۰ نفر
۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵

مهر نوشت:

در حالی که واکنش ها به خبر کاندیداتوری برخی دولتی ها در انتخابات ریاست جمهوری و تایید و تکذیب برخی دیگر گمانه حضور پررنگ دولت در انتخابات را قوت می بخشد، دولت در ارگان رسمی خود نام کاندیدای تازه ای را گنجاند.
با قرار گرفتن در سراشیبی پایان کار دولت و نزدیک شدن به زمان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تنوع سلیقه ها و برداشت های مختلف از مدیریت اجرائی کشور، فضای سیاسی را به گونه ای رقم زده که در آستانه انتخابات پیش رو، چندین گروه و ائتلاف برای ورود به این عرصه حساس و تصمیم ساز ، اعلام موجودیت کرده و عرض اندام کنند.

در این بین اما کارشناسان سیاسی کشور بر این باورند که دولت وقت نیز یکی از چند گروهی است که همزمان با سایر سیاسیون، فعالیت خود را در عرصه شناسایی و معرفی کاندیدای مورد نظر آغاز کرده است.

در این میان صبح امروز روزنامه دولت لیستی از اسامی کاندیداهای قطعی و احتمالی ریاست جمهوری منتشر کرد که در آن اسامی برخی چهره های دولتی نیز در صف ورود به عرصه رقابت به چشم می خورد.

این فهرست در حالی منتشر شده است که نام محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای نخستین بار در میان کاندیداهای ریاست جمهوری به نمایش می گذارد.

البته نکته قابل توجه دیگر گزارش ایران ترتیب انتشار اسامی کاندیداهای احتمالی است که به نظر می رسد تلاش شده است بر اساس احتمال ورود به عرصه انتخابات و یااهمیت چهره سیاسی چیده شود ؛ در صدر این اسامی نام اکبر هاشمی رفسنجانی و پس از آن به ترتیب اسفندیار رحیم مشایی و سید محمد خاتمی به چشم می خورد.

همچنین نام چهره های دولتی همچون غلامحسین الهام، علی نیکزاد، علی اکبر صالحی، روح الله احمدزاده کرمانی نیز در لابلای کاندیداهای احتمالی به چشم می خورد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =