۰ نفر
۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۰

کیوان کثیریان

روزگاری در این سرزمین کسی که دارفانی را وداع می گفت، جدا از رنگ و نژاد و زبان و جنس و سن و مسلک و مرامش، قدری احترام داشت. می گفتند پشت سر مرده - حتی آنها که فسق و فجور اثبات شده مشهود داشته اند - نباید حرف زد چرا که دستش از دنیا کوتاه است .
می گفتند مرده نباید روی زمین بماند و یادم هست در گذشته نزدیک - و حتی همین حالا - اگر کسی فوت می کرد و تابوتش را در مسیر می بردند و دورِ تابوت خلوت بود، مردم کوچه و بازار بی آنکه بدانند شخصِ درگذشته کیست و بنشینند اعمالش را حساب و کتاب کنند، سراسیمه به همراهی پیکرش می شتافتند و زیر تابوتش را می گرفتند.

یا کمتر دیده ایم کسی سر مزار تازه گذشته ای بخندد و یا به صراحت از مرگش ابراز خوشحالی کند. حتی برخی همین حالا هم وقتی در قبرستان راه می روند سعی می کنند پا رو قبور نگذارند و از میان آنها عبور کنند که حرمت مرده نشکند؛ هرکس که می خواهد باشد.
هیچکس جز خدا نمی تواند به ارزیابی و ارزشیابی عملکرد بنده اش بپردازد چرا که هیچکس اطلاعات کاملی از قلب و روح و ذهن و اعتقاد و عملکرد واقعی او که مرده، ندارد و هیچکس نظر خداوند را درباره هیچکس نمی داند!
از همین رو آنها که عاقل تر و منطقی ترند، سعی می کنند با یک "خدابیامرزدش" یا یک "روحش شاد" و یک فاتحه یا یک دقیقه سکوت به او که درگذشته حرمت بگذارند، به بازماندگانش تسلیت بگویند، همدردی کنند و بدون هیچ قضاوتی، بقیه ماجرا را به خداوند وابگذارند، فارغ از مذهب و مسلک. حتی اگر به خدا معتقد نیستند، لااقل مرده را به حال خود رها کنند و بگذرند.

اما نمی دانم چه بر سرِما آمده که با فوت یک انسان، به جرم سرشناس بودن و به بهانه آنکه نابهنگام درگذشته است، به خودمان اجازه می دهیم با انواع و اقسام احکام باربط و بی ربط، او را و حتی مرگش را قضاوت کنیم بی آنکه کوچکترین اطلاعی از زندگی و خلوت آن آدم و جزییات ماجرای فوت او داشته باشیم. تازه به راحتی پیشگویی تخصصی هم می کنیم، تو گویی پزشکی هستیم که از ساعت ها پیش از مرگ تا پس از آن هر لحظه همراه و هم نفس او بوده ایم. این ماجرا چند سالی است که گاه حتی با بیمارشدن  یک ورزشکار و یا سینماگر هم دارد اتفاق می افتد.

چه کسی گفته ما موظفیم و اجازه داریم در دقایق اولیه انتشارِ خبرِ درگذشتِ کسی، به سرعت و پیش از اظهار نظر پزشک، دلیل و یا شیوه مرگ را – بر اساس شایعات - اعلام کنیم و چون بنده خدا جوان بوده، انواع و اقسام دلایل غیرعادی را ردیف کنیم، گمانه زنی کنیم، حدس بزنیم، قضاوت کنیم، قصه ببافیم و بدتر ازهمه، تمام اینها را در فضای عمومی رسمی یا غیر رسمی منتشر کنیم. آیا به صِرف اینکه به یک فضای رسانه ای دسترسی داریم، می توانیم وارد هر حریمی بشویم؟ این حق را چه کسی به ما داده است؟ چه از اهالی رسانه باشیم و چه نه، یکهو رسالت اطلاع رسانی مان قلمبه می شود، یکپا پاپاراتزی می شویم، مسابقه آگاهی از رازها و افشای اخبار پشت پرده راه می اندازیم، خودمان معما درست می کنیم، خودمان هم حلش می کنیم، هرچه را هم نتوانیم در فضای رسمی رسانه ای منتشر کنیم، با خیال راحت در فضای مجازی و شبکه اجتماعی می نویسیم و دلی از عزا در می آوریم. و اساساً یادمان هم می رود که چنین موقعیتی می تواند برای خود ما هم پیش بیاید.

اما حالا اگر برای او که درگذشته، حرمتی قائل نیستیم، چرا به خانواده اش فکر نمی کنیم؟ آنها که به هر دلیل عزیزشان را از دست داده اند و داغدارند و حالا باید انواع شایعات بی اساس را هم درباره او تحمل کنند؟ به فرزند نوجوان عسل بدیعی فکر کرده ایم؟
اصلا چه کسی، چه مرامی و چه منطقی به آدم ها اجازه می دهد بعد از فوت یک انسان، حتی پیش از آنکه پیکرش به خاک سپرده شود، بروند توی صفحه فیسبوکش و مهملات بنویسند و کامنت های بی ربط بگذارند؟ چه کسی گفته دمکراسی و آزادی بیان و تریبون آزاد معنایش این است؟ آخر کجای این کار اخلاقی است؟
این انسان همنوع – اصلاً هنرمند بودنش به کنار -  چه آزاری به این زندگان رسانده که حالا اینها دارند به او و نامش و آبرویش آسیب می زنند؟ به جای آنکه تصمیم ارزشمند عسل بدیعی - اهدای اعضای بدن - را بستاییم و اینکه  پس از مرگ به چندین نفر حیات بخشیده را قدر بگذاریم  تا فرهنگ این کار ترویج شود، داریم به نام و اعتبارش و خانواده اش زخم می زنیم. چرا؟ که چه بشود؟

ضمناً این چه ماجرایی است در این شبکه اجتماعی که جدیداً همه به صفحه همه آدم ها دسترسی دارند و حتی اگر در فهرست دوستان طرف هم نباشند، می توانند مثل آب خوردن در صفحه اش کامنت بگذارند و منتشر کنند. پس اساساً فهرست دوستان به چه درد می خورد؟  
با چه منطقی حالا که صاحب صفحه دستش از دنیا کوتاه است و حتی توان حذف کامنت های توهین آمیز را ندارد، توهین های نامناسب عده ای باید در صفحه اش دیده شود؟
در زمانه ای که آدم زنده و حریم شخصی اش حرمت ندارد، هنرمند هم احترام ندارد، حریم شخصی هم معنا ندارد، اخلاق هم وضعیتش روشن است، کاش لااقل معرفتش را داشتیم که به درگذشتگان و حریم شخصی شان احترام بگذاریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 123
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    گل گفتی کیوان خان...
  • بدون نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    واقعا بیاخلاقی به کجا رسیده، من عضو اون شبکه اجتماعی نیستم و با این اوصاف هیچ وقت دنبالشم نمیرم ولی بعضی از اونایی که عضو اون تشریف دارن اخرش دنبال چی هستن ،اصلا فلسفه وجودی این صفحه اجتماعی برای ایرانیان چی؟ جنبه این کارا رو داریم
    • بدون نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
      84 8
      دوست عزیز باید ظرفیت آزادی در سایه این امکانات رو پیداکنیم. واقعا این مسائل بیشتر از اینکه شخصیت فرد توهین شونده را نشون بده، نمونه از شخصیت افراد جامعه توهین کننده را نشان می دهد. مثل آن چیزی که در استادیوم های ما میگذرد و ... . به امید اون روزی که سطح فرهنگی جامعه ما به حدی برسه که حتی 1 مورد هم از این موارد در سایه آزادی کامل از جامعه بزرگ ایران و ایرانی سرنزنه. آمین ضمنا برای روح آن گذشته طلب مغفرت دارم.
    • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
      83 6
      ای مردم ایران شبکه اجتماعی وشبکه های اجتماعی پدیده های قابل حذف نیستند همانگونه که رادیو وتلوزیون وویدئو را نمیشد ونشد حذف کرد بجایش فرهنگش را یاد بگیریم و.....................کمی ادم بودن هم بد نیست
  • بدون نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    191 6
    خدا پدرت رو بیامرزه! حداقل فکر کنیم این روز برای خود ما هم پیش میاد! پس انصاف داشته باشیم! خدا رحمت کنه خانم بدیعی رو!
  • مهدي IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    145 6
    به خاطر اينكه اخلاقيات را در زندگي خود تعطيل كرده اند . خداوند ايشان را رحمت و ما را عاقبت بخير گرداند . از نويسنده محترم به خاطر اين مقاله منطقي و وزين متشكرم .
    • عليرضا IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
      16 14
      فرق يك يادداشت احساسي و يك مقاله ، تفاوتي به قاعده از زمين تا آسمان است. اي بابا...لايكي بزن و لعنت حق بر يزيد كن
  • رضا IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    101 5
    با سلام.کاش همه انسانها منطق شمارو داشتن و اینقدر شایعه پراکنی نکنن و راجبه چیزی که اطلاعات ندارن الکی قضاوت نکنن.به امید روزی که همه ما انسانها منطقی فکر کنیم.و منطقی باشیم.................
  • حاج IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    94 5
    جانا سخن از زبان ما ميگويي
  • shahin US ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    50 7
    جدا از متن بسیار زیبا و تاثیر گزار...ولی ما نفهمیدیم فیسبوک خوبه داشته باشیم؟یا نه؟
    • بدون نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
      46 7
      فیسبوک برای کسی که ظرفیت داشته باشه خوبه.مثل هر چیزی
  • زهرا IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    59 4
    واقعا ! ! اي كاش دنيا اينقدر عوض نميشد يا لااقل ما جنبه عوض شدنش را داشتيم . اگر لحظه اي خودمان را به جاي همديگه قرار مي داديم اين همه مهملات نمي بافتيم اما افسوس ........ روحش شاد
  • بدون نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    49 4
    نکته به جایی بود ولی باید این تذکر را اول از همه به اهل رسانه داد که آگاهانه بدون توجه به تبعات گسترش یک فکر غلط تیتر های جهت دار می زنند و باعث شکل گرفتن افکار مسموم برای یک عده آدم های مریض می شوند
  • پیمان A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    39 3
    باشد که عبرت بگیرند
  • بدون نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    52 6
    این مزخرفات دردی از جامعه درمان نمیکند صداقت و راستی حتی اگر بر علیه ماست باید در اولویت قرار گیرد. در عصر ارتباطات دروغ مصلحت آمیز وجود ندارد . دیر یا زود حقیقت مشخص میشود و دروغها بر ملا و فقط بی اعتمادی به رسانه ها باقی میماند
  • بدون نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    76 5
    مردم ایران از نظر فرهنگی به قهقرا رفته اند این در فرهنگ ایران است که متاسفانه پشت سر مرده یا بد می گویند یا او را تا آسمان بالا میبرند
  • ميثم IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    98 23
    اينجا ايران است،مرگ انسانيت
    • tali IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
      33 5
      1:اینطور هم که فکر میکنید نیست!بنده اولین خبر مرگ ایشون رو از همین خبر آنلاین خوندم اون هم با علت مسمومیت دارویی و البته بعد خبر رد همین علت رو هم از همینجا خوندم و بعد در کامنتها دیدم که خاننده ها اسم بیمارستان رو و تخصصش رو مطرح کردند و باقی ماجرا.با اینکه در صفحه فیسبوکشون کلمات بی ربط نوشتم کاری ندارم و تاییدم نمیکنم اما اینکه مردم علت مرگ رو میپرسند و با وجود خبرهای ضد و نقیض کنجکاوی بیشتری میکنند رو دخیل در بی فرهنگی و ایرانی بودن نمیدونم.چه بسا که بعد سالها هنوز در دنیا بر سر زندگی شخصی و مرگ مرلین مونرو حرفه ایا همه دنیا ایرانی هستند؟همیشه بر سر شخصیتهای معروف خصوصن سینما و هنر حرفه چه زندگی شخصی چه مرگشون.
    • بدون نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
      24 4
      اینکه یک بازیگر ساده هم بمیره در پیری و با کهولت باز کلی حرف و حدیثه و از مسئولین و بی تفاوتی مردم شکایت چه برسه زنی جوان که هنوز خود خبرگزاری هایی در اینترنت مرگش رو با مسمومیت اعلام کردند مردم رو نه ابله فرض کنید و نه روشنفکران درجه اول.تمام اینها در خلل یک مرگ مطرح طبیعیه و نه بار اوله نه آخر نه مربوط به ایران!ایشون لطف کرده و واقعن وظیفه انسانی که بدنش رو اهدا کرده همه باید یاد بگیریم اما لازم به گله گذاری و نوشتن این مقالات و گله از مردم عام بیچاره نیست خصوصن وقتی خود رسانه ها مقصرند
    • بدون نام IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
      15 2
      به خاطر همین هم می گن زود قضاوت نکنین. صرف اینکه یک چیزی یک جایی مطرح میشه که دلیل نمیشه آدم حکم صادر کنه.
    • ميثم IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
      3 0
      خوب نظر همه قابل احترام و فكر كنم نظر اكثريت بيانگر وضعيت حاكم بر فرهنگ ايران باشه. به هر حال بحث مفصلي هست اين موضوع.
    • ترنم IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      0 0
      ایرانه و مرگ انسانیت؟ قبول کردین این قضیه رو ؟ ایران هویت ماست ... هر چیزی رو لایک نکنین دوستان
  • بدون نام US ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    34 3
    خیلی ممنون به خاطر نشوتن و چاپ این مقاله.
  • محمد IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    27 2
    سلام و عرض خداقوت ممنون از پیام بسیار جالب شما متاسفانه ما که از او به بدی یاد میکنیم و ندانسته دست به شایعه پراکنی کی پردازیم خودم به مراتب از او بدتر هستیم و چون کسی نیست که افشاء کند ما را فکر میکنیم خوبیم در عین حال اگر دست به توهین و دروغ و تهمت بزنیم مطمئن باشید که خودمان مشکل داریم
  • بدون نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    25 4
    باسلام - از متن بسيار زيباي شما بسيار متشكرم . اميدوارم همه ما در انتشار اين افكار كه منشاآنها دين و فرهنگ ما است كوشا باشيم . اولياي اخلاق و دين ما همواره بر موارد مندرج در اين متن تاكيد كرده اند . خداوند نگارنده را حفظ فرمايد . روح خانم عسل بديعي و تمامي درگذشتگان قرين رحمت حق تعالي باد.
  • :) IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    25 3
    حریم شخصی هم معنا ندارد!
  • م م IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    38 5
    من نمیدانم چه بر سر ملت ما آمده ؟ این بحث شایعه سازی برای آدم های زنده و فوت شده به معضل تبدیل شده .بخصوص اگر یک خانم در این ماجرا باشد که معروف باشد . یا موفق باشد . یک سری از مردم فکر می کنند یک خانم فقط در صورتی که حاشیه های غیر قانونی و غیر اخلاقی و غیر شرعی داشته باشد به موفقیت می رسد و هیچ عامل دیگری از جمله هوش و استعداد و پشتکار در این امر دخیل نیست !!!!!به همین دلیل به خودشان اجازه می دهند حسادتهای انباشته شده در درونشان را با این روش به بیرون پرتاب کنند . خودشان و افکار آدم های ساده لوح و زود باور را آلوده کنند . من که هیچ شایعه ای در مورد خانم ها و آقایان معروف و موفق را باور نمی کنم .آنها هم افرادی هستند مثل ما ولی باهوش تر
  • pooya IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    25 3
    سلام . باید بگم که این متن به صاحبان شبکه های اجتماعی هم ارسال شود تا آنها هم این موضوع را بدانند تا شاید برای درگذشتگان بعدی شاهد این چنین مطالبی نباشیم .
  • باربد IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    28 4
    روحش شاد و یادش گرامی باد بی اخلاقی چیز عادی شده از هر طبقه ای باشد امیدوارم مردم ما هم این موضوع را درک کرده و هتاکان را طرد کنند
  • بدون نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    25 4
    خدا به داد ما برسد با این بی اخلاقیها...
  • بدون نام ES ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    36 18
    حالا چرا بحث فیس بوکی رو اینجا مطرح کردید.
    • بدون نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
      24 3
      واسه تخریب چیزی که به مزاج آقایون خوش نمیاد دیگه.
    • ناشناس IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
      6 11
      واسه اینکه توی صفحه فیس بوک این مرحومه مطالب بی ربطی گذاشته شده و شایعه پراکنی شده. ربطی به مخالفت آقایون با فیس بوک نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    21 3
    معرفت درّ نایاب زمانه ماست جناب کثیریان !
  • محمد IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    24 2
    یادش گرامی باد خدایش بیامرزدوهمه کسانی که گمانه زنی بی دلیل ومدرک ومنطق درباره اش کردند از عاقبت کارخود بترسند
  • بدون نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    20 1
    آقای کثیریان، شنیدن این گونه شایعه ها و پیش داوری ها واقعا دردناکه. اصلا به ما چه ربطی داره که مرگ یک آدم چطوری اتفاق افتاده!در این چند روز جز تاسف خوردن و توجیه کردن سخن شایعه گویان کاری از دستمون بر نیومد.خدا هدایتمون کنه و خانم بدیعی ازمون راضی باشه.
  • نوید US ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    29 2
    واقعا جالب بود.ولی دست روزگار ایرانیارو بدجوری تغییر داده.برای اعدام 4000 نفر میرن واسه دیدن فوتبال 1000 تا.تا تصادف میشه جا اینکه سریع تر حرکت کنن برن آمبولانس برسه وایمیستن با دوربین فیلم میگیرن بالا سر جنازه پول میندازن.خیلی چیزا عوض شده
  • حميد IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    18 2
    كاملا درسته
  • هادی IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    22 2
    باید این رو در نظر داشته باشیم هیچ چیز بیشتر از این که شایعه درست بشه برا ایشون؛خانوادشون رو اذیت نمیکنه؛ایشون با اهدای اعضای بدنش مرام و معرفت رو از خودش به جا گذاشت ما باید این ها رو ستایش کنیم
  • حسن IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    14 0
    ببخشید وقتی برای اولین بار در سایتهای معتبر علت مرگ عسل بدیعی را مسمومیت دارویی عنوان می کند می خواهید مخاطب هیچ فکری دراین باره نکند ... شما چرا به فکر اطلاع رسانی شفاف و درست نمی افتید... طبق خبر اولی که روی همه سایتها بود هر مخاطبی طبق منطق می تواند هر فکری بکند
  • حامد IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    19 2
    خيلي خوب بود. ممنون. ... "در زمانه ای که آدم زنده و حریم شخصی اش حرمت ندارد، هنرمند هم احترام ندارد، حریم شخصی هم معنا ندارد، اخلاق هم وضعیتش روشن است، کاش لااقل معرفتش را داشتیم که به درگذشتگان و حریم شخصی شان احترام بگذاریم."
  • هدی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    26 3
    حرمت یک آدم از حرمت خونۀ خدا بالاتره چه راحت با آبروی هم بازی می کنیم
  • shoja IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    16 2
    خوب راجب این نکاتی بایستی اضافه کرد که وقتی اخلافیات جا شون وبه ارزش مادی میدن همین داستان ها تکرا خواهد شد .
    • بدون نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
      9 4
      راجع به نه راجب
    • بدون نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
      5 3
      هم راجع به درسته هم راجب . یه سرچ تو گوگل بکن بعد از مردم ایراد بگیر
    • بدون نام AU ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
      7 3
      ١- در فارسي search نداريم. ٢- چيز غلط، غلطه، يك ميليون بار هم كه در اينترنت تكرار بشود، باز هم غلطه، «راجبِ» نادرست است و «راجع به» درست است. ٣- ايراد را به شكل شايسته گوشزد كردن هم، نه تنها كار بدي نيست، بلكه پسنديده هم هست.
  • معصومه IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    19 3
    دست مریزاد آقای کثیریان .حرف دل زدید... خداوند عین اخلاق ،رحمت و مهربانی است و این رفتار ها نشان می دهد این روزها ما به اندازه چند سال نوری با خدا فاصله گرفته ایم...
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    10 2
    مرگ حق است و همه دار فانی، جاودانه خداست همواره باقی عوض اینکه خوبی های زنده یاد رو بر شموریم، با تآسف جهت تشویش اذعان سعی در خدشه وارد کردن آن هستیم، ان شاء الله با یادداشت های شما و سایر عزیزان بتوان کمی از آلام خانواده آنان را کم کنیم. خدایش بیآمرزد
  • amir IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    19 5
    از تمام کسانی که این رو میخونن میخام در مورد حرفاشون فکر م بکنن اگر از همون اول صدا سیما یا هر مرجع دیگه ای بیاد علت فوت رو بگه اصلا منو شما میاییم از این حرفا که به ما ربطی نداره بزنیم خدا رحمت کنه عسل خانم بدیعی رو .. روحش شاد
  • محسن IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    17 2
    ضمن عرض تسليت به بازماندگان و موافقت كامل با نويسنده محترم در مورد صفحات اجتماعي كه فرموديد همچنين امكاني در صفحات اجتماعي وجود ندارد كه اگر دوست كسي نباشيم بتوانبم كامنتي در پروفايل آن شخص بگذاريم . مگر آنكه شخصي براي خودش يك page (صفحه)ساخته باشد كه در آن صورت هم در تمام اوقات گذاشتن كامنت امكان پذير نيست .
    • بدون نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
      13 6
      جدا از فن پیج که عمومی هست هرکسی میتونه صفحه ی شخصی فیس بوکش رو تنظیم کنه که پابلیک باشه یا فقط برای دوستاش باشه که این تنظیمات هم از وقتی فیس بوک ساخته شد بود!
    • محسن IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
      8 1
      دوست عزيز در صفحات عمومي هم اگر صاحب صفحه يا همان fan page بخواهد ميتواند تنظيمات رو جوري انجام دهد كه فقط خودش متكلم وحده باشد .در پروفايلهاي شخصي هم حتي اگر پستي پابليك باشد و شما دوست آن شخص نباشيد امكان كامنت وجود ندارد حتي اگر پابليك باشد و فقط امكان share كردن وجود دارد.
    • بدون نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
      6 2
      حالا همه با افتخار اطلاعات فیس پوکی شونو به رخ هم می کشن !
  • نانا IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    9 6
    کاسه داغ تر از آش که میگن ایشونن، انقدر بحث فیس بوک برای برخی غیرقابل هضمه واقعا؟؟
  • یوسف IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    13 2
    سلام/ خدا هر بنده ای را رحمت کند. میخواستم عرض کنم روزانه و هر ساعت آدمهای زیادی عمرشان به پایان میرسد؛ عسل بدیعی هم بنده خدا بود و همه ما ما راهی جز مرگ نداریم. چند روزه همه مرگ این بنده مغفوره را دامن میزنند و سایتهای زیادی به آن میپردازند. گویا همه دنبال خوراک تبلیغاتی هستند.... اصولا در کشور ما مرگ هنرمندان را با شک و تردید و ظن و گمان نگاه میکنند. مرگ ناصر عبداللهی خواننده بندرعباسی , مجری صدا و سیما وده ها اتفاق مشابه این ؛ همه و همه چیزی جز خبرسازی کاذب و هیجانی نیست .خدا همه رفتگان را رحمت کند.
    • محیا IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
      9 1
      سلام.حرفهای شما حرف دل من بود.خواستم تشکر کنم
  • رامین US ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    12 2
    جنبا کثیریان گرامی! جامعه ی در مانده از پس هر حادثه ای قصه ای می بافد. حتا اگر آن قصه راست باشد آن قدر پر و بالش می دهد که تبدیل به سوژه اصلی شود. آدم های رسانه ها هم از شعف قصه بافی به دور نیستند. چه برسد به اینکه راه رسانه را کلا عوضی گرفته باشند
  • بدون نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    11 2
    اميدوارم ياد بگيريم زماني كه چيزي نمي دانيم خاموشي گزينيم، بي هيچ دانسته اي ديگران را به قضاوت ننشينيم و حرمت انسان را پاس بداريم.م ن با محتواي كلام تون موافقم. اما اين قضيه محدود به فيسبوك نبوده برخي روزنامه نگاران و خبرگزاري ها هم به اين شايعات دامن زده اند. توي ديد و بازديدهاي نوروزي متاسفانه بازار اينجور شايعه پراكني ها داغه. شرم باد آن كساني كه حرمت زنده و مرده را نگه نمي دارند.
  • بدون نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    15 0
    همه منشا اين بي اخلاقي ها که چند ساله تو کشورمون رايج شده رو مي دونن !
  • هادی A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    5 6
    کسی میدونه چه جوری میشه این صفحه رو حذف کرد؟
  • رهگذر IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    29 4
    اقا بلاخره ایشون جز هنرمندان بودن در نتیجه هر نوع تغییر و تحول و اتفاقی در زندگی ایشون باعث کنجکاوی سایرین میشه دوما مشخص نبودن علت فوت باعث گمانه زنی های (بجا یا نابجا) شده و میشه نه تنها در مورد ایشون بلکه در مورد پسر همسایه هم که از رو موتور میفته هم میتونه این اتفاق رخ بده که مورد قضاوت قرار بگیره در ثانی در خبرها اومده که مسمومیت دارویی علت فوت بوده خب چه دارویی؟ایشون مگر بیمار بودن که دارو مصرف میکردن؟ بعد تو یه خبرهایی خوندیم ایست قلبی و... به هر حال طرفداران و مردم دوست و حق دارند بدونن علت مرگ هنرمند محبوب (یا غیر محبوبشون) چی بوده و با دروغ و حاشیه و نوشتن این نامه ها هم نمیشه موضوع رو پیچوند به هر حال علت هر چی که بوده خدایش بیامرزد
    • بهار IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
      21 2
      بنده کاملا با شما موافقم.این همه یه ژست جدید شده تو ممکلکت ما که یه عده ای کاری میکنن و بعد سری یه عده که خودشونو خاص تر میدونن میان نظر مخالف میدن و با محکوم کردن اونها می خوان بگم ما خوبیم! وقتی یکی به لطف همین مردم معروف میشه.میرن فیلماشو میبینن.براش یوت و کف میزنن و..!وقتی هم اتفاقی براش میافته باید با همین مردم هوادارش رو راست باشه. این خانوم عزیز بنا به هر دلیلی فوت شده.خبرگزاریها هم از اول گفتن بیمارستان لقمان و مسمومیت دارویی.خب!گناه مردم چیه؟همه فکر کردن ایشون دارویی خوره که نباید.حالا یا دانسته یا ندانسته! اون یه عده خاص که بیاحترامی و توهین میکنن که هیچ.همه میدونن درست نیست. ولی این مدل نوشتار و توهین به مردم هم درست نیست. بهتر بود از اول خودشون دلیل واقعی رو میگفتن و تمام.
  • محیا IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    9 1
    باتشکراز شما آقای کثیریان.همه میدونیم که تهمت زدن به آدم زنده گناهش فقط با حلال کردن کسی که بهش تهمت زده شده باشه پاک میشه.شما هایی که اینقدر راحت حرف ذرست میکنید تهمت میزنید چه جوری میتونید از این بانوی فداکار حلالیت بگیرید.حرمت اموات خیلی بیشتر از زنده هاست .خدایش بیامرزد.
  • سارا IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    19 0
    عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت...................... که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت............................ من اگر خوبم و گر بد تو برو خود را باش........................ هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت.......................
  • سین شین IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    21 1
    جالب است در بین کامنتها هیچ کدام ما این مطلب را به خودمان نگرفته ایم! این هم یکی دیگر از خصوصیات منحصر به فرد ما ایرانی هاست خودمان می توانیم کار ناپسندی انجام دهیم و در عین حال می توانیم ساعتها در مذمت آن کار سخن بگوییم! من هم جز کسانی بودم که وقتی این خبر را شنیدم در دلم درباره این موضوع قضاوت کردم که از روح آن مرحوم و خانواده اش عذرخواهی می کنم.
    • بانوی ایرانی... IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
      6 1
      سپاس از نکته ی ظریفی که بهش توجه کردی دوست عزیز... امام صادق (ع) رو به کعبه میکنه و میگه: کعبه،تو عزیزی ولی آبروی مومن از تو عزیزتره... امید که از خودمون شروع کنیم و ارزشهای انسانیمونو بفهمیم و تقویت کنیم و آبروی هیچ مومنی رو نبریم...
  • ديانا IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    16 2
    سوپراستارهاي زيادي درهاليوود يا اروپا ميميرن و به راحتي هم انتشارميكنن كه مثلا براثر .... یا .... مردن اونوقت ببينيد با چه عزت واحترامي براشون مراسم ميگيرن وچقدر مردم بهشون افتخار ميكنن.چون براي هنر اون شخص احترام قائلند.اما ما چي ....بخدا حالم گرفته ميشه از اينهمه بي اخلاقي...
  • علی حاتمی IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    17 14
    2 نکته برای نویسنده محترم: 1. صفحه این خانم بازیگر یک فن پیج است و همه کسانی که آن را like کرده باشند می توانند کامنت بگذارند و این ربطی به لیست دوستان ندارد چون اساسا یک صفحه شخصی نیست!! پس انتقاد جنابعالی که به طرز ظریفی در این مقاله گنجانده اید وارد نیست 2. لطفا مردم را متهم نکنید به شایعه سازی!! مردم باهوش هستند ولی عده ای تصور می کنند که با تکذیب یک مساله می توانند روی همه چیز سر پوش بگذارند. آن چه اتفاق افتاد بسیار واضح بود و نیازی به آن همه خبرسازی نبود. بنا ندارم که بحثی در این مورد داشته باشم اما لطفا انقدر مردم را متهم نکنید. در پایان خبر آنلاین عزیز !! چند باری کامنت گذاشتم اما منتشر نشد!! نکند ما هم بلاک شدیک و خودمان خبر نداریم!! ای کاش فرصتی فراهم باشد تا همه نظرات منتشر گردند
    • کثیریان IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
      17 5
      دوست عزیز آقای حاتمی. بنده درباره فن پیج حرفی نزدم. تفاوت صفحه شخصی با فن پیج را هم می دانم. مقصود همان صفحه شخصی بود. گرچه عرضم این است که حالا چه لزومی دارد حتی در فن پیج، کامنت توهین آمیز نوشته شود. دلیل مرگ هرچه می خواهد باشد؛ نیازی به توهین نیست. من همان ها را متهم می کنم که به گمانم راه به خطا رفتند نه همه مردم. اما به هرحال فکر نمی کنم همه چیز این همه که شما می فرمایید واضح باشد. به هر صورت ممنونم از توجه شما و نکاتی که طرح کردید.
  • مجید EU ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    20 0
    من میدانم چه بلایی آمده بر سر ملت. آنقدر دروغ شنیده اند و یا راست را نشنیده اند که حتما برای هر چیزی باید شخصا وارد تحقیق و تفحص شوند. و در این میان حدس ها و پیش بینی ها بسیار زیاد خواهد بود.
  • ایما IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    2 9
    اینها همه پیامدهای منفی تکنولوژی و فیس بوک است........در ضمن تعریف و تمجید بیخود و بی جهت از کسی خواه هنرمند یا غیره گزافه گویی است ما باید با حقیقت کنار بیائیم
  • سجاد IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    9 0
    كيوان جان گل گفتي.اينها يك دسته انسانهايي هستن كه ميخوان خودشونو تخليه كنن.انسان هايي با هزاران چهره. روح خانم عسل بديعي شاد و خداوند حكيم بر پدر مادرش و خانواده اش صبر عنايت بفرمايد.داغ از دست دادن جوان كمر شكن هست.خداوند خودش صبر عنايت بفرمايد.
  • ج - ح IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    12 2
    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُونُواْ قَوَّامِينَ لِلّهِ شُهَدَاء بِالْقِسْطِ وَلاَ يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ ای کسانی که ايمان آورده ايد ، برای خدا ، حق گفتن را بر پای خيزيد و به عدل گواهی دهيد دشمنی با گروهی ديگر وادارتان نکند که عدالت نورزيد عدالت ورزيد که به تقوی نزديک تر است و از خدا بترسيد که او به هر کاری که می کنيد آگاه است سوره مائده ؛ آیه 8
  • آشنا IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    12 1
    این درد رو من هم کشیدم بستن همه جور حرفی به عزیزت که رفته رو تحمل کردم داغش از داغ از دست دادنش سخت تره . خدا آدمای شایعه پراکن و تهمت زن رو هدایت کنه
    • محیا IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
      8 1
      سلام.برادر عزیز باهاتون همدردی میکنم.خد همه مون رو هدایت کنه
  • man IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    13 1
    فراموش نشود که همیشه شایعات از عدم اطلاع رسانی صحیح و به موقع شکل میگیرد.برای ایجاد جامعه سالم و درست بایستی از همه ابزارها بطور شایسته استفاده شود.باید به مردم احترام گذاشت و اطلاعات درست را بلافاصله در اختیار آنها گذاشت تا برای دریافت اخبار از آدمهای مهمی مثل خدا بیامرز بازار شایعه رواج پیدا نکند.خداوند همه را اصلاح کند تا انشاالله جامعه اصلاح شود.آمین
  • بهارک IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    10 1
    حرف دلمو زدی خیلی غمگین بودم از این کامنتهای بی محتوا که از دوستان می شنیدم -انگار تیرگی همه قبلهارو فراگرفته وقتی یاداشت شما رو خوندم سبک شدم من عضوفیس بوک نیستم ولی کاش بودم تا جواب این همه بی مهربانیهارو میدادم کاش همه ما میدونستیم ممکنه فردا ما هم نباشیم زندگی یک لحظه ست به نقل از پیامبر اسلام ص : من که پیامبر خدا هستم لحظه ایکه قدم برمیدارم نمیدانم آیا لحظه دیگر زنده هستم یا نه
  • مهدی IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    7 1
    البته یک نکته دیگر هم این است که گاهی وقتی هنرمند یا ورزشکار ی فوت می کند بعضی آدم های دستپاچه از آن طرف بام می افتند و بعضا چنان خصلت هایی بر می شمارند که ممکن است دیگران را تحریک کند تا در برابر این چاپلوسی ها موضع بگیرند.با این حال اصل حرف شما کاملا وارد است
  • حسین IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    9 1
    آفرین به فکر و اندیشه ات
  • محسن ا IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    13 1
    جناب کثیریان ,حق با شماست و هیچ چیز کار این افراد را توجیه نمیکنه اما این موضوع چی میشه که اطلاعاتی که به مردم داده میشه اینقدر ضد و نقیض هستند که آدم حس میکنه به شعورش توهین میشه برای مثال گفته شد که به علت دشواری تنفسی ,ایست قلبی و در جای دیگر گفته شد خونریزی مغزی ایجاد شده که اولا دشواری تنفسی و متعاقب اون خونریزی مغزی با هم جور در نمیاد و دوما اگر مشکل تنفسی بوده چرا بیمارستان لقمان ؟ !
  • ناشناس US ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    11 2
    نوشته شما متین.ولی این حرفا و احادیث مربوط به چند گانگی اخبار منتشر شده است.مسئولین و رسانه های ما یاد نگرفتند که باید واقعیت را گفت هر چند تلخ.
  • بدون نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    7 1
    یادمون باشه مرگ برای ما هم وجود داره . از کجا معلوم بعد از فوتمون برا حرف در نیارن . ما ایرانیها همینیم کاریش نمیشه کرد.
  • تینا IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    21 5
    دوستانی که در مورد علت فوت عسل بدیعی نظرات کارشناسی ! مثل اوردوز کردن و خود کشی با قرص را مطرح کرده اند لطفا به دو نکته توجه داشته باشند : نکته اول : ایشان یک مادر بوده و هیچ مادری ( هر چه قدر هم خودخواه باشه) دلش نمیخاد با خود کشی عمدی فرزندش روتا آخر عمر از داشتن مادر محروم کنه ! نکته دوم : وقتی فردی با خوردن قرص دست به خود کشی می زنه اولین عضوی از بدن که آسیب می بینه و از کار می افته کبد و کلیه ها هستش. همان طور که اطلاع دارید طبق اعلام پزشکان کبد و کلیه خانم بدیعی در زمان مرگ کاملا سالم بوده و به بیمارهای نیازمند پیوند زده شده! پس امکان نداره کبد و کلیه از کار افتاده رو به کسی پیوند زد! یه دو دوتا چهار تای ساده : بعضی ها خیلی راحت به خودشون اجازه میدن درمورد دیگران قضاوت کنند!!!!!!
    • بهار IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
      9 7
      دوست عزیز بنده معتقدم اتفاقا و دقیقا همین اظهار نظرهای غیر کارشناسی مثل نظر شما باعث میشه من نوعی هم که اون هنرمند رو دوست داشتم و براش ناراحتم و اصلا به ذهنم هم چیز منفی در مورد مرگشون خطور نکرده و برام مهم نیست،مجبور بشم به قول شما دو دو تا بکنم و بعد ببینم میشه 5 تا و اونوقت ناخودآگاه بگردم دنبال دلیلی دیگه..دفاع بد خودش بدترین حمله به طرفه..میخوای بگی شما فکر میکنی اون دلایل نبودن و مرگ طبیعی بوده.باشه.منم با شما موافقم.ولی اخه قربونت این چه استدلالیه: این همه زن که مادر دو تا و سه تا و شیش تا بچه بودن.از هر طبقه و سطحی که فکر کنین و خودکشی کردن.یا حتی بچه اشون رو کشتن.پس این دلیل نمیشه.هیچ مادری..یعنی تا حالا هیچی مادری خودکشی نکرده.همه یا مجرد بودن یا بچه نداشتن؟!!!!!!!!
    • بهار IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
      7 5
      اونم دلیل دومتون که از اولی بدتره: کی گفته خوردت هر دارویی اونم با هر دوزی میتونه کبد و کلیه رو از کار بندازه؟!ممکنه شما از شدت درد چهار تا مسکن قوی بخوری و همین باعث مشکلت بشه.اینم میگن مسمومیت دارویی..هر مصرف دارویی و مسمومیت دارویی که الزاما قرص ممنوع و داروی خاص نیست. انقدر در موردش همه نظر دادن که والا بقیه به شک افتادن.
  • زینب IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    12 1
    ای داد بی داد ...
  • بدون نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    8 2
    حتی برخی همین حالا هم وقتی در قبرستان راه می روند سعی می کنند پا رو قبور نگذارند و از میان آنها عبور کنند که (حرمت مرده نشکند؛) هرکس که می خواهد باشد. در زمانه ای که آدم زنده و حریم شخصی اش حرمت ندارد، هنرمند هم احترام ندارد، حریم شخصی هم معنا ندارد، اخلاق هم وضعیتش روشن است، کاش لااقل معرفتش را داشتیم که به درگذشتگان و حریم شخصی شان احترام بگذاریم. اگر حرمت نهادن به زندگان را بیاموزیم و بیاموزانیم شاید نیاز نباشد که برای مرده هامان حرمت بسازیم.
  • ال IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    8 1
    خدارحمتش کند.کاش کسایی که دنبال مردم بدمیگن بدونن1روزپیش خدابایدجةواب پس بدن.خداخودش روی اسرارپرده کشیده که ابروی بندگاش نریزه.اونوقت بنده هاش. وای برما.کاش کمی به خودمان اىیم
  • هومن IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    10 6
    صحبتهاي آقاي كثيريان تا حد زيادي متين و مقبول است اما در ارتباط با گريزي كه ايشان به فيس بوك زده نشان ميدهد اطلاع زيادي از ريزه كاري هاي فيس بوك و تنطيمات آن ندارند كه البته اشكالي ندارد ولي مشكل اينجاست كه وقتي كسي در مورد موضوع خاصي صحبت ميكند و در سايت معتبري همچون خبر آن لاين مطلب مينويسد ميبايست به مسائل اشراف داشته باشند كساني كه در فيس بوك حرفه اي هستند به اين قسمت از مطلب توجه كنند :.........(ضمناً این چه ماجرایی است در این شبکه اجتماعی که جدیداً همه به صفحه همه آدم ها دسترسی دارند و حتی اگر در فهرست دوستان طرف هم نباشند، می توانند مثل آب خوردن در صفحه اش کامنت بگذارند و منتشر کنند. پس اساساً فهرست دوستان به چه درد می خورد؟ ) و اين نشان ميدهد ايشان فرق بين پروفايل و پيج را نميدانند.
    • کثیریان IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
      9 7
      دوست عزیز آقای هومن. به آقای حاتمی هم توضیح دادم. بنده درباره فن پیج حرفی نزدم. تفاوت صفحه شخصی با فن پیج را هم می دانم. مقصودم همان صفحه شخصی بود که گفتم و کامنتها را در صفحه شخصی ایشان دیدم. ممکن است به اندازه بسیاری از جمله جنابعالی از آن ریزه کاری ها سر در نیاورم اما این مورد از آن جمله نیست. اصل حرف البته چیز دیگری است که امیدوارم درست منتقل کرده باشم. ممنونم از توجه شما و نکاتی که طرح کردید.
  • هومن اشکبوس GB ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    7 2
    درود بر شما
  • آذر IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    6 1
    همه جای دنیا آدم‌هایی هستید که در مورد افراد مطرح و مشهور شایعه سازی می کنند درباره ازدواجشون.. بچه دار شدنشون.. روابطشون... طلاق و مرگشون. فرهنگسازی در این باره به این سادگی‌ها نیست. هر کسی خودش باید تصمیم بگیره جزو اونهایی باشه که شایعه درست می کنن و به شایعه سازها پر و بال می دن یا نه.
  • مرتضی IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    15 2
    سلام.چرا بحث بی مورد در خصوص فرهنگ ایرانی میکنید ایشان یه فرد سر شناس بودند که برای این جامعه و مردمان ما زحمت کشیدند و بنا بر اینکه ما دوستش داشتیم و برای ایشان احترام قائل هستیم حالا با نوع انتشار خبر در گذشت این هموطن عزیزمان همه به التهاب افتادیم که ایا انتخاب و دوست داشتن صحیحی داشته ایم؟همین خبر ان لاین مرگ ایشان را در بخش مسمومیت بیمارستان لقمان تهران اعلام کرد که همه میدانیم این بیمارستان و ان بخش مخصوص مسمومیت پذیرای اشخاصی هست که یا داروی زیاد مصرف کرده اند و یا اصطلاحا اور دوز نموده اند پس ذوستان خبر ان لاین خودتان مسیر فکری جامعه را منحرف کردید و حالا بر اساس کدام منطق با درج این مقاله سعی دارید ایرانی را بی فرهنگ جلوه بدهید. بدانید مردمان ما بصیر و با شعور هستند.
    • بدون نام AU ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
      3 0
      من هم از اينكه مي بينم يك عده همواره مردم خوب ايران را بي فرهنگ يا كم فرهنگ معرفي مي كنند و نسبت به ديگر مردمان بي اخلاقتر مي انگارند، واقعا ناراحت مي شوند. در اين استراليا كه من هيچ برتري خاصي از نگر اخلاق و فرهنگ و منش، بر مردم ايران مشاهده نمي كنم، البته بدتر هم نيستند... هم اينها مردمان خوبي اند و هم مردم ايران... دشنام و ناسزا دادن بد است ولي هم در فرنگ و هم در ايران، برخي چه درشبكه هاي مجازي و چه در بيرون آن اين كار را مي كنند... كنجكاوي پيرامون زندگي و مرگ سرشناسان، به ويژه هنرپيشگان و خوانندگان، چيز بدي نيست و در همه جاي دنيا رايج است و حتي در فرنگ رايج تر است و كلي مجله و نشريه به اصطلاح زرد پيوسته بدين مسايل مي پردازند كه چرا فلاني از دوست پسرش پيشينش گسست و به ديگري پيوست و ...
  • hossein IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    6 3
    با سلام و تسلیت به همه دوستان در ضمن من به خانواده عسل بدیعی هم تسلیت عرض میکنم و هم تبریک تبریک بخاطر اینکه همچین دختر خانومی تربیت کردن که قبل از فوتش اعضای خودشو بخشیده بود در ضمن دوستان عسل بدیعی 7 تا از اعضای بدنشو تونستن پیوند بزنن و قلبش بعد از مرگ مغزی ایستاده و سکته قلبی کرده و قلبش جزء اعضای پیوندی نبوده روحش شاد
    • بدون نام IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
      7 2
      اینم یکی از اون نظرها: بنده حتی فیلمشو دیدم که یه اقای حدودا 40 ساله داره میره اتاق عمل برای پیوند قلب.اونوقت شما اینو میگی. دیدین اقای نوینده!مردم حق دارند.انقدر محکومشون نکنین.
  • فاطمه IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    15 1
    اعتراف مي‌کنم که من هم پس از شنيدن خبر مسموميت دارويي، اوّلين چيزي که به ذهنم رسيد، خودکشي بود... از خدا مي‌خواهم تا از اين به بعد درباره هيچ کس ـ زنده يا مرده ـ هيچ قضاوتي نکنم و کار او را به خودش بسپارم و از عسل عزيز مي‌خواهم که با روح بزرگش همه مارا ببخشه.
  • محسن IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    6 1
    آقا دم شما گرم
  • هومن IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    10 1
    جناب كثيريان ممنون از شما البته اين بحث بي جهت به سمت فيس بوك كشيده شد و مغز مطلب جنابعالي مشخص و متين است شايد بنده مته بي جهت به خشخاش يادداشت شما گذاشتم .موفق باشيد
  • سمانه IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    7 2
    آقای کثیریان حرف دل منو زدید.همین امروزیکی ازهمکلاسیهام میگفت میگن تو اینترنت نوشته خودکشی کرده.گفتم چی میگی؟من خودم تواینترنت خوندم به دلیل ایست تنفسی بوده و به برخی ازدوستان اینجاهم بگم،اینکه فردچون معروفه پس میشه گمانه زنی هاوتهمت هاروتوجیه کرداصلاحرف درستی نیست.اتفاقاچون معروفه وهمه میشناسنش مسوولیتمون درقبالش بیشترمیشه.بازم ممنون آقای کثیریان.همیشه قشنگ مینویسید.
  • باران IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    6 2
    lمن هم متا سف شدم جوان بود خدا رحمتش کند متن زیبا یی اقای کثیر یان خیلی تا ثیر گذار بو د احسنت
    • بدون نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
      6 1
      معرفت دور گرانی است به هر کس ندهند پر طاوس قشنگست بهر کس ندهند.
  • بدون نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    11 2
    من با موضوع فیسبوک و غیره کاری ندارم و برایم مهم هم نیست اما خداوکیلی چه فرهنگ ضایع مرده پرستی داریم!!! ما تا زنده ایم می خوایم گوشت همدیگه رو بخوریم ولی وقتی می میریم هزارتا گریه کن و زیر تابوت گیر برامون پیدا می شه. اونی که حرمت داره زنده است وگرنه مرده دیگه مرده. بهتره در فرهنگ امون تجدید نظر کنیم و بیخود قربون این فرهنگ منحط ستایش مردگان نریم.
  • سعید IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    5 3
    از فیسبوک متنفرم
  • غفور ترکمانی IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    7 1
    باسلام وخسته نباشید به تمامی آزاداندیشان .این که به یه بنده ی خدا توهین بکنی وافترا وتهمت بزنی از آن دسته کارهاست که در هیچ جای دنیا خریداری ندارد..اولا این خانم .یک هنرمند بودند .نقش های مختلفی را ایفا کردند که ما ها را میخواستند خوشحال کنند .درآخر عمرش هم اعضای بنش رااهدا کردند وجان چندین نفر را نجات دادند .اما توچی ؟توکه از انسانیت بویی نبردی .واقعا خجالت بکش .بروخودت راداربزن .واقعا انگل اجتماع هستید .ما از خانم هنرمند واقعا تشکر میکنیم .وکارهایش رانیز می ستائیم .درود وسپاس می گوییم .وبهش افخار میکنیم .چون دوستش داریم .چونکه به کشور مان .به مردم مان کمک کرد .راهش پررهرو باد انشاالله .وجایش نیز بهشت فردوس باشد .آمین یا رب العالمین
  • رضا IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    6 1
    دنبال گم شده اي ميگرديد ؟ اون گم نشده ، فراموش شده . اسمش هم هست ( تقوا = پرهيزگاري ) .
    • فاطمه IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
      1 0
      با اقا رضا خیلی موافقم
  • یار یار IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    5 0
    خدا بیامرزدش اون که دستش از دنیا کوتاهه بیایید به جای به هم پرییدنا یه فاتحه برا شادی روحش بخونیم ناسلامتی مسلمونیم
  • فاطمه IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    5 1
    چه خبره اينجا. بعضي كامنتا واقعا خجالت آوره. خدا رحمتش كنه.هفت نفر رو نجات داد.امسال سال غزل عزيز بود. بهش يه خانواده بزرگ افتخار مي كنند.خدا به خانواده مهربونش صبر بده. كاش همه ما مثل غزل عاقبت بخير بشيم.
    • نسیم EU ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
      3 0
      غزل اسم خواهرشونه . عسل
  • علی IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    7 0
    ما حرمت زنده ها رو نگه نمیداریم حالا بیاییم حرمت مرده ها رو نگه داریم!!!؟صفحه ف ب هم با تنظیماتش میشه کاری کرد که فقط دوستان نزدیک بتونن پیام بنویسن،ولی در کل در دروازه رو میشه بست ولی...
  • محمد IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    2 6
    خيلي مرگش مشكوكه
  • سمیه IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    5 1
    سپاس استاد, بیدار کردن ذهن خفتگان سخت نیست وای از روزی که بخواهی ذهن انانی را که خود را بر خواب زده اند بیدار کنی
  • بدون نام A1 ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    6 3
    فرد مشهور باید بهای شهرت را بپردازد.مردم هم حق دارند در تمام جزئیات زندگی هنرمند محبوبشان کنجکاو باشند ودر همه جای دنیا هم همینطور است.پنهان کردن حقیقت است که اشتباه است.
  • بدون نام DE ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    4 1
    فرهنگ استفاده از شبکه اجتماعی وجود نداره! خبر فوت عسل بدیعی عزیز رو ملت لایک کردن! بعد از همشون هم که بپرسی یه پا خوره شبکه اجتماعی هستن!
  • بدون نام US ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    4 0
    یکم اینکه شیوه در پرداختن به اینگونه خبرهاست که به شایعات دامن می زند و اصولن احتارم و حقی برای افکار عمومی قائل نیستند و صرفن پس از همه گیر شدن موضوعی و تنها هنگامیکه دغدغه های ویژه تکانی بخورد خبر رسانی صورت می گیرد که در اینگونه موارد همیشه بدرد نخور است . دوم اینکه یک هنرمند تنها متعلق به خانواده خود نیست که خبر ش آنهم خبر مرگ ناگهانی اش محدود بماند و دست به دست و دهان به دهان نچرخد هرچند در همه حال رعایت ادب و اخلاق و انسانیت نباید فراموش شود سوم .شبکه های اجتماعی چون فیسبوک ابزارهایی برای خصوصی کردن آن چیزی که شما دوست ندارید در اختیار کاربر گذاشته اند هرچند کافی نیست ولی هر کاربری با پذیرش همه این کاستی ها و امکان دسترسی دیگران عضو این شبکه می شود
  • مریم IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    2 2
    خیلیییییییییییییییییییییی دوستتتتتتتتتتتتت داشتم عسلم خییلییییییییییییییی........واقعا ما ایرانیم یعنی چی خود کشی کرده ؟؟؟؟؟من از طرف تک تک مردم از خونوادش معذرت میخام ...اگه چند نفر که نمیشه اسمشونو آدم گذاشت واسه سرگرمی خودشون ی چیزای طرح کردن ودارن لذت میبرن سخت در اشتباهن زندگی شخصی دیگران که ماهیچی ازش نمیدونم فقط ظاهربینیم ب ما هیچ ربطی نداره واقعا واسه تک تک تون متاسفم چون دوسش دارم این حرف ونمیزنم حتی اگه ازش متنفرم بودم بازم هزار بار اینو میگفتم
  • بهروز IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    7 1
    به دریا رفته میداند مصیبت های طوفان را در مدت 3 ساعت نوه 3 سال و 7 ماهه من (پریا )تب کرد و تشنج و کما ومرگ مغزی شد . اعضایش به هم سن و سال هاش اهدا شد . مرگ پریا برای ما وخانواده های وابسته (سونامی بود ) که همه را داغون کرد . بالاخص مادر و پدرش را ، با گذشت 7 ماه هنوز مرگ او را باور نمی کنیم . مرگ حقه ولی این طور مردن حق عسل و پریا نبود . خداااااااااااااایا این چه سرنوشتی بود ؟ مرور زمان برای ما هیچی رو حل نکرد ... دارم دیونه میشم . خانواده محترم بدیعی ما را در غم خود شریک بدانید . پریا دخترم در قطعه 255 اهدا کنندگان ردیف 18 شماره 18 خوابیده ...بخواب اروم عزیزان دلم عسل و پریا ... صدامو میشنوی بابا ؟
    • سبا IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
      0 2
      مي فهمم... خيلي درد داره .... خدا بيامرزتش... : (
  • لیلا IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    3 1
    اقا رضا حرف دل مارو گفتی اصل مطلب همینه که خدا فراموش شده و ادما فلسفه زندگی رو گم کرده اند
  • فاطمه US ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    3 0
    اگرچه ما را از عمر سیری نیست ... مرگ می آید و تدبیری نیست عسل بدیعی در هر حالت وداع گفته ، اصلا مهم نیست . مهم اینه که همیشه تو ذهن و قلبمون به خوبی ازش یاد بشه... روحت شاد عسل جان
  • صبا اسلامی A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    1 1
    دلم خیلی براش میسوزه.خدا رحمتش کنه
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    0 0
    کاملادرسته