فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: مقام معظم رهبری بر حضور مردم در انتخابات بسیار تأکید دارند و این از عوامل قدرت جمهوری اسلامی است و این امر بیش از مانور نظامی تأثیر دارد.

سردار حاج‌قاسم سلیمانی در نشست با جمعی از پیشکسوتان و یادگاران دوران دفاع مقدس استان کرمان اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که امروز با آن مواجه هستیم، ایجاد حساسیت نسبت به شیعیان است و باید نسبت به این موضوع توجه عمومی به‌وجود آید که در عراق، پاکستان، سوریه و ... دلیلی این شیعه‌کشی‌ها چیست و علما در مورد این موضوع نگران هستند.

وی ادامه داد: وضع فعلی کشور با گذشته تاریخ ایران و شیعه فرق جدی و اساسی دارد و اگر به آن توجه نشود و احساس مسئولیت نسبت به آن نشود، مشکلاتی ایجاد می‌شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه با تأکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی پیوستگی بین شیعیان صورت گرفته است، تصریح کرد: این برکه‌ها و دریاچه‌های گسسته به هم پیوند خوردند و شیعه و تشیع در جهان موضوعیت پیدا کرده است.

وی با اشاره به مشکلات و درگیری‌ها در کشورهای منطقه گفت: در موضوعات مهم از جمله سوریه حساسیت مردم کوچه و بازار با حساسیت مسئولان برابر است و مردم نگران هستند و این وضعیت در بین تمام مسلمانان جهان وجود دارد.

اهم اظهارات فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه به نقل از فارس می آید:

* اکنون شیعه تبدیل به یک پادگان واحد شده و رهبری واحدی پیدا کرده است و شاید مشکلاتی باشد اما این موضوع عمومیت ندارد و شیعیان ایران را ام‌القرا می‌دانند.

*در صورت ثبات ، عراق تأثیرگذاری مطلوبی بر جهان عرب دارد و صدور انقلاب گاهی کار فرهنگی نیاز دارد و گاهی ایجاد ساختار بسیار مؤثر است. برخی کشورهای عربی تلاش دارند که وضعیت عراق را به گذشته باز گردانند، وضعیت کنونی عراق ادامه دارد و برگشت این روند غیرممکن است و آمریکا و برخی کشورهای منطقه 90 درصد راه را رفتند که مسیر را از راه قانونی و انتخابات برگردانند که موفق نشدند.

*در دنیا هیچ کشوری به اندازه ایران مدافع منافع اهل سنت نبوده است، هیچ کشور عربی جرأت نکرده یک فشنگ به فلسطینی‌ها بدهد اما مقام معظم رهبری اعلام کردند از فلسطین حمایت می‌کنیم.

*آمریکا در افغانستان شکست کامل خورده و ماندگار نیست، البته پایگاه‌های خود را نگه می‌دارند، اما وارد صحنه جنگ نمی‌شوند و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در حال فرار از افغانستان هستند.

*در سوریه میلیاردها دلار برخی کشورهای عرب هزینه می‌کنند تا اوضاع را متشنج کنند، اما ملت و دولت سوریه ایستادگی می‌کنند. در انتخابات پیشین لبنان یک میلیارد و 200 میلیون دلار هزینه کردند تا حزب‌الله پیروز نشود، اما موفق نشدند.

* در داخل کشور باید توجه به مدیریت و حمایت از مرکزیت نظام اسلامی باشد چراکه قدرت ایران بر بیرون بسیار اثر دارد و موفقیت‌های صنعتی و تکنولوژی ایران موجب سرافرازی جهان اسلام است و مسلمانان احساس قدرت و قوت می‌کنند و این روند تداوم دارد.

*قدرت و توان ایران در داخل برای جهان اسلام بسیار تأثیر دارد، مقام معظم رهبری بر حضور مردم در انتخابات بسیار تأکید دارند و این از عوامل قدرت جمهوری اسلامی است و این امر بیش از مانور نظامی تأثیر دارد.

* مردم زیاد توجه‌ای به جریانات سیاسی ندارند و در خدمت و گوش به فرمان ولایت و رهبری هستند و برای مردم ثابت شده که در نظام جمهوری اسلامی اساس ولایت و رهبری است و ما به عنوان پیشکسوتان جنگ با اعتماد کامل تحت ولایت و اطاعت رهبری هستیم و بر این اساس قدرت ایران غیرقابل شکست است.

* در انتخابات پیش‌رو نباید اشتباه کنیم و باید در پیشگاه خداوند به نقش و وظیفه خود عمل کنیم.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =