کامران باقری لنکرانی در نشست خبری امروز خود به تشریح مواضع انتخاباتی جبهه پایداری پرداخت.

به گزارش خبرآنلاين، سخنگوي جبهه پايداري در پاسخ به خبرآنلاين که پرسيد «آيا جبهه پايداري همانند انتخابات مجلس، نامزد اختصاصي خواهد داشت يا با ديگر اصولگرايان ائتلاف مي​کند؟» گفت: ما با اسم​ها و عناوين نمي​توانيم خودمان را راضي کنيم. کساني که خود را به عنوان اصولگرا معرفي مي​کنند، به اين معني که به قانون اساسي و ولايت فقيه قائل هستند؛ سلايق مختلفي را تشکيل مي​دهند. من فکر مي​کنم تجربه مجلس نشان داد براي اينکه انتخابات پرشوري داشته باشيم، لازم نيست که کسي را خارج از خانواده انقلاب اسلامي بياوريم.
وي با بيان اينکه بايد سعي کنيم در اين انتخابات شفاف سازي داشته باشيم، تعدد کانديداها را يک ظرفيت براي انقلاب خواند و گفت: اما بايد معلوم شود که چه تمايزي بين کانديداها وجود دارد. متاسفانه گزارش​هايي که به ما رسيده نشان دهنده اين است که برخي کانديداها آمده​اد که به نفع کسان ديگر کنار بروند.
اهم سخنان وي را در نشست خبري امروز جبهه پايداري بخوانيد:
·         {آيا جليلي نامزد نهايي جبهه پايداري است؟} آقاي جليلي از شخصيت​هاي ارزشمند و از رويش​هاي انقلاب هستند. به عنوان يک برادر انقلابي ايشان مورد احترامند و رايزني​هايي با ايشان براي نامزدي در انتخابات شده است. آقاي جليلي در مسائل اجتماعي و فرهنگي نظراتي دارند که به مواضع جبهه پايداري نزديک است. اما گزينه نهايي جبهه پايداري را قبل از ثبت نام معرفي خواهيم کرد.
·         برنامه​هاي جبهه پايداري را به آيت​الله مصباح ارائه کرده​ايم. ايشان هم آن را تاييد نموده و نکاتي را نيز فرمودند که قرار بر اصلاح آن شده است. ايشان تذکر دادند که چالش​هاي امروز جامعه را مورد توجه قرار داده و برنامه را مساله محور کنيم.
·         {در واکنش به انشعاب در جبهه پايداري} يک تشکل گفتماني که شوراي فقاهتي دارد امکان انشعاب در آن منتفي است. ما افتخار داريم آنجا که تصميمات کلان در ميان است، راهنمايي همين شوراي فقاهتي، تصميمات ما را از استحکام برخوردار مي​کند.
·         برخي قرائت از دولت را تشکيل شرکت سهامي مي دانند. اين يک تصور غلط است. کساني که يک دولت را تشکيل مي دهند بايد به اصول آن دولت معتقد باشند. دولت يک هويت حقوقي دارد. ما در مورد اعضاي دولت يازدهم بحث مصداقي تا کنون نداشته ايم. يکي از نقاط قوت دولت​هاي نهم و دهم اين بود که دامنه محدود مديران را باز کرد و دولت يازدهم هم بايد امتدادي از گسترش اين دايره محدود باشد.
·         {پس از درگذشت آيت الله خوشوقت چه کسي جايگزين وي در شوراي فقاهتي جبهه پايداري شده است؟} نظرات ايشان درباره انتخابات را قبل از سفر مکه پرسيديم و ايشان درباره کانديداي اصلح سخن گفتند. جايگزين کردن شخصي به جاي ايشان کار راحتي نيست. اما اين جايگزيني در دستور کا جبهه پاايداري هست.
 29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =