کمپانی مایکروسافت کسب و کار خود در زمینه تلویزیون های اینترنتی (IPTV) خود را شامل 400 مدیاروم به اریکسون فروخته است.

جزییات معامله منتشر نشده اما گفته می شود نیمه دوم 2013 نقل و انتقالات تکمیل می شود. اتاق های مدیا واقع در مونتین ویوی کالیفرنیا است که بیش از 400 نیرو در آن فعالیت دارد. برای یک دهه است که مایکروسافت یکی از بازیگران اصلی در زمینه IPTV به شمار می رود.
مایکروسافت سرویس on-demand در بخش مدیای خود را در سال 1994 بنام تایگر در کالیفرنیا راه اندازی کرد و با شراکت با تعدادی از کمپانی ها سرویس های مدیای خو را عرضه کرد. در حال حاضر مایکروسافت شماره یک در بازار IPTV است و سرویس های انترتینمنت را برای پی سی، تلویزیون و موبایل ارائه می کند.
{“IPTV” ( « تلویزیون روی پروتکل آی پی های اینترنتی ») سیستمی را توصیف می‌کند که در آن با استفاده از پروتکل اینترنت برروی یک زیر ساخت شبکه خدمات تلویزیون دیجیتال ارائه می‌شود که این خدمات می‌تواند توسط یک اتصال پهنای باند وسیع در اختیار کاربر قرار گیرد. برخی کاربران خدمات IPTV را به همراه خدمت ویدئویی و یا اینترنتی مانند دسترسی به وب و VoIP دریافت می‌کنند. در دنیای تجارت ترکیب VoIP ، IPTV و دسترسی به اینترنت را ( ارتباط راه دور ) Triple play ( اجرای سه گانه ) می‌نامند. در سال 1994 بخش خبری شرکت پخش آمریکایی ABC با نام World news Now به عنوان اولین برنامهٔ تلویزیون برروی اینترنت پخش شدکه برای پخش آن از نرم‌افزار ویدئو کنفرانس CU–SeeMe استفاده شد. در ژانویه 1998 شرکت رادیو اینترنتی Broadcast. com /AudioNet اولین برنامه‌های تلویزیونی خود را توسط شبکه اینترنت از روی تلویزیون WFAA–TV پخش کرد و سپس در 10 ژانویه 1998 پخش این برنامه‌ها را از تلویزیون KCTU- LP دنبال کرد.}
در سال 2006 استیو بالمر اظهار امیداواری کرد که IPTV می تواند سهام مایکروسافت در بازار را بالا ببرد. همچنین مایکروسافت در پروژه ای بنام Orpa سعی کرد ایکس باکس لایو را با IPTV در هم ادغام کند و قرار بود در سال 2011 با در اختیار قرار دادن اتاقهای مدیا به شرکا، این کار توسعه یابد و اتاقهایی مانند اتاق مدیا برای مدیا سنتر مایکروسافت، اتاق مدیا برای ویندوز فون و مدیا روم مخصوص سرویس و نرم افزار سیلورلایت نیز ساخته شد.
اما بعدا مایکروسافت روی ایکس باکس و کنسول گیم ایکس باکس تمرکز کرد و 21 ماه می امسال قرار است ایکس باکس 720 را بنام دورانگو عرضه کند. به همین دلیل تکنولوژی IPTV را کنار گذاشته است.
 
 
 
منبع: زد دی نت

56501

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =