دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما به عنوان فرزندان امام راحل و سربازان رهبر معظم انقلاب، نحوه اداره کشور را قبول نداریم.

محسن رضایی پنجشنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه ارومیه با بیان اینکه مدیریتی که نتواند گرانی و بیکاری را حل کند قبول نداشته و به آن اعتراض دارم، اظهارداشت: اداره کشوری که نتواند فقر، بیکاری و گرانی را حل بکند، در شان ملت ایران نیست.
وی افزود: ما رزمندگانی که جان خود را برای انقلاب عرضه کرده ایم،تمایلی برای ورود به صحنه های اجرایی نداشتیم اما در طول سالهای گذشته به هشدار های ما برای رفع مشکلات کشور مانند فقر، بیکاری و تورم توجه نشد. حتی وقتی نسبت به قرار گرفتن در وضعیت لبه پرتگاه هشدار دادیم هم توجه نشد. از این رو تصمیم گرفتیم تا بیشتر در صحنه حضور پیدا کنیم.
تابناک در خبر منتشره به نقل از کاندیدای دوره یازدهم ریاست جمهوری آورده است: امروز ما اتم را می شکافیم اما در تامین گوشت و مرغ مردم مشکل داریم باید به این امور جهت ، هدف و سامان بدهیم . در این راستا من اولویت اول خود را اقتصاد انتخاب کرده ام؛ در حالی که دانشجوی علم و صنعت در رشته مکانیک در قبل از انقلاب بوده ام ، اما بعد از جنگ رشته مکانیک که علاقه اول من است را ادامه نداده و اقتصاد خواندم چون هدف داشته ام و می دانستم روزی پشت این دبوار می مانیم از این رو دکترای اقتصاد گرفتم و در حال حاضر دانشیار دانشگاه هستم و محور برنامه ام اقتصاد است . البته اگر ما به جهش اقتصادی دست پیدا کنیم حتما آن زمان اولویت ها تغییر پیدا می کند. امیدوارم با کمک خداوند و شما جوانان خوب بتوانیم اوضاع کشور را درست کنیم .
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوالی درباره هدفمندی یارانه‌ها، یادآور شد: این مسیری که آغاز شده را با اقدامات جدید و اصلاح شده ادامه می‌دهیم. در برنامه‌ریزی که کرده ام پرداخت 45 هزار تومان فعلی را به مردم ادامه دهم و با آغاز فاز دوم 65 هزار تومان هم به حساب مردم واریز می‌کنیم، اما این صد و ده هزار تومان تا شش ماه قابل برداشت نخواهد بود و در پایان شش ماه پس از این که وارد چرخه تولید و اشتغال شد، به همراه سود آن به حساب مردم باز می گردد.
وی افزود: یارانه دیگری هم برای انجام فعالیت‌های بخش کشاورزی درنظر می‌گیریم، که یارانه سبز نام دارد. یعنی اگر کشاورزان بخواهند، کشاورزی مکانیزه و توسعه یافته انجام دهند، از یارانه سبز مخصوص این بخش برخوردار خواهند شد.
رضایی گفت: وزیر اقتصاد را از بین اقتصادانان با تجربه انتخاب کرده ام که در وقت خود اعلام خواهد شد. فعلا همین را می گویم که برای بانک مرکزی یکی از خانم های اقتصاد دان را در نظر دارم.
کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری در زمینه سیاست اش در قبال رژیم غاصب اسرائیل گفت: اگر من رئیس جمهور شوم اسرائیل باید برای مقابله راه های دیگری انتخاب کند چون آنها ما را می شناسند که اهل افراط و تفریط نبوده اما قاطع هستیم . نه از موضوع هولوکاست صحبت می کنم نه سایت نظنز را می بندیم. اما با قدرت و قاطعیت، توان دفاع از خود را داریم.
محسن رضایی همچنین با حضور در دانشگاه تربیت مدرس در جمع دانشجویان این دانشگاه اظهارداشت: یکی از مشکلات ما این است که ما برای چالش‌ها و مشکلات هیچ تعریف مشخصی نداریم و این در صورتی است که یکی مسئله‌ای را کوچک قلمداد می‌کنیم در حالیه آن موضوع بسیار بزرگ و عمیق است و یک موضوع را نیز بزرگ جلوه می‌دهیم درحالیکه آن کوچک و بی اهمیت است.
رضایی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه آیا با کسی ائتلاف می‌کنید یا خیر، گفت: از این خبرها نیست، من با کسی ائتلاف نمی‌کنم چرا که تاریخ تلخ ائتلاف را پشت سر گذاشتم، در ائتلافات گذشته جز تفرقه و نزاع ثمره دیگری نداشت و اگر من در ائتلافی بروم حتماً ائتلاف‌های دیگر تصورشان این خواهد بود که فلانی با ما نیست.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا اگر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کاندیدا شود به نفع وی کناره‌گیری می‌کنید یا خیر نیز گفت: من تا آخر می‌مانم چرا که بنده با فرض اینکه هاشمی و خاتمی و کاندیدای دولت می‌آیند، آمده‌ام و می‌ایستم و اگر نیایند هم مسئله‌ای بوجود نمی‌آید.
رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات هسته ای، مذاکرات لاریجانی و سولانا را مذاکرات مثبت و خوبی دانست و تصریح کرد: این مذاکرات به گونه‌ای بود که ما هم غنی‌سازی را انجام می‌دادیم و هم تحریم نمی‌شدیم ولی اصل معقوله تحریم موضوعی بود که آمریکایی‌ها به دنبالش بودند و از بهانه‌ها نیز استفاده کردند.
/27212
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین اهوازی EU ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    شما هم همیشه موقع انتخابات به اداره کشور اعتراض دارید. خسته نشی یهو
    • بدون نام US ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
      8 31
      آقای رضایی نظر خود را بدون تعارف در مورد بازگشایی سفارت ایران در آمریکا و سفارت آمریکا در ایران و با شفافیت بگویید و در ضمن بگویید شیوه تعامل شما با نیروی انتظامی در مورد گشت پلیس لباس چیست؟ ضمن اینکه نهایتا بفرمایید با توجه به هزینه پروژه هسته ای آيا آن را ادامه مي دهيد؟
  • بدون نام IN ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    23 11
    همین الان اسم هولوکاست رو آوردی که...!
  • بدون نام EU ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    30 5
    یعنی رییس بانک مرکزی خانم طباطبایی میشن که توی مجمع هم فعال هستن
  • محمد IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    99 15
    آقای رضایی . شما فکر کردی واقعا رای خواهی آورد؟شما که بهتر از همه گذشته را تجربه کردی .
  • بدون نام IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    19 61
    کارش درسته و مرد عمله . تو 8 سال جنگ خودشو ثابت کرد . محسن بازمانده همت ها و باکری هاست و از همه مهمتر فرزند کوروش بزرگه چون جان و زندگی خودشو برای کشورش سپر کرد . این آدم دلسوزه
  • بدون نام US ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    32 7
    وزیر هم انتخاب کردن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    9 34
    خیلی مونده تا بفهمی چرا آقای احمدی نژاد این کارها را میکرد !!!
  • بدون نام GB ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    26 11
    اعتراض دیر هنگام چرا؟
  • بدون نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    24 3
    چه عجب یکی راجب تلف شدن عمرجوانان تو پادگان ها بدون این که کار مفید انجام بدن صحبت کرد باید از این نیروی کار جدید در صنعت کشور جهت پیشرفت استفاده کرد نه اینکه سرباری برای کشور باشند ودو سال ازبهترین سالهای عمرشون رو بدون استفاده بردن تلف کنند.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    4 0
    اقتاي رضايي بايد به موقع موضع ميگرفتي. اين موضعگيري جنبه انتخاباتي دارد.
  • بابک A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    گیر دادن به هولوکاست حالا بوده یا نبوده ، مردم غم نان دارند اینم سیاست پوپولیستیه . البته کار خوبی می کنی