رییس سازمان بازرسی می گوید باید درست و با برنامه کار کرد تا منابع کشور به هدر نرود.

به گزارش خبرآنلاین، مصطفی پورمحمدی در نشستی با فعالان اقتصادی استان مازندران در شهرستان آمل و پس از شنیدن مسایل و مشکلات آنان در بخش‌های مختلف از جمله در بخش مسکن مهر گفت: مشکل ما نداشتن منابع، متخصصین و یا بازار مصرف نیست. مشکل ما عدم تنظیم مناسب فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و التزام نداشتن به برنامه است و این ضعف به شدت کشور را آزار می‌دهد.
پورمحمدی در پاسخ به افرادی که در جلسه از مشکلات بخش مسکن مهر، عدم تحویل به موقع آن‌ها و به‌کارگیری مصالح نامرغوب در ساختن مسکن مهر گفته بودند، اظهارداشت: 40 هزار میلیارد تومان از منابع بانک مرکزی و منابع دیگر در بخش مسکن مهر هزینه شده است. این‌که بعد از چندین سال گله و شکایت کنیم که این طرح دارای مشکلاتی است باعث تأسف می‌باشد. چرا علی‌رغم این‌همه هزینه، کالای نامرغوب تحویل داده می‌شود؟
اهم اظهارات عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان را در ادامه بخوانید:
* باید درست و با برنامه کار کرد تا منابع کشور به هدر نرود. گاهی وقت‌ها برای این‌که آمار بدهند، فقط کلنگ می‌زنند و افتتاح می‌کنند. اما وام و تسهیلاتی که می‌دهند را نظارت و مدیریت نمی‌کنند و در آخر بدهکار می‌شوند.
برخی مسئولان می‌ترسند از این‌که مردم حرف‌هایشان را بزنند/ حماسه سیاسی و اقتصادی را مردم خلق می‌کنند.
گزارش‌هایی شورای دستگاه‌های نظارتی کشور از مسکن مهر تهیه کرد، وزیر مربوط را در این جلسات خواستیم و ضعف‌ها و کاستی‌های این طرح را به وی اعلام کردیم.
* متأسفانه به همین نوار پاره کردن و افتتاح‌های پشت سر هم دل خوش کرده‌ایم. کار زمانی خوب است که با همه صرفه‌جویی‌ها و رعایت صرفه و صلاح انجام شود. اگر یک کالایی فراوان ولی کیفیتش پایین و قیمتش گران باشد چه فایده‌ای دارد؟ این همه پول و منابع در مسکن مهر هزینه کردیم. حتی پول‌هایی را از بخش صنعت به این بخش مسکن دادیم. حداقل، کاری کنیم که در این بخش مشکل نداشته باشیم.
*{با اشاره به سنگ‌اندازی و عدم همکاری مسئولان اجرایی نسبت به برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ با اقشار مختلف جامعه}: متأسفانه با قد کوتاه و عبور محدودمان عنوان می‌کنیم مصلحت نیست این حرف‌ها و این نشست‌ها مطرح و برگزار شود. چرا برخی مسئولان می‌ترسند از این‌که مردم حرف‌هایشان را بزنند. آیا کشور را می‌توان این‌گونه رشد داد؟ این چه دسته گلی است که به آب دادید؟ باید حرف‌ها و درد دل‌ها را گفت تا مردم احساس اعتماد و اطمینان کنند که گوشی شنوا برای شنیدن مشکلات آن‌ها وجود دارد.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    6 1
    شما ها رو هم میبینیم !!!