رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در رابطه با عدم تناسب کاهش قیمت سکه در بازار داخلی با افت قیمت طلا در بازار های جهانی توضیح می دهد.

قیمت طلا در بازار های جهانی به پایین ترین نرخ در 22 ماه گذشته رسید و بر اساس آن هر اونس طلا در بازار های جهانی با قیمت 1477 دلار به فروش رفت.
در پی سقوط قیمت جهانی اونس طلا به 1477 دلار قیمت انواع سکه و طلا در بازار داخلی ابتدا سیر نزولی به خود گرفت ولی این نزول در آغاز داد و ستدهای امروز در مورد هر گرم طلای 18 عیار از حدود 7 هزارتومان تجاوز نکرد و در مورد تمام سکه هم به 57 هزارتومان محدود شد. از ظهر امروز نیز روند معکوس بر بازار تهران حاکم شد و قیمت سکه 13 هزارتومان از افت خود را جبران کرد و قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم بیش از 2هزار تومان بالا رفت و دوباره به یکصد و 30 هزارتومان نزدیک شد. این در شرایطی است که با وجود ثبات نسبی در بازار ارز، قیمت هر قطعه تمام سکه باید تا یک میلیون 250 هزارتومان پایین می آمد ولی در حال حاضر بر روی یک میلیون  و 346 هزار تومان باقی مانده است.

در همین رابطه محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: « به طور معمول قیمت سکه و طلا هنگامیکه در بازار های جهانی پایین می آید تاثیر آن در بازار داخلی کمی با تاخیر است. »
کشتی آرای در توضیح این صحبت خود گفت: « تعدادی که سکه در اختیار دارند آن را نمی فروشند و عدم عرضه سکه توسط شهروندان سبب می شود قیمت پایین نیاید. »
رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر اعتقاد دارد اگر روند نزولی قیمت طلا در بازار های جهانی در دو روز کاری به طور مستمر ادامه داشته باشد قیمت سکه در بازار داخلی نیز متناسب با آن کاهش پیدا خواهد کرد.
او در بخشی از توضیحات خود به کاهش قیمت طلا در بازار داخلی اشاره کرد و گفت: « قیمت طلا در بازار داخلی نزدیک به 7 تا 8 هزار تومان در روز شنبه کاهش پیدا کرد. »
کشتی آرای همچنین تاکید کرد: « قیمت سکه با این افت قیمت طلا در بازار های جهانی باید حدود 80 تا 100 هزار تومان در بازار داخل کاهش پیدا می کرد که به دلایلی که اشاره کردم این اتفاق نیفتاده است. کافی است بازار های جهانی دو روز کاری همین روند افت قیمت را داشته باشند تا شاهد کاهش بیشتر قیمت سکه در بازار داخلی باشیم. »

3939


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    93 7
    شما عرضه كنيد تا بيايد پايين
    • بدون نام IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
      25 0
      چون کشور ما گران شدنش با دنیاست ارزان شدنش با خداست در مورد آهن اینجوره دلار 1 روزه میره بالا بعد دو روز بعد میاد پایین آهن همون موقع میره بالا 1 ماه بعد به تدریج میاد پایین به این میگن رانت
    • بدون نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
      9 0
      بابا تو رو خدا یه کارشناس بیطرف رو بیارید و ببینید چه خبره...این آقایون رئیس اتحادیه و دلال ها و طلا فروش ها خون مردم رو کردن تو شیشه...امروز دوشنبه 40 دلار تو دنیا اومده پایین..با احتساب کاهشی که باید تو روز شنبه میدادند الان باید قیمت سکه رو تا 1170 بیارن پایین....ولی فعالان بازا (همون دلال ها) مثل شنبه باز هم میتونن که جمع کنن طلا رو از بازار و بخرند از مردم؟؟؟ سایت محترم خبر آنلاین..مدیونی اگر پیگیری نکنی...این مشکل میتونه تو زندگی خیلی از جوونای در شرف ازدواج تاثیر بذاره..
  • بدون نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    135 1
    به نظر من علت فقط این است که مردم ایران باید سختی بکشند . طلا از موقعی که قیمت جهانی ان در سال قبل بالاتر بود هم گرانتراست. جوانانی که قصد ازدواج دارند معلوم نیست باید چه خاکی برسرشان بریزند.دولت فقط به فکر فروش گرانتر طلاهای خودش به مردم است ،در دنیا که زورش به کسی نمیرسد ،چه کسی تو سری خور تر از ملت ایران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حامد IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    127 2
    ((کافی است بازار های جهانی دو روز کاری همین روند افت قیمت را داشته باشند تا شاهد کاهش بیشتر قیمت سکه در بازار داخلی باشیم. »)) 2روز باید قیمت جهانی کاهش داشته باشیم تا کم کم تو ایران هم کاهش شروع بشه اما به محض اینکه قیمت جهانی طلا 2 دلار گرون بشه به فاصله 2 دقیقه بعد قیمت های ایران میره بالا!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    86 0
    اصولا تو ایران هرچی که قیمتش بره بالا دیگه پایین اومدنی نیست. همین. حالا شما بگو جوونا میخوان ازدواج کنن و خیلی موارد دیگه اصلا برا کسی مهم نیست....
  • بدون نام IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    101 2
    وقتی بانک مرکزی سکه را1.200پیش فروش کرده مگرمیذاره قیمتها پایین بیاد
    • بهزاد IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      1 13
      وااااا برعکس گفتین که!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    60 2
    "دلیل افزایش قیمت سکه بهار آزادی در حال حاضر ناشی از جمع آوری سکه توسط برخی از فعالان بازار است که یا انتظار افزایش قیمت را دارند و یا به دنبال جلوگیری از کاهش شدید قیمت سکه در بازار هستند تا ارزش دارایشان کاهش نیابد، بنابراین با جمع آوری سکه از بازار در مقابل سقوط قیمت مقاومت می کنند." یعنی فقط باید زجر بکشی...چقدر بدبختیم که دلال ها تو روز روشن و این آقای محترم رئیس اتحادیه ما رو جیگر فرض میکنن اینقدر راحت....
  • بدون نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    59 2
    واقعا معلوم نیست کی باید به این وضعیت رسیدگی کنه...دولت؟ وزارت اقتصاد؟ سازمان های بازرسی؟ یا .... الان ساعت 11:35 شنبه، با وجود سقوط حدود 90 دلاری طلا ظرف مدت چند ساعت در بازارهای جهانی در عصر جمعه، هنوز آقای کشتی آرای و دوستان دارن چرتکه میندازن که چه جوری قیمت ها رو بسازن و به مردم از همه جا بی خبر و بدون صنف و بدون سخنگو و بدون پشتیبان (جز خدا) اعلام کنن تا خودشون کمتر ضرر کنند... وقتی قیمتها بیاد پایین: 1-سودشون کم میشه 2- خودشون از دارندگان حجم بالایی از طلا، سکه و ارز هستند و ارزش دارایی خودشون کم میشه (البته از سودی که این سال ها از این آشفتگی بازار کردند) 3- به علت بالا رفتن ریسک، خرید و فروش کم میشه و کاسبیشون میخوابه... حالا اینهمه جوون که میخوان ازدواج کنن که مهم نیست برای کسی..
  • بدون نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    39 2
    چی تو این مملکت متناسب با جهان هست که این دومیش باشه؟!!
  • حسین IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    16 1
    من سکه یا طلا ندارم.ولی نمیدونم چرا مردم چسبیدن به سکه.مگه ما در سال چقدر سکه میخریم.یکی نیست بگه مسکن چرا اینقدر بالاست. هیچکی هم صداش در نمیاد. دلالای مسکن هم دارن خون مردمو میکنن تو شیشه.
  • بدون نام IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    11 0
    «اگر روند نزولی قیمت طلا در بازار های جهانی در دو روز کاری به طور مستمر ادامه داشته باشد قیمت سکه در بازار داخلی نیز متناسب با آن کاهش پیدا خواهد کرد. » یعنی فقط دو روز از دنیا عقبیم؟!
  • مطلا IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    22 0
    صاحب اصلي طلا در ايران بانك مركزي است وبا توجه به كسر بودجه شديد هيچ تمايلي براي عرضه طلا با قيمت واقعي ندارد. گرانفروش اصلي بانك مركزي است كه دنباله روي سياستهاي اشتباه اقتصادي دولت است
  • بدون نام IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    18 0
    قیمت طلا به دوسال پیش در دنیا بازگشت اما در ایران خبری نیست
  • بدون نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    12 0
    خب بله! اگه ما هم عقبگرد قیمت داشتیم تو این افت قیمت جهانی الان تو مملکت عزیزمون طلا گرمی کم کم 40 هزارتومن بود!!! نه 130 هزار تومن!!! ولی افسوس و صد افسوس که ما فقط تو افزایش قیمت جهانی طلا سهیم هستیم اونم ثانیه ای!!! ولی اصن حرف کاهش قیمت رو نزنین!
  • بدون نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    8 1
    مملکت گل و بلبل!!
  • بدون نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    0 0
    مگه ما با سکه وطلا زنده ایم که حالا غصه بالارفتن سکه و طلا را بخوریم وقتی یک سقف بالا ی سرمان نداریم و ارزش ملک هم بالا است ولی کسی اعتراض نمی کند و لبنیات و مواد پروتئینی هم که دست طلا و سکه را از پشت بسته وکسی به داد ما قشر ضعیف که داریم زیر این فشار مالی له می شیم نمی رسد وهر کس به فکر منافع خودش است و لوازم خانگی هم همین طور پایین نمی اید و دختری که می خواهد جهاز بخرد اگر اندوخته ای نداشته باشد باید قید ازدواج حتی آسان را بزند