واقعن نمي‌دونم اين تحليلاي آبكي با حكم كدوم سواد نوشته مي‌شه. آن‌جا هم كه گفته عدالت اين است و گل‌محمدي در هيچ شرايط جام را نمي‌‌برد ديگر از آن حرف‌هاس كه فقط از تاجياي عزيزتر از مادر مي‌شنويم
  • سحر IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    10 2
    واقعا مهدوی کیا نه تنها بازیکن خوبیه بلکه اخلاقشم بیسته.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    11 2
    تقریبا پنجاه سال است که هوادار پرسپولیس هستم نگاه هرعلاقه مند به فوتبال صرفنظر از پیراهن تیم ، شخصیت بازیکن هم است. در این بخش همگان بازیکنان با اخلاق را دوست دارند مهدوی کیا از این جمله بازیکنان است .خاطره خداحافظی این مرد بزرگ در یادهای ما می ماند.مهم برنده و بازنده بازی نبود. همه دل رنگهای قرمز،آبی،زرد... با همدری مهدی را بدرقه کردند.
  • بدون نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    6 2
    درود بر شما
  • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    8 9
    راستی قبل از گل محمدی مهدوی کیا و کریمی در تیم بازی می کردند و تیم کجای جدول بود؟؟ راستی اگر گل محمدی نیامده بود و تیم به ورطه سقوط می افتاد بعد این مقاله های پر سوز و گداز در حمایت از مهدوی و تخریب گل محمدی نگاشته میشد؟؟ مثل اینکه یادتان رفته در آن صورت هم مهدوی کیا باید خداحافظی می کرد با وضعیتی بسیار بدتر از این. متاسفانه عادتمان شده که دیو و دلبر درست کنیم کی را به حد اعلای فرشته صفتی برسانیم و یکی را دیو بی شاخ و دمی که زذیلت از سر و پایش دیده می شود در این مقاله چنین عملی به حداعلا انجام گرفته است و آنچه که مرثیه برای مردانگی سرائیده است را خود رعایت نکرده است
    • بدون نام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
      2 0
      اخه واقعا کاری که گل محمدی کرد جای دفاع داره ؟ تو این چند روز هر کی مصاحبه کرده گفته دلش از طرز خدافظی کردن مهدوی کیا گرفته . همه از مظلومی گرفته تا انصاریان ، همه گفتن وقتی دیدن مهدوی کیا با اون بغض تنهایی داره دوره زمین راه می ره و هیشکی همراهیش نمی کنه ناراحت شدن ، من خودم از تلویزیون براش خیلی دلم سوخت . این همه بی معرفتی واقعا جای دفاع نداره
  • کابر EU ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    5 3
    مطلب خوبی بود . بعنوان یه پرسپولیسی که یه مدته دیگه بازیهای این تیمو دنبال نمیکنم تا حرص نخورم معتقدم اگه قراره که تیم همینجوری باشه خب یه فصل هم که شده تیم رو بدن به امثال فرشاد پیوس ، مایلی کهن و ... که چهار تا پیراهن بیشتر از گل محمدی پاره کردن
  • رضا IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    8 8
    مقاله ای که متاسفانه سفیدی مطلق و سیاهی مطلق از سر و روی اون می باره .
  • مهران IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    7 8
    سلام کیوان جان(منظورم نویسنده مطلبه) ببین همه مون می دونیم خیلی چیزا عیان بود و از دو ماه پیش چه اتفاقاتی افتاده و منم با خیلی از حرف هات موافقم. اما تو که یه همچین تریبون پربیننده ای در اختیار داری بهتر نیست راجع به آدم ها قضاوت نکنی.قضاوت راجع به آدم ها اصلا کار خوبی نیست و توجیه نداره.اما شاید قضاوت راجع به اعمال یه آدم تا جایی که مکان اون آدم رو تو افکار عمومی تغییر نده قابل قبول باشه. این که نظام عدالت خدا چجوری چه کاری رو با یه نفر انجام میده فکر نکنم در حیطه شناخت ما باشه. شما جای برادر بزرگتر منی.سعی کن کمتر قضاوت کنی!!
  • 777 فرهاد IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    7 6
    با تمام این حرفهات مطمئنم تو هم از قهرمانی تیم محبوبمون اس اس خوشحال شدی .نگو نه که باور نمیکنم.تو کل کل با پرس..یا هم حتما به پیروزیا و قهرمانیهای ژنرال کلی تکیه کردی. پس بیا و همونطور که حرف های خوب خوب میزنی تو عمل هم به همه پیشکسوتهای اس اس که امیرخان هم شاملشون میشه احترام بذار... حرف زدن خیلی ساده اس اما عمل کردن مهمه.مثل امیر خان که همه پیشکسوتها و بزرگان و دور خودش جمع کرده.همه هم ازش راضین و تعریفش و میکنن الا چندتا هوادار که ازشدت تعصب و غیر منطقی بودن به ضد اس اس تبدیل شدن..
  • hamid IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    12 11
    اولا: قلعه نویی زمانی دایی را کنار گذاشت که تمام مردم ایران با اس ام اس از خجالت دایی در اومده بودند.اما مهدوی کیا هنوز محبوب بود. دوما: قلمهای آلوده که قلعه نویی می گفت یکیش شمایید. اگر چاپ نمی کنی بخون منتقد سینما!!!( بیچاره برگمان.برسون.تارکوفسکی.ازو.کوروساوا و..... که تو نقدشون می کنی)
  • علی رضا IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    5 2
    سلام از متن بهجا و کامل تون تشکر میکنم؛ اما اینو هم تأکید کنم یه استقلالی همیشه استقلالیه و هیچ فرقی نمیکنه کی روی نیمکت باشه! قلعه نویی یا مظلومی یا مرفاوی یا کخ و یا فیروز کریمی؛ هرکی روی نیمکت باشه، هرکی توی زمین باشه، هر نتیجه ای بگیره و هرجای جدول باشه استقلالی میمونه. این یعنی هواداری واقعی که متأسفانه در ایران کمتر دیده میشه!
  • محمدحسین IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    13 6
    روزی رو می بینم که مهدوی کیا مربی پرسپولیس میشه و همین شما جماعت به اصطلاح منور فکر !!! بعد از یه اتفاق با همین ادبیات سخیفی که به گل محمدی هتاکی کردید به مهدوی کیای باشخصیت فوتبالمون هم توهین می کنید..
  • حسین BR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    9 7
    آقای مهندس محترم من هم بعنوان یک استقلالی به شما میگویم قسمتی از نوشته شما نامی جز اخلاقمداری و رسم جوانمردی دارد! باز کردن زخم ضربه چیپ وگل بخودی و یا اشتباه کلامی و رفتاری یک انسان آنهم در بازی ملی را بعداز سالها سرکار چه مینامید؟ حتی انتقام نیست،تخلیه عقده های شخصیست.چطور گریه خوب است اما مال دیگران؟! من هنوز صحنه گریه گل محمدی را در هنگام خروج از زمین فراموش نمی کنم.همه کسانیکه در زندگی حتی برای چند دقیقه شادی فردی یا جمعی بما هدیه کردن همیشه عزیز در خاطرمان خواهند ماند،اما شک نیست که علی کریمی بزرگ و از جنس انسانهای کم نظیر روزگار و مهدوی کیا آقایش علاوه بر آن است.
    • رسول IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      3 4
      درود برشما آقای حسین.
  • امير IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    3 9
    شما استقلالي هستيد و اين مطالب به شما ربطي ندارد.
  • مهرداد IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    6 5
    با شما موافقيم آقاي كثيريان ولي بعيد مي دونم يحي مربي بزرگي نشه تو اين فوتبال. كلا به شهادت تاريخ، تو مملكت ما هركي يك شبه به جايي رسيده و در كم ترين زمان تونسته رقباي خودش را به شكل هاي مختلف له كنه، خوب دووم آورده. چرا يحي نتونه؟ جالب اين كه همه آدم هاي اين شكلي هم ابتدا سربه زير و ناتوان به نظر مي اومدن ولي وقتي روي صنلي يا نيمكت نشستن، از هيچ كار غير اخلاقي اي براي دووم آوردن خودداري نكردن. بازي يحي تازه شروع شده. ديشب ديد چطور باز با موش مردگي روي خط نود اومد؟ اون اين بازي رو خوب بلده. يه روز هم تيمي كه يحي مربيشه، قهرماني مشكوك به دست مي آره. شك نكنيد!
  • شیما ن IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    8 5
    آقای کثیریان دنیای فوتبال مثه دنیای سینما نیست که حس روشنفکری برتون داره و از دم فیلم و وعوامل و ...له کنید با تحقیراتون همین پرسپولیس که اگه یحیی گلمحمدی و رویانیان نبودن الان از لیگ برتر رفته بود ما استقلالی ها صد سال به هواداری مثه شما نیازی نداریم شما کلا تشریف ببرید مرخصی "خبر آنلاین خواستی چاپ کن نخواستی هم نکن"
  • مجيد IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    6 4
    سرور هر چي ...... امير قلعه نوييه
  • امیر حسین کامران IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    4 3
    تمامی صحبت های آقای کثیریان متین ولی دوست عزیز در هر مقوله ی اجتماعی مانند فوتبال قواعد بازی متفاوت است .اگر همین آقای قلعه نویی می خواست مثل حسین فرکی مربیگری کند یا مجید جلالی تا سالهای سال باید طرفداران یک تیم حسرت قهرمانی بمانند یا مثل آسانسور در لیگ برتر و لیگ یک بالا و پایین بروند . گاهی نیمی از واقعیت بدتر از تمامی یک دروغ است!!!!!!!!!!!!
  • حسین IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    7 1
    من خودم یک استقلالی هستم اما واقعا مهدوی کیا را از ته دلم دوست دارم واقعا نحوه خداحافظی مهدی خیلی نامردی بود
  • بدون نام IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    2 5
    به نطرم قضاوت کردن و محکوم کردن آدما کار سختیه. شاید گل محمدی ازسر بی تجربگی اشتباه کرده شما که از فکرش خبر ندارید .شایدم تعمدی بوده؟!هرچی که هست عدم مدیریت و بی فکریش مهدوی کیا رو رنجونده زندگی تجربه است فقط خیلی وقتا تجارب ما برای ما وبقیه خیلی گرون بدست میاد
  • بدون نام IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    2 6
    دوست عزیز روزنامه نگار، با شما موافق نیستم. درسته که مهدوی کیا و اخلاق مثال زدنی اش و منش انسانی اش همون گمشده ی نه تنها فوتبال که جامعه ی امروز ماست اما مجوز یک طرفه به قاضی رفتن شما نیست. گل محمدی هم قابل احترامه. گل محمدی هم اون آدمی هست که سزاوار احترام باشه. همین که باادبه، همین که محجوبه، همین که لمپن و غوغایی نیست نشون میده که اون هم گمشده ی این فوتبال پر از فحش و دروغ و لمپنیسمه. شما هم از مهدوی کیاها یاد بگیرید که به دیگران توهین نکنید و باادب باشید. مهدوی کیا نیازی به دلسوزی کسی نداره چون همیشه سرفرازه نه فقط چون فوتبالیست محبوب بزرگی بود بلکه چون انسان بزرگیه.
  • بدون نام IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    3 7
    بهتره که نویسنده مطالب سینمایی بنویسه و البته بنظر میرسه اونجا هم کاری از پیش نمیبره چون وضع سینما هم بهتر از فوتبال نیست
  • بدون نام IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    1 10
    آقای همه چیزدان کجا گل محمدی بازیکن بزرگی نبوده. بهترین دفاع میانی ایران بوده. من از لحاظ فنی میگم. کاری به اتفاقات یکشنبه ندارم. کل ویزگیهای یک دفاع میانی رو داشت. هوش بالا سرعت کات کردن فضای خالی سرزدن قدرت رهبری. تو که هیچی از فوتبال نمیفهمی چرا نظر میدی ؟ با مهدی بد کردن درست. اما با کدوم دلیل میگی یحیی بازیکن بزرگی نبوده ؟ یه دلیل بیار .
    • ali IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
      7 3
      بزرگ یعنی دایی و پروین و کلانی و قایقران و عابدزاده و باقری و مهدوی کیا و کریمی و... اینا کجا این کجا بابا. یادتون رفته زمان مایلی سوراخ تیم بود؟
  • مرسده مقیمی IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    2 3
    این بی‌تفاوت نبودن شما به اتفاقات مهم آن هم در هر حوزه‌ای به جد شایسته‌ی ستایش است اما در مورد نکته اول به عنوان یک استقلالی چندکلامی حرف دارم. اینکه قلعه‌نویی چطور آدمیست در اینکه چه تعداد دوستش بدارند یقینا مؤثر است اما استقلال برای یک استقلالی وابسته به فرد نیست. مثلا کسی مجیدی را دوست داشته باشد او برود در تیمی دیگر به استقلال گل بزند قطعا قربان‌صدقه‌اش نمی‌رود، چون استقلال مهم است نه یک فرد پس نمی‌شود چون من از صمد مرفاوی خوشم نمی‌آید حالا به هر دلیل بگویم سالهایی که او هست من استقلالی نیستم. بعلاوه قلعه‌نویی مربی موفقی است نمیشود بگوییم همیشه هم لابی‌هایی در کار است (اشاره دارم به حرف کلیه مخالفان قعله‌نویی نه نوشته شما) او در تمامی تیمهایی که حضور داشته موفق عمل کرده و همین کافیست...
  • مرسده مقیمی IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    4 3
    ...اشاره کردن به شخصیت او و لمپن خواندش مشابه کاریست که مردم پیش‌تر با فروغ فرخزاد کردند به جای این‌که او را شاعری موفق بدانند زندگی شخصی او را واکاوی و طردش کردند،یا منکر شاعرانگی سهراب شدن با این دلیل که او معتاد است! آدم موفق،موفق است حالا چه معتاد باشد،چه فحشهای آبدار بدهد، چه لمپن باشد،چه نماز شکر خواندش بعد از بازی توی ذوق بزند و بوی شدید ریا بدهد،چه سهوا به کلهم بگوید کل یوم تا ملت مدتها سوژه داشته باشند برای استهزا. آقای کثیریان عزیز،هم یک استقلالی همیشه استقلالی است هم یک آدم موفق همیشه موفق. همان‌طور که یک مهدوی‌کیا همیشه یک مهدوی‌کیاست و آسمان هم زمین بیاید چیزی او را کوچک نخواهد کرد نه خداحافظی مهجور نه اشک ریختن در برنامه زنده تلویزیونی. کُنشمندی شما به خودی خود جای تشکر دارد.
  • بدون نام US ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    4 3
    آقای کثیریان! دم از اخلاق می‌زنید، اما چقدر در نوشتن این مطلب رعایت اخلاق کرده‌اید؟ این نوشته اگر از روی «غرض» نبود، اما مطمئنا از روی «حب» به مهدوی‌کیایی بود که خداحافظی غریبانه‌ای از فوتبال داشت. با اینحال هر چه بود نه اخلاقی بود و نه عادلانه بود.
  • مجتبی ب IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    3 4
    درود بر شما....بنده خودم یه پرسپولیسی دو آتیشه ام..اما از این تیم امسال با وجود رویانیان و شیرینی و ...اصلا دلخوشی نداشتم...و گل محمدی که اومد تیم بهتر شد و یه ذره امیدوار شدیم..اما کاری که گل محمدی با مهدوی کیای عزیز کرد هرگز از اذهان پاک نخواهد شد و در تایید حرفهای شما باید بگم که گل محمدی از چشم هواداران افتاد....مهدوی کیا و کریمی و امثالهم هویت باشگاه پرسپو لیسند ..حقشون خیلی فراتر از این حرفاست
  • محمد DE ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    6 1
    خیلی خوب بود و حرف های درستی گفتی آفرین بر نویسنده
  • حجت IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    6 2
    بدبختی پرسپولیس امثال رویانیان و گل محمدی هستن
  • بدون نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    4 2
    از روزی که با کاظمیان اون برخورد رو کرد میشد حدس زد آخرش این میشه.
  • بدون نام IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    1 0
    من وقتی اسم رویانیان میاد یاد بنزین و جریمه و برنامه سفر بخیر میافتم! وجدانا ایشون به فوتبال نمیخورن اصلا
  • بدون نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    من این مطلب رو دیر خوندم خوب بود ولی یکم در مورد گل محمدی بی انصافی کردین شاید اقای گل محمدی بی تجربه باشه و اینقدر هم سیاه نیست