تعداد تلفات انفجارهای روز دوشنبه بوستون در آمریکا به سه کشته و بیش از 100 زخمی افزایش یافت. باراک اوباما با اشاره به این انفجارها وعده داد عاملان آن را مجازات خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از شبکه خبری بی بی سی انگلیسی، آخرین آمار اعلام شده از سوی فرمانداری ماساچوست حاکی از افزایش تلفات انفجارهای بوستون است که از سوی دولت آمریکا اقدام تروریستی خوانده شده است.

تا کنون مرگ سه نفر قطعی شده و بیش از 100 نفر نیز زخمی شده اند که حال چند نفر از آنها وخیم گزارش شده است. 

دو انفجار روز دوشنبه در نزدیکی خط پایان مسابقه دو ماراتن در بوستون مرکز ایالت ماساچوست و یک انفجار دیگر در کتابخانه جان اف کندی این شهر روی داد که تلفاتی نداشته است. تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است.

محدودیت های رفت و آمد سنگینی در بوستون، نیویورک و واشنگتن بعمل آمده است. آسمان این سه شهر نیز بر روی برخی از پروازها بسته شده است.

با وجود اینکه عمدی بودن این انفجارها محرز شده اما مسئولان امنیتی آمریکا هنوز رسما از تروریستی بودن این انفجارها صحبتی به میان نیاورده اند اما جسته و گریخته برخی از کارشناسان و مشاوران مرتبط با مسئولان امنیتی چند بار از واژه تروریستی بودن این انفجارها سخن گفته اند.

دست کم سه بمب عمل نکرده نیز در بوستون کشف شده است و پلیس نگران وجود بمب های دیگری در این منطقه است.

مقامات امنیتی، پلیس فدرال و ایالتی از جمله پلیس اف بی آی آمریکا گفته اند که برای اعلام نظر قطعی درباره این انفجارها زود است و باید کلیه شواهد و مدارک به دست آمده از صحنه انفجارها مورد بررسی قرار گیرد.

اوباما: عاملان انفجارها مجازات می شوند
درهمین حال رئیس جمهور آمریکا ساعتی پس از وقوع این انفجارها در برابر رسانه ها ظاهر شده و  وعده داد عاملان این حادثه را بازداشت و مجازات خواهد کرد.
به گزارش واحدمرکزی خبر به نقلاز شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سخنانی درباره حادثه انفجارهای بوستون، گفت: درباره حادثه بوستون با گروه امنیت ملی جلسه ای داشتم، ما همچنان به بررسی و پاسخگویی به این حادثه ادامه می دهیم. ما از تمامی منابع دولت فدرال آمریکا برای کمک به مقامات ایالتی و محلی برای دفاع از مردم خود بهره خواهیم برد. بر اساس تحقیقات و آنچه پیش خواهد آمد تدابیر امنیتی را سراسر آمریکا افرایش خواهیم داد.
وی افزود: مردم آمریکا برای بوستون دعا خواهند کرد و من ومیشل برای خانواده قربانیان دعا خواهیم کرد.
اوباما گفت: ما هنوز به همه پاسخ ها دست پیدا نکرده ایم، اما می دانیم که تعداد زیادی از مردم زخمی شده اند که شدت جراحات برخی از آنها در انفجارهای مسابقه ماراتن در بوستون شدید است. من با رئیس اف بی ای و همچنین وزیر امنیت داخلی آمریکا برای اختصاص دادن منابع لازم، تحقیقات و پاسخ دادن به حادثه گفتگو کردم.
رئیس جمهور آمریکا، گفت: من آخرین اطلاعات را به رهبران هر دو حزب در کنگره ارائه کردم و باید تاکید کنم که در چنین روزی ما نه جمهوری خواه هستیم و نه دموکرات؛ ما آمریکایی هستیم، متحد و نگران برای شهروندانمان.
اوباما گفت : من همچنین با فرماندار ماساچوست و شهردار بوستون صحبت کردم و برای آنها مشخص کردم که هر منبع لازم از دولت فدرال را برای درمان قربانیان و رسیدگی به خانواده آنها صرف کنند. من برای آنها مشخص کردم که همه آمریکایی ها از مردم بوستون دفاع خواهند کرد و در کنار آنها خواهند ایستاد.
وی افزود: پلیس بوستون، ماموران آتش نشانی، کارکنان بخش فوریت ها همانند گارد ملی به خوبی به وظایف خود عمل کردند و در همین زمانی که ما در حال سخن گفتن هستیم آنها به ادای وظایف خود ادامه می دهند.
اقدام آنها یاد آور خدمات و فداکاری های هر روزه همه مردم آمریکا است بدون اینکه ایمنی خود را در شرایط سخت و خطرناک در نظر بگیرند. ما به همه آنها که به سرعت به کمک حادثه دیدگان شتافتند و با رفتار حرفه ای این حادثه مصیبت بار را بررسی و کمک کردند احترام می گذاریم.
اوباما، گفت: ما هنوز نمی دانیم که چه کسی و چرا این اقدام را انجام داده و مردم نباید پیش از اینکه ما به همه حقیقت دست پیدا کردیم، نتیجه گیری کنند؛ اما اشتباه نکنید که ما به همه اطلاعات دست پیدا خواهیم کرد و می فهیم که چه کسی و چرا این اقدام را انجام داده است.
اوباما تاکید کرد:هر شخص و هر گروه باید مسولیت اقدام خود را بپذیرند و با عدالت روبرو خواهند شد.
وی ادامه داد: امروز روز « هم میهن » و یک روز تعطیل در ماساچوست بود.روزی که مردم جشن گرفتند، روزی که رقابتی دوستانه در خیابان های بوستون در جریان بود. بوستون شهری سخت کوش است، مثل مردم ما و من مطمئنم که مردم بوستون با اتحاد و با کمک کردن به همدیگر به عنوان شهری پر غرور به جلو خواهند رفت و مردم آمریکا در هر گامی با آنها خواهند بود.
اوباما گفت: هر اطلاعاتی که ما به دست بیاورم، گروه ما به اطلاع شما خواهد رساند؛ ما در مرحله تحقیقات هستیم، اما باید تاکید کنم که ما خواهیم فهیمد چه کسی این اقدام را انجام داده است و آنها را مسئول خواهیم دانست.
4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    چه جوی گرفتش نمیدونه که هر روز این اتفاق داره برای عراق و افغانستان می افتهو با تعداد کشته های بیشتر پس مرگ خوبه ولی برای همسایه .
    • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
      49 7
      جنایت برا هیچکس خوبنیست چه آمریکایی باشه چه عراقی همه بنده خدایند با سلیقه های مختلف
  • سعید IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    96 9
    تروریسم در جای دنیا که باشد محکوم است. ضمنا عکس مربوطه به خبر هم که .....!!
  • بدون نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    34 35
    یک شب اتش در نیستانی فتاد ........
  • بدون نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    71 68
    خدا رحم کنه، دوباره چه خوابی برای دنیا و خاورمیانه دیده اند، خدا میداند! خدا ان شاء اله کید و مکرشان را به خودشان برگرداند و ما را نیز عاقل کند تا نحوه تعامل و رفتار با دنیا را یاد بگیریم.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    به این میگن رئیس جمهور. نه اونی که ملتش در زلزله سال گذشته کشته بشوند و یا بچه ها در کلاس بسوزند حتی یک پیام تسلیت ندهد ودر عوض در مرگ یک کافر او را مومن و موحد قلمداد کند و بگوید با مسیح بر می گردد و برای شادی روحش مادر بیوه اش را در آغوش بگیرد.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    چقدر منطقي با قضايا برخورد ميكنند اگر خداي نكرده در ايران چنين اتفاقي روي ميداد در همام دقايق اول ما آمريكا ،انگليس غرب و... را محكوم مي كرديم و بعد هم معلوم ميشد ديگ بخار منفجر شده است
  • ناشناس IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    به این میگن رییس جمهور مسول وآگاه
    • بدون نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
      16 40
      بدون نام ، بدون نام و ناشناس اي شيفتگان دشمن و دشمن خودي چقدر بايد احساس حقارت درمقابل دشمني كه شبانه روز يا درفكر كشتن دشمنانش است ويا در تدارك انواع و اقسام توطئه ها ، فتنه ها و تهاجمات گوناگون اقتصادي ، سايبري ، نظامي و رسانه اي و فرهنگي در كشورها ي مسلمان است ، درشما شديد باشد كه به راحتي فريب زبان چرب آنها را ميخوريد . ازانصاف هم كه خبري نيست وقتي زلزله يا حادثه اي سخت دركشور رخ ميدهد اولين اعزام كننده كمكها از سوي رياست جمهور ي ونهادهاي دولتي سرازير ميشود فقط شما چون لحظه لحظه زندگيتان به دهان بي بي سي و ووآ و اراجيف آنها دوخته شده از درك واقعيتهاي درون كشور و اصول دشمن شناسي عاجز شده ايد. خدا دردرك بيشتر حقايق كمكتان كند آمين
    • بدون نام US ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
      13 8
      از کدوم جمله اینو برداشت کردی ؟؟؟؟؟؟؟
  • ابراهیم IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    در آمریکا اسلحه آزاد است بمب هم برادر اسلحه وسلاح گرم است پس بمب گذاری خیلی دور از انتظار نیست واین یک چیزی عادی بین مردم آمریکا است البته کشتار مردم بی دفاع هم محکوم است .
    • آرش IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
      55 6
      عجب!
  • بدون نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    25 76
    ربطش میدن به ایران!
    • بدون نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
      6 12
      چند تا بهانه خوب جور میکنن مثل قصد ترور سفیر عربستان در آمریکاو این مورد و ..! بعدش!؟
  • بدون نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    30 90
    اوباما بدبخت دنبال عامل حادثه و بهانه ميگرده تا بتونه به ايران حمله كنه مثل يازده سپتامبر بوش مجوز حمله به عراق افعانستان را گرفت در حالي كه خودشان ايتن حوادپ را بوجود ميارند
    • بدون نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
      10 15
      بنازم به طرز فکرت!!!!
  • پارس IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    94 12
    درود.تسليت به مردم امريكا.محكوميت عمل تروريستي درهركجاي دنيا
  • شوشتري IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    17 21
    آقاي اوباما انفجار تروريستي همه جا ناخوشايند است چه در عراق و چه در پاكستان و افغانستان اي كاش مي فهميدي و كشورت سالها تروريست پروري نمي كرد اما حيف قرآن در مورد درك و فهم غلط شما عبارات بسيار گويايي دارد وقتي از مرگ فلسطيني و لبناني بي گناه بي تفاوت مي گذريد و كودكان مظلوم پاكستان را با هواپيماي بدون سرنشين خاكستر مي كنيد آن را مشروع مي ناميد مردم ما ابراز همدردي با شما را سخت مي بينند اي كاش به خود مي آمديد تشكر شوشتري
  • بدون نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    18 23
    بهرام که گور میگرفتی همه عمر دیدی که چگونه گور بهرام گرفت؟
  • بدون نام GB ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    28 6
    فقط خدایش ای کاش ما هم مقداری از همبستگی آنها را با هم داشتیم. تمام خواننده ها, ورزشکارها,سیاستمداران... معروف آمریکایی پیام تسلیت دادند ولی اگر این اتفاق تو ایران افتاده بود انگار نه انگار که....
  • محمد IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    25 3
    خداوند لعنت کند باعث و بانی این کار کثیف را امیدوارم هرکسایی که هستند به جزاشون برسند اینها انسان نماهایی هستند که وجو جنگیدن ندارند و انسانیت را با این عمل شرم آور به زیر سوال می برند . خداوند لعنتشان کند و حکومتشان را نابود سازد