یک عضو ائتلاف سه نفره اصولگرایان با اعلام اینکه قرار نبود که اعضای کابینه خود را معرفی کند،تاکید کرد که تصمیم بر این است تا تیم های مختلف سیاسی،اقتصادی و اجتماعی را معرفی کنیم تا مردم بدانندبه یک جمع رای می دهند.

علی‌اکبر ولایتی در نشستی خبری در واکنش به این‌که ائتلاف سه نفره او با حدادعادل و قالیباف دارای پشتوانه حزبی نیست در حالی که ائتلاف اکثریت اصولگرایان که به تازگی تشکیل شده، دارای پشتوانه حزبی است؛ گفت: بنده در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی عضو حزب جمهوری اسلامی بودم پس سابقه حزبی دارم. البته از یک زمانی به بعد در هیچ حزبی نبودم. ولی در تشکیلات حرفه‌ای و علمی حضور داشتم و اکنون نیز هستم و همان‌طور که گفتم تنها عضویت سیاسی‌ام، عضویت در حزب جمهوری اسلامی بوده است.
اهم سخنان نامزد ائتلاف سه نفره در ادامه به نقل از ایسنا و باشگاه خبرنگاران می‌آید:
  • در کشور ما حکومت‌ها و دولت‌های تشکیل شده حزبی نبوده‌اند. هیچ حکومتی در جمهوری اسلامی ایران به صورت حزبی آنگونه که در غرب مطرح است، فعالیت نکرده است و تنها در ابتدای انقلاب رییس دولت موقت که آقای بازرگان بودند و از سوی شورای انقلاب و با حکم امام خمینی (ره)، نخست‌وزیر شدند اعضای دولت خود را از نهضت آزادی انتخاب کردند.
  • ما قرار نبوده است که اعضای کابینه را معرفی کنیم، بلکه تصمیم بر این بوده که تیم‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را که با ما همکاری می‌کنند، معرفی کنیم و در واقع این تیم‌هایی که همکار ما هستند به مردم معرفی شوند تا مردم متوجه شوند که اگر رای می‌دهند به یک نفر رای نمی‌دهند، بلکه به یک جمع و تیمی که دارند با هم کار می‌کنند، رای می‌دهند تا کشور به صورت جمعی و منسجم اداره شود. کشور از یک سلیقه اداره کردن خاطره خوبی ندارد، البته منظورم در قوه مجریه است.
  • قرار است تیم‌های مختلف سیاسی اجتماعی را معرفی کنیم نه عناصر کلیدی کابینه خود را.  اگر دولتی را تشکیل می‌دهیم کابینه خود را معرفی خواهیم کرد که مردم بدانند به یک نفر رای نمی‌دهند لذا مردم از یک سلیقه اداره کردن کشور خاطره خوبی در قوه مجریه ندارند. 
  • زمان معرفی کاندیدا نزدیک نیست و در مورد اینکه کسی یا کسانی به مجموعه ائتلاف برای پیشرفت افزوده می‌شوند باید گفت که افرادی مراجعه‌ کرده‌اند اما شرایط لازم را دارا نبوده‌اند. 
  • ائتلاف ما همچون مثلثی متساوی‌الاضلاع است و به هر طرف که نگاه می‌کنید زاویه‌ها و اضلاع آن با هم برابر است. ما تاکنون شرایط انتخاب نهایی را اعلام نکرده‌ایم و براساس توافقی که میان خودمان صورت می‌گیرد نفر نهایی را اعلام می‌کنیم و قطعا در انتخاب شخص نهایی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری را مدنظر قرار خواهیم داد.
  • معیار نظرسنجی نیز اهمیت دارد اما تنها معیار نیست و ما در تعیین نامزد نهایی با بررسی معیارهای دیگر و توافق بین اعضا نامزد نهایی را انتخاب خواهیم کرد. هر مجموعه‌ای، هر فردی و یا هر ائتلافی مسلما برای انتخابات کاندیدا و یا کاندیداهایی معرفی خواهد کرد اما این مردم هستند که باید انتخاب کنند.
  • (در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که با توجه به این‌که شما مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل نیز هستید آیا فکر می‌کنید در صورتی که شما پیروز شوید، مذاکره مستقیم ایران با آمریکا صورت می‌گیرد و این تابو شکسته می‌شود؟) مقام معظم رهبری در مورد موضوع مذاکره ایران و آمریکا اعلام موضع کردند. اینکه لفظ تابو در این ارتباط گذاشته شود لفظ بجایی نیست و شاید دیگران این لفظ را بکار برده‌اند و ما نباید آن را تقلید کنیم.  ما نباید لفظ تابو را در این ارتباط به کار ببریم.
  • جامعه بین‌المللی و تمام کسانی که عضو 1+5 هستند در نهایت ناچارند به حق ایران در مسئله هسته‌ای گردن بنهند.  این حق مسلم ماست و آنچه مورد حمایت مردم و مقام معظم رهبری است ادامه پیگیری‌های هسته‌ای توسط نظام است. 
  •  روند نشست استانبول، بغداد، مسکو در حال تکرار است و آنها در آلماتی امتیاز کوچکی دادند تا به افکار عمومی دنیا و داخل بازگو کنند که تا آنجا که توانسته‌اند به ایران امتیاز داده‌اند و این یک شگرد روانی تبلیغاتی است. غرب خواهان این است که آنچه جمهوری اسلامی در غنی‌سازی اورانیوم به دست آورده را به جایی دیگر منتقل کند و این یک عقب نشینی است لذا اینکه غنی‌سازی 20 درصد را می‌پذیرد یا خیر، معلوم نیست. 
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mohammad GB ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    6 1
    آقای دکتر ولایتی دو صد گفته چون نیم کردار نیست
  • بدون نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    35 7
    در8 سال گذشته اصول گرايان چه كارنامه اي داشتند؟ جز گراني وتورم وسقوط ارزش پول ملي؟