رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر این‌که «نباید گرفتار اخلاق مذموم و بحران‌ساز شد» گفت: کشوری که دچار دعوا و تنازع است رشد نخواهد کرد و دشمنان نیز به آن رحم نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در جمع مردم استان اصفهان، با اشاره به شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اظهار کرد: پیام اصلی این نامگذاری، تعبیر دیگری از عبارت «در پیچ تاریخی هستیم» است که سال گذشته مقام معظم رهبری بیان کردند.

پورمحمدی حوادثی که این روزها بر جوامع اسلامی می‌گذرد را یادآور شد و ادامه داد: متاسفانه در امت اسلامی همراهانی ناآگاه، منحرف و خودخواه هستند و اخبار زجرآوری از امت اسلامی می‌شنویم که همه ما را نگران و ناراحت کرده است.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، قدرت تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران را در منطقه یادآور شد و خاطرنشان کرد: امروزه در برخی صحنه‌ها فقط جمهوری اسلامی قدرت هماوردی با آمریکا را دارد و این اهمیت موضع و موقعیت نظام ما را نشان می‌دهد.

پورمحمدی ابعاد داخلی پیشرفت کشور را در بخش‌های مختلف برشمرد و گفت: نظام ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب با رأی مردم شکل گرفت و اکنون میانگین مشارکت مردم در انتخابات بالای 60 درصد است.

وی اظهار کرد: در ایران اراده مردم است که تعیین می‌کند نام چه کسی از صندوق انتخابات بیرون بیاید. امروز دنیا فهمید که در ایران قدرت مردمی بر سر کار است و این را در اظهارنظرهای مسوولان غربی و آمریکایی می‌بینیم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: دشمنان در چنین شرایطی و به‌ خاطر دلایلی که ذکر شد، فشارها بر ایران اسلامی را افزودند تا بتوانند چهره نظام را بد و سیاه نمایش داده و از این طریق با تضعیف جمهوری اسلامی بر سایر امت اسلامی تاخت و تاز کنند.

وی ادامه داد: اینکه می‌گوییم از امت اسلامی دفاع شود به معنای لشکرکشی به آن منطقه یا کمک مالی به آنان نیست، اگر نظام جمهوری اسلامی به‌ عنوان ستونی پایدار جایگاه خود را تثبیت کند، دیگر امت‌های اسلامی نیز از ایران الگو گرفته و مقاومت می‌کنند.

پورمحمدی گفت: با یک حضور گسترده، پرنشاط و یک انتخاب خوب، حماسه سیاسی شکل می‌گیرد. هرچند اکنون بیکاری و گرانی خانواده‌ها و جوانان را آزار می‌دهد، اما با همت و تلاش بیشتر باید چاره کرد. زیرا هم توانایی و هم منابع فراوان داریم.

رییس سازمان بازرسی خاطرنشان کرد: رهبری معظم انقلاب با دریافت و شناخت دقیق و واقعی فرمودند «باید حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی صورت بگیرد». اگر می‌دانستند کشور قدرت خلق حماسه را نداشت، هرگز این مساله را عنوان نمی‌کردند.

پورمحمدی الزامات تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی را یادآور شد و افزود: متخصصین و محققین زیادی در کشور داریم و باید اهل مشورت بوده و خرد جمعی را باور داشته باشیم. باید قانون‌پذیر بوده و جامعه را بر اساس اصول روشن و تعریف‌شده پیش ببریم.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: حماسه اقتصادی پس از حماسه سیاسی شکل خواهد گرفت. یعنی در دولت جدید شکل می‌گیرد. دولت بعدی اگر در اجرای قانون و استفاده از منابع و مبارزه با فساد و اصلاح نظام اداری خوب عمل کند، گام دوم را در خلق حماسه اقتصادی برمی‌دارد.

پورمحمدی با تبیین حماسه سیاسی گفت: بعد از حماسه سیاسی که حضور گسترده مردم در انتخابات است، حماسه اقتصادی شکل می‌گیرد و آن وقت برای مقابله با تحریم و مذاکرات هسته‌ای قوی‌تر حرف می‌زنیم. آن وقت اگر نفت از ما نخریدند می‌گوییم نیازی نداریم. اگر این گام را برداشتیم می‌توانیم گام بعدی را که دیپلماسی است محکم برداریم. دیپلماسی محصول توان ملی به علاوه چانه‌زنی سیاسی است. این‌ها مراحلی است که باید برای خلق حماسه سیاسی و اقتصادی طی شود.

پورمحمدی با اشاره به ضرورت اتحاد در مقابل دشمنان، اطاعت از فرامین رسول الهی و لزوم مهربانی با یکدیگر، گفت: به فرموده قرآن تنازع موجب فشل‌ شدن جامعه و به هرز رفتن توان می‌شود.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم حماسه سیاسی و اقتصادی در جامعه شکل بگیرد، یک مبنای اصلی دارد و آن این است که بستر حماسه را که همدلی، همبستگی، به یکدیگر اعتمادکردن، همدیگر را تحقیر نکردن و به هم احترام گذاشتن است، به وجود بیاوریم و رهبر معظم انقلاب نیز دائم بر این نکات سفارش می‌فرمایند.

وی به دیپلماسی کشور اشاره کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری دیپلماسی باید بر اساس عزت، حکمت و مصلحت باشد و سیاست‌مردان حرفه‌ای باید در این میدان بیایند و پشتیبانی شوند. باید با سیاست دشمن را تدبیر کنیم. باید برنامه داشته و نظارت‌پذیر باشیم.

پورمحمدی در پایان رهبری معظم انقلاب را نعمتی مهم برای جامعه برشمرد و گفت: علمای بزرگوار، مردم خوب و منابع غنی همه از نعمات الهی این کشور هستند.

به گزارش ایسنا،‌ پورمحمدی همچنین در نشستی با طلاب و روحانیون مدرسه علمیه صدر خواجو در اصفهان به سؤالات آنان پاسخ داد.

پورمحمدی در پاسخ به این‌که برنامه شما برای ریاست‌جمهوری چیست؟ گفت: وقتی سؤال از برنامه می‌شود نشان از این دارد که مردم دنبال برنامه خوب و اجرای به موقع آن هستند. رییس‌جمهور، رییس قوه مجریه است و آنچه را به تصویب رسیده باید اجرا کند. کسی که در انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب می‌شود در واقع زمانی سرکار می‌آید که حدود دو سال و نیم از اجرای برنامه پنجم گذشته و باید ملتزم به اجرای دقیق برنامه باشد. البته من برنامه‌هایم را بزودی اطلاع‌رسانی خواهم کرد و به نقد خواهم گذاشت.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به این‌که آیا نیروهای دولت شما فقط از ائتلاف اکثریت اصولگرایان است؟ گفت: خیر. از کل اصولگرایان و گرایش‌های ولایی نیرو می‌گیریم.

پورمحمدی ادامه داد: با دو طیف در جامعه روبرو هستیم. یکی نخبه،‌ اهل فن و برنامه هستند که ظرف چند روز آینده برنامه‌هایم را برای این قشر منتشر خواهم کرد و دیگری که بخش اعظم جامعه هستند، زیاد به این مسایل کار ندارند و فقط یک سری دغدغه‌ها و توان اجرایی را ملاک قرار می‌دهند.

وی در پاسخ به این‌که با تحریم‌ها چگونه برخورد می‌کنید؟ گفت: اگر حماسه سیاسی اتفاق بیفتد، تحریم‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر خارجی‌ها ببینند انتخاباتی گسترده و با رأی بالا برگزار شود، حتما تأثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد. حماسه سیاسی درمان اولیه درد تحریم است. حال اگر حماسه سیاسی تداوم یابد و به یک وجهه منسجم و مقتدر در کل جامعه تبدیل شود، تحریم بیشتر افول خواهد کرد.

پورمحمدی در ادامه پاسخ به این سؤال گفت: در گام نخست باید سیاست خارجی‌مان را عاقلانه کنیم. دنیای دیپلماسی دنیای طراحی و فرصت‌شماری و استفاده از لحظات است. همچنین نباید حرف یا شعاری داده شود که منافع ملی را به مخاطره بیندازد. متأسفانه برخی‌ها برای معروف‌ شدن حرف‌های نسنجیده می‌زنند و اصلا به فکر مصالح کشور نیستند، این‌ها هست که دردسر درست می‌کند. نباید اجازه بدهیم ائتلاف بین‌المللی علیه ما درست شود. ما چند دشمن مشخص داریم؛ چرا باید دیگر کشورها را با این دشمنان اصلی خود همراه کنیم.

پورمحمدی با بیان این‌که «اقتصاد قوی، تحریم را از کار می‌اندازد» افزود: اگر ما اقتصادمان را بتوانیم خوب مدیریت کنیم، می‌توانیم تحریم را کم‌اثر کنیم.

وی درباره این‌که در سازمان بازرسی چه نمره‌ای به خود می‌دهید؟ گفت:‌ در مورد خودم برای این‌که خودستایی نشود، صحبتی نمی‌کنم. ولی به سازمان خودم نمره خوبی می‌دهم.

پورمحمدی در پاسخ به این‌که چقدر در بحث کاندیداتوری جدی هستید و این‌که آیا ائتلاف می‌کنید؟ اظهار کرد: به‌ دلیل اینکه تعداد کاندیداهای اصولگرا در انتخابات زیاد شده ائتلاف کردیم. هر یک از این افرادی که ائتلاف کردند، اگر از اقبال بیشتری نسبت به سایرین برخوردار باشند، دیگر افراد ائتلاف‌کننده به نفع او کنار می‌روند. بنای من این‌ است که در جمع خودم پیش بیفتم و نظرسنجی‌ها هم تاکنون همین را می‌گوید.

پورمحمدی در پاسخ به این‌که قبلا گفته بودید مشایی زیر نظر شما کار می‌کرد، گفت: مدت محدودی با مشایی کار می‌کردم. مشایی مسوول مؤسسه‌ای بود که آن مؤسسه زیر نظر من فعالیت می‌کرد. فکر می‌کنم یک‌سال و اندی این مدت طول کشید.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به اینکه متعلق به کدام طیف هستید، گفت: متعلق به مجموعه تفکر ناب حوزوی انقلابی و تفکر حضرت امام، شهید‌ بهشتی (ره) و رهبری هستم. همکارانم در صورت همکاری باید چنین تفکری داشته باشند.

پورمحمدی در پاسخ به این‌که آیا قسمت دوم هدفمندی یارانه‌ها را ادامه می‌دهید یا خیر؟ نیز اظهار کرد: یارانه‌ها یک نیاز جدی برای بخش‌هایی از مردم کشور است. به یکسری از فعالان کشور باید یارانه پرداخت شود. اما نکته این است که یارانه در زمانی باید اجرا شود که مؤثر باشد و کاملاً در جهت اهدافی که تعیین‌شده خوب مدیریت شود. امروز پرداخت یارانه‌ها موجب تورم و گرانی شده‌ است. زمانی یارانه خوب است که قیمت‌ها ثابت باشد. اگر 50 هزار تومان به شما یارانه بدهند و قیمت اجناس چند برابر شود، چه فایده‌ای دارد؟.

به گزارش ایسنا، پورمحمدی در جمع مردم زرین‌شهر استان اصفهان در محل مصلای این شهر نیز اظهار کرد: اسلام دین محبت و مهربانی است، اما در اکثر جوامع اسلامی خشونت و کشتار است و این به‌ دلیل نداشتن محبت علی (ع) و فاطمه (س) است.

وی افزود: اینکه از جامعه علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) را بگیریم، بزرگ‌ترین دشمنی در حق جامعه اسلامی است. از جوامع اسلامی محبت علی (ع) و فاطمه (س) را گرفتند و به‌ جای آن نفرت و خشونت جایگزین کردند؛ در حالی‌که اسلام دین محبت و مهربانی است.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ویژگی‌های اخلاقی جامعه اسلامی و لزوم شناخت صحیح از دشمن را یادآور شد و گفت: جهالت، پیروی از هوای نفس، غفلت و فراموشی یاد خدا باعث می‌شود انسان در راه شیطان که دشمن اصلی انسان است قدم بگذارد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: دوری از جهالت و کسب علم و استفاده از نظرات کارشناسی و از خودراضی و مغرور نبودن راه رشد و پیشرفت را فراهم می‌کند.

وی گفت: این موضوع به‌ خصوص درباره مسوولان بیشتر صدق می‌کند و باید با مشورت و استفاده از متخصصان برای کشور برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کنند.

پورمحمدی در ادامه تشریح موضوع دشمن‌شناسی به بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: اگر انتخابی درست، همراه با شناخت صحیح و حضوری منسجم برگزار شود، جامعه از برکات انتخاب درست بهره‌مند می‌شود.

پورمحمدی ادامه داد: آن‌هایی که با اقتصاد، وحدت جامعه، نظام الهی و ولایی و نظام فکری جامعه را تضعیف می‌کنند، دشمنان ما هستند.

وی یاد خدا و اطاعت از رهبر دینی را راه نجات جامعه دانست و گفت: امروز رهبر معظم انقلاب از ما می‌خواهند، حماسه سیاسی و اقتصادی خلق کنیم و با هم درگیر نشویم. باید حرف رهبری را گوش کنیم. زیرا که دشمنان برای ما نقشه می‌کشند و به این کارشان ادامه خواهند داد.

پورمحمدی ادامه داد: امروز برای این‌که بر مشکلات فایق بیاییم و سختی‌ها را پشت سر بگذاریم، راهش حماسه سیاسی است. یعنی دست طمع دشمن بریدن و قطع کردن. حماسه سیاسی فقط حضور در انتخابات نیست، بلکه در این مسیر باید بهترین‌ها را انتخاب کرد.

پورمحمدی با بیان این‌که «حماسه اقتصادی بعد از حماسه سیاسی مردم توسط دولت بعدی انجام می‌شود» گفت: باید یک دولت قوی، متفکر، ساده‌زیست، جدی و برنامه‌ای سر کار بیاوریم. اگر این اتفاق بیفتد گام بعدی که خلق حماسه اقتصادی است برداشته می‌شود.

وی با بیان این‌که «کارهای خوبی تا به‌حال انجام شد» تصریح کرد: در برخی زمینه‌ها، ضعف‌هایی داشتیم و متأسفانه از منابع، سرمایه‌ها و پول‌ها خوب استفاده نکردیم باید حسرت بخوریم. باید دولتی بیاید که در خصوص اشتغال و تولید، برنامه‌ریزی و عمل خوب داشته باشد.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: باید با بصیرت، اتحاد و به‌ صورت ید واحده در انتخابات شرکت کنیم و مقام معظم رهبری نیز همین را از ما می‌خواهند.

 

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =