ایسنا نوشت:

رییس‌جمهور گفت: در جلسه دیشب، از میان هفت پروژه‌ای که به آنها بودجه اختصاص داده شد، دو پروژه متعلق به آذربایجان غربی است و بنا داریم به سرعت کار کنیم و بی‌وقفه بیش از یک و نیم میلیارد متر مکعب آب به دریاچه ارومیه منتقل کنیم.

محمود احمدی نژاد در چهارمین دور سفرهای استانی، در جمع مردم آذربایجان غربی با بیان اینکه "آب و هوا به طور سینوسی بالا و پایین می‌رود و در دوره‌هایی آب و هوا دچار افت و خیز می‌شود"، اظهار کرد: سیل‌هایی 35 سال یکبار و حتی گاهی 500 سال یکبار اتفاق می‌افتد و میزان بارش‌های هر منطقه در دوره‌ای زمان متفاوتند.

وی با بیان اینکه "امروز کشور ما در دوره‌ای است که بارش‌ها کم شده است و البته آلودگی‌های تغییرات محیطی بی‌تاثیر نیستند"، تصریح کرد: امروز آب دریاچه ارومیه پایین آمده است و این زیبایی‌ها را از دست می‌دهیم اما دولت در این راستا اقداماتی جدی انجام خواهد داد.

رییس‌جمهور افزود: در رابطه با حل مشکل دریاچه ارومیه دو پروژه را دولت انجام می‌دهد و دو پروژه باید مشترک با مردم انجام شود که یکی از آنها کنترل مصرف است، یعنی باید همه با هم مصرف را مدیریت کنیم و دوم، این سوال است که عزیزان من بارش دست کیست؟ دلهای شما پاک است پس باید دعا کنید. ای خدای بزرگ باران رحمتت تا سیراب شدن این سرزمین و تا پر شدن دریاچه ارومیه را بر ما نازل بگردان.

احمدی‌نژاد در ادامه، با اشاره به راه‌اندازی راه‌آهن ارومیه و همچنین رسیدگی به موضوع مسکن مهر گفت: کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مسکن مهر به جایی رسد که هر جوان به محض ازدواج یک خانه ارزان در اختیار داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران، با بیان اینکه "ملت ایران به تمام تحریم‌ها و گرانی‌ها غلبه خواهد کرد و روسیاهی برای دشمنان خواهد ماند"، تصریح کرد:‌ دست ملت شکسته و بسته نیست. البته موانعی وجود دارد که روزی خواهم گفت اما کمتر از پنج ماه بساط بداخلاقی‌ها به فضل‌الهی از ایران جمع می‌شود.

رییس‌جمهور با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار کرد: مقدمه حماسه اقتصادی، حماسه سیاسی است و اوج حماسه سیاسی، انتخابات است که متعلق به ملت، حق و اعمال اراده ملت است و قانون اساسی جمهوری اسلامی، مرام امام و نظر رهبری این است که اراده ملت حاکم شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: اگر همه واجدین شرایط یعنی 50 میلیون در انتخابات به صحنه آیند و رییس‌جمهوری با رای بالا در مصدر کار بنشیند چه کسی می‌تواند کارشکنی کند؟ پس حضور پررنگ و انتخاب بزرگ همه مشکلات را برطرف می‌کند. البته باید بگویم دولت تا ثانیه آخر با افتخار در خدمت شما و برای شما نوکری می‌کند و به آن افتخار می‌کند.

وی با بیان این که ما ملتی بزرگ و ریشه دار در تاریخ هستیم گفت: اینجا ایران و‌ آذربایجان است و 500 سال قبل حتی هزار تا 5 هزار سال قبل هم ایران بوده است و امروز هم ایران هست و هزار سال بعد هم اینجا ایران خواهد بود و ما به فضل الهی از این شرایط عبور خواهیم کرد. البته طبیعی است که بداخلاقی می‌کنند.

رییس‌جمهور با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: از چپ و راست می‌خواهند مانع شوند و همه غربی‌ها و دنباله‌هایشان در داخل زمانی می‌گفتند هدفمندی یارانه‌ها 50 درصد تورم ایجاد می‌کند در حالی که اجرا شد و بیشتر از 5 تا 6 درصد تورم به وجود نیامد و امروز همه تحریم‌ها و بازی با بازار ارز را بر سر هدفمندی‌ها خراب می‌کنند و می‌گویند اگر هدفمندی به طور کامل اجرا شود، بنزین هفت هزار تومان خواهد شد. اما اگر هدفمندی صددرصد اجرا شود بنزین بیشتر از دو هزار تومان نخواهد شد و بیش از آن را به جیب مردم خواهیم گذاشت.

وی ادامه داد: می‌گویند 45 تومان به جیب مردم گذاشته‌ای و 90 تومان از جیب مردم برداشته‌ای. در حالی که من می‌گویم شما این پول را از جیب مردم برداشته‌اید.

احمدی‌نژاد با اشاره به این که در سال اقتصاد ایران 1200 میلیارد تومان گردش مالی دارد و در سال کل یارانه‌ای که می‌دهیم 41 هزار میلیارد تومان است توضیح داد: 9 هزار میلیارد تومان از این مبلغ از قدیم در قانون بودجه برای نان،‌ برق و شیر و غیره اختصاص داده شده بود و 32 هزارتای بقیه را از مردمی می‌گیریم که مصرف و درآمد بالایی دارند تا به طور مساوی بین مردم تقسیم کنیم. پس کجای این کار اشکال دارد؟

رییس‌جمهور اضافه کرد: اگر تحریم و بازی با بازار ارز را کنار بگذاریم و پروژه هدفمندی را اجرا کنیم، آیا فقیری در کشور باقی خواهد ماند؟ چون افرادی هستند که در ماه شش هزار متر مکعب گاز مصرف می‌کنند؛ البته نوش جانشان اما باید پولش را بدهند. پس کجای این منطق ساده قابل فهم نیست؟

وی با تاکید بر اینکه "یارانه‌ها مال مردم است و هیچ‌کس نمی‌تواند یک قران از آن را کم کند"، گفت: در سفر دور چهارم بنا بر این بود که به همه شهرستانها بروم اما سفرهای دور چهارم با وقفه انجام شد که بعدا علت آن را می‌گویم اما فرصت دولت کم است و 16 استان دیگر باقی مانده و از همینجا از همه شهرستانهای استان صمیمانه عذر می‌خواهم و امیدوارم در آینده بتوانم با حضور در شهرستانها عرض ارادت خود را به مردم برسانم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه بعد از انقلاب و بخصوص در هشت سال اخیر کارهای فراوانی در آذربایجان غربی شده است، گفت: اما کارهای فراوانی مانده است که باید دنبال شود و ما موظف هستیم تا ریشه‌کن شدن کامل فقر و تبعیض و رسیدن به قله، کار خدمت رسانی و سازندگی را انجام دهیم.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز در کارگروه کشاورزی برای توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال جوانان شرکت خواهم کرد و دومین قسط برای پرداخت وام ارزان، زمین و آب برای کشاورزان و دامداران و جوانان عزیزی که می‌خواهند برای آبادانی استان اقدام کنند اختصاص خواهد یافت. همچنین در کارگروه صنعت و معدن حاضر خواهم شد و معتقدم تا به حال فقط از پنج درصد ظرفیت استان استفاده شده است و در این زمینه تصمیمات لازم برای در اختیار دادن تسهیلات ارزان مجوز و پول و سرمایه به جوانان اتخاذ خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز روزی است که همه باید برای ساختن ایران دست به دست هم بدهیم، خاطرنشان کرد: در طول صدها سال گذشته دشمنان اجازه‌ پرواز به ملت ایران ندادند و چه دشمنان بیرون از کشور و حتی حاکمان ناتوان جاهل و خودخواه در این راستا تاثیرگذار بوده‌اند اما امروز روزی است که باید حرکت کنیم و تمام موانع را برداریم تا به قله‌های پیشرفت و عزت برسیم.

رییس‌جمهور با طرح این پرسش که ما چه کم داریم؟ گفت: معدن، نیروی انسانی، زمین و آب و بهترین مردم و فرهنگ را داریم پس باید حرکت کنیم و ایران را بسازیم چون در ایران همه اقوام عزیزند و یک خانواده‌اند و گلهای گلستان ایران پرافتخار به حساب می‌آیند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "امروز به صورت جهشی جلو می‌رویم و عصبانیت مستکبران از حرکت جهشی ملت ایران است"، افزود: هر روز یک افتتاح، اختراع، آبادانی و پروژه و غیره اتفاق می‌افتد که باعث عصبانیت دشمنان می‌شود چون نمی‌خواهند ملت ایران به قله‌ها برسد. بنابراین در دوره‌ای طولانی جنگ روانی ایجاد کردند که ایران می‌خواهد بمب بسازد. اما ایران تا این مردم را دارد برای چه بمب می‌خواهد؟

وی ادامه داد: این مردم با اراده‌شان دشمنان را پایین می‌کشند. بمب مال آدمهای ترسو، دروغ‌گو و آدم‌کش و بی‌فرهنگ است. ما بمب اتم می‌خواهیم چکار؟ چون ملت ایران شما را با منطق از اوج قدرتتان به زیر خواهد کشید. به قول خودشان تحریم‌های سنگین علیه ما اجرا کردند و برخی در داخل با آنها همراهی می‌کنند و تصور دارند می‌توانند مردم را دچار یاس کنند اما فکرشان اشتباه است و در این راستا یک روز مشکلات اقتصادی را ناشی از ناتوانی دولت اعلام کردند در حالی که ما پاسخ دادیم تحریم‌ها علیه ایران وجود دارد و بعد که معلوم شد دشمن تحریم کرده است می‌گویند مشکلات ا زناحیه تحریم‌هاست اما مقصر آن دولت است.

رییس‌جمهور تصریح کرد:‌ می‌گویند چرا دولت قطعنامه‌ها را کاغذ پاره خوانده است و الان هم می‌گویم قطعنامه مال سازمان ملل و شورای امنیت بود که خنثی شد و اثر نداشت. اما الان چند دولت غربی و آمریکایی بدون قانون اقداماتی می‌کنند که باید برای مقابله با آن کنار هم بایستیم و با طرح اقتصادی و برنامه‌ریزی توطئه‌ها را بشکنیم و پیشرفت کنیم.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدرضا IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    3 11
    سلام. اگربنزین 2000تومان شود دیگرنمی توانند این محصول را به پاکستان وافغانستان قاچاق کنند. تاکسی ها و وانت بارهایی که واقعا کارمی کنند باید روزانه30لیتر و باقیمت ارزان دریافت کنند اما تاکسی ها و وانت هایی که کارنمی کنند باید مانند خودروهای عادی سهمیه بگیرند. واقعا چنددرصدتاکسی ها و وانت ها در حمل ونقل فعال هستند؟ بگذارید طرح هدفمندی اجراشود و کسری بودجه وجودنداشته باشد. دولت احمدی نژاد درواقع راه را برای دولتهای آینده هموارنمود و باید دعاگویشان باشیم. احمدی نژاد توانست دستهای ناپاک را ازبیت المال کوتاه کند، رانت خواری را کاهش دهد، فقرا را دریابد و کارهای عمرانی بینظیری اجرا نماید . خدا حفظشان کند. انشاا...
  • سیدرضاحسینی نژاد(بسیجی آزاده جانباز) IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    5 13
    سلام. خداوند آقای احمدی نژاد و وزرای دلسوز و پرکارشان را حفظ کند. آقای احمدی نژاد شخصیتی مومن و متشرع و ولایتمدارواقعی، یارویاورمقام معظم رهبری، دلسوزکشورومردم، پاک و سالم وخدمتگزار و باهوش وشجاع هستند. واقعا چه گزینه ای بهترازایشان داشتیم؟ همیشه دعاگویشان هستیم. وقتی دستهای فاسد و چپاولگر را ازبیت المال کوتاه نمود، ویژه خواری و رانت خواری را کاهش داد، انرژی هسته ای را باشجاعت احیا نمود، به دردمردم مستضعف رسید، آنگاه بدخواهان تحمل نکردند و انواع تهمتها و بداخلاقیها را درحق این سربازواقعی حضرت حجه بن الحسن(عج) و یارفداکارولایت فقیه مقام عظمای ولایت آغازنمودند. خداوند این نظام وکشور وملت را حفظ فرماید. انشاا...
  • محسن IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    8 11
    من ازمنتقدان آقاي احمدي نژادم وبه ايشان هم راي نداده ام ولي ايشان پركار ند- سفرهاي استاني ايشان براي تصميم گيري صحيح پروژ ه هاي عمراني وبالابردن سرعت عمل مسئولين استاني وفعال كردن آنها انصافا ضروري است - هدفمندي يارانه ها هم موردتاييدهمه است فقط روي نحوه عمل وزمان آن اختلاف است-بهرحال هدفمندي يارانه هارانت خواري راحذف ميكندوسيگنالهاي صحيح به فضاي كسب وكارميدهد.حالاكه دوره ايشان تمام شده ولي بايدرييس جمهوربعدي ازنقاط مثبت ايشان درست استفاده كند.ماهم اميدواريم سكان دست رييس جمهورقوي وپركاروكم اشتباه بيفتد.(ضعف ايشان نداشتن اطلاعات وراهكارمناسب براي توليدواقتصادملي بود)
  • بدون نام IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    9 3
    "رییس‌جمهور با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: از چپ و راست می‌خواهند مانع شوند و همه غربی‌ها و دنباله‌هایشان در داخل زمانی می‌گفتند هدفمندی یارانه‌ها 50 درصد تورم ایجاد می‌کند در حالی که اجرا شد و بیشتر از 5 تا 6 درصد تورم به وجودنیامد" بیش از 5 تا 6 درصد تورم بوجود نیامد !رییس جمهور یا همینطوری یلخی حرف میزنه یا اینکه ازدرد مردم دور هستش.
  • حسین IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    11 2
    یارانه نمی خواهیم ، قیمتها ثبات داشته باشه ، بعد از عمری یه تنفسی به مردم بدید . من متن را نخوندم ولی با توجه به تیتر حالت بدی بهم دست میده ؛ هرچه شنیدیم گرانی ، کی ثبات قیمت ؛ کی ارزونی ، بابا خونواده ها بر اثر گرانی از هم پاشیده و فساد زیاد شده ؛ بیائید برای رضای خدا حالا که قدرت دستتونه و ازتون کاری بر میاد به ندای رهبرمون در مورد وضعیت معیشتی مردم و طرح عفاف و حجاب کاری کنید و دل امام زمان و خانواده شهدا را شاد کنید
  • م ! IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    40 3
    شما که 2 ماه دیگه هستی..!؟ 3 ماه بعدی رو با مشایی حساب کردی..!؟
  • حامی IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    46 3
    توروخدا 2 ماه آخر دست به هیچی نزن و دست از سرمون بردار
  • نکته سنج IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    39 4
    "اما کمتر از پنج ماه بساط بداخلاقی‌ها به فضل‌الهی از ایران جمع می‌شود." یعنی بعد از پایان مدت ریاست جمهوری حضرتعالی . باید گفت اگه در عمرت یک حرف درست وحسابی زدی همین یک جمله بود دکترجون.
  • علي IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    13 1
    اجراي فاز دوم هدفمندي تير خلاص به اقتصاد كشور خواهد بود، فرض كنيد در يك روستاي دورافتاده يك خانواده 6 نفره 1.500.000 تومان يارانه بگيرد، آيا اين خانواده به فعاليت كشاورزي ادامه خواهد داد؟؟ فقط كافي است آقاي دكتر به اين سئوال پاسخ دهند، با همين يارانه 45.000 توماني هم بسياري از كشاورزان دست از فعاليت توليدي كشيده اند ....