نایب رییس مجلس گفت: امضا از نمایندگان برای تایید مراسم دولت در استادیوم آزادی درست نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه علنی امروز مجلس با حواشی‌ای چون انتقاد به سخنان رییس جمهور در خوزستان و همایش استادیوم آزادی همراه بود.

محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکرات برخی از نمایندگان مجلس درخصوص آنچه «تحت فشار قرار گرفتن‌شان برای امضای بیانیه‌ای در حمایت از اقدام دولت که در استادیوم آزادی برگزار شد» خواندند، گفت: برخی از نمایندگان علاوه بر نقد ادبیات رییس جمهور و صحبت‌های وی، خودشان هم توضیح داده و اعلام کردند که نمایندگان امضا کننده بیانیه که در حمایت از برگزارکنندگان مراسم دولت در استادیوم آزادی تهیه شده بود، تحت فشار دست به این کار زده‌اند.

بنا به گزارش ایسنا، نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: این نوع ادبیات، توهین به نمایندگان است و باید توجه شود که تکرار نشود. به همکاران عرض شده بود که بالاخره در ایام نوروز خیلی‌ها زحمت کشیدند از جمله ستاد خدمات نوروزی، نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) حالا اگر بخواهیم از همه تقدیر کنیم و به هر کدام نامه‌ای جداگانه بنویسیم شاید به مصلحت نباشد.

باهنر متذکر شد: عزیزی گفتند که از برخی از نمایندگان به زور امضا گرفتند؛ بنابراین باید به این موضوع توجه شود تا تکرار نشود.

استفاده از برخی ادبیات در شأن رئیس جمهور نیست

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان هم در جلسه علنی امروز در تذکر آیین‌نامه‌ای با انتقاد از اظهارات روز گذشته رئیس جمهور در سفر به خوزستان، اظهار داشت: در شأن دومین شخصیت کشور نیست که از چنین ادبیاتی در سخنرانی‌اش استفاده کند که ما اگر گوشه پرونده شما را بالا ببریم دیگر جای شما نیست! اگر کسی چنین جرأتی پیدا کرده که به شخص دوم مملکت بگوید «اگر رویت را زیاد کنی، پدرت را در می‌آوریم، کتک می‌زنیم»، آقای رئیس جمهور این افراد را معرفی کند تا خود مردم با چنین افرادی برخورد کنند.

وی افزود: این خبر، شایعه‌ای بیشتر نیست و بنده درخواستم از شخص رئیس جمهور که دومین جایگاه را دارد، این است که از چنین ادبیاتی استفاده نکنند.

آنچنان که فارس گزارش داده، موسوی لارگانی ادامه داد: در دو روز اخیر برخی از اجناسی که مورد نیاز مردم هستند، 40 تا 50 درصد افزایش قیمت داشتند. در شرایطی که ما می‌خواهیم حماسه سیاسی در کشور خلق کنیم و حماسه اقتصادی خلق کنیم، نیاز به حضور چشمگیر و حداکثری ملت در انتخابات ریاست جمهوری داریم، باید فضا و جو را طوری آرام کنیم که مردم رغبت کنند در انتخابات حضور یابند.

نماینده فلاورجان یادآور شد: با این گونه اقدامات که مصاحبه شود مبنی بر اینکه فردا روغن نباتی 30 درصد یا 40 درصد افزایش قیمت خواهد داشت، چه شرایطی در کشور بوجود می‌آید؟ خواهشم این است که این موضوع مدیریت شود. وزارت صنعت باید به این مسئله به طور جدی رسیدگی کند.

موسوی لارگانی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از آغاز دور چهارم سفرهای استانی در سه ماهه پایانی دولت دهم، گفت: هم‌اکنون که سه ماه بیشتر از عمر دولت احمدی‌نژاد باقی نمانده است، سفرهای استانی چه معنایی غیر از تبلیغات می‌تواند داشته باشد؟ هنوز در سفر اول مصوباتی وجود دارد که اجرایی نشده اند، باید پرسید سفر چهارم به چه دلیل قرار است انجام شود.
وعده های دولتی ها به نمایندگان شائبه لابی کردن برای وزیر را به وجود می آورد
سید احمدرضا دستغیب نماینده شیراز هم خطاب به هیات رئیسه مجلس و رئیس جلسه گفت: از صبح تردد نمایندگان دولت بین صندلی نمایندگان و مطرح کردن برخی وعده ها، پاسخ نامه ها و وعده در مورد وزارتخانه ها به نمایندگان خلاف آیین نامه است. این رفتار شبهه این را ایجاد می کند که معاونان وزیر ورزش و جوانان می خواهند لابی بزرگی برای وی انجام دهند و هیات رئیسه باید در این خصوص تذکر بدهد.
این سخن نماینده دستغیب اشاره به سوال امروز 9 نماینده از وزیر ورزش و حضور عباسی در صحن علنی مجلس داشت.
دواتگری: به راستی علت خودداری رییس‌جمهور از اعلام این اسامی و تهدیدهای پیاپی چیست؟
مهدی دواتگری نماینده مراغه نیز طی تذکری اظهار کرد: به راستی علت خودداری رییس‌جمهور از اعلام این اسامی و تهدیدهای پیاپی چیست؟ من از رییس‌جمهور سوال می‌کنم این رفتار بلوف است، یا این‌که خود نگران افشاگری متقابل هستید؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود برخورد قانونی دادستانی با مصادیق تشویش افکار عمومی را خواستار شد.

وی هم‌چنین با اشاره به ستاد تسهیلات نوروزی گفت: ارائه خدمات مسافرین نوروزی یک ضرورت است، اما هیچ دلیلی برای برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی به بهانه تجلیل از اعضای ستاد تسهیلات نوروزی وجود ندارد. ضمن این‌که در ادامه این اقدامات، معاون حقوقی و امور مجلس این جریان به دنبال گرفتن امضا از نمایندگان برای توجیه اقدام انجام شده در استادیوم آزادی است. ما نمایندگان مردم ماشین امضا نیستیم و به دلال‌های امضا و سران این جریان نیز هشدار می‌دهیم که امانتی را که ملت در اختیار ما قرار داده است، معامله نمی‌کنیم.

نماینده مردم مراغه هم‌چنین با بیان این‌که «مهلت قانونی معرفی وزیر جدید کار، تعاون و رفاه اجتماعی رو به پایان است» گفت: پانزدهم اردیبهشت آخرین مهلت معرفی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است و بعد از آن تمام اقدامات سرپرست فعلی غیرقانونی و به عنوان تصرف در اموال دولتی قابل پیگیری است و با توجه به تعطیلی مجلس در هفته آینده لازم است دولت ظرف امروز یا فردا وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =