ایسنا نوشت:

حسین کمالی طی نشستی که بعدازظهر امروز در دفتر حزب اسلامی کار برگزار شد، به ارزیابی خود از عملکرد دولت‌های نهم و دهم پرداخت و ابراز عقیده کرد: انسان گاهی با واقعیت‌های تلخی مواجه می‌شود که می‌گوید ای کاش اینها در خیال بود. آنچه تاکنون اتفاق افتاده، با اشکال‌هایی همراه بوده است و این موضوع به این دلیل نیست که ما با دولت آقای احمدی‌نژاد صمیمی و نزدیک نیستیم، بلکه به این خاطر است که راهکارهای انتخاب شده از سوی ایشان منتج به نتیجه نشده و حاصلی نداشته است.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·         هیچ دولتی به اندازه این دولت فرصت و پیشرفت برای کار نداشته است. این دولت برخلاف دولت‌های قبل همه عناصر قدرت را در اختیار داشت و اگرچه در دولت‌های قبل شاهد بودیم که بقیه ارکان با شخص رییس‌جمهور هماهنگی‌های لازم را نداشتند، اما دیدیم که در این دولت این هماهنگی‌ها وجود داشت و کسی یا بحثی به این دولت تحمیل نشد، ولی در روند کار و نوع گفت‌وگوها و رفتارها شاهد بودیم اتفاقاتی افتاد که طی آن آقا به صراحت گفتند که مثلا آقای مشایی معاون اول نباشند یا اینکه وزیر اطلاعات سر جای خودش باشد.
·         یک نوع خودباوری بیش از حد در این دولت دیده می‌شود. یک نوع بی‌توجهی به دیگران نیز در این دولت وجود داشت و روش‌هایی که در این دولت انتخاب می‌شد، مبتنی بر اوقات تلخی و دعوا بود، در حالی که بهتر از این می‌توانستند عمل کنند.
·         وقتی اصلاح‌طلبان نمی‌توانند جلسه و کنگره برگزار کنند و دور هم جمع شوند، این خود به معنی نبودن شرایط است. اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها نقش بیشتری خواهند داشت اما به هرحال حضورشان در عرصه انتخابات ریاست جمهوری نیز تاثیرگذار خواهد بود.
·         حکومت غیردینی مورد پذیرش مردم نیست مگر اینکه ما طوری رفتار کنیم که مردم از اسلام دلزده شوند که در این صورت باید تجدیدنظری در رفتار خودمان داشته باشیم.
·         حضور افراد مختلف در عرصه انتخابات مفید است. نباید از حضور بیشتر افراد در این عرصه نگران شویم و پرخاشگری کنیم. این مردم هستند که باید تشخیص دهند.
·         من هنوز تصمیم خاصی در مورد کاندیداتوری در عرصه انتخابات ریاست جمهوری نگرفتم و به جمع‌بندی خاصی نرسیده‌ام. اگر خودم احساس کنم که ضرورت دارد به صحنه بیایم، حضور پیدا می‌کنم.
·         من در مجموع با حضور نظامی‌ها در عرصه موافق نیستم چون حضور این افراد در عرصه نگرش خاصی را ایجاد می‌کند و اصلا در رفتار نظامی‌ها خشونت وجود دارد و اصلا خشونت برای جامعه لازم نیست.
·         من فکر می‌کنم آقایان هاشمی و خاتمی به صحنه نیایند و هرکدام دلایل خاص خود را دارند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    0 0
    هر کی میرسه فقط دولت رو میکوبه یکم هم از برنامه خودتون بگین با تخریب دولت کسی رای نمیاره