نمایشگاه عکس و ویدئو‌آرت نغمه جهانی با عنوان «تاریکی نادیده» عصر جمعه سیزدهم اردیبهشت در گالری شکوه برپا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این نمایشگاه 9 قطعه عکس به همراه یک ویدئو آرت از نغمه جهانی به معرض تماشا گذاشته شده است.

موضوع آثار مجموعه «تاریکی نادیده» برگرفته از خواب و رویاهای جهانی است. جهانی بر اساس خواب‌هایش و تاثیرات ذهنی آن‌ها این عکس‌ها را چیدمان کرده و با استفاده از تکنیک فتو مونتاژ و بهره‌گیری از نرم‌افزار فتوشاپ آن‌ها را به تماشا گذاشته است.
جهانی در مورد ایده اولیه آثار این نمایشگاه گفت: «ایده اولیه این آثار از خواب‌هایم گرفته شده است. بعد از آنکه در رشته عکاسی تحصیل کردم تصمیم گرفتم خواب‌هایم را در قالب عکس‌هایی ثبت کنم. پس از مطالعه در مورد حیواناتی که به خواب‌هایم می‌آمدند به فلسفه یونگ روانپزشک و متفکر سوئیسی رسیدم که معتقد است حیوانات نمادی از غرایز فطری سرکوب شده انسان‌ها هستند که در خواب نمایان می‌شوند و در واقع به کهن الگوها و اسطوره‌ها برمی‌گردد که این اسطوره‌ها مکان و جای مشخصی ندارند.»

عنوان «تاریکی نادیده» برگرفته از یکی از شعرهای تاگور است. هر کدام از این عکس‌ها پس زمینه مربوط به خود را دارند. جهانی پس زمینه‌ها را بر اساس معنا و نماد آن اثر انتخاب کرده است، برای مثال قوچ نمادی است که در اسطوره‌ها با چرخ سفالگری در حال آفرینش انسان است، به همین دلیل جهانی پس زمینه کاهگل را برای این اثر انتخاب کرده است.
این هنرمند جوان در کنار عکس ها یک ویدئو آرت هم به نمایش گذاشته است که مخاطبان برای تماشای این ویدئو باید از راهرویی تاریک عبور کنند و به اتاقی برسند که ویدئویی تشکیل شده از چهار پلان متفاوت در حدود چهار دقیقه نمایش داده می شود.
نغمه جهانی متولد 1367 است. او دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته عکاسی از دانشگاه هنر تهران است. او تاکنون در شش نمایشگاه گروهی شرکت کرده است. «تاریکی نادیده» اولین نمایشگاه انفرادی جهانی محسوب می شود. او در سال 1389 برگزیده بهترین عکس های تئاتر تماشاخانه ایرانشهر و در سال 1391 منتخب آثار دومین فستیوال پرتره سازی گالری صد رنگ شده است.
نمایشگاه «تاریکی نادیده» تا بیست و چهارم اردیبهشت در گالری شکوه واقع در خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو،خیابان امیر نوری، پلاک 19 دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 4 تا 8 بعد از ظهر از این آثار دیدن کنند.
 
58244
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =