آخرین خبرها از زلزله های کاکی و خورموج

به گزارش خبرآنلاین؛ ساعت 16:22 سه شنبه 20 فروردین 92، زلزله ای به قدرت 6.1 ریشتر کاکی در استان بوشهر را لرزاند. (اینجا)

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مرکز این زلزله را در 16 کیلومتری کاکی، 27 کیلومتری خورموج در استان بوشهر و 801 کیلومتری تهران اعلام کرده است. همچنین زلزله ای به قدرت 4.2 ریشتر ساعت 16:48 دقیقه در همان محدوده و در خورموج ثبت شد. از آن پس تاکنون چند پس لرزه نسبتا شدید دراین منطقه احساس شده است.

کاکی و خورموج از شهرهای شهرستان دشتی در استان بوشهر هستند.

 

39 نفر کشته شدند
فارس نوشت: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در زلزله 6.1 ریشتری روز گذشته در بوشهر 750 خانه روستایی تخریب و 39 نفر جان خود را از دست دادند.
حسن قدمی اظهار داشت: اقدامات لازم جهت اسکان اضطراری زلزله‌زدگان انجام شده است.

وی ادامه داد: صبح امروز زلزله 5.4 ریشتری نیز به چند روستای دیگر به نام‌های چاهبا، محمودی و درگون خسارت وارد کرد.

قدمی درباره تعداد خانه‌های تخریب شده در این زلزله اظهار داشت: 750 خانه صد در صد تخریب شده‌اند چرا که خانه‌های روستایی در بافت فرسوده قرار دارند و باید نسبت به نوسازی آنها اقدام شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان داشت: بیش از هزار چادر برای اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

وی درباره مجروحین و فوت شدگان این حادثه اظهار داشت: در اثر این زلزله 39 نفر تاکنون فوت شده‌اند و 850 نفر نیز مجروح شده‌اند.

 

یگان ویژه ناجا در مناطق زلزله زده

جانشین فرمانده نیرزوی انتظامی کشور از حضور یگان امداد و یگان ویژه در مناطق زلزله زده استان بوشهر خبر داد

سردار احمدرضا رادان گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله در استان بوشهر، یگان امداد به مناطق زلزله زده استان بوشهر اعزام شدند و پس از آن یگان ویژه نیز در این مناطق مستقر شد. همچنین تعدادی از بالگردهای ناجا به مناطق زلزله زده اعزام شد.

او گفت: در حال حاضر با حضور نیروی انتظاتمی در مناطق زلزله زده و همکاری خوب مردم هیچ گونه مشکلی از نظر نظم و امنیت در این مناطق وجود ندارد.

 

گرد و خاک در مناطق زلزله زده

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد گرد و غباری که روزهای دوشنبه و سه شنبه در عراق تشکیل شده است، نیمه شب سه شنبه 20 فروردین به منازق زلزله زده برسد و چهارشنبه و پنج شنبه در این مناطق باقی بماند.

  

پایان عملیات جستجو و نجات در مناطق زلزله زده
مهر نوشت: رئیس سازمان امدادو نجات هلال احمر گفت: عملیات جستجو و نجات در مناطق زلزله زده ساعت 12 شب گذشته به پایان رسید.
دکتر محمود مظفر اظهار داشت: ساعت 12 شب گذشته عملیات جستجو و نجات در مناطق زلزله زده بوشهر به پایان رسید و پس از آن کار اسکان اضطراری مردم زلزله زده آغاز شد. تا کنون هزار خانواراز مردم مناطق زلزله زده اسکان و تغذیه اضطراری یافتند.

به گفته وی امدادگران در روستاهای زلزله زده حضور داشته و همچنان به امدادرسانی می پردازند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نقش درخشان مردم در کاستن از رنج مصیبت دیدگان، شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر ج نزد بانک‌های ملت، ملی و مسکن در سراسر کشور جهت دریافت کمک های نقدی هموطنان نوعدوست ایران آماده دریافت کمک های نقدی مردم به زلزله زدگان استان بوشهر است.
 

بیشترین خسارت در خورموج

ایسنا نوشت: رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع زلزله 6.1 ریشتری در بوشهر، از اعزام 20 تیم عملیاتی به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

محمود مظفر همچنین گفت: در حال حاضر 100 امدادگر در محل حادثه حضور دارند.

وی با بیان اینکه بیشتر خسارت در منطقه «خورموج» بوده است، گفت: بر اساس گزارشات اولیه، یک روستا با نام «باغان» در این زلزله به صورت 100 درصد تخریب شده است.

 

شهر شنبه از حالت عادی خارج شده است
فارس نوشت: ابراهیم درویشی بخشدار شنبه با اشاره به وضعیت تخریبی زیاد شهر شنبه گفت: به دلیل زلزله 6.1 ریشتری شهر از شرایط عادی خارج شده است و مردم به خیابان‌ها ریخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تخریب‌های منازل زیاد است افزود: تاکنون بیش از 100 نفر به بیمارستان انتقال یافته‌اند.

وی افزود: سیستم آبرسانی و برق منطقه‌ای شنبه نیز بر اثر زلزله قطع شده است.

 

ارتباط زمین لرزه با نیروگاه اتمی کذب محض است
مهر نوشت: استاندار بوشهر گفت: در حال حاضر همه نیروهای امدادی استان بوشهر در حال کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی هستند.
فریدون حسنوند اظهار داشت: به منظور کمک به مناطق زلزله‌زدگان شهرستان دشتی، عملیات امداد و نجات آغاز شده و تلاش برای کمک به آسیب دیدگان این مناطق با جدیت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر گزارشی از خسارات این زمین لرزه در دست نیست و فعلا همه تمرکز خود را برای کمک‌رسانی به این منطقه قرار داده‌ایم و پس از پایان عملیات امداد و نجات به بررسی خسارات این زمین لرزه خواهیم پرداخت.

استاندار بوشهر همچنین خاطرنشان ساخت: آمار دقیقی از تلفات این زمین‌لرزه در دست نیست.

وی در ارتباط با وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر نیز بیان داشت: مرکز این زمین‌لرزه با نیروگاه اتمی بوشهر فاصله زیادی دارد و هیچ ارتباطی بین این زمین لرزه و نیروگاه اتمی وجود نداشته و خبرهایی که در این زمینه منتشر شده، کذب است.

   

مداوای سرپایی 450 مجروح
مهر نوشت: استاندار بوشهر گفت: همه نیروهای امدادی استان بوشهر بسیج شده‌اند تا عملیات امدادرسانی به مجروحان حادثه زمین‌لرزه شهرستان دشتی تکمیل شود.
فریدون حسنوند اظهار داشت: بخش‌های مختلف شهرستان دشتی بر اثر زمین‌لرزه‌های عصر امروز این شهرستان خسارت دیده و عملیات امداد و نجات با حضور گروه‌های مختلف امدادی استان بوشهر و استان‌های هم‌جوار در حال انجام است.

وی ادامه داد: نیروهای امدادی از بسیج و سپاه و نیروهای هوایی و دریایی و ارتش، دانشگاه علوم پزشکی اورژانس، هلال احمر و مدیریت بحران و . . . از شهرستان‌های مختلف استان بوشهر و استان‌های همجوار به مناطق حادثه دیده اعزام شده‌اند.

استاندار بوشهر از اعزام نیروهای همه فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌های استان بوشهر به مناطق حادثه دیده خبر داد و افزود: همه ادارات استان بوشهر در حال آماده‌باش هستند.

وی ادامه داد: تماس‌هایی نیز از سوی معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و مسئولان هلال احمر و مدیریت بحران برای پیگیری وضعیت زلزله‌زدگان صورت گرفته است و در حال پیگیری برای رسیدگی به مناطق زلزله‌زده هستند.

حسنوند اذعان داشت: تلاش می‌کنیم تا قبل از تاریک‌شدن هوا کار امداد و نجات را برای همه تلفات و مجروحان این حادثه انجام دهیم و هماهنگی برای آماده سازی پروژکتور و وسایل روشنایی برای زمان تاریکی هوا نیز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم که همه مسئولان استانی و کشوری تلاش خود را برای خدمات‌رسانی مطلوب به زلزله‌زدگان به کار خواهند گرفت و از مردم نیز می‌خواهیم کمک به زلزله‌دگان را با هماهنگی با مسئولان انجام دهند تا مشکلی در خدمات رسانی به وجود نیاید.

استاندار بوشهر در ارتباط با میزان تلفات این زمین لرزه نیز گفت: تا کنون سه نفر کشته در این حوادث گزارش شده است و 500 مجروح نیز گزارش شده است که 450 نفر به صورت سرپایی مداوا شده‌اند و 50 نفر نیز بستری شده‌اند.

 

دستور رییس‌جمهور برای رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان
ایسنا نوشت: حسنوند، استاندار بوشهر  از دستور مستقیم رییس‌جمهور برای رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان خبر داد.

وی در گقت: شخص رییس‌جمهور دستور مستقیم مبنی بر رسیدگی و امدادرسانی به زلزله‌زدگان را داده است.

حسنوند هم‌چنین با اشاره به احتمال محبوس شدن تعدادی از زلزله‌زدگان در زیر آوار، اظهارکرد: عملیات امداد و نجات برای خارج کردن این افراد از زیر آوار ادامه دارد.

 

خسارت جانی زلزله بوشهر بالا نبوده است
ایسنا نوشت: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: شدت زلزله بوشهر قابل توجه بوده است، اما خوشبختانه خسارت جانی آن چندان بالا نبوده است.

دکتر سیدحسن امامی رضوی در حاشیه نشست دست‌اندرکاران طرح توسعه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع که با حضور رییس جمهور برگزار شد، در جمع خبرنگاران در رابطه با زلزله 6.1 ریشتری بوشهر، گفت: در جریان این زلزله، بوشهر صدمه ندیده است، بلکه شهرستان کاکی در 60 کیلومتری بوشهر دچار خسارات شده است.

وی افزود: نیروهای کمکی از شیراز و اهواز آماده هستند که در صورت لزوم اعزام می‌شوند.

 

وسعت زلزله در مناطق مختلف بوشهر زیاد است

فارس نوشت: امام جمعه بوشهر با بیان اینکه وسعت زلزله در مناطق مختلف بوشهر زیاد است، گفت: نیروهای امدادی تلاش‌های بسیار خوبی در راستای امدادرسانی داشته‌اند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری امشب در جمع مسئولان ستاد بحران استان بوشهر در مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی با تسلیت این حادثه دردناک به بازماندگان اظهار داشت: نیروهای امدادی تلاش‌های بسیار خوبی انجام دادند؛ هرچند حجم کار و تخریب در این مناطق خیلی زیاد بوده است.

وی افزود: با وجود اینکه به ساعات پایانی روز رسیدیم و هوا تاریک شده، کار امدادرسانی با سختی انجام می‌شود، اما امدادگران نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند.

صفایی‌بوشهری خاطرنشان کرد: وسعت زلزله در مناطق مختلف زیاد بوده و امیدوارم با عنایت پروردگار و لطف امام زمان (عج) از حجم مشکلات و خسارات کاسته شود.

 

زخمی‌شدن بیش از 800 تن در زلزله بوشهر
ایسنا نوشت: استاندار بوشهر آخرین آمار کشته‌شدگان زلزله این استان را اعلام کرد.

حسنوند در این‌باره، گفت: بر اساس آخرین آمارها 30 تن از شهروندان در این زلزله جان خود را از دست داده و بیش از 800 تن نیز مجروح شدند که عمده آنان به شکل سرپایی خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.

استاندار بوشهر، ادامه داد: در حال حاضر به دنبال اعزام مجروحان این زلزله به سایر بیمارستان‌های استان بوشهر هستیم.

وی افزود: شخص رییس‌جمهور دستور مستقیم مبنی بر رسیدگی و امدادرسانی به زلزله‌زدگان را داده است.

حسنوند هم‌چنین با اشاره به احتمال محبوس شدن تعدادی از زلزله‌زدگان در زیر آوار، اظهارکرد: عملیات امداد و نجات برای خارج کردن این افراد از زیر آوار ادامه دارد.

 

اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان بوشهر
ایسنا نوشت:
معاون عمرانی استاندار بوشهر، مهم‌ترین لوازم مورد نیاز زلزله‌زدگان استان بوشهر را اعلام کرد.

رستمی درخصوص لوازم مورد نیاز برای زلزله‌زدگان استان بوشهر گفت: وسایل روشنایی و پرژکتور، چادر و تجهیزات مورد نیاز آواربرداری از جمله لوازم مورد نیازی است که ضرورت و نیاز آن در مناطق زلزله‌زده احساس می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر دستگاه‌های امدادی و ارزیاب در محل حادثه حاضر هستند و از شهروندان می‌خواهند که به منظور روان‌سازی ترافیک، از تردد به مناطق زلزله‌زده خودداری کنند تا عملیات امداد به درستی انجام شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر اضافه کرد: شهروندان مطمئن باشند که اخبار مربوط به زلزله از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد و نیازی به حضور آنان در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد.

 

ترافیک شدید در جاده منتهی به شنبه
فارس نوشت:
سید اسماعیل جعفری رئیس هلال احمر دشتی گفت: 500 چادر ، 2000 تخته پتو ، 200 طاقه موکت و 2 تن مواد غذایی در بین زلزله‌زدگان توزیع خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمد محمدی امام جمعه کاکی نیز با ابراز تاسف از حادثه اخیر گفت: حادثه دلخراشی در منطقه رخ داده است که این حادثه را به مقام معظم رهبری و مردم ایران تسلیت می‌گویم.

وضعیت شهر دشتی بسیار شلوغ است و سیل عظیمی از مردم شهر‌های اطراف برای کمک رسانی به زلزله‌زدگان راهی دشتی شده‌اند و ترافیک بسیار شدیدی در جاده‌ منتهی به شنبه مشاهده می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: بعد از وقوع زلزله فرماندهی انتظامی با بسیج امکانات و نیروهای موجود با کمک فرماندهی انتظامی دیر و تنکستان به محل حادثه اعزام شدند.

حیدر عباس‌زاده گفت: هم‌اکنون مشکل انتظامی نداریم و پلیس راه در منطقه حضور دارد و شاهد ترافیک شدید به سمت شنبه هستیم.

 

مردم کاکی در خیابان

فارس نوشت: شهر کاکی در استان بوشهر پس از وقوع زلزله مهیب 6.1 ریشتری دو ساعت بیش همچنان می لرزد.
شهر کاکی تاکنون بیش از 20 بار طی سه ساعت گذشته لرزیده و پس‌لرزه‌های این زمین لرزه همچنان ادامه دا‌رد.

براساس گزارش دریافتی، آمار تلفات و مجروحان این زمین‌لرزه رو به افزایش است و تاکنون بیش از 31 نفر کشته و 500 نفر مجروح شده‌اند.

هر چند که استاندار بوشهر اوضاع را آرام ارزیابی می‌کند، اما مردم در خیابان‌ها به سر می‌برند.

هلال احمر و نیروهای امدادی تمام تلاش خود را برای ساماندهی زلزله‌زدگان به کار گرفته‌اند و در صدد راه‌اندازی چادر برای مردم هستند.

 

اعلام آمادگی ترکیه و ژاپن برای کمک به زلزله‌زدگان

ایسنا نوشت: مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر از اعلام آمادگی جمعیت هلال احمر دو کشور ترکیه و ژاپن و رد این درخواست از سوی ایران خبر داد.

پویا حاجیان  با اشاره به آمادگی جمعیت هلال احمر ترکیه برای ارسال کمک برای زلزله‌زدگان استان بوشهر، گفت: همچنین سفارت ژاپن لحظاتی پیش با ارسال پیامی از آمادگی کشورش برای ارسال کمک به زلزله‌زدگان جنوب کشور خبر داد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر ایران نیز ضمن تقدیر و تشکر از جمعیت هلال احمر این دو کشور عنوان کرده است که با توان داخلی امکان امدادرسانی به زلزله‌زدگان وجود دارد و در حال حاضر نیازی به کمک‌های خارجی نیست.

 

آمادگی اورژانس تهران برای اعزام نیرو به مناطق زلزله‌زده بوشهر
ایسنا نوشت: اورژانس تهران آمادگی خود برای اعزام تجهیزات امدادرسانی و نیروی انسانی به مناطق زلزله‌زده استان بوشهر را اعلام کرد.

حسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در این‌باره، گفت: اورژانس تهران از نخستین دقایق اعلام وقوع زلزله در استان بوشهر آمادگی خود برای اعزام بالگرد امداد و اتوبوس آمبولانس مرکز اورژانس پایتخت به مناطق زلزله‌زده را اعلام کرده است.

وی با بیان این‌که از اهواز و استان‌های معین اطراف استان بوشهر آمبولانس‌های کمکی به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند، اظهارکرد: تا کنون شرایط فوق‌العاده در منطقه اعلام نشده و هم‌چنین درخواستی نیز مبنی بر دریافت خدمات از تهران نشده است.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران، افزود: با این وجود اورژانس تهران آمادگی دارد تا علاوه بر اعزام تعدادی از پزشکان و تکنسین‌های خود به مناطق زلزله‌زده، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و بالگرد امداد خود را نیز به مناطق زلزله‌زده اعزام کند. 

 

اعزام نیروهای مدیریت بحران 4 استان به مناطق زلزله‌زده بوشهر
فارس نوشت: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: نیروهای مدیریت بحران 4 استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و چهارمحال بختیاری به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

حسن قدمی با اشاره به اینکه تا لحظاتی دیگر برای بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده بوشهر به این استان سفر می‌کند گفت: نیروهای مدیریت بحران 4 استان شامل فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و چهارمحال بختیاری به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

وی بیان داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته 12 پس‌لرزه 4 ریشتری در بحرین، قطر و امارات متحده عربی احساس شده است.

 

تحویل 24 جسد زلزله‌زدگان به پزشکی قانونی تاکنون
ایسنا نوشت:
مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر از تحویل 24 جسد به این مرکز خبر داد.

دکتر علی رضایی از تحویل 24 جسد زلزله‌زدگان در بیمارستان‌های بوشهر خبر داد و گفت: اطلاعات هویتی اجساد متوفیان زلزله‌ دشتی برای شناسایی توسط خانواده‌ها به تفکیک آماده شده است.

وی افزود: تاکنون هویت هیچ‌یک از متوفیان مشخص نشده و از صبح فردا با مراجعه‌ بستگان، جواز دفن صادر می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر هم‌چنین از اعزام تیم چهارم سازمان پزشکی قانونی به خورموج خبر داد و گفت: برای تحویل و بررسی‌های اولیه اجساد یک تیم دیگر به منطقه‌ی زلزله‌زده اعزام خواهد شد. 

 

نجات ۲۰ نفر از زیر آوار

فارس نوشت: سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: تا این لحظه ۲۰ نفر از افرادی که پس از زلزله و تخریب ساختمانها زیر آوار مانده بودند زنده بیرون کشیده شدند.
حسین درخشان اظهار داشت: 8 قلاده سگ و 10 دستگاه زنده‌یاب توسط امدادگران هلال احمر برای جست‌وجو و نجات افراد از زیر آوار به کار گرفته شدند.

وی افزود: تا این لحظه 20 نفر زنده از زیر آوار بیرون کشیده شدند و به نظر می‌رسد کار جست‌و‌جو تا یک ساعت دیگر به پایان برسد.

به گفته درخشان اسکان اضطراری زلزله‌زدگان آغاز شده و ظرفیت اسکان 3 هزار نفر وجود دارد.

 

خسارت 90 درصدی به ساختمان‌های شهر شنبه

فارس نوشت: بخشدار شنبه گفت: در اثر زلزله امروز در شهرستان دشتی به بیش از 90‌درصد ساختمان‌های شهر شنبه خسارت وارد شده است.

ابراهیم درویشی اظهار داشت: همچنین در اثر این زلزله، بیش از 90 درصد زیرساخت‌های آب و برق شنبه خسارت دیده و تخریب شده است. شهر شنبه، 3 هزار نفر جمعیت و 700 خانوار دارد.

گفتنی است؛ چند روز پیش نیز زمین‌لرزه‎ای به بزرگی 4.2 ریشتر شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی در استان بوشهر را لرزانده بود.

 

مداوای مجروحان زلزله در بیمارستان‌های خورموج و بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با تلاش‌های صورت گرفته مجروحان حادثه زلزله امروز در دشتی، به بیمارستان‌های زینبیه خورموج و شهدای خلیج فارس بوشهر اعزام شدند.

غلامرضا حیدری در ارتباط با آخرین وضعیت مجروحان زلزله در دشتی گفت: وضعیت کمک‌رسانی به مجروحان مطلوب است و کار درمانی مجروحان نیز در حال انجام است.

وی افزود: از دانشگاه‌های علوم پزشکی فارس، اصفهان، هرمزگان و خوزستان هم اعلام آمادگی برای کمک‌رسانی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: از فردا در مورد بهداشت محیط مردم کار خواهیم کرد و وضعیت آب آشامیدنی و سرویس‌های بهداشتی را کنترل و نظارت خواهیم کرد.

حیدری گفت: مجروحان زلزله برای مداوا به بیمارستان‌های زینبیه خورموج و شهدای خلیج فارس اعزام شدند.

 

 

درخواست انتقال خون برای اهدا خون به مجروحان زلزله

فارس نوشت: پایگاه انتقال خون استان بوشهر ضمن تسلیت حادثه زلزله شهرستان دشتی، اعلام کرد: به منظور تامین خون مورد نیاز مصدومان حادثه خصوصا گروه‌های خونی کمیاب نظیر O از هم استانی‌ها دعوت می‌شود مشارکت کنند.

در این اطلاعیه آمده است: پایگاه سیار انتقال خون استان نیز به شهر خورموج منتقل شده و از همشهریان درخواست می‌شود نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند.

 

بیمارستان صحرایی ارتش در مناطق زلزله زده

منطقه دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق زلزله زده شهرستان دشتی بیمارستان صحرایی دائر کرد.

دریادار دوم محمدرضا عباسی فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش گفت: در پی وقوع زلزله در شهرستان دشتی، تیم‌های امداد و نجات نیروی دریایی که شامل پزشک، پزشکیار و آمبولانس است به همراه تجهیزات کامل به منطقه اعزام شده‌اند و اکنون بیمارستان صحرایی که شامل بخش‌های درمان سرپایی و اتاق عمل است در مناطق زلزله زده دائر شده است.

وی با اشاره به آمادگی این نیرو به کمک رسانی بیشتر به حادثه دیدگان یادآور شد: علاوه بر تجهیزات درمانی، ماشین آلات سنگین از جمله جرثقیل، خودروهای آوار بردار و موتور برق نیز به منطقه اعزام و و مستقر شده‌اند.

 

انتقال مصدومان زلزله به بیمارستان‌های شهرهای اطراف
ایسنا نوشت:
سید مجید حسینی، مسوول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر از انتقال مصدومان زلزله‌ استان به بیمارستان شهرهای اطراف خبر داد و با اشاره به اقدامات اورژانس بوشهر از نخستین دقایق وقوع زلزله، اظهار کرد: به محض اعلام وقوع زلزله، 10 دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای و شهری اطراف مناطق زلزله‌زده برای یاری حادثه‌دیدگان به محل اعزام شدند.
وی با بیان این‌که پس از آن نیز 30 دستگاه آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه آمبولانس آی‌سی‌یو و 9 تیم واکنش سریع به محل‌های حادثه‌دیده اعزام شده‌اند، به ایسنا گفت: در دقایق اولیه وقوع زلزله عمده مصدومان در بیمارستان زینبیه خورموج پذیرش شدند.
مسوول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر از انتقال مصدومان پذیرش شده در بیمارستان زینبیه خورموج به مراکز درمانی دیگر در سطح استان خبر داد و گفت: این مصدومان به بیمارستان‌های شهدای خلیج فارس، سلمان فارسی و 17 شهریور منتقل خواهند شد.
وی هم‌چنین درباره‌ احتمال انتقال مصدومان به بیمارستان‌های استان‌های همجوار نیز گفت: در صورت نیاز و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان این امر انجام خواهد شد.

 

وضعیت 100 نفر از مصدومان زلزله دشتی بوشهر وخیم است
مهر نوشت: عبدالرحیم دادجو، رئیس اورژانس استان بوشهر وضعیت 100 نفر از مصدومان را وخیم گزارش کرد و گفت: بر اساس آمار تاکنون 32نفر در زلزله دشتی استان بوشهر جان خود را از دست داده و بیش از 850 نفر مجروح شده اند. بر این اساس وضعیت 100 نفر از مجروحان این زمین لرزه وخیم گزارش شده است.
رئیس مرکز اورژانس استان بوشهر با بیان اینکه در عملیات آواربرداری مجروح ضربه مغزی مشاهده نشده، اظهار داشت: مصدومان از ناحیه دست، پا و دیگر اعضای بدن دچار آسیب و شکستگی شده اند.

 

برق شنبه وصل شد

فارس نوشت: از شب گذشته تاکنون نیز نیروهای امدادی در حال کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان بودند.

حجم زیادی کامیون‌های امدادی وارد شنبه و مناطق زلزله‌زده شدند و کمک‌رسانی ادامه دارد.

برق بلوارهای اصلی شهر شنبه وصل شده و با تقسیم مناطق آسیب دیده، آب و غذا در حال توزیع بین زلزله‌‌زدگان است.

مردم روستاهای زلزله‌زده شب را در بیرون از منازل سپری کردند و نیروهای امدادی در روستاهای چاه‌گاه، حاجی آباد، شنبه، سنا هم حضور دارند.

حجم بالا و قابل توجه جوانان داوطلب برای کمک به آسیب دیدگان و ازدحام در ورودی‌های منتهی به مناطق زلزله زده مشاهده می‌شود.
 

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 102
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    :( امیدوارم همه تون خوب و سلامت باشین. مردم بوشهر دلمون پیش شماست...
    • محمودی IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
      با سلام خدا کنه به مرکز اتمی آسیبی نرسه به کوری چشم دشمنان اسلام
    • علی IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
      اگه به نیروگاه آسیب برسه ، تشعشعات هسته ایش مردم رو نابود میکنه
    • رامین IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
      84 30
      یعنی اینایی که منفی دادن هم احساسات دارن؟
    • بدون نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
      19 3
      اينا ديگه كين كه منفي دادن
  • بدون نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    روستا کاملا تخریب شده؟!!!!!!! خداااااااااااااااااای من! خدایا خودت کمکشون کن!
    • مرشد IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
      62 5
      امیدوارم کمک به زلزله زده ها ممنوع نباشه
    • بدون نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
      13 7
      اونهایی که منفی دادن درقرن 21هنوز درتوهم نژادبرتر آریایی اند ولی اگر دقیق بری اجدادشونو پیداکنی معلوم نیست به کی میرسند بابا همه ایرانی هستیم ازون بالاتر همه انسانیم این منفی دادن نشانه توحش است.
  • مهرداد IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    سلام. من خودم مرکز بوشهر زندگی میکنم . یک سال پیش به منطقه کاکی رفتم که الان مرکز زلزله هست .جالب اینجاست که فاصله کاکی تا مرکز بوشهر که نیروگاه اتمی درش وجود داره مسافت جاده ای با خودرو تقریبا صدوپنجاه کیلومتر است.نمیدونم استاندار بوشهر نمیدونه مردم اینرنت دارن نقشه ماهواره ای دارن که میگه فاصله مرکز زلزله تا نیروگاه چندصد کیلومتره؟؟؟ بعد جالبه که فاصله از نظر جاده ای 150کیلومتره تا نیروگاه . زلزله که نمیاد راه نما بزنه از رو گذر رد شه سه راهی بپیچه که .فاصله مستقیم حسابه.که فکر نکنم بیشتر هفتاد کیلومتر باشه.وقتی هی شبکه خبر میزنه 150 کیلومتر حس میکنم به شعور ایرانی ها داره توهین میکنه.
    • بدون نام IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
      تو به جای اینکه به فکر مردم باشی که ایشالا خسارت کم باشه منتظر این هستی که نیروگاه کشورت خراب شه. !!!!!!!!!!!!!! واقعا می افتم یاد ناصرالدین شاه که فروش مملکتش را به کیف و شادی خودش ترجیح داد. متاسففففففففففففففففففم.
    • مریم IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
      181 6
      جناب بی نام کسی منتظر خراب شدن نیروگاه نیست.شما میدونید بنای نیروگاه قبل از انقلاب ساخته شده و براساس نیروگاه چرنوبیل که نابود شد ساخته شده ! میدونید اگر ذره ایی آسیب به نیروگاه وارد بشه چه فاجعه ایی رخ میده . نه تنها کل استان بوشهر بلکه استانهای مجاور و حتی خلیج فارس هم آلوده خواهد شد . میدونید اثرات آلودگی به وسیله ی باد و آب میتونه کشور رو آلوده کنه .میدونید تعصب بیجا و بدون داشتن اطلاعات اشتباهه ؟ اقای مهرداد خودشون گفتند ازبوشهر هستند ممکنه منتظر خرابی نیروگاه و از بین رفتن خانه و زندگی و خانواده ی خودشون باشند .من هم برای شما متاسفم.
    • مهرداد IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
      91 6
      برادر یا خواهر من .خونه من تا نیروگاه اتمی بوشهر ده دقیقه راه است .مطمئن باش بیشترین کسی که دلش نمیخواد نیروگاه کشورش خراب شه منم. سنجیده و معقول فکر ، صحبت و نظر بده. من حق دارم وقتی خلاف واقع میگن چندصد کیلومتر و مردم رو گول میزنن نفسم بگیره.
    • آذرشفیعی IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
      8 1
      با گوگل ارت نگاه کنید 35 کیلومتر بیشتر نیست البته در واقعیت هم همین است من به هر دومکان بارها رفته ام اما نیروگاه واقعا چیزیش نیست چون زمین نرم و گچ و نمکی استان خیلی قدرت زلزله را گرفته و برای ما مشخص بود
    • پدرام US ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
      8 1
      دقیا درست می گی . اگر مردم بوشهر به فکر خودشون بودن سریع تر از اینا دست به کار می شد . باورم نشد که دوربر نیروگاه این همه ساختمان های مسکونی طوری ساخته شده که به وسیله منزل های مسکونی محاصره شده نیروگاه
    • زهرا IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
      6 18
      با سلام خدمت همه دوستان خدا رو شکر کنید که خیلی اتفاق سختی نیفتاده این مملکت متعلق به اقا امام زمان هستش و این ها هم ازمایش خداوند هستش انشاالله که خداوند صبر بده به همه من خودم در زلزله سال 76 شهرستان زیرکوه قاین 5 نفر از خانواده خودم و15 نفر از بهترین دوستان رو از دست دادم ایرادی نداره دست خدا هستش و بنده خدا کاری نمی تونه انجام بده . در ضمن شما برادر نمی خواد نگران نیرو گاه باشید ما برای این نیرو گاه که مظهر قدرت و استقلال و دلیری مان هستش از سال 58 تا کنون خونهای زیادی دادیم مطمئن باش پابرجا می مونه
  • محمود علي زاده IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    146 8
    با توجه به زلزله 6/1 ريشتري پارسال آذربايجان تجربه حكم ميكنه كه مردم چند روزي شبها در بيرون بخوابند چونكه اين زلزله بدنبالش پس لرزه هاي زيادي خواهد داشت محمود عليزاده از تبريز
  • رضا ورزقان( آذربایجان شرقی) IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    مارا در غم خود شریک بدانید. من خود یه زلزله زده هستم و میدانم که چه میکشید.خدا کمکتان کند انشالله.
    • صابر-بندرسیراف از بوشهر IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
      139 3
      خدا صبری به تموم بازماندگان ورزقان ایران عزیزمان بدهد. باز هم صد سپاس غیرت اذری ها ما را مدیون خودشان کرد. تشکر دوست عزیزم. فقط دعا کنید تلفات کم باشه غم آذربایجان همینجوری روی دلمان سنگینی میکند بخدا
    • شاهین.تبریز. IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
      93 5
      هموطن عزیز بوشهری من ...تسلیت ...ما رو تو غمتون شریک بدونین ....خدا به بازمانده ها صبر بده چون خیلی سخته .
  • سجاد IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    96 2
    امیدوارم تلفات بیشتر از اینا نباشه.واسه سلامتی همه بوشهری های عزیز دعا کنید.آخه شدت زلزله برای این مناطق که اکثر منازل قدیمیه و استحکام لازم رو نداره خیلی شدیده
  • fereshteh IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    127 3
    ما خورموج زندگی می کنیم زلزله خیلی وحشتناک بود و ریشتر و مدتش نسبت به زلزله های قبل بیشتر بود .از همتون می خوایم واسه مردم استانمون دعا کنین.
  • رضا از تبریز IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    امیدوارم مثل زلزله آذربایجان شب روز زلزله خنده بازار پخش نکنه
  • وحید IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    100 4
    من برازجان هستم تو فاصله 70 کیلومتری از مرکز زلزله ، اینجا هم شدت زلزله احساس شد ولی خسارتی نداشت تماس هایی که داشتم خسارت در روستای شمبه فوق العاده زیاد بوده و مردم وحشت زده منتظر اقدامات کمکی هستن بیاین امشب برای سلامتی همه مردم عزیزمون بخصوص کسانی که تو زلزله امروز آسیب دیدن دعا کنیم
  • یوسف از تبریز IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    94 13
    خدا کمکشون کنه شبکه استانی بوشهر نیم ساعت بعد از زلزله دوربین مخفی پخش میکرد
  • احسان IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    72 65
    با سلام من کارمند نیروگاه اتمی بوشهرم که در وقت زلزله در سایت بودم و خدا را شکر مشکلی رخ نداد و تنها شدت آنرا خس کردیم.
    • رضا IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
      22 49
      اصل زلزله توی دشتی بوده و توی بوشهر در حدی نبوده که مردم نگران نیروگاه یا هر ساختمان دیگری شوند. اینقدر منفی برای چیه؟
  • منوچهر از شیراز EU ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    100 2
    اثرات این زمین لرزه شیراز را هم لرزاند واقعا ترسناک بود برای همه عزیزا ن آرزوی سلامتی دارم در وقت ملکوتی اذان مغرب
  • بدون نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    62 2
    به خانواده های کشته شدگان تسلیت میگم .خیلی بد شد سال نویی کامشون تاخ شد . بازم تسلیت
  • شایان IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    33 3
    خدا کمکتون کنه امداد و نجات خیلی ضعیف عمل میکنه خدا پدر شرکت نفت بیامرزه که بداد مردم میرسه نیروهای امدادی دیگر معلوم نیست چه میکنند.
    • بدون نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
      5 1
      اگه مستنداتی دارید،لطفاً ارائه دهید. خیلی دلم می خواهد بدونم که واقعاً عملکرد نیروهای امدادی چگونه است؟
  • مبشری IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    35 1
    خدایا آرامش را در منطقه ایجاد کن و برای بازماندگان و آسیب دیدگان صبر عطا کن هموطنان بزرگوار و گرامی انشاا... خداوند پشت و پناهتان خواهد بود
  • رضا جعفری تبریز IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    43 2
    به خدا می خواستم الان اونجا باشم و کمک کنم خدا صبر بده
  • سجاد - تبریز IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    65 4
    تا اخبار رو شنیدم ته دلم اتیش گرفت. چه غمی که در زلزله اذربایجان نکشیدیم و الان عزیزامون در جنوب کشورمان دچار مصیبت شدند. امیدوارم تعداد کشته ها از این بیشتر نشه . ما کنارتان هستیم
  • ابراهیم(تبریز) IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    40 2
    امیدورام واسه عزیزانمون مشکلی پیش نیومده باشه و تلفات جانی از این هم بیشتر نشه. فقط یه توسیه ای میکنم بیش زا اینکه زلزله ادمو بکشه این اسیب های روحی و روانی هستش که ادمو از پا در میاره.سعی کنید از لحاظ روحی وروانی, خودتون وخانوادتون رو حفظ کنید. موقع این موارد حوادث بیماریهای افسردگی سراغ ادم میاد.من خودم تو موقع زلزله تابستان بیش,مدت یه ماهی به بیماری اختلالات روانی بعد از حادثه گرفتار شدم.تو این جور شرایط ادم خیلی داغون میشه احساس پوچی میکنه احساس میکنه زندگی بی ارزشه احساس میکنه حداقل یکی از اطرفیان نزدیکش رو از دست میده.تنها کاری که میشه واسه مقابله با این بیماری انجام داد حفظ خونسردیه واز اون مهمتر خوندن نماز ورازو نیاز با خداست که اینکار باعث شد تا من بهبود یابم.مراقب شیطان هم باشین
  • محمود IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    48 2
    خدایا خداوندا تو شاهدی که دل مردم ایران پاکه.ربنا نذار تواین ماه اول سال جدیدخونواده ها داغ عزیزاشونو ببینن.الهی امین
  • احمدرضا عبدلهی IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    28 4
    با سلام من در شهرستان خورموج بودم ولی خوشبختانه آسیبی به من نرسید ولی واقعا خیلی وحشتناک بود حتی مردم خورموج هم از ترس و وحشت بسیار زیاد به خیابانها ریختند و خیلی هم شلوغ شد
  • کوروش IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    47 3
    اونایی که مردن خدایشان بیامرزدشان
  • عباس مهجوره IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    31 2
    امیدوارم که با کمک مردم و مسولین سریعا رسیدگی بشه تا شاهد سرگردانی مردم نباشیم...مردم بوشهر بسیار خونگرم و صمیمی هستند..خودم رو مدیون انها میدونم چون 4سال اونجا تو دانشگاه علوم پزشکی درس خوندم..و الان هم از طرف اورژانس فارس اماده باشیم تا در صورت نیاز اعزام بشیم
  • بهار IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    61 2
    به عنوان یک بوشهری به همه شما افتخار می کنم. شاید باور نکنید الان که دارم اینا رو می نویسم اشک می ریزم هم واسه زلزله زده ها هم اشک شوق به خاطر محبتی که شما به ما بوشهری ها دارید
    • علی IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
      8 0
      ماهمه هموطن هستییم وزیر یک پرچم زندگی میکنیم.ابراز همدردی حداقل کاریه که میتونیم انجام بدیم.امیدوارم اوضاع هرچه سریعتر به حالت عادی برگرده وخسارات جانی ومادی ازاین بیشتر نشه.
  • ماهرخ از تهران IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    43 4
    من کاری از دستم بر نمیاد ولی از ته قلبم براتون دعا میکنم امیدوارم خدا به همه اونایی که اونجا عزیزاشون رو و خونه و زندگیشون رو از دست دادن کمک کنه .
  • آراز از آذر بایجان IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    45 5
    ما را در غمتان شریک بدانید.
  • یونس IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    63 7
    بــــــــــــوشهر مرکز ثــــــــــــروت کشور این باید وضع مسکنش باشه؟؟!!
    • بدون نام US ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
      32 4
      تهران كه پايتخته، اگه زلزله 6 بياد بايد 10 سال عزاي عمومي باشه، اوضاع همه جا خرابه ...
  • مجید از کوالا لامپور مالزی MY ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    40 3
    با سلام از خداوند صبر و سلامتی برای مردم عزیز و خون گرم بوشهر و منطقه زلزله زده کاکی و خور موج طلب میکنم .
  • محمدرضا IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    25 4
    سلام ضمن عرض تسلیت به هم وطنان زلزله زده برایشان صبر آرزو میکنم از منطقه زلزله زده خراسان جنوبی
  • نادري از تبريز IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    48 2
    خدا كمك كنه.انشاله تلفات كم بشه .مردم غيور بوشهر در زلزله اذربايجان ما رو تنها نذاشتن درد انها درد ماست
  • حسین (بوشهر ) - 100 کیلومتری منطقه زلزده IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    91 4
    قطب انرژی کشور بوشهر است و مردمش در فقر زندگی می کنند . این بود عدالت اجتماعی که ازش دم می زنید . خانه هایی که با بودجه کم ساخته بشه ، هیچ نظارتی هم نشه ، هیچ کمک مالی هم نشه باعث میشه که این تلفات رو بده . چون دارم آتیش میگیرم این حرفو میزنم . والا ما ایران اسلامی رو دوست داریم ولی نه اینطوری . بم رو درست کردن ، ورزقان رو درست کردند ، کاکی و شنبه (استان بوشهر) رو درست کردند با 1000 شهر که خانه های آن روی اصول مهندسی درست نشده اند چه میکنند . خدایا ما فقط تو رو داریم و دستمون رو فقط به تو دراز می کنیم . یا حق
  • بدون نام US ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    43 6
    نه که در زلزله ورزقان ، با امکانات داخلی کاملا به دادشون رسیدیم و مشکلاتشون کاملا حل شده ، حالا به کمک های خارجی -که یه حرکت مرسوم در این جور شرایطه- نه میگیم که یه وقت فکر نکنن اینجا امکانات نیست !
  • محمدرضا از تبريز IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    53 4
    باسلام من با همه مردم بوشهر اظهار همدردي ميكنم و مثل اين زلزله براي استان آذربايجان شرقي هم اتفاق افتاد كه من خودم شاهد مصيبت اين واقعه از اول تا آخرين لحظه كمك رساني در ورزقان بودم كه چه پدر مادراني فرزندان عزيز خودرابادستاي خودشون از زير خاك در مياوردن و به سرو صورت خودشون ميزدن و چه فرزنداني كه جسد پدر مادرشون رو از زير آوار درمياوردن و مات و مبهوت فقط نگاشون ميكردن عجب صحنه دلخراش و غمباري بود و حالا از خدا براي همه عزيزانمون در بوشهر و روستاهاي زلزله زدشون دعا ميكنيم و از خدا برا بازموندگانشون صبر طلب ميكنيم و مطمئن باشن مردممون هركجاي ايران باشن ه كمكشون ميان و تنها نيستن به اميد سلامتي براي مملكت و مردممون
  • خوش خيال IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    50 5
    تا كي بايد با يه زلزله شش و خورده اييي تنمون بلرزه به خدا تو كشورهاي پيشرفته كه هيچ تو كشورهاي در حال توسعه اينجور زلزله ها خسارت خاصي همراه نداره .ميدونيم كشورمون زلزله خيز هست ولي منتظر ميمونيم بياد مردم بميرن آواره بشن بعد بزنيم سرمون .حيف نميتونم منظورم رو رك بنويسيم .متاسفم تو كشور ثروتمند زندكي ميكنيم ولي عقب افتاده اييم.
  • يا حسين EU ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    17 2
    با آرزوي سلامتي براي تمامي مردم ايران به خصوص مردم عزيز بوشهر و آرزوي علودرجات براي درگذشتگان اين حادثه از درگاه خداوند متعال
  • مریم EU ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    21 2
    خیلی ناراحت شدم این خبروشنیدم :-( ،خدابهتون صبر بده !
  • احسان IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    25 3
    سلام دوستان خودم دوساعت پیش اونجا بودم دعا کنید اوضاع خیلی بد بود
  • نادیا EU ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    26 3
    باز هم یک مصیبت دیگه ...خدایا چرا باید مردم کشورم این طور همیشه دچار مصیبت بشوند ...خدایا شکرت خدایا شکرت ........چرا باید مردم روستا نشین کشورم که جز مردمان ضعیف هستن هنوز باید در خانه هایی کاهکلی زندگی کنند و جانشان در امان نباشد .......برای مرگ چاوز کل کشور عزای عمومی اعلام میشه اما برای هموطن عزیزم فقط در استان بوشهر........خدایا خودت بداد این مردم برس
  • کامبیز IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    14 3
    من تو شهر اهرم زندگی میکنم.. اینجا لرزید ولی ن در اون حد واقعا متاسفم.. ما بوشهریا خیلی مصیبت کم داریم اینم روش..
  • مریم IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    22 8
    من از گناوه هستم . یکساعت و نیم با بوشهر فاصله داره .احتمال هست نیروگاه رو خاموش کرده باشند.یعنی امیدوارم این کار رو کرده باشند.اگه زلزله ی شدیدتری بیاد چی میشه.نوار جنوبی کشور روی خط زلزله هستش.پارسال هم بندرگناوه توی 3 روز 36 بار لرزید(البته فقط یکیش رو اعلام کردند و آمار بقیه ش توی سایت مرکز زمین نگاری بودش)خدا همه ی رفتگان رو رحمت کنه .چه حال بدی دارند خانواده هاشون .خدا صبرشون بده .
  • بدون نام IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    20 6
    از استان خراسان رضوی : تنها نمی گذاریمتون انشا ا... امام رضا (ع) کمک تون کنه خودمون با دلامون باهتونه دوستایی که میخوان همه چیز و سیاسی کنند کرکره هاشون بزنند پایین یک کار مفید تر بکنند . واقعا این وضعیت برای مردم اونجا سخته -
  • مریم/تبریز US ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    35 2
    هنوز مصیبت آذربایجان فراموش نشده بود که باز هم ایران داغدار شد!! الان ماها بیشترازهمه میفهمیم اونا توچه وضعیتی هستند و مردم بوشهر هم میدونن مردم آذربایجان چی کشیدن تو اون چند ثانیه شوم! هردو زلزله 6 ریشتر.... تسلیت به مردم بوشهر و مردم ایران....
  • جهان IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    12 2
    از خداوند منان صبر جزیل برای هموطنان زلزله زده خواهانم و امیدوارم مسئولین هرچه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند
  • زهرا IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    3 0
    من تو بوشهر دانشجوام و وقتی زلزله اومد از خاب بیدار شدم اصلا اون لحظه فک نمیکردم که ممکنه همچین خساراتی نزدیکیای ما گذاشته باشه بیمارستتان بوشهر خیلی شلوغ شده . خدا به همه بازمانده ها صبر بده . ما هر کاری از دستمون برمیاد انجام میدیم و واقعا ما رو تو این مصیبت شریک بدونین
  • فردین IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    8 1
    سلام شما رو به خدا فقط از همین الان به فکر کمک های اندک هم شده باشیم بقیه به لطف خدا حل میشه
  • بدون نام IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    4 0
    در غم هموطنان شریکیم. با یاد خدا و استمداد از او آرامش بجوییم و به او پناه ببریم. اما تو را بخدا بالاخره مسئولی توضیح بدهد تا ما هم توجیه بشویم استفاده از کمکهای بین المللی آنهم از کشوری مثل ژاپن که چند برابر ما تجربه و تکنولوژیش را دارد چه ایرادی دارد؟؟؟
  • هادی فارسیان IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    5 0
    سلام به مردمان خون گرم بوشهر واقعا این اتفاق و خبر تکان دهنده ای است وبنده تصویر ذهنی خانواده خود را در این مصیبت میگیرم جدا لحضه ای فکر به آن انسان را دگرگون می کند امید وارم بحق بی بی دو عالم حضرت زهرا (س) که هموار در عزایشان بسوگ نشستیم عاجزانه میخواهیم که گوشه نظری برای آرامش دل این عزیزان بوشهریمان بفرمایند با فرستادن صلوات بر محمد و آل محمد
    • بدون نام IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
      1 1
      اللهم صل علی محمد و آل محمد
  • نسرین IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    14 1
    من خودم اهل یکی ازاین روستاهام خداروشکرروستای ماتلفات جانی نداشته ولی خونه هامون تخریب شده امیدوارم آمارازاین بالاترنره.........
  • اهوازی IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    11 1
    برای هر کمکی ا ماده ایم و برای آن خانواده ی از دست رفته آرزوی صبر و شکیبایی میکنم به امید روزی یکه بافت ساختمانهای ایران یکپارچه دچار بافت نو شود
  • رضا شیرازی IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    16 1
    هم وطنان عزیز الان وقت بحث سیاسی وجنگ لفظی نیست،اگر میتوانید کمکی کنید بسم الله
  • علی از تبریز IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    6 0
    بغض تو گلوم ترکید صبر بده خدا صبر بده خدااا ، شونه هام باز سنگین شد داداشی آبجی میدونم حالا چه لحظه های سختی رو میگذرونی میدونم حالا دنیات از سکوت پر شده ولی غمی نیس محکم باش و دست تو دست هم میدیمو شونه به شونه میسازیم.
  • یک بوشهری IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    7 0
    خدایا چرا من بوشهری که شهرم منبع ثروت ایرانه نباید خونه درست حسابی داشته باشم که موقع مین لررزه چوب های سقف تو سرم خورد نشه خدایا به کی بگیم درد دلمون رو غیر خودت خدایا میدونی چقدر کشته داد چقدر بچه یتیم شدند یعنی به زلزله زدگان بوشهر هم مثل زرقان فقط بهشون وعده وعید میدن خدایا نوکرتم مردم ما زیاد داغ دیده هستند به همه ما رحم کن
  • علی IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    3 0
    خدا خیرتون بده که نودوستی در جان و گوشت و پوست ما ایرانیان غوطه وره،من اونجاام خیلی وحشتناکه خدا هیچ وقت این بلا ها به کسی در ایران عزیزم نیفته
  • صادق IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    3 0
    یه کم خودتون رو جای بازمانده ها بذارید و از ته دل براشون دعا کنید بخدا الان وقت سیاسی بازی نیست.
  • مرجان US ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    2 0
    به همه مردم خونگرم بوشهر تسلیت میگم ما را درغم خود شریک بدانید.
  • شیما JP ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    2 0
    هموطنای عزیز لطفا خودتون رو توی این شرایط ببینید و خونه هاتونو ایمن کنید، زلزله مگه قبل از اتفاق خبر میده؟
  • احسان از خرم آباد لرستان IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    2 0
    با عرض تسلیت به بازماندگان زلزله شهر خداوند صبر عنایت فرماید ما را در غم خود شریک بدا نید هم وطنم پاره تنم .
  • بدون نام IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    12 0
    انا لله و انا الیه راجعون!!!!
  • علی IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    6 0
    خدایا به مردم بیپناه زلزله زده کمک کن... خداییش من شهر کازرونم نمیدونم چکار کنم بتونم کمکی کنم. شب هست و مردم زیر اوار فقط دعا کنید ....
  • بدون نام IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    2 1
    من در حال حاضر در مرکز بوشهرم و زلزله رو حس نکردم!
  • سعید AU ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    8 4
    خدا ان شالله صبر بده.از شنیدن خبر ناراحت شدم.ولی یک گله دارم هم از جنوبی هایی که به این باور دارن که سرمایه ایران تو جنوبه و جنوب یک تنه داره اقتصاد کشور رو میگردونه.درسته که بیشترین ارز کشور به واسطه فروش نفت تامین میشود ولی آیا قشر بزرگی از مردم روستاهای کردستان و یا ایلام که در فقر زندگی میکنن و روی زمین نفت خیز نیستند؛حق رسیدگی ندارن؟؟نه این جور نیست ؛کسی که در تهران زندگی میکند و در یک اداره دولتی کار میکند هم در تولید ارز کشور ,به همون اندازه یک هم وطن جنوبی یا شمالی سهیم است...یک بوشهری هیچ مزیتی بر یک کردستانی یا ایلامی یا شمالی ندارد...نفت هم مثل ماهی شمال ,انار ساوه,فرش تبریز,مس کرمان...برای همه مردم ایران است.
    • بدون نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
      6 0
      برادر عزیز اگر شماهم اینجا بودید می دیدید که مردم اینجا وضعیت خیلی دشواری دارن . رو گاز هستن اما بیشتر شهرها از این نعمت گاز لوله کشی استفاده نمی کنند. اب لوله کشی برای خوردن مناسب نیست هر هفته یه میزان اب تصفیه خریداری میکنند . از نظر وضغیت بهداشت شهری خیلی ضعیفن . حالا خودت قضاوت کن
    • سعید AU ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
      1 0
      اقای بدون نام عزیز,بوشهر از وضعیت خوبی برخوردار نیست حتی به مراتب خیلی بدتر از ابادان میباشد.همیشه از تمرکز زدایی در مراکز استان ها بخصوص پایتخت بیزاز بوده بهترین راه توذیع مناسب امکانات بین استانها میدانم.شاید با ایالتی شدن ایران (پروژه ای که سالهاست مطرح است)قضیه بهتر شود.بنده اگر منظورم را بد عنوان کردم از همه جنوبی هامعذرت میخواهم.من در کشور استرالیا هستم.اینجا مردم در شهر های کوچک بیشتر احساس راحتی میکنند دقیقا برعکس ایران.شهر های دور افتاده یا کوچک هیچ تفاوتی با بزرگ نداشته بجز در مورد پیدا کردن کار در مورد بعضی مشاغل ,اکثرا مهندسی ها.تمام فروشگاه ها دانشگاه ها وخدمات درمانی به یک نحوه پراکنده اند.بعد از 40 سالگی بیشتر مردم به شهر های کوچک مهاجرت کرده تا از سکوت و طبیعت بیشتر بهره برند
  • ساناز IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    11 1
    اول به تمامی خانوادهای زلزله زده داغدار تسلیت میگم و در خبر ذکر شده که اعلام آمادگی ترکیه و ژاپن برای کمک به زلزله‌زدگان !! پس چرا رد کردید ؟ شاید با کمک سگهای آنها جان چند نفر که در زیر آوار گرفتار شده نجات پیدا میکرد ؟ هی میگید کمک کنید چه کاری واجب تر از این که یک گروه آموزش دیده کمک کنند
  • مسعود IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    4 0
    ما هم در حدود 25 کیلومتری محل زلزله هستیم، تا ساعت 6 صبح هم پس لرزه های زلزله دیروز ادامه داشت. زلزله به شهر ما اسیب نرساند، ظاهرا که بیشتر به کوه ها خورده بود، چون که بعد از زلزله، گرد و خاک زیادی از کوه بلند شد. خدا به همه صبر بده.
  • مهدوی - بوشهر IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    4 0
    ضمن عرض تسلیت و آرزوی صبر و شکیبایی برای خانواده های جان باخته از اقدام به موقع گرو های امداد و نجات تشکر فراوان دارم
  • بدون نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    4 0
    هر چه مصیبت و بلاست از آن مناطق محروم وبد بخت است
  • معصومه33 IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    4 0
    قلب ما این رزوها در بوشهر میطپد ....منم به نوبه ای خودم تسلیت میگم به خانوده های عزیز بوشهری ما رو واقعا واز صمیم قلب در غم خودتون شریک بودنید .ایا با یه زلزه 6 ریشتری باید ما کشته بدیم ..از برادران عزیز ارتشی که به کمک اسیب دیدگان شتافتند تشکر ویژه دارم
  • بدون نام US ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    1 7
    سلام، واقعه تلخی است، امیدوارم به نیروگاه اتمی صدمه ای وارد نشه که همه امیدمون و دار و ندارمون همینه
  • H. IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    8 0
    اگر درصدی از بودجه کشور سالانه به ترتیب در استانهای با خطر زلزله بالا صرف نوسازی و استحکام بخشی ساختمانها میشد طی 33 سال بسیاری از ساختمانها مقاوم میشد ودیگر نیازی نبود که اکثر مردم ایران نگران زلزله باشند و علاوه بر هزینه های سنگین حاصل از تخریب و ویرانی ساختمانها هزینه های جبران ناپذیر جانی و روانی را متحمل شوند.مگر نه این است که مرگ یک انسان مساوی مرگ همه انسانهای روی زمین؟
  • بدون نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    2 0
    واقعا متاسف شدم انشاا... مسئولین بتونن خوب خدمات رسانی را مدیریت کنند مردم هم باید هر کس در توان هست کمک کند.
  • ازمیانه IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    2 0
    انشاالله با همدلی مردم نوعدوست ومهربان ایران وصبر وپایداری مردم مصیبت دیده و تلاش وکوشش دولت مشکلات مردم زلزله زده هرچه زودتر حل شود.
  • amirhossein IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    2 0
    سلام امیدوارم که حال هموطنیمون خوب باشه -خیلی حادث دلخراشی بود ولی این به نوعی تلنگوری هستش به مسعولین محترم استانی وشهرستانی که هدف امنیت وارامش ملی ومردمی است پس باهم بوده وباهم بکوشیم مثل گذشته انشاالله برای ایرانی اباد ومهندسی شده -باعرض تسلیت به خانواده های داغ دیده وهمدردی با تمام مردم دشتی
  • amirhossein IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    1 0
    با سلام دوستان عزیز خواهش میکنم حالا وقت تجزیه وتحلیل حاشیه ها نیست در صورت امکان به هر شکلی فکر کمک رسانی باشی متشکرم از همه شما عزیزان -از برازجان
  • لیلا IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    3 0
    واقعا متاسف شدم خدا کمکتون کنه هموطنانم .هر دم از این باغ بری می رسد :((((
  • بدون نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    3 3
    احساس می کنم این همون پروژه هارب است . با رزونانس زلزله ایجاد میکنن. مخابراتی ها میدونن.
  • ساینا IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    1 0
    با سلام و عرض تسلیت به بازماندگان درگذشتگان در این زلزله . ما جم زندگی میکنیم اینجا هم کامل زلزله رو احساس کردیم واقعا تا به حال زمین لرزه ای اینطوری نشده بود. تو اخبار بوشهر هم دیدم شهر کاکی و مردم رو خیلی ناراحت شدم براشون واقعا دعا میکنم که خدا بهشون صبر بده ....
  • رویا IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    3 0
    سلام به همه من ساکن جم یکی از شهرهای استان بوشهرم. اینجا هم زلزله اومد .ما تا شهر کاکی تقریبا 1ساعت فاصله داریم ولی خسارت زیادی وارد نکرد خدا همه کشتگان رو بیامرزه و به خانوادههایشان صبر بده
  • سولماز IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    3 1
    باسلا و عرض تسليت ، خدا بهتون صبر بده خيلي سخته پارسال ما آذريا امسالم مردم غيور بوشهر خواهر منم تو بندر دير يكي از شهرستان هاي بوشهر زندگي ميكنه خيلي ترسيده بوديم مارو هم در غمتون شريك بدونين ما خيلي بهتر دركتون ميكنيم كه الان چي ميكشين چون پارسال با دلهره ها و شبا بيرون خوابيدنا زندگي كرديم بازم تسليت ميگم به همه مردم ايران بخصوص مردم عزيز بوشهر فقط اميدتونو از دست ندين...
  • سید جواد IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    2 0
    متاسفم
  • برامکی US ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    3 0
    سلام به همه ی دوستان . وقتی زلزله ای تو یکی از شهرهای کشورمون میاد همه ی ما ایرانیها ناراحت میشیم . زلزله آذربایجان و بم راکسی فراموش نکرده ، من بوشهریم وفتی زلزله اومد فرداش خودمو اونجا رسوندم واقعا ناراحت کننده بود . ناراحت ترین صحنه ای که تو عمرم دیدم این بود که یه مادری داشت به بچه اش شیر میداد زیر آوار ازبین رفتند وقتی امدادگرا بیرونشون آوردند مادره خودشو انداخته بود رو بجه اش و دهن بچه از شیرمادر سفید بود . اونجا فهمیدم بهشت زیر پای مادران است یعنی چه ؟ خداهمه ی درگذشتگانو بیامرزد.
  • برامکی US ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    1 0
    خداهمه ی درگذشتگانو بیامرزه و به بازماندگان صبر بده . یه چیزی که واقعا زجرآوره اینه که یه عده عزیزانشونو از دست دادن یه عده خونه وکاشونشونواز دست دادن و همه با اونا همدردی میکنند اما تواین وسط بعضی از آدما ی حیوان صفت میان ار این داغ دیدگان دزدی کنند . البته زلزله بم برا ما بوشهری ها درس بزرگی بود که مواظب وسایلای مردم هم باید بود. اینجا هم چندنفروگرفتند بخاطر دزدی . به نظر من باید اعدامشون کنند چون اصلا انسان نیستند . وقتی مااحساسات و پیام ها و بازدید های هموطنانمونو می بینیم از غممون کم میشه اما این افرادی که برا دزدی میان واقعا همه را ناراحت می کنند .
  • یه صاحب نظر A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    1 0
    چه جالب بیشترتون به فکر نیروگاه و اتفاقات بعدشین ای جون عزیزا :)
  • امیر A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    1 0
    سالگرد زلزه شنبه را تسلیت میگم