سعیدی‌کیا تاکید دارد که تاکنون کسی به او در زمینه ائتلاف انتخاباتی پیشنهاد نداده است.

محمد سعیدی‌کیا در اولین نشست انتخاباتی خود که صبح امروز یکشنبه برگزار شد، در خصوص انگیزه کاندیداتوری‌اش در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: ایران خانه ما و اسلام آئین ماست و در اسلام صیانت از خانه وظیفه است و دین حکم می‌کند از این مردم صیانت شود.
وی افزود: بنده بعد از سی و چند سال خدمت در 4 دولت بعد از انقلاب باتجربه کسب شده به این جمع‌بندی رسیدم که می‌شود کشور را بهتر اداره کرد و من می‌توانم در این زمینه در خدمت نظام، ‌رهبری و مردم باشم.
وزیر مسکن دولت اول محمود احمدی‌نژاد ادامه داد: باسابقه روحیات و روش کارم مطمئنم بسیاری از شخصیت‌های خدوم و ارزشمند از همه سلائق درون نظام من را همراهی خواهند کرد.
اهم اظهارات وزیر مسکن دولت نهم را در ادامه به نقل از فارس بخوانید:
* شعار انتخاباتی من آرامش و انسجام ملی، همکاری جهانی در دولت انقلاب اسلامی است، این دولت معتقد است خط مشی اساس و اداره کشور باید بر اساس انقلاب و جمهوری اسلامی و پیرو ولایت فقیه و طرفدار مردم باشد.
*در دولت آتی به خدمت همه افراد و صنوف نیاز است و دولت من همه کسانی که وفادار به نظام اسلامی هستند را عضو خود می‌داند.
* از برنامه‌های دولت بنده حضور مؤثر در عرصه بین‌المللی با حفظ عزت، حکمت و مصلحت است و همه امور کشور را بر اساس اسناد بالادستی تعیین می‌کند.
* اقتصاد پویا و فعال و زندگی آرام و برخوردار از رفاه تحقق یافتنی است و باز کردن میدان و برقراری امنیت برای کارآفرینان بخش خصوصی و نخبگان ضرورت قطعی است و دولت آتی به دنبال کاهش وابستگی بودجه به نفت است.
*کسی به من برای ائتلاف پیشنهاد نداده و در حال حاضر ائتلاف مفهوم صحیحی ندارد و زمانی که شورای نگهبان اسامی افراد مورد تائید را اعلام کرد آن زمان می‌شود راجع به ائتلاف اقدام کرد.
* در خصوص برنامه دولتم در زمینه انرژی هسته‌ای هم ما طبق قانون کار می‌کنیم و کارهایمان صلح‌آمیز است. طبق فتوای مقام معظم رهبری ما استفاده غیر صلح‌آمیز را خلاف می‌دانیم.

*سیاست خارجی ما بر اساس عزت، حکمت و مصلحت خواهد بود. ما اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم و با آمریکا نیز در بسیاری موارد اختلاف داریم اما همه دنیا آمریکا نیست. ما باید با بقیه کشورها نیز رابطه برقرار کنیم. ما وقتی رابطه سیاسی خوبی با دیگر کشورها داریم باید رابطه اقتصادی را نیز محکم کنیم. رابطه‌ای که در آن منافع هر دو طرف حفظ شود.
*در کشور سرمایه‌گذاری خوب شکل نمی‌گیرد و رکود بر اقتصاد حاکم است و همچنین قیمت‌ها رشد داشته و قسمتی از یارانه‌ها در بخش‌های مورد نظر پرداخت نشده که این مشکلات اقتصادی زیادی را برای کشور به همراه داشته است.
* اصلاح اقتصاد و بهبود آن با تمرکز بر تولید امکان‌پذیر است. اگر تولید رونق پیدا کند مسئله اشتغال هم حل می‌شود.
*در مورد نفت باید بیان شود که الان درآمد آن مستقیم به خزانه می‌رود، قسمتی هم صرف زیربنا و قسمتی صرف امور جاری می‌شود. در حالیکه پول نفت باید تبدیل به کار و تولید از طریق صندوق توسعه ملی شود. این درآمد باید در اختیار کارآفرینان قرار گیرد و تحت نظارت دقیق دولت تبدیل به کار و تولید شود. ما باید بدانیم کشور را کار و تلاش فکری و یدی مردم اداره می‌کند.
* درخصوص تکثر اصولگرایان در انتخابات هم هر کس بتواند باعث این شود که تعداد بیشتری از مردم در انتخابات شرکت کنند باید در صحنه حضور یابد و من در این تکثر مشکلی نمی‌بینم.
* من هیچ مشورتی برای حضور در انتخابات و کاندیدا شدن با دولت و افراد دولتی نداشتم. همچنین همه وفاداران به انقلاب در این 30 سال گذشته و همه سلایق درون نظام در انتخابات از من حمایت خواهند کرد.
*من در 4 دولت کار کردم و در این سال‌ها هیچ شائبه‌ای در مورد افراد زیردستم به وجود نیامد و تضمین آینده من این است که در دولت من جریان انحرافی در دولت به وجود نیاید .

* منابع مالی من برای انتخابات زیاد نیست و از حقوق ثابتم برای تبلیغات استفاده خواهم کرد. شماره حسابی نیز اعلام می‌کنم که هرکسی که به من اعتقاد دارد به آن حساب پول واریز کند و به همان مقدار برای تبلیغات هزینه خواهم کرد. من نمی‌خواهم بدانم چه کسی برای من پول می‌ریزد تا مدیونش شوم. البته صدا و سیما و خبرگزاری‌ها برای تبلیغات کافی هستند.
* من به هیچ وجه کناره‌گیری نخواهم کرد. من یا وارد به کاری نمی‌شوم و یا اگر وارد شدم تا آخر می‌ایستم. 

* من پیش‌بینی از کاندیدای دولت ندارم، اگر هم دولت کاندیدایی معرفی کند در ردیف دیگر کاندیداها قرار می‌گیرد.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =