جامعه دامپزشکان ایران در مورد جمع آوری حیوانات خانگی توسط نیروی انتظامی در بیانیه ای موضع گیری رسمی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ متن نامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم می فرمایند :
" لا تَـضْـرِبـوا الدَّوابَّ على وُجوهِها ؛ فإنَّها تُسَبِّحُ بحَمْدِ اللّه "
به صورت حیوانات نزنید ؛ زیرا آنها حمد و تسبیح خدا مى‏گویند.

هفته پیش جانشین محترم ناجا ضمن اعلام عمومی شروع طرح مبارزه با مفاسد اجتماعی همراه داشتن حیوانات خانگی از جمله سگ را در معابر عمومی جزو معضلات اجتماعی نام برد و از روز سه شنبه 10/2/92 اقدام به جمع آوری سگ های صاحب دار با توسل به زور و بدون هیچ گونه صورت جلسه و یا ارائه رسید نموده اند.

پس از چند روز سرگردانی مالکان متوجه شدند حیوانات بازداشت شده در محلی به نام کهریزک نگهداری می شوند بدون آنکه ضوابط بهداشتی و شرایط تغذیه آنها در نظر گرفته باشد.

با توجه به نقش بهداشتی جامعه دامپزشکان و تعهد این صنف به کوشش در کاهش آلام حیوانات جا دارد که موارد زیر برای آگاهی پرسنل نیروی انتظامی و افکار عمومی توضیح داده شود.
1. در حال حاضر هیچ گونه قانون مکتوبی دال بر خلاف بودن نگهداری حیوانات خانگی در قوانین مدنی کشور موجود نیست.

2. با فرض جرم بودن این کار اقدام نیروی محترم انتظامی مبنی بر بازداشت حیوان به جای مالک آن در هیچ جای جهان سابقه ندارد.
3. در صورتی که نیروی انتظامی همچنان اصرار به بازداشت این حیوانات بی زبان دارد وضعیت بهداشتی و حق حیات حیوانات موجود در بازداشتگاه چه می شود؟ (با توجه به اطلاعات موجودو مرگ و میری که در بازداشتگاه مذکور اتفاق افتاده است.)
4. برخورد بی هدف با کلیه دارندگان حیوانات خانگی در صورت حمل حیوان در معابر منجر به آن می شود که مالکان حیوانات از مراجعه به مراکز درمانی دامپزشکی و درمان حیوانات بیمار و اقدام به پیشگیری (واکسیناسیون) بیماری ها اجتناب کنند و در پی آن خانواده ها و پس از آن جامعه ممکن است با معضل زیست محیطی مواجه شود.
5. نگهداری غیراصولی حیوانات بدون مشاوره با متخصصین امر در بازداشتگاه مذکور باعث بروز انتشار بیماری های مختلفی در آن محل می شود که از آن جمله می توان از بیماری های قابل انتقال به انسان نیز نام برد که می تواند سلامت پرسنل بازداشتگاه مذکور و نهایتاً افراد جامعه را به خطر بیندازد.

6. تحقیر و آزار برخی از هم میهنان که به هر علت علاقه مند به نگهداری از حیوانات خانگی می باشد با ایجاد رعب و وحشت برای آنها (در خیلی موارد به مالکان حیوانات گفته شده که این حیوانات توسط نیروی انتظامی معدوم می شوند) در شأن نیروی محترم انتظامی نمی باشد کما این که دستآوردهای مثبت نیروی انتظامی در تأمین امنیت اجتماع و مبارزه با مواد مخدر و ... نیز تحت تأثیر آن می تواند قرار گیرد.
7. رعایت حقوق حیوانات در تمام ادیان و از جمله دین مبین اسلام مکرراً توصیه شده است و با توجه به گزارشات موجود در این مورد متأسفانه هیچ گونه توجهی به آن نشده است.
لذا جامعه دامپزشکان ایران با توجه به آن که قدیمی ترین مجمع علمی – صنفی کشور می باشد بر خود لازم می داند که نسبت به معضلات بهداشتی که در نتیجه ادامه طرح مذکور در کشور چه از نظر روانی و چه از نظر بیماری ها ایجاد می کند تذکر داده و اعلام نماید برای بررسی معضل موجود آماده همکاری لازم با تمامی ارگان های ذیربط است .

خداوند لعنت کننده کسی است که حیوانات را لعنت کند امیرالمؤمنین علیه السلام

جامعه دامپزشکان ایران

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 69
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسر IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    چه عجب بالاخره یکی چه حقیقی چه حقوقی به این بی فرهنگی اعتراض کرد
    • محمد IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      53 98
      علاقه به پرورش حيوان يه امر ذاتي و كار اشتباهي نيست. ولي دو كار اشتباه داره انجام ميشه . يكي بازداشت سگ ها . يكي هم سگ گرداني واسه ضعف نقاط شخصيتي خود. وگرنه حتي سگ گرداني هم خودش كار اشتباهي نيست. اين مشكل نهاد هاي آموزشي و تربيتي هست كه باعث شدن جوانان واسه پر كردن نقاط ضعف خود به خود نمايي با حيوانات رو بيارن.
    • بدون نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      64 27
      متاسفانه قانون جامعی در این خصوص وجود نداره،همینطور که اگر یک سگ به شما پارس کنه هیچ شکایتی نمی تونی کنی...
  • بدون نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    169 9
    بسیار عالی گفته کو گوش شنوا
  • بدون نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    168 5
    دل خوش سیری چند؟ اینجا تصمیمات بر اساس علایق و سلیقه های شخصی گرفته و اعمال میشه
  • بدون نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    سگ ها هم شناسنامه دار شدند؟ فقط شماره کد ادم با اونا عوض نشه ببخشین در سالگی شناسنامه اونا باید مهر دار بشن؟
    • بدون نام NL ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      85 2
      واقعا متاسفم واسه جماعت بی فرهنگ و بی سواد که ادعای مسلمان بودن میکنند اما حتی دین خودشون رو قبول ندارند و حرف دل خودشون رو با زبان قران میزنند.به همین دلیل این تصمیم های صلیقه ای گرفته میشه یا اینکه روز به روز فساد داره بیشتر میشه.خود پیامبر سگ داشته و بهش غذا میداده...
    • بدون نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      6 65
      اولا که درستش اینه"سلیقه"اقای باسواد دومادرروایات امده که پیامبر بعد ازبعثت جلوی بدرفتاری با حیوانات روگرفته یا گاهی به اونها غذا میداده اما هیچ جایی نیومده شخصا سگ نگهداری میکرده .شتری ئداشت که خیلی هم معروف بود درروایات زیادی امده خانه ای که دران سگ باشد فرشتگان میگریزند اما درجاهایی دیگه هم جواز نگهداری سگ برای نگهبانی و حتی شکار داده شده که در کتب فقهی هست اما اینکه سگ رو دراپارتمان یا درماشین توی بغلت بگیری یا اینکه تو خیابون سگت خودش بماله به کفش و لباس دیگران و هی واق بزنه اسلامی نیست که هیچ انسانی هم نیست اما کار نیروی انتظامی اشتباهه اولا یکی نیست بگه تو قانونگذاری یا مجری قانون؟ بعدشم طرف خلاف کرده باید والا قانونی باشه بعد طبق اون قانون با هاش برخورد بشه
  • نادر IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    با سلام ضمن تشکر از اعلام موضع این عزیزان.من خود شاهد برخورد بسیار خشن مامورین محترم با دختر بچه 13ساله مالک یک حیوان (سگ)بودم که چه استرسی به این بنده خدا وارد شده بود.حالا همه مشکلات اخلاقی ، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی کشور حل شده و فقط دغدغه مسولان سگ است ؟آیا بهتر نیست ایشان با اراذل ، اوباش زورگیران در ملا عام و سارقان مصلح برخورد کنند .البته برخورد بازدارنده و مداوم نه ضربتی و نمایشی. لطفا در جهت رسالت خبریتان منتشر نمائید
    • بدون نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      عزیزم شما که اینقدر بحث فرهنگ میکنی اون دختر حیف نیست با یک سگ زندگیش رو سر ببره. بخدا بزاقشون خیلی آلوده است . شاید یکم الان ناراحت باشه ولی برای بهداشت و سلامت بهتره آدم با حیوون زندگی نکنه . هر چه قدر هم اینا نژاد های بالایی داشته باشن ولی کرک و موهاشون اینقدر کوچیک است که جلوی آفتاب قابل دیدنه وارد حلق آدم میشه و بیماری های ریوی ایجاد میکنه . یکم فکر کن بعد فرهنگ غرب رو ببر بالا.
    • بدون نام IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      86 4
      تو کشورهای مدرن و پیشرفته مردم خیلی بیشتر نگان سلامتیشونن و برای سلامتی مردم احترام قائلند و مشکلی با حیوانات خانگی ندارن و سلامتی روانی بسیلر بالاتر از ایرانه. اینجور حرکات من در آوردی و غیر علمی و غیر منطقی و غیر قانونی فقط در اینجا اتفاق میفتد که هیچ چیزمون بهداشتی نیست و جون و امنیت آدم ذره ای ارزش نداره
    • بدون نام IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      67 0
      شما برای خودت تصمیم می گیری و می تونی نگه نداری! ولی اون فرد دوست داره که نگهداری کنه و با قوانین موجود در کشور هم خواستش هیچ منافاتی نداره!!! نمی دونم چرا واسه بعضی عادت شده که خیر و صلاح بقیه رو بخوان!! شما زندگی خودت رو بکن
  • بدون نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    افرین بر جامعه دامپزشکان
  • مهدی IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    حیوان رو که توی خانه دستگیر نمی‌کنند و هر کسی در خانه‌ی خودش آزاد است، اما همراه داشتن حیوانات در محیطهای عمومی و ماشین ممنوع است.
    • امیر IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      تا حالا حیوان دیدی شما؟ میدونی که نیاز به بیرون رفتن داره؟ احتمالا شما فقط در طویله گوسفند دیدی!
    • بدون نام IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      8 65
      آقای امیر به نظر شما حیوون غریزه نداره !!!! حق جفت گیری نداره !!!! حق بچه دار شدن نداره !!!! فقط حق داره برای تو وفاداری کنه!!!! مثل اینکه شما هستید که به حقوق حیوانات احترام نمی گذارید. فکر کنید. حیوان باید آزاد و رها در طبیعت باشه نه اسیر لذت های ما باشه.
    • بدون نام IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      44 1
      بر اساس کدام قانون مکتوب؟ اول قانونش رو وضع کنید و بعد اعلام کنید!!! مشکل الان اینه که قانونی مبنی بر ممنوعیت نگهداری و حمل حیوانات وجود نداره!!! پلیس هم داره بصورت سلیقه ای و برخلاف قوانین مملکت کار انجام می ده!
    • بدون نام IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      37 1
      نه دوست من شما نگران غرایز اونا نباش چون که تا قبل از اینکه پلیس محترم این بساط رو درست کنه بعضی جاها بود که صاحبان سگ ها سگ رو می بردن و اونا به غرایزشون می رسیدن اگر مطالعه کنید می بینید که زمان این عمل مشخصه!!! اما به لطف بی تدبیری های پلیس و اعمال فشار به این مراکز دیگه از اینا خبری نیست! الان اگه کسی واسش مهم باشه تو دور و بریا یک سگ برای سگش پیدا می کنه و اگه نباشه(همونطور که بسیار زیاد شده متاسفانه) سگ ها رو عقیم می کنند. در واقع این اتفاق بد در اثر کار پلیس افتاد وگر نه زیاد بودند جاهایی که جفت یابی می کردند و به عنوان هزینه یکی از توله ها رو بر می داشتند بعد از زایمان!
  • عليزاده IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    پرروئي را تماشا ميكنيد سگ خانگي روي دوش آقا خانم يعني چة . سگ مردار هست وبا شستن دردريا هم پاك نمي شود
    • بدون نام IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      97 1
      این نظر شماست که سگ مردار است !!! همه حیوانات مخلوق خداوند و بعضی هاشون به اراده او مسخر انسان، وبه همین علت با انسان زندگی میکنن از مال واموال آدمها محافظت و با آدم انس میگیرند چه شما خوشت بیاد چه خوشت نیاد.
    • solia US ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
      76 1
      به تو چه مربوط که طرف روی دوشش چی می ذاره؟ مگه برای این هم باید از شما اجازه بگیرن. اگر کسی خدا رو دوست داشته باشه آفریده اون رو هم دوست داره. ببینم با دوری از حیوانات به خدا می رسید و حوری رو دوشتون می ذارین یا نه؟
    • معین A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      42 2
      آقا یا خانم علیزاده بنده حقیر اطمینان دارم شما حتی معنی پاک رو هم نمیدونین.عزیزم هرچی که آدم از پدر یا مادرش یاد می گیره که لزوما درست نیستند که. ثانیا من به شما به عنوان یه برادر توصیه می کنم که تعصباتتو بزاری کنار.
  • بدون نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    128 4
    آفرین آفرین . آخرین متن که حدیثی از امام علی بود عالی .در ضمن اقایان سریع تفسیر میکنند که.... ای بابا کاش درد مردم با گرفتن حیواناتی که برای چند ثانیه خنده بر لب صاحبانشان می گذارند حل شه
  • بدون نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    179 7
    با این بیچاره ها چیکار دارین؟؟ حیوانات زبان بسته هم از دست پلیس آسایش ندارند؟؟؟؟؟ تو ماشین چه ظرری واسه اجتماع دارن آخه؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    سگ داشتن در تهران یک جور کلاس محسوب میشه و اگر زندگی این دسته از افراد رو بررسی کنید می بینید که اکثرا دچار بحران روحی و روانی هستند و بخاطر کمبود های عاطفی شدید خود به اقدام به نگهداری سگ و... می کنند
    • بدون نام EU ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      107 4
      عزيزم الان بيشتر به نظر مياد شما از مشكلات شديد رواني و حسادت و بخل وبغض و كينه رنج ميبري.بهتر نيست به جاي ريشه يابي بيماري هاي مردم به يك روانپزشك مراجعه كني؟
    • مهرورز IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      66 3
      عزیزم مشکل شما با این چیزا حل نمیشه ، چراکه اگر مردم ماشین خوب سوار شن ، لباس خوب بپوشن ، به رستوران و مکانهای خوب برن ، ... و کلاً اگر مردم خوشحال باشن ، این موضوع افرادی مانند شما رو ناراحت می کنه ! بنابراین من هم مانند دوست قبلی پیشنهاد می کنم به روانپزشک مراجعه کنی !
  • بدون نام EU ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    133 3
    وقتی هرکسی بتواند قانون برای خود تعریف کند می شود این!!!! آخر این چه طرز برخورد با مخلوقات خداست چرا هر کسی دوست دارد به زور عقاید خود را به دیگران تحمیل کند و هر روز کشورمان را در جهان سوژه کند.
    • بدون نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      6 160
      آقای عزیز هر کشوری قانون خاص خودش را دارد. شما که با نگهداری این حیوانات مشکلی ندارید بایست جایی در جهان زندگی کنید که به این نوع فرهنگ یعنی حیوون بازی تشویق می کنند. اینجا ایران است و فرهنگ ما در خیلی از چیز ها با اروپا فرق می کند. مثل این است که من بخواهم فرانسه بدون روسری درس بخونم یا ایران با روسری!!!! فرهنگ ها در کل جهان با هم متفاوت اند.
  • مسلمان IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    145 3
    من اصلا سگ ندارم اما جوری دیدم برخورد می کنند که آدم احساس برخورد پلیس با مجرم (آدمکش )تو ذهنش تداعی میشه ٬راستی چراااا؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    اقا دلت برای سگها نسوخته برای جیب مبارکت داری گلو جر میدی!خوب میکنن جمع میکنند هر کس حیوان دوست داره تو منزلش جای نگهداشتنشه اونهم درصورتی که مزاحم همسایها نشود نه تو معبر و اماکن عمومی و با مزاحمت برای زن و بچه مردم مزخرفتر از سگ بازی کاری سراغ ندارم والا.ایه قران میگوی از کمک به حیوانات بهتره تواین زمانه وانفسا و اوضاع خراب اقتصادی ایه بگویی از کمک به همنوع هزینه های میلیونی که صرف یک حیوان خانگی میشود اگر قراره ایه برایش ردیف کنی بهتره بابت ادمهای گشنه و بی سرپناه شهر ایه ردیف کنی نه حیوانات و جیب مبارکخودت...اقا جمعشون کن تا یکی هم تو معابر دیده نشود انشالله سگ بازها هم تا میتونید منفی بدهید
    • علی UA ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      78 1
      اشرف مخلوقات در کلام و ادبیات شما ظلمی میبینم که در کلام قوم یهود بر مسلمانان بود در این خاک ما میهمانی بیش نیستیم و مالک آن مخلوق ماست و هر موجود زنده معجزه آفریننده ماست نه سگ و هیچ معجزه ای بازی و بازیچه نیست شما به شدت نیاز به بازبینی عقاید و مشاوره دارید گونه پرستی خود نوعی ناهنجاریست
    • لاله IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      99 3
      خب هر کی دوست داره پولشو یه جوری خرج کنه تو دوست داری مواد اینا ....ما دوست داریم به یه آفریده ی بی پناه خدا کمک کنیم ...واقعا یه سگ دو کیلویی کوچولو باعث مزاحمت زن و بچت میشن ؟؟؟اونوقت این قمه کشها و این همه لات و لوت هاچین پس؟؟؟سگ میتونه باعث تجاوز و سرقت و یا....واسه زن بچت شه آخه من چقدر بدبختم که یه هموطن مثل تو دارم ....ملت گوش کنین سگ یا گربه ی خانگی که مرتب نزد دامپزشک میره به هیچ وجه باعث مریضیه هیچکس نمیشه اگه یه سگ یا گربه ای خیابانی باشن ممکنه اگه به مدفوعشون دست بزنین و بعد دستتونو نشورین انگل بگیرین آخه الان اینترنت اومده یه چیزی از ننه بزرگاتون شنیدین اکتفا نکنین خودتون برین تحقیق کنین
    • بدون نام IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      76 0
      میزان مدنیت یک جامعه را با معیار رفتار با حیوانات می توان سنجید-گاندی یعنی شما از گاندی بیشتر می فهمی؟ ادم اگه دلرحم باشه ازارش به مورچه هم نمی رسه / شما از اونهایی هستی که خیرش به هیچ کس نمی رسه
    • سحر A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
      41 0
      من واقعا برای شما متاسفم قلبت انقدر تنگ و تاریکه که دیگه یه حیوون زیون بسته توش جا نمیشه فقط خودت تو اون تاریکی موندی...اگه بعضی ها حیوون نگه میدارند به خاطر قلب مهربونشونه به خاطر علاقه به مخلوق خدا حیوونا چه گناهی کردن که اینجا به دنیا اومدن ما حق انتخاب داریم اونا که ندارن پس یکی باید مواظبشون باشه اگه هرجای دیگه بود یه شهرو اختصاص میدادن به حیوونا اینجا چی به ببرو پلنگم رحم نمیکنن چه برسه به سگ
    • بی نام A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
      3 0
      بخاطر کجا درس خوندی
  • بدون نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    با سرعت نور در حال پس رفت هستیم.
    • بدون نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      یعنی سگ داشتن پیشرفته؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      آقای دام پزشک شما که اینقدر بفکر سلامت حیوانات هستید به صاحبان این حیوانات هشدار دهید در صورت بیماری حیوان آن را در صندوق عقب ماشین بگذارند !!! من خودم یه گربه وحشی مریض افتاده بود با دستکش گذاشتمش توی یه جعبه و بردمش دامپزشکی و خدا را شکر هم خوب شد. ولی اینا که اینجور جلوی ماشین میذارن هدفشون فقط اینه که کلاس بزارن اونم باچی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با سگ. سابق فحش بد مردم سگ و خوک بود حالا ببین چه شده سگ از آدم بالاتر شده .. فقط بایست خندید.
    • بدون نام IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      84 3
      به حال وضع سابقمون باید گریست که اسم حیوانات معصوم رو به عنوان فحش استفاده می کردیم
    • بدون نام IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      8 33
      بله باید خندید به فرهنگ شما!
  • بهروز US ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    161 4
    بعد ما یه ماهه تو کوچه مون هر شب یه ماشینو خالی میکنن و میرن، هرچی زنگ میزنیم 110 که به ماشین گشتتون بگین یه دوری هم این اطراف بزنن تو گوششون نمیره. این حیوونای زبون بسته واسه امنیت اجتماع مضر ترند گویا
  • سگ گله IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    166 6
    به جای سگ ها اگر وقت و امکانات دارید بروی موش ها را جمع کنید
  • بدون نام IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    157 4
    خداوند لعنت کننده کسی است که حیوانات را لعنت کند امیرالمؤمنین علیه السلام
  • معمولی A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    والا من هر شب برای پیاده روی میرم پارک پردیسان؛ چندین بار نزدیک بود این سگهای شناسنامه دار بسیار محترم من رو تیکه تیکه کنند! متاسفانه صاحبان اونها در تربیت این سگها کوتاهی می کنند و با باز کردن افسار و گردنبند اونها؛ جوّ ترس و ارعاب برای مردم ایجاد می کنند! بد نیست این افراد هم اندکی از ترس و ارعابی که مردم عادی از وحشی گری های سگهای شناسنامه دار (!) آنها می کشند؛ خبردار شوند! اصلا برای چی سگ ؟! همدمی بهتر از سگ و جک و جونور تویه این کره خاکی پیدا نمیشه ؟! والا
    • بدون نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      همین چند ماه پیش بود چند تا سگ خانگی یه دختر انگلیسی رو بخاطر ساندویچ گوشت تیکه تیکه کردند. به اینا میگن دوستی خاله خرسه.
    • ايراني IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      5 83
      درغرب که بنيان خانواده از هم گسيخته افراد تنها سعي در پر کردن تنهايي خود با سگ مي کنند و در ايران هم کساني که سگ نگه مي دارند عشق فرنگ هاي شکم سيري هستند که با اين کار فکر مي کنند ديگر خيلي کلاسشون بالا مي رود. و صحبت حقوق حيوانات و ... مذخرفاتي بيش نيست اين را همه مي دانند!!! به قول معروف: پيش قاضي ملق بازي؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    123 7
    برای بسیاری از افراد سگ یک مونس و همدم است درست مثل گربه که سالهاست ایرانی با آن مانوس می شده!آیا گربه هم نشان تجمل گرایی است؟!!الان سگ به دلیل وفاداری اش بیشتر مورد توجه است.هم نگهبان خانه و افراد تنهاست و هم زندگی شان را پر می کند.خیلی ها شاید نتوانند پرنده نگاهداری کنند و یا حیوانات خانگی دیگر.نکته دیگر انس شدید افراد به اینگونه حیوانات خانگی است و لطمات جبران ناپذیری بر روان اشخاص برجای می گذارد.حتی انس انسان به یک مرغ عشق که می میرد و اندوهی که برای آن داشتیم یه خاطرمان مانده چه رسد به حیوانی چون سگ که سالهاست در تمدنهای ایرانی نگاهبان دامها و محافظ انسانها بوده است.
    • بدون نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      نگه دار دام بوده آفرین. یعنی بایست حیوون در محیط باز و وحش زندگی کنه نه اینکه توی آپارتمان یا کنار تختت . بخدا آلودگی داره هر چقدر هم تمیز باشه.
  • بدون نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    107 5
    آفرین بر شما .کاملا موافقم . ولی صحبت از حقوق حیوانات برای بعضی ها خنده داره
  • بدون نام EU ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    117 5
    اقا جان اگر قانون ندارند در عوض زور دارند.
  • بدون نام IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    110 4
    واقعا کار پلیس بازداشت گسترده سگ های شناسنامه داره؟!!!!!!!!!!!!!!
    • بدون نام EU ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      55 0
      جواني را ميشناسم كه به دليل مصرف شيشه دچار جنون شده،به جاي مبارزه با مواد مخدر تن اين موجودات بي گناه و صاحبانشان را ميلرزانند
  • کلامو IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    89 3
    یعنی همه مشکلات امنیتی و اجتماعی و سرقت حل شده فقط مشکل پلیس سگ های شناسنتمه دار است یعنی واقعا اگر پلیس تمام توان خود را صرف مواجههه با تجاوز و امثالهم بکند بهتر نیست تا اینکه اینچنین وقت خودرا صرف این کارها بکند
  • بدون نام DE ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    80 1
    به نظر من نبود قانون در این مورد مشکلات بسیاری به همراه دارد. برای من تربیت و آرامی سگ های آلمانی ها بسیار تعجب آور بود. چون در ایران سگ های بی ادب و وحشی را دیده بودم. از دوستم که دانشجوی دامپزشکی است موضوع را جویا شدم و مفصل برایم شرح داد که صاحبان سگ ها مسئول تمام خطاهایشان در برابر مردم اند. در نتیجه با کمک دامپزشکان سگ ها را تربیت می کنند. اگر سگی به فردی حمله کند صاحب آن باید جریمه، غرامت و هزینه های درمان شخص را بپردازد . در مترو اگر سگی بلیط نداشته باشد یا روی صندلی ها نشسته باشد صاحب آن را جریمه می کنند. سگ ها را به گونه ای آموزش می دهند که پشت در مکان هایی که ورود سگ ها ممنوع است آرام و بی صدا بنشینند تا صاحبشان بعد از انجام کار در آن مکان ها برگردد و ...! در قرارداد اجاره خانه ...
  • بدون نام DE ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    76 1
    ... قید می شود که مستاجر می تواند حیوان خانگی داشته باشد یا نه. مخصوصا در خیلی از آپارتمان های برای حفظ آرامش ساختمان نگهداری حیوانات پر سرو صدایی چون سگ ممنوع است. قوانین سخت گیرانه باعث می شود هیچ مشکلی برای مردم از حضور سگ ها در مکان های عمومی پیش نیاید.
  • رضا IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    111 4
    اين وفادارترين مخلوق خداوند رو چطوري ميتونند از صاحبش دور كنند ؟ هم اون آدم و هم اون حيوون به هم انس گرفتند و از نظر رواني آسيب ميبينند ، هيچ جاي دنيا با حيوانات انقدر بدرفتاري نميشه!!!!
  • بدون نام IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    7 38
    بابا حیوان غریزه داره ، بایست جفت گیری کنه ، صاحب بچه بشه ، بایست شکار کنه ، بایست بدوه ، بایست زیر آفتاب بخوابه ..... و در کل بایست آزاد و رها باشه . نه بخاطر ما از همه شیرینی های زندگی طبیعی اش بگذره. توی یه آپارتمان که آدم دلش می گیره با چند نفر زندگی کنه . فکر کنم ما که اونا رو اینجور تربیت می کنیم و نگه می داریم به حقوقشون داریم ظلم می کنیم .
    • بدون نام IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      31 1
      ای کاش قبل از گذاشتن پیام از خودمون یکم بگردیم بخونیم و بعد بنویسیم!!! در مورد جفت گیری که تو جواب یک دوست دیگه نوشتم که الان مشکل جفت گیری رو پلیس ایجاد کرده چرا که قبلا مراکزی این کار رو انجام میدادند و مشکل و هزینه ای نداشت!!! در مورد خواب زیر افتاب بهتره بدونید که افتاب طولانی مدت برای اکثر سگ هایی که پلیس می گیره مثل سم هست و این ها معروفند به سگ های آپارتمانی!!!! و دقیقا به دلیل همون دویدن و راه رفتن هست که همه با نظر پلیس مخالف هستن!! و اما اگه یکم تحقیق کنید می بینید که اکثر سگ های آپارتمانی جمع های چند نفره رو بیشتر دوست دارن!!
  • بدون نام EU ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    68 2
    همه كساني كه سگ دارند به خوبي ميدانند كه سگ ها نسبت به چند دسته از ادم ها عكس العمل منفي دارند:كساني كه كثيفند،معتادند،خبيثند.اي كساني كه از سگ متنفريد،جزو كدام دسته هستيد؟
  • بدون نام US ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    65 1
    آخه کی گفته هر کی کمبود داره حیوون نگه میداره آخه چرا فرهنگ ما اینقدر پایین ... نیرو انتظامی خسته نباشی از گیر دادن به حیوون های بی زبون
  • نازنین IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    60 4
    ضمن سلام و عرض ادب با تشکر از جامعه دامپزشکان در پاسخ به دوستانی که سگ و گربه را بسیار آلوده و ناقل بیماری های مشترک میدانند ، دلیل اصلی آن عدم اطلاعات کامل علمی است فقط محض اطلاع به عرض میرسانم که تعداد بیماری های مشترکی که از گوشت گاو و گوسفند و سایر متعلقات این حیوانات به انسان منتقل میشود بسیار بیشتر از بیماری هایی است که از حیوانات خانگی نظیر سگ و گربه به انسان منتقل میشود . خوب است همیشه اگر اظهار نظری میکنیم کمی با مطالعات عمیق تر علمی باشد نه گفته های انسان های به اصطلاح عامی .
    • بدون نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      3 38
      شما نگه دار . ایشالا مریض نشی عزیزم. این حرفی که میزنی فک کنم مشکل رو دو برابر می کنی.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    56 5
    آخه ما دیگه مشکلی به جز گشتن سگا تو خیابون نداشتیم که شکر خدا با همت مردان نیروی انتظامی مشکل برطرف شد ، فکر کنم با این کار بسیار زیبایی که انجام دادن دیگه طول عمرمونم میره بالا چون دیگه هیچ مشکلی نمونده خدایا شکرت
  • بدون نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    6 82
    دامپزشکان فکر جيب خودشان هستند که اينها را گفته اند! مردم نان ندارند بخورند اون وقت يک عده سگ بازي راه انداخته اند. البته نيروي انتظامي بايد مراقب رفتار با حيوانات باشد، ان زبان بسته ها که گناهي ندارند! که البته فکر کنم همين طور هم هست.
  • بدون نام IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    37 0
    سگ زنده يابي كه حتي توي هلال اهمر هم اسم نويسي كرده رو هم گرفتن. اين سگ ميتونه در صورت هرگونه زلزله جون صدها نفر مثل منو تو رو نجات بده. چرا اينقدر سطحي فكر ميكنين؟ اين زبون بسته ها الان توي شرايط خيلي بدين به جاي اينكه اينقدر بيرحمانه راجع بهشون نظر بدين حداقل سعي كنين درك كنين كه اينها كه آزارشون از ما آدمها خيلي كمتره دارن ذره ذره اونجا جون ميدن. انسانيتتون كجا رفته پس؟؟؟ اينا چه گناهي كردن كه اينقدر بيرحمانه محكومشون ميكنين؟؟؟
  • rana US ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    18 0
    دیروز تو خ درکه ی سگ پیدا کردم کاملا اهلی دورگه که فکر کنم ی نژادش شیانلو به رنگ قهواه ی که اصلا پارس نمی کنه اگه می تونید صاحبشو پیدا کنید
  • قرمز A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    3 14
    فقط پرسپولیس
  • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    3 10
    خوشم امد