مسئولان سازمان لیگ می گویند که اگر دو تیم برای بازی در شهر دیگری به توافق نرسند،قرعه کشی محل برگزاری فینال جام حذفی را مشخص می کند.

مرتضی رضایی / جام حذفی امسال در حالی برگزار شد که از همان ابتدا با اما و اگرهای زیادی همراه بود.یک بار تیم های دسته اولی و دومی از شرکت در جام حذفی محروم شدند و یک بار هم قانون گذاشتند که جام حذفی بدون حضور ملی پوشان برگزار می شود.یک روز کفاشیان می گفت که شرایط برگزاری رقابت های جام حذفی را نداریم و روز دیگر نایب رییس او از برگزاری این جام مثل همیشه خبر می داد. با وجود تمام این کشمکش ها سرانجام اواسط دیماه بود که پس قرعه کشی در کمپ تیم های ملی جام حذفی کلید خورد.همان روز بهروان رییس وقت سازمان لیگ با خبرنگاران مصاحبه کرد و گفت:«این بار بر خلاف سالهای دیگر تاریخ فینال را مشخص می کنیم.ضمن اینکه باید بگویم 5 ورزشگاه برای میزبانی جام حذفی مشخص شده است که یکی از آنها( آزادی،یادگار امام(ره)،ورزشگاه بندرعباس،حافظیه شیراز و فولادشهر اصفهان) قطعا میزبان بازی فینال خواهند بود.»
این اتفاق در حالی افتاد که بهروان چند هفته پس از این اظهار نظر از سمتش برکنار شد و بی برنامگی ها دست در دست هم دادند تا هنوز تاریخ برگزاری فینال مشخص نباشد چه برسد به محل برگزاری آن. با این حال اگر همه چیز بر مبنای حرف آن روز بهروان پیش برود باید گفت که با مشخص شدن فینالیست ها عملا ورزشگاه آزادی و ورزشگاه فولاد شهر از گزینه های سازمان لیگ حذف می شوند و یکی از سه ورزشگاه های نام برده شده پذیرای سپاهان و پرسپولیس خواهند بود.
این شرایط تا قبل از بازی پرسپولیس و داماش برقرار بود و کسی هم اعتراضی نداشت.اما دو ساعت قبل از این بازی حساس کاظمی دبیر سازمان لیگ مصاحبه می کند و می گوید که اگر تیم های پرسپولیس و سپاهان بر سر شهر سوم به توافق نرسند این بار هم مثل همه سالهای گذشته قرعه کشی می شود تا قرعه تکلیف میزبان جام حذفی را مشخص کند.اتفاقی که پرسپولیسی ها می گویند کاملا به ضررشان خواهد بود.در بحبوحه این اعتراض ها توسط سرخپوشان؛سپاهانی ها که چندی پیش به دلیل فشردگی بازی های لیگ،سازمان را تحت فشار قرار داده بودند این بار تنها سکوت اختیار کرده اند و منتظر هستند ببینند تا سازمان لیگ چه تصمیمی می گیرد.این اتفاق باعث شده تا پرسپولیسی ها دوباره لب به انتقاد باز کنند.حسین قدوسی مدیر روابط عمومی پرسپولیس در این مورد می گوید:«ما به این تصمیمات معترض هستیم.از قبل قرار بوده تا بازی در یک شهر بی طرف برگزار شود،ولی نمی دانم چه اتفاقی افتاده که مسئولان تصمیم گرفته اند تا در صورت عدم توافق بین دو باشگاه،با قرعه کشی مکان فینال جام حذفی را تعیین کند.این اتفاق کاملا به ضرر پرسپولیس است.ما هم بازی با ذوب آهن و هم بازی با داماش را مهمان بودیم و در خانه حریفان بازی کردیم.واقعا ظلم است که این بار هم به خاطر قرعه کشی در خانه سپاهان به میدان برویم.»در تمام دنیا قبل از اینکه رقابت های حذفی شروع شود مکان و زمان فینال این رقابت ها مشخص است و تیم ها می دانند که باید در چه تاریخی دیدار نهایی را برگزار کنند،اتفاقی که همیشه در فوتبال ایران با ابهام روبرو بوده است.

دقیقا فصل 84 و 85 بود که پرسپولیس و سپاهان یک بار دیگر در فینال جام حذفی به مصاف هم رفتند.آن زمان محمد دادکان به دلیل شرایط ویژه برای حضور تیم ملی در جام جهانی اعلام کرد که فینال جام حذفی به صورت تک بازی برگزار خواهد شد.این اظهار نظر مخالفت شدید پرسپولیسی ها و در راس آنها محمد حسن انصاری فرد مدیر عامل وقتشان را به همراه داشت:«طبق آیین نامه دیدار های جام حذفی باید به صورت رفت و برگشت برگزار شود.ما از حق خودمان کوتاه نمی آییم و فینال را به صورت رفت و برگشت برگزار می کنم.»این در حالی بود که محمد علی آبادی که آن زمان ریاست سازمان تربیت بدنی را برعهده داشت(اختلافات او و محمد دادکان در آن زمان کاملا مشهود بود)پشت پرسپولیسی ها درآمد و از تصمیم آنها برای برگزاری فینال به صورت رفت و برگشت حمایت کرد.تیم ملی درآستانه ورود به جام جهانی قرار داشت و دادکان که نمی توانست تصمیم دیگری بگیرد فینال را به بعد از رقابت های جام جهانی موکول کرد.پس از حذف ایران از جام جهانی و خوابیدن تمام جنجال هایی که قبل از این مسابقات به وجود آمده بود دادکان دیگر رییس نبود و تعلیق گریبان فدراسیون فوتبال ایران را گرفت.با این حال سازمان لیگ ترجیح داد تا تکلیف نماینده ایران در لیگ قهرمانان را مشخص کند،به همین دلیل همه چیز را مطابق قانون پیش برد و بازی پرسپولیس و سپاهان به صورت رفت و برگشت برگزار شد.همان مسابقه ای که هنوز هم پرسپولیسی ها به بازی برگشتش اعتراض دارند و می گویند مسعود مرادی خطای پنالتی روی احسان خرسندی را نگرفته است.همان مسابقه ای که باعث شد تا سرخپوشان بازنده باشند تا از همان سال برگزاری بقیه بازی های فینال در جام حذفی ایران با اما و اگر همراه باشد.
 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    29 12
    ما با قرعه کشی موافقیم به شرطی که شیرینی بیاد واسه این کار
  • امير تبريز اوغلي IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    33 52
    نگران نباشيد جام حذفي رو برا پس پسي ها كنار گذاشتن تا جوابگوي اين همه هزينه ميلياردي باشند. داور هم كه مظفر جون هستش
  • بدون نام EU ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    38 20
    چرا زمین بیطرف... چرا قرعه کشی!؟ مگه دو تیم امکانات و توانایی مسابقه رفت و برگشت رو طبق قوانین موجود و آیین نامه ندارند؟ یا مگر فدراسیون ناتوان است؟ بس کنید این بازی ها را.. میخواهید بهر حال یک جام به اصفهان برسه. اگه تو لیگ نشد تو حذفی
  • داراب1371 IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 10
    خوبه عالیه....
  • ارتش سرخ آسیا IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    35 27
    واقعا جای تعجب داره.پرسپولیس 4 بازی تو جام حذفی انجام داده که سه بازی رو میهمان بوده(بازی با نفت تهران اونا میزبان بودن) و سپاهان هم 2 بازی میزبان بوده اگه به عدالت باشه بازی باید تو تهران برگزار بشه چون تا اینجا ما یه بازی میزبان بودیم اونا 2 تا.یه نکته جالب اینکه پارسال استقلال تا فینال تو تهران بازی کرد!ضمن اینکه فولادشهر هم ظرفیت کمی داره هم زمینش مناسب نیست.بهترین تصمیم بازی تو آزادی هستش چون هم گنجایش بالا داره هم زمینش خوبه(50-50 ظرفیت تقسیم بشه).اگه تهران رو قبول ندارن بهترین گزینه حافظیه شیراز هستش.البته با تمام این حرفا کاملا مشخصه که دستهایی تو کاره که پرسپولیس قهرمان نشه
    • بدون نام IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
      1 5
      چه کاریه بگو یک دفعه بدون برگزاری مسابقه به دلیل میزبان نبودن پرسپولیس در بازی های قبلی جام ره به بهتون بدیم!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام EU ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    16 13
    خب شیرینی رو نفرستید واس قرعه کشی..دیگه چرا جر میزنید؟
  • بدون نام EU ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    3 19
    هر چی فدراسیو بگه.. باس گوش کرد.. ما که تمکین موکونیم.
    • بدون نام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
      3 0
      راست میگه.تمکین نکنین بتون مهریه تعلق نمیگیره
  • بدون نام EU ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    13 44
    بالا برین پایین بیاین جام برازنده زرد طلاییه... بازی هرجاکه باشدها مال خودمونس...
  • مهرداد IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    39 2
    عادلانه ترين تصميم بازي رفت وبرگشت هست. يكي در ازادي يكي هم در اصفهان.
  • صدرا IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    34 11
    مسعود مرادی و محسن قهرمانی داورایی که دوبار تو جام حذفی تپل به سپاهانی ها حال دادن
  • ارمین4444 IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    20 46
    مطمئن باشید بار کج به منزل نخواهد رسید و سپاهان مافیارو له خواهد کرد به امید حذف چوبله های ته جدولی
  • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    18 30
    سپاهان قهرمان
  • بدون نام IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    26 1
    "پس از حذف ایران از جام جهانی" ببخشید انتظار قهرمانی جام جهانی 2006 رو داشتید؟؟؟؟؟؟؟ آخرین باری بود که با عزت و احترام صعود کردیم.
  • بدون نام IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    31 23
    اگر قرعه کشی بگذارند مطمئن باشید بی برو و برگرد بازی رو می اندازند اصفهان. همانطور که در بازی های پرسپولیس با داماش و قبل از آن ذوب آهن به صورت خودجوش نتیجه قرعه کشی این شد گه پرسپولیسی ها روانه شهرستان ها شوند و 120 دقیقه فحش بخورند. هر وقت در فدراسیون فوتبال پای قرعه کشی در میان است، نام دشمنان قسم خورده پرسپولیس می درخشد! خبرآنلاین لطفا این نظررو حذف نکن.
    • بدون نام IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
      2 1
      دایی جان ناپلویون کجایی؟؟؟؟!!!!
    • بدون نام IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
      4 3
      حالا خوبه نود کامل قرعه کشی را نشون داد!! واقعا توهم داری
  • علی دارش US ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    6 19
    بزرگترین مشکل سپاهان و پرسپولیس چهار است راستی پیوندتان مبارک4و4
  • بدون نام US ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    7 19
    بزرگترین مشکل سپاهان و پرسپولیس چهار است راستی پیوندتان مبارک4و4