عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان انتقاداتی همچون استفاده تبلیغاتی از تریبون​های دولتی و کسر مبلغی بیش از یارانه نقدی از جیب مردم را مطرح کرد.

نسرین وزیری: محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس که از مدت​ها پیش در صف منتقدان نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه​ها از سوی دولت بود و عدم پرداخت یارانه بخش تولید و صنعت را از ضعف​های اجرای این قانون می​خواند در آخرین نشست خبری خود نیز عنوان کرد که با کسر یک چهارم یارانه نقدی موجود می​تواند پوشش درمانی رایگان برای کل آحاد جامعه ایجاد کند. (اینجا) البته او در گفت​وگوی نوروزی خود با خبرآنلاین هم گفته بود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری هم یارانه نقدی می دهد و هم یارانه درمانی.
او که در مصاحبه مذکور گفته بود، «میزان یارانه در دولت من حتما کاهش نمی​یابد و اگر ضرورت داشته باشد، حتی افزایش هم می​یابد»، در حاشیه نشست اخیر مطبوعاتیش نیز از اینکه «تحت عنوان تورم،مبلغی بیش از یارانه نقدی از جیب مردم کسر می​شود» گلایه کرد.
مشروح گفت و گوی کوتاه خبرآنلاین با این نامزد بالقوه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را در ادامه بخوانید:
 
پیش از اعلام نامزدی آقایان نیکزاد و رحیمی، اغلب گمانه​ها به سمت نامزدی آقای مشایی از جانب دولت کنونی برای انتخابات ریاست جمهوری بعد بود. شما نامزد قریب به یقین دولت را چه کسی می​دانید؟ نگرانی​ها نسبت به نحوه ورود دولت به انتخابات آینده را چقدر جدی می دانید؟
آقای احمدی​نژاد که صراحتا در حال حمایت از آقای مشایی است و علاقمند است که در راستای همان پروژه معروف پوتین- مدودف، مشایی ادامه دهنده راه او باشد. اما قاعدتا او بعد از مشایی، چهره​های دیگری را هم دارد. نامزدی هر کسی از درون دولت را نمی خواهم منتسب به رئیس جمهور بکنم اما آقای احمدی​نژاد معمولا رفتار پیچیده، غبار آلود و ابهام آلودی دارد که کشف آن کمی طول می​کشد! از این رو باید مراقب بود.
البته توصیه حقوقی و قانونی من به مسئولین اجرایی و نظارتی انتخابات ریاست جمهوری این است که از هم اکنون از امکانات دولتی به نفع کاندیداها و احزاب استفاده نشود. باید نسبت به سفرها، شعارها و مصرف امکانات ازتریبون​های رسمی دولتی مراقب بود تا مبادا شائبه سوء استفاده از این امکانات و تریبون​ها برای تبلیغات حزبی در افکار عمومی  فراهم نشود. اما متاسفانه در میان فعالان سیاسی، چنین ذهنیتی در حال شکل گیری است که شورای نگهبان و مجریان انتخابات باید مراقب آن باشند.
 
هشدار شما متوجه مواردی همچون پخش کردن سیب زمینی تا توزیع سهام عدالت در روزهای نزدیک به انتخابات در انتخابات گذشته است؟
بله باید دقت شود تا دیگر از این کارها نشود. شورای نگهبان باید مراقبت کند. البته مهمتر از آن مسائل گذشته، شعارهایی است که این روزها از تریبون​های رسمی مطرح می​شود که شعارهای انتخاباتی است نه شعار حکومتی!
 
منظورتان شعار «زنده باد بهار» است؟
بله مثلا.
 
البته ایشان اشاره دارند که این شعار را پس از سخنرانی​اشان در سازمان ملل هم مطرح کرده​اند و منظورشان امام زمان (عج) است.
خود شعار «زنده باد بهار» اشکالی ندارد اما برخی در کنارش شعار «زنده باد ناهار» را هم مطرح می کنند! دولت آقای احمدی​نژاد با شعار «عدالت​خواهی» پیروز شد که نهایتا به مقداری یارانه نقدی به بخشی از جامعه منجر شد و البته بیش از میزان آن یارانه نقدی، تحت عنوان «تورم» و ... از جیب مردم کسر شد! این موارد را باید اصلاح کرد. طرح شعارهای اینچنینی از تریبون​های رسمی دولتی خلاف عرف اخلاقی و قانونی است.
 
شما اخیرا از واژه «حلقه انحرافی» برای کسانی یاد کردید که به هر عنوانی به دنبال کسب شهرت هستند. طرح شایعه​هایی در مورد تایید یا رد صلاحیت آقای مشایی را هم در همین راستا می​دانید؟
بله. البته این ارتباطی با ما و آنها ندارد. شورای نگهبان یک وظیفه​ای دارد و به آن عمل می کند.
/2929
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • student IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    5 2
    باسلام لطفا در خصوص جداسازی دو دانشگاه تهران و ایران که از ساعت 11 دیشب اتفاق افتاده خبر تهیه کنید و دانشجویان این دو دانشگاه را که تا دیروز در دانشگاه تهران درس میخواندند و امروز بی هویت شدند از سردرگمی در بیاورید ممنون
  • بدون نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    24 2
    شما هنوز از حمایت بی موردتان از احمدی نژاد، از مردم عذرخواهی نکرده اید.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    23 2
    زنده باد سیب زمینی
  • فرزاد69 IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    20 1
    نقی. ناهار نخردمه!!!!!!!!!!!!!دیگه خودتون ربطش بدید دیگه!!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    15 2
    زنده باد نهار از طبقه معطل يارانه سر ماه وجنوب تهران به گوش ميرسد