۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸

به گزارش رسانه های آمریکایی، جوهر سارنایف، مظنون اصلی دخالت در بمبگذاری هفته گذشته در ماراتون بوستون است به هوش آمده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از شبکه خبری یورونیوز، این جوان نوزده ساله که در بیمارستانی وابسته به دانشگاه هاروارد در شهر بوستون مداوا می شود هنوز در بخش مراقبتهای ویژه است. اد دیویس، رئیس پلیس بوستون می گوید: «فرد مظنون در وضعیت بحرانی اما پایداری است. گروه ویژه بازجویی از پلیس فدرال در کنار او هستند تا با او صحبت کنند. اتفاقی که هنوز رخ نداده است.» جوهر سارنایف در درگیری با نیروهای امنیتی از ناحیه پا و گردن تیر خورد اما بر خلاف برادرش، دیگر مظنون بمبگذاری، جان سالم به در برد. تیمورلنگ، برادر بزرگتر جوهر پنجشنبه شب در تعقیب و گریز با نیروهای پلیس کشته شد. اما جوهر توانست فرار کند و در یک قایق پناه بگیرد، هرچند ساعاتی بعد او هم بازداشت شد.

این دو برادر چچن تبار که حدود ده سال ساکن آمریکا بودند مظنونان اصلی واقعه بمبگذاری در رقابت دوی ماراتون بوستون هستند. مقامهای آمریکایی واقعه بوستون را اولین حمله تروریستی در خاک آمریکا پس از یازده سپتامبر خوانده اند. این بمب گذاری سه کشته و بیش از 150 مجروح به جا گذاشت.

 


52261

کد خبر 288308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    4 17
    بیچاره !!!! امریکا خود زنی میکنه یه نوجوان باید حساب پس بده
    • بدون نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
      4 1
      به این راحتی که نمیشه قضاوت کرد اما چیزی که متاسفانه خیلی برجسته بود مسلمان بودن این مظنون هاست.... گفتن همین یه جمله که "اینا مسلمانن" کافی بوده تا افکار عمومی امریکا و بیشتر مردم دنیا هم با سوراخ سوراخ کردن تن و بدن اینا برای پلیس دست بزنن در صورتی که هنوز هیچی ثابت نشده بود با القاعده و تفکرات مسلمانای تند روی دیگه کاری ندارم اما امیدوارم تو همین کشور خودمون حرکتها طوری انجام شه که فردا یکی رو یه جا کشتن، به ایرانی رو به جرم مسلمان بودن نگیرن و تقصیرا رو بندازن گردن اون!! و ایضا امیدوارم ایرانی هیچ جای دنیا از دیوار یه سفارت خونه کشور دیگه ای بالا نره و..... حواسمون باشه خودمون با دست خودمون اسم و وجهه کشور و دینمون رو خراب نکنیم که دشمن منتظر یه حرکت این چنینی نشسته
  • بدون نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    1 1
    این دو برادر فقط قربانی یک دروغ از سوی روسیه هستند. تلویزیون روسیه از ابتدا این ماجرا رو دنبال می کرد و گفت در سال 2011 از اف بی آی خواسته بودیم این پسر " تیمور" رو دستگیر کنن که بازجویی شد و چیزی دستگیرشون نشد. اوباما هم اول از همه از روسیه تشکر کرد. هیچ صحنه ای از تیراندازی این بچه ها در کمپ دانشگاه ام آی تی به سوی پلیس وجود ندارد همه دوستان گفتن که فقط شنیدن هیچ کس ندیده. دیروز سی ان ان می گفت به راننده ماشینی که دزدیدن گفتن انفجار رو انجام دادیم!!!!!! کل فیس بوک و توئیتر رو گشتن گفتن هیچ چیزی پیدا نشده ولی بعد از دو روز میگن در آخرین لحظه جوهر نوشته " من گول خوردم پدر من رو ببخش"!!!!! عکس تیمور کشته شده رو گذاشتن پهلوی اون شکافته شده. هیچ کس تیراندازی از سوی اون رو ندیده. ....
  • نظربایوف IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    1 0
    کافر همه را به کیش خود پندارد