«اگر» واژه​ای است که این روزها در کلمات سیاسیون بسیار به چشم می​خورد.

محمود عزیزی: نامزدهای انتخابات برای تصویر کردن آینده زیاد به کارش می برند و فعالان سیاسی برای حضور یا عدم حضور برخی دیگر از چهره های انتخابات از جمله هاشمی و خاتمی.
 جبهه پایداری هم که بنا به گفته باقری لنکرانی برنامه هایش برای انتخابات را به آیت الله مصباح ارائه داده تا ویرایش کند؛ هفته آینده بر اساس اظهار نظر رئیس دفتر آیت الله مصباح در حضور آیت الله نامزد نهایی خود را معرفی می کند.
سفرهای انتخاباتی چهره های اصولگرا کماکان ادامه دارد. بعد از مشهد که در هفته گذشته کانون سخنرانی های دانشجویی نامزد های انتخابات بود، این هفته قرعه به اسم نصف جهان خورده است که کاندیداهای اصولگرا به آن سفر کنند. البته فعلا با حجم کمتر. ولایتی و سعیدی کیا دو چهره ای هستند که به اصفهان سفرمی کنند. برنامه انتخاباتی ولایتی هم رسمی تر و هم مفصل تر است و برنامه سعیدی کیا بیشتر حال و هوای دانشجویی دارد. منوچهر متکی هم قرار است راهی کرمان شود تا برای اهالی سرزمین زیره از «ریزه کاری های» مدیریت کشور سخن بگوید. صادق محصولی چهره ارشد جبهه پایداری هم به قم می رود تا در جمع دانشجویان این شهر حضور یابد.
 علاوه بر رونمایی از احمدزاده نامزد جدید انتخابات که رنگ انتخاباتی اش را «قرمز» اعلام کرده و گفته است بوی انحراف نمی دهد، منوچهر متکی امروز از محسن رضایی دعوت کرده به ائتلاف پنج نفره اصولگرایان بپیوندد، چهره ای که تا پیش از این ائتلاف را چندان مورد حمایت قرار نمی داد این بار در حاشیه سفر به مازندران تاکیده کرده است که «همچنان به ائتلاف همه با هم معتقدم و ائتلاف جداگانه را سبب ایجاد تفرقه می‌دانم در حالی که در ائتلاف همه با هم به یک وحدت می‌رسیم.»
از سویی دیگر سروری ازاعضای ارشد جمعیت رهپویان هم ازدعوت غیر رسمی حداد عادل از زاکانی از نمایندگان مجلس نهم برای حضور در عرصه انتخابات سخن گفته است.
اهم اظهارات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و فعالان سیاسی را در ادامه مطالعه فرمائید. وعده های جدید انتخاباتی، اظهارات فعالان سیاسی اصلاح طلب درباره حضور هاشمی و خاتمی در انتخابات و عدم معرفی نامزد جدی در شرایطی که هنوز هم عارف به طور رسمی وارد انتخابات نشده و سیاست سکوت را در پیش گرفته مهمترین محور های جدول ذیل است.
 
 نام افراد
سمت
اظهار نظر
یحیی آل اسحاق
 
عضو ائتلاف پنچ گانه اصولگرایان
اگر رییس جمهور شوم نظام بانکی کشور را متحول خواهم کرد/متاسفانه نظام اقتصادی ما بانک محور است، سهام‌داران بانکی بیشترین سود را در اقتصاد می‌برند بسیاری از بانک‌های خصوصی دارای حیات خلوت‌ها و شرکت‌هایی می‌باشند که این سرمایه عظیم در بانک‌ها باید به سمت جریان تولید کشور به کار گرفته شود.
محمد رضا باهنر
عضو ائتلاف پنچ گانه اصولگرایان
اگر به این نتیجه برسم که ادامه حضور بنده به ضرر جبهه اصولگرایی باشد، کار را به بقیه می‌سپارم، گفت: بدون تردید انتخابات ریاست جمهوری سه و یا چهار قطبی است.
مصطفی پورمحمدی
 عضو ائتلاف پنج گانه اصولگرایان
برنامه‌ام را تدوین کردم و با یک سبک جدیدی از شعار و هدف در انتخابات ریاست‌جمهوری حضور یافته‌ام/ شعار دولت من قانون، تولید و اشتغال است/ محور فعالیت‌هایم اخلاق مداری است/ به دنبال رأی حلال هستم به همین دلیل شکست برای من معنا ندارد.
احمدرضا پوردستان
فرمانده نیروی زمینی ارتش
نیروهای نظامی نباید وارد کارهای انتخاباتی شوند. با توجه به قرار داشتن در سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" و در پیش بودن انتخابات، ارتش بدون جانبداری از فرد خاصی به طور صد درصدی در انتخابات شرکت خواهد کرد.
محمدرضا عارف
کاندیدای اصلاح طلب انتخابات
ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف با تاکید بر لزوم محوریت قرار دادن اصول اخلاقی در مبارزات انتخاباتی، منشوری را تحت عنوان منشور اخلاق انتخاباتی منتشر کرد.
مصطفی کواکبیان
 
دبیر کل حزب و کاندیدای اصلاح طلب انتخابات
 در همین یک سال گذشته به حزب مردم‌سالاری که از بنیانگذاران اصلی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از بدو تاسیس تاکنون بوده است، لقب اصلاح‌طلب بدلی دادند. جناح‌های اصولگرا و دولتی برای ایجاد اختلاف تا می‌توانستند بر شیپور اصلاح‌طلب بدلی،دمیدند و متاسفانه برخی از مدعیان اصلاح‌طلبی نیز با جناح راست همکاری کردند. اما باید از امثال غلامحسین کرباسچی تشکر کنیم که در یک موضع‌گیری بسیار منطقی و بجا، ثابت کردند که در میان اصلاح‌طلبان با سابقه اساسا اصلاح‌طلب بدلی نداریم. 
 
 
 
عیسی فرهادی
فرماندار تهران
برای ورود به شوراهای شهر در روز اول 155 نفر در فرمانداری تهران ثبت نام کردند که ثبت نام 36 نفر از آنان قطعی و مابقی به دلیل نقص پرونده به روزهای بعد موکول شد.
احمدزاده کرمانی
معاون سابق رئیس جمهور
بوی انحراف نمی دهم/ معاون اولم صالحی و رنگ انتخاباتی‌ام قرمز است
منوچهر متکی
عضو ائتلاف پنج نفره اصولگرایان
با بررسی شرایط سیاسی و اجتماعی و تاکید بر ضرورت همدلی و وفاق و ارائه تصویری موفق از کار مبتنی بر خرد جمعی و گروهی، بدینوسیله و در ظرفیت شخصی خود از جنابعالی(محسن رضایی) که بحمدالله از چهره های سرشناس کشور هستید برای پیوستن به «ائتلاف اکثریت» دعوت می نمایم.
پرویز سروری
نائب رئیس جمعیت رهپویان
جمعیت رهپویان بعد از تصمیم گیری قطعی زاکانی و با توجه به مصالح کشور و انقلاب در مورد معرفی کاندیدای خود رسما اعلام نظر می کند.
آیت‌الله حسن ممدوحی
عضو جامعه مدرسین
کاندیداهایی که عملکرد سابق آنان سازش در مقابل آمریکا بود، امروز در چارچوب گفتمان مقاومت و تبعیت از رهبری قرار نمی‌گیرند.
رضا شیران خراسانی
رئیس ستادهای مردمی قالیباف
قالیباف در خط مقدم جبهه اصولگرایی قرار دارد و اصرار داریم ستادهای مردمی وی نیز در همین مسیر قدم برداشته و با این فکر عمل کنند. گفتمان اصولگرایی گفتمان اصیل ستادهای مردمی قالیباف است اما در عین حال پذیرای تمامی سلایق در ستادهای مردمی خواهیم بود و از توان تمامی گروه‌های زیر پرچم ولایت استفاده خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام حسین جلالی
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری
هفته آینده معرفی نامزد اصلح از سوی جبهه پایداری در حضور و با سخنرانی آیت‌الله مصباح صورت خواهد گرفت.
صادق محصولی
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری
در بین سه نامزد نهایی شده جبهه پایداری، اسم آقای الهام نیست.
   
 
حسن سبحانی
داوطلب  مستقل انتخابات ریاست جمهوری
دولت «قانون» با گفتمان «مبانی و اصول قانون اساسی»، بر آن است تا اقتصاد را عاری از ربا کند، قانون‌گرایی را که حتی قبح اعلان بی‌اعتنایی به آن زائل شده احیا کند، عدالت را از طریق آگاهی و وقوف عمومی بر لزوم جستن حقوق تکوینی و تشریعی خودشان محقق سازد و بالاخره همه این امور را با تأسی به رسول مکرم اسلام(ص)، با اخلاق مداری که جامعه امروز ما به شدت به آن نیازمند و به آرامش ناشی از آن محتاج است، به سامان برساند.
محمد جواد حق شناس
عضو حزب اعتمادملی
نامزدی هاشمی رفسنجانی در انتخابات بعید است. با حضور آقای خاتمی حتی چهره‌های معقولی مثل آقای حسن روحانی که در جریان اصلاح‌طلبی قرار ندارند بحث حضورشان را مورد تجدید نظر قرار دهند.
عباس عبدی
عضو جبهه مشارکت و روزنامه نگار
 موضوع فقط آمدن آقای خاتمی نیست، چرا که نفس آمدن وی مشکلی را حل نمی کند، مهم تایید شدن و در نهایت حضور قطعی آقای خاتمی در انتخابات به عنوان کاندیدا است که این موضوع بعید به نظر می رسد.
/29212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزدق شیرازی IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    71 14
    فقط خاتمی می تواند با توکل به خدا ما را از این وضع نجات دهد.
  • بدون نام IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    0 5
    به نظر من در چنین شرایطی محسن رضایی قابلیت های بالایی داره . قبلا هم هرجا کشور به مشکل میخورد و شرایط پیچیده میشد از محسن رضایی استفاده می کردند .
  • یه نفر EU ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    8 0
    یاد شورای دبستانمون افتادم که همه نامزد شده بودن
  • علي IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    0 0
    در اين اوضاع بحراني اقتصادي تنها فردي ميتواند در زير سايه ي رهبري اوضاع را تدبير كند كه در زمينه سياست خارجه بتواند عملكرد موفق تري داشته باشد فردي مانند آقاي خاتمي.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    0 0
    انشاء الله هرکس رییس جمهور شود بتواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کند