بهرام عظیمی می‌گوید وزارت ارشاد به فیلمنامه «تهران 1500» ایرادی وارد نکرد، اما از جاهایی به این انیمیشن سینمایی ایراد گرفته شد که سازندگان پروژه فکرش را هم نمی‌کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام عظیمی کارگردان، حبیب رضایی بازیگر و محمد ابوالحسنی تهیه‌کننده به همراه احمد عربانی کاریکاتوریست و انیماتور مهمان خبرآنلاین شدند تا به نقد و بررسی انیمیشن سینمایی «تهران 1500» بپردازند که این روزها روی پرده سینماهاست.

 
در ابتدای این نشست احمد عربانی با اشاره به بزرگی کار بهرام عظیمی و تیمش در ساخت این انیمیشن گفت: «ما اگر بخواهیم 10 دقیقه انیمیشن بسازیم، واقعا انرژی و زمان می‌برد. آقای عظیمی واقعا کار بزرگی انجام داد که توانست اولین انیمیشن سینمایی را به صورت جدی بسازد و روی پرده سینماها ببرد. ما قبلا هم یکی، دو انیمیشن سینمایی داشتیم اما آن‌ها برای تلویزیون ساخته شده بود. «تهران 1500» از ابتدا به نیت اکران در سینماها ساخته شده است. باعث خوشبختی است که مردم ایران بابت یک انیمیشن یک میلیارد تومان پول داده‌اند.»


در ادامه بهرام عظیمی با تاکید بر یکسانی طرح و ایده اولیه با ماحصل کار توضیح داد: «اولین چیزی که به ذهن من رسید یک انیمیشن سینمایی با استفاده از بازیگران مطرح سینما بود. واقعا می‌خواستم این فیلم اکران شود. من خیلی از کارگردان‌های انیمیشن را واقعا نمی‌شناسم. ادعا می‌کنند کار سینمایی هم ساخته‌اند. خیلی‌ها فکر می‌کنند وقتی فیلمی به 35 تبدیل شود سینمایی است. ما تمام مراحل ساخت فیلم زنده در ایران را طی کردیم و خارج از صف برای اکران این انیمیشن اقدام نکردیم.»


او ادامه داد: «وزارت ارشاد برای ساخت این فیلم به فیلمنامه آن ایرادی وارد نکرد، اما از جاهایی به ما ایراد گرفتند که فکرش را هم نمی‌کردیم. ما حتی نتوانستیم با علی دایی به عنوان یک ورزشکار شوخی کنیم.»


در بخشی از این نشست حبیب رضایی گفت: «من از ابتدا می‌دیدم شخصیت‌های فیلم چه مسیری را طی می‌کردند و این مساله برایم خیلی جذاب بود. متاسفانه بعد از ساخت این انیمیشن از زحمت آقای عظیمی تقدیر نشده و همه فقط از فیلم ایراد می‌گیرند. در دنیا هم انیمیشن‌های بد وجود دارد، اما فقط خوب‌هایش دست ما می‌رسید. مساله اینجاست که در دنیا ترس از تجربه  کردن وجود ندارد.»


او همچنین افزود: «اگر به عقب برمی‌گشتم باز هم کنار آقای عظیمی می‌ماندم، چون آدم بزرگی است و تجربه کردن کنار ایشان لذت دارد. اما مساله اینجاست که فیلمنامه اولیه تغییر زیادی نسبت به فیلم آماده نمایش داشت. به لحاظ فنی کار خیلی بالاتر از تصور ما بود، اما فیلمنامه تغییرات زیادی کرد و آن هم علت داشت.»


محمد ابوالحسنی نیز در این نشست خاطرنشان کرد: «خیلی ها به ما می‌گفتند چرا با شخصیت‌های سیاسی شوخی نکردید؟ مگر ما دوست نداشتیم؟ اتفاقا در فیلمنامه هم بود، اما در نهایت به ما اجاره ندادند. در یک جشنواره‌ 10 دقیقه از فیلم را نمایش دادیم و آن‌قدر مورد استقبال قرار گرفت که وقتی برگشتیم همه به ما گفتند که چه چیزی نشان دادید که وصف آن در دنیا پیچیده  است. خیلی سخت است شما فیلمی را بسازید که در آن آینده کشوری پیشرفت کند، اما هنوز سنت‌های خودش را حفظ کند. ما این کار را کردیم و خارجی‌ها این مساله را فهیمیدند. این انیمیشن نشان دهنده ایران پیشرفته است از دید بهرام عظیمی. این فقط یک فیلم انیمیشن است، اما متاسفانه خیلی‌ها این فیلم را جدی گرفته‌اند.»

 

مشروح نشست فیلم انیمیشن «تهران 1500» در کافه خبر به زودی منتشر می‌شود.


58246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    31 7
    تا زمانی که شوخی ورزشی باشد هیچکس گلایه ای ندارد اما شما اگر میخواهی از نوع حرف زدن کسی ایراد بگیری که ان عیب عیب رفتاری نیست یک مشکل گفتاری مادرزادی است که خیلیها هم دارند خوب این بد است .و نباید هنرمندان وارد این فاز بشوند ایا میتوان به فوتبالیست سیاه پوستی گفت سیاه همین حرف باعث شدید ترین جرایم در اروپا میشود
  • تو گفتی ما هم باور کردیم. IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    23 12
    اول شوخی میکنیم، بعد به اسم شوخی می کوبیم و بعد با صراحت کامل می کوبیم. وقتی شما و همکارانتون (به عنوان هنرمند) توانایی خلق شخصیت های کارتونی ماندگار رو ندارید، چطور به خودتون اجازه میدید تا با تجاوز به حریم خصوصی "شخصیت های ماندگار این مملکت" برای خودتون نون و آب درست کنید؟ سعی کنید کمی خلاق و البته کمی هنرمند باشید.
  • بهرام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    18 31
    از وزارت ارشاد متشکریم که نگذاشتند با اسطوره علی دایی شوخی کنید
  • عمار IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    21 5
    فقط بايد گفت كه خدا قوت مرد صف شكن . خيلي دل و جرأت داشتين كه رفتين سراغ مسئله اي كه جزو نقاط ضعف سينماي مابود و آن هم ساخت انيميشن هاي به روز و زيبا و چشم نواز . مصمم به راهت ادامه بده .
  • بدون نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    32 10
    ما حتی نتوانستیم با علی دایی به عنوان یک ورزشکار شوخی کنیم.»!!! ه معنی داره.مگه همه جا باید فقط با ایشون شوخی بشه؟؟ خوب دوست ندارند دیگه .شوخی که زوری نیست. این همه سوژه دیگه تو مملکت هست .با سیاسی ها یکم شوخی کنید
  • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    19 21
    شماها چی کاره علی دایی دارید کجای دنیا اینقدر سربه سره اسطوره ورزشیش میذاره؟!!
  • امیر IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    13 3
    چرا از این نشست های نقد و بررسی فیلم نمیگیرید تو سایت بگذارید کلا ویدئو کم داره سایتتون
  • مجتبی IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    19 5
    خیلی انیمیشن زیبا و پر معنی بود واقعا به بهرام عظیمی و همکاراش خسته نباشید میگم
  • بدون نام IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    19 4
    وقتی علی دایی میگه با من شوخی نکنید دلیلی نداره ما رو این نکته پافشاری کنیم. بینندگان هم که عقده تماشای شوخی با علی دایی رو ندارن که. بی خیال علی دایی
  • مهدی ضیاءآبادی IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    7 3
    خوب بهرحال شوخی با آدمهای معروف در همه جای دنیا وجود دارد ولی به شرطی که به اندازه ای نباشد که خدای نکرده باعث تخریب شخصیت آن فرد شود.