«انتخابات ریاست جمهوری یازدهم» در روزی که مذاکرات آلماتی 2 در جریان بود، باز هم در صدر اخبار رسانه‌ها بود.

فاطمه استیری: با نزدیک شدن به بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، تلاش و برنامه‎ریزی جریان‌ها و چهره‎های سیاسی برای دستیابی به کرسی‎ ریاست جمهوری اوج گرفته است. گرچه در تعطیلات نوروزی فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداها و تشکل‌های سیاسی در سکوت رسانه‌ها چندان پررنگ نشد، اما با پایان یافتن تعطیلات؛ کلید واژه «انتخابات ریاست جمهوری» باز هم در صدر اخبار امروز قرار گرفت.

توضیحات عضوائتلاف بزرگ اصولگرایان از قرار انتخاباتی این ائتلاف با ائتلاف سه گانه، انتقادات از شعار زنده باد بهار، سرمایه گذاری احمدی نژاد بر روی مشایی، مشخص شدن کاندیدای جبهه پایداری و تاکید بر حضور اصلاح طلبان در انتخابات و ... از مهمترین خبرهای انتخاباتی امروز بود.
جدول زیر مروری اجمالی بر اظهارات انتخاباتی 17 فروردین ماه است؛


 

اسامی شخصیت‌های سیاسی

 

سمت

 

اظهارات انتخاباتی در هفدهم فروردین ماه 92

 

حبیب الله عسگراولادی

 

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری

اصل رقابت در انتخابات باید رعایت شود و قطب‌های شرکت کننده به دور از نزاع اقدام به معرفی نامزدهای انتخاباتی خود کنند. ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری ملت می‌تواند ترفندهای دشمنان را خنثی کند. بر خلاف آنچه که برخی رسانه‌ها غیرواقعی نوشته‌اند، با ولایتی ملاقات کردم اما تاکنون با قالیباف ملاقات نکردم.

 

 

حسن غفوری فرد

 

 

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری

مشایی و احمدی‌نژاد منظور از طرح شعار «زنده باد بهار» را امام زمان (عج) عنوان کرده‌اند که با این اوصاف باید گفت احتمالا احمدی‌نژاد نظرش بر این است که مشایی نایب امام زمان است. رئیس جمهور گفت منظور من از بهار "امام زمان (عج)" است اگر هم این مساله صحت داشته باشد باید در مورد امام زمان (عج) از عناوینی که در تاریخ چند صد ساله شیعه است، استفاده کرد. بسیاری از مراجع نیز نسبت به این مساله عکس العمل شدیدی نشان داده‌اند.

 

اسحاق جهانگیری

 عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی

بنده هنوز تصمیمی برای کاندیداتوری در انتخابات آینده نگرفته ام. این همه کاندیدای دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری وجود دارند، بهتر است برای مصاحبه به سراغ آن ها بروید.

 

 

 

 

غلامرضا مصباحی مقدم

 

 

 

عضو جامعه روحانیت مبارز

به نظر بنده اصولگرایان حداکثر با دو کاندیدا وارد عرصه رقابت انتخاباتی می‌شوند. رقابت انتخاباتی آینده بین اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و کاندیدایی از اطرافیان رئیس جمهور است. هیچ کس مانع حضور اصلاح‌طلبان در عرصه‌ انتخابات نیست البته افرادی که سابقه خوبی دارند و از لحاظ دیدگاه معتدل هستند و کسانی که در فتنه 88 با فتنه‌گران همراهی نکردند و از فتنه‌گران فاصله گرفته‌اند می‌توانند در انتخابات کاندیدا شوند.

احمد کریمی اصفهانی

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری

درحال حاضر کاندیداهای جبهه مشغول فعالیت هستند و جبهه پیروان نیز از قبل برنامه‌ریزی‌های انتخاباتی خود را انجام داده است. گزینه نهایی ما پس از چند مرحله نظر سنجی و اعلام برنامه‌ها مشخص می‌شود و گزینه نهایی را در آن سازوکار، روحانیت مشخص خواهد کرد، چراکه نظر مثبت جامعتین را مدنظر داریم. 5 نفر عضو ائتلاف بزرگ اصولگرایان برنامه‌هایی دارند که به زودی اعلام می‌شود.(اینجا)

مصطفی پورمحمدی

عضو جامعه روحانیت مبارز

در جلسات "ائتلاف اکثریت اصولگرایان" با "ائتلاف 3نفره" قرارهایی با هم داشتیم و مقرر کردیم هر کدام از این گروه‌ها یک خروجی داشته باشد. 

 

 

منوچهر متکی

 

 

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان

 همه دولت‌ها پس از اتمام دو دوره خود مایل بودند که دولت بعدی از همفکران خودشان تشکیل شود  با این حال شاهد بوده‌ایم که این اتفاق نیفتاد و مهمترین دلیل این امر، آزادی انتخابات بود که مردم می‌توانستند هر فکر و منطق سیاسی را که مایل بودند، انتخاب کنند. برنامه‌هایم در حوزه آموزش و پرورش را با سرفصل هایی چون ایمن سازی محیط های آموزشی برای جلوگیری از حوادث، کاربرد سازی متون درسی برای زندگی فردی و اجتماعی، آموزش اصولی، اخلاقی و هدفمند مسائل بلوغ، حل مشکلات معلمان حق التدریس و ... ارائه دادم. 

محمود نبویان

عضو جبهه پایداری

حرف‌های مشایی ضداسلامی است. شاکله فکری آقای مشایی از اسلام انحراف دارد. مهم نیست الگویش کیست مهم این است که منحرف است. مشایی نمی‌تواند سکاندار کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری باشد، شورای نگهبان باید مشایی را رد صلاحیت کند.(اینجا)

 

صادق زیباکلام

 

تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب

اگر احمدی نژاد بتواند تایید صلاحیت مشایی را بگیرد و اصلاح طلبان و هاشمی هم در انتخابات نباشند، احمدی نژاد انتخابات را می برد. اما اگر رحیم مشایی تایید صلاحیت نشود،  احمدی نژاد تمام می شود.

 

 

سید کمال سجادی

 

 

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری

این جبهه برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، فعال عمل می‌کند و اخیراً با صدور بیانیه‌ای موجودیت ائتلاف اکثریت اصولگرایان را اعلام کرده است. ممکن است افراد دیگری نیز به این ائتلاف بپیوندند چرا که درهای ائتلاف روبه نیروها و اشخاص اصولگرا باز است.  ائتلاف اصولگرایان به دنبال نظر واحد و نه شخص واحد در انتخابات است آنچه فعلا مهم است، رسیدن به نظر واحد در انتخابات ریاست جمهوری است و امیدواریم با این نظریه به شخص واحد هم دست یابیم؛ البته نمی‌توان تعدد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را نادیده گرفت.

 

رمضان شجاعی کیاسری

 

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس

جلسات فراکسیون با کاندیداهای انتخابات در سال جدید برگزار می‌شود و تک تک کاندیداها در مجمع عمومی برنامه‌هایشان را ارائه می‌دهند. اگر به نتیجه برسیم روی یک نفر اجماع می‌کنیم و اگر به نتیجه نرسیم آزاد می‌گذاریم تا هر کس کار خودش را انجام دهد.

 

 

 

سیدمحمدباقر خرازی

 

 

 

دبیرکل جبهه حزب‌الله ‌

اخبار مربوط به حمایت جبهه حزب‌الله از هاشمی رفسنجانی را تکذیب می کنم. به نظر ما اینگونه اخبار و سخن‌پراکنی‌ها مربوط به جریانات خاصی است که درصدد تخریب شخصیت‌هایی همچون هاشمی رفسنجانی هستند چراکه از صحبت های وی این طور برداشت می شود که قصد نامزدی در انتخابات را ندارد. به فتنه‌گران و منحرفین توصیه می‌کنم که با مهره‌ای همچون هاشمی رفسنجانی بازی نکنند. بنده تا آخرین قطره خون خود خواهم ماند و تحت هیچ شرایطی از انتخابات کنار نمی‌روم و با هیچ جریانی هم ائتلاف نمی‌کنم.

سیدعلی محمد بزرگواری

عضو جبهه پایداری

معتقدم برای حضور حداکثری و خلق حماسه سیاسی باید اصلاح طلبان کاندیدا معرفی کنند. حضور یک یا 2 نامزد نهایی اصولگرایان برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری یکی دیگر از عوامل خلق حماسه سیاسی است. 

 

حجت‌الاسلام حسین جلالی

 

عضو جبهه پایداری

کاندیدای اصلح در جبهه پایداری مشخص شده است اما وی از پذیرش این مسئله استنکاف می‌کند. در صورتی که کاندیدای ما احساس تکلیف کند و اصلح بودنش را بپذیرد این خبر توسط دبیر کل جبهه اعلام خواهد شد. 

 

 

محمدحسین موسی‌پور

 

دبیر ائتلاف بزرگ اصولگرایان

نشست مشترک اعضای ائتلاف پیش از ظهر امروز با حضور همه اعضای ائتلاف برگزار و در آن پیرامون موضوعات مختلف درباره انتخابات ریاست جمهوری بحث و بررسی شد. در این نشست بر حضور گسترده و پرشور مردم برای تحقق حماسه سیاسی و همین طور بر ضرورت وحدت و همگرایی بیشتر میان گرایشات مختلف اصولگرایی و رعایت موازین اخلاقی و فضای سالم تبلیغاتی تاکید شد. 

 

محمدرضا رحیمی

 

معاون اول رییس جمهور

قرار گرفتن در جایگاه خدمتگزاری توفیق بزرگی است که نصیب هرکس نمی‌شود و امیدواریم شخصی که در انتخابات آینده به عنوان رییس جمهور انتخاب می‌شود، فردی شایسته و لایق باشد و بتواند روند خدمتگزاری را با قدرت بیشتر ادامه دهد.

 

اسفندیار رحیم مشایی

 

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد

انتخاباتی که ما در پیش داریم قطعاً اگر در حد حماسه به آن نگاه کنیم بسیار راهگشا است. من فکر می‌کنم که تمام کسانی که طمع دارند به تسلیم شدن و انفعال جامعه، طمع خود را بی‌نتیجه خواهند دید و یک انتخابات پرشکوه می‌تواند بسیاری از روزنه‌های نفوذ، فشار و امید به تسلیم کشاندن جامعه را منتفی کند. یک انتخابات در حد حماسه یعنی با اکثریت قاطع کسانی که حق رای دارند پای صندوق بیایند.(اینجا)

 

 

 

محمد سلیمانی

 

 

 

عضو جبهه پایداری

جبهه پایداری به نسخه اولیه نهایی شده در برنامه دولت یازدهم رسیده است. 15 مورد در نهایت برنامه جبهه پایداری برای دولت یازدهم خواهد بود که در 7 عرصه اقتصاد، فرهنگ، اجتماعی، سیاست داخلی، علم و فناوری، حقوقی- مدیریتی و سیاست خارجی تنظیم شد و در واقع برنامه جامعی است که مراحل تکامل را طی می‌کند. جزئیات این برنامه جهت مطابقت آن با قوانین اسلامی به زودی خدمت آیت‌الله مصباح ارائه خواهد شد.

/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =