حسن روحانی روز پنجشنبه رسما اعلام کاندیداتوری کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم اعلام نامزدی خود با قرائت آیه از قرآن کریم و تسلیت سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا گفت: به کسانی که در این روزها در اسنتان بوشهر دچار حادثه زلزله و خشم طبیعت شدند درگذشت هموطنان را تسلیت می گویم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین با تشکر از زنان، اساتید و نمایندگان اقشار مختلف گفت: سلام ما بر ایران، ایرانی که امروز چهره اش غبار آلود است. سلام ما بر اسلام و انقلابی که از نام این انقلاب عده ای سو استفاده کرده اند و شعارهای بی محتوا و بد اخلاقی را پای انقلاب نوشتندو سلام ما بر آن قد خمیده که نمی دانم نامش چیست و خود می گوید نامش آزادی است. سلام من بر انقلاب اسلامی و ایران عزیز و ملت ایران!
اهم سخنان نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در ادامه می آید:
  • امروز ایران روزهای حساسی را می گذراند. سرمایه هایی که در این سال های اخیر یا از دست رفت و یا بر او ضربه های سخت وارد آمد. از اخلاق می گویم که امروز این نورانیت اخلاق در جامعه ما کمرنگ شده است. اخلاق در جامعه و در مدیریت که سخن بعضی از این مدیران سال ها با واقعیت فاصله دارد.
  • از توسعه و پیشرفت می گویم که تنها نام زیبای آن مانده است. توسعه و پیشرفتی که در این 8 سال باید شاهد شکوفایی آن می بودیم. تمام دولت سازندگی ارزی که در اختیار داشت کمتر از 24 درصد در آمد این 8 سال بود. تمام ارزی که دولت اصلاحات داشت کمتر از 27 درصد این دوره بود و چقدر شرمگین که بانک مرکزی سکوت کند و نهادهای بین المللی اعلام کنند که رشد اقتصادی کشور منفی شده است.
  • از کارآمدی میگویم که در طول این مدت سخن زیادگفته شد اما از فعالیت زیربنایی کمتر انجام شد. از اعتماد و رضایت عمومی بگویم که متاسفانه به خاطر بداخلاقی ها به سمت بی اعتمادی و عدم رضایت هستیم.
  • ایران روزهای حساسی را می گذراند، روزهای سخت. زمان فداکاری و زمان حماسه است. چرا حساسیت؟! حساسیت به سبب چالشهای منطقه ای و بین المللی و تحریم ها. حسیاسیت به خاطر معضلات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و سو مدیریت ها.
  • مدیریت اقتصادی کشور به جای اینکه با تکیه بر مقاومت و اقتدار مر دم پبام رشد به جهانیان بدهد متاسفانه پیام ضعف می دهد. تورم بالای 30 درصد. کاهش قدرت خرید پول ملی به کمتر از نصف. بیکاری بالای 13 درصد و رشد اقتصادی صفر و یا منفی و این در شرایطی است که بیشترین درآمد ارزی در این 8 سال نصیب کشور شد.
  • قرار بود رشد 7 درصد و نرخ تورم و بیکاری تک رقمی باشد. همه ضعف ها را نمی توان به پای تحریم نوشت. همین مدیریت بود که تحریم ها را به سخره گرفت و آن ها را کاغذ پاره می نامید. می توانستیم تحریم ها را تقلیل دهیم.
  • مگر نهادها و سازکارهای اندیشه ای منحل نشد؟ مگر در کمیسیونهای دولت شاهد این همه به هم ریختگی نبودیم. تصمیمات ناهماهنگ، بی ثبات و... تا جایی شاهد 60 تصمیم مختلف درباره ارز بودیم.
  • من به عنوان فرزند ایران و سرباز انقلاب اسلامی چه وظیفه ای را بر دوش خود احساس می کنم؟ مگر آنچه که به عنوان تجربه اندوخته ام با سرمایه ملی نبوده است؟ در این شرایط حساس چه باید کرد؟ نباید رئیس جمهوری کار را به دست بگیرد که ملی بیاندیشد نه حزبی؟ معتدل باشد، کار آمد باشد، بین الملل شناس باشد، مسئولیت پذیر و پاسخگو باشد؟ رئیس جمهور باید جمهور مردم را اداره کند.
  • در این شرایط من به خاطر احساس مسئولیت شخصی و فردی ام و به خاطر نظر مشورتی بزرگان نظام که سال ها من با آن ها و در کنار آن ها کار کردم و به من گفته اند تو وظیفه داری حضور یابی و مسئولیت را به عهده بگیری. من پیش پای این ملت بن بستی را نمی بینم. باید تدبیر جای بی تدبیری را بگیرد. باید باور کنیم که مردم باید حاکم باشند. بنابراین نخبگان این مردم باید نظر بدهند.
  • روزگار روزگار فداکاری است. بیایید آبروها را هزینه کنیم. بیایید برای عظمت این کشور بزرگ کمر همت را ببندیم. ظرفیت ما بالاست. ما دارای توان و قدرت بالایی هستیم. نیروی انسانی تحصیل کرده و مبتکر اما بیکار  هستند. سرمایه های عظیم کشاورزی ما به خاطر بی تدبیری از حد اکثر ظرفیت استفاده نمی شود. یک مدیریت کارآمد و متوازع در کنار سرمایه های بزرگ کشور و با استفاده از تمام سرمایه های کارشناسی استفاده کند می تواند ما را از این وضعیت نجات دهد.
  • روابط بین المللی باید در مسیر و سیاست مذاکراتی که مذاکرات را به سمت برد برد ببرد . ما نیاز به دانشمندی هنرمند داریم که تجربه داشته باشد. باید دوران جدید مدیریت کشور آغاز شود نه بر پایه ستیزه جویی بلکه با گردهم آیی ها و وفاق ها و وحدت ها. دولتی موفق خواهد بود که فراجناحی باشد. مگر می شود با یک جناح کشور را اداره کرد. کشور را ملت اداره می کند نه حزب و یک جناح .
  • همه انسانهای کارآمد را به کار بگیریم. هرکس این نظام را پذیرفته است از او بهره بجوییم. چرا با دلایل واهی بخشی از نخبگان را از مدیریت حذف کرده ایم. چرا بسیاری از اساتید را بازنشسته کرده ایم.؟ مگر شما حق دارید سرمایه های ملی را با تهمت و افترا و دروغ این چهره ها را منکوب کنید؟
  • ما مالک کشور نیستیم. رئیس دستگاه اجرایی کشور باید باور کند که صرفا یک امانتدار برای مردم است. احساس مالکانه را کنار بگذاریم. با چه حقی پول مردم را خرج می کنیم؛ ارزش پول ملی را نصف کرده ایم و هنوز شعار می دهیم. در شرایط دوران جدید مدیریت هستیم. ملاک شایستگی است و نه وابستگی.
  • ما نیاز به فرهنگ پویا و سیاست راهگشا داریم. اداره کشور بر اساس برنامه و نه شعار. استفاده از همه نیروهای لایق و کارآمد. همه مردم ایران باید احساس عدالت کنند و عدالت یعنی فرصت برابر. شیعه، سنی، کرد، بلوچ ، ترکمن و همه اقوام باید عدالت را احساس کنند.
  • اگر بار اجرایی را مردم بر عهده من بگذارند منشور حقوق شهروندی را تدوین خواهم کرد. در منشور حقوق شهروندی تمام مردم احساس برابری خواهند کرد. دولت من دولت تدبیرو امید خواهد بود.
  • گفتمان من احیای اقتصاد، تعامل با دنیا خواهد بود. دولت راستگویان و درست کاران را تشکیل خواهم داد. آمده ام با احیای اقتصاد ایران و تعامل سازنده با جهان دولت تدبیر و امید را تشکیل بدهم.
  • زنده باد اخلاق، حقوق شهروندی، اعتدال، تدبیر و امید، زنده باد اسلام و زنده باد ایران. ما حماسه سیاسی را به فرمان رهبری در 24 خرداد خواهیم آفرید. ما با دولت تدبیرو امید حماسه اقتصادی را خواهیم آفرید.
27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    13 0
    به امید امدن عقلانیت بر مسند ریاست جمهوری ملت شریف ایران رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که در هشت سال گذشته به حاشیه رانده شده ........یک یا حسین دیگر
  • رزنده IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    12 3
    برای نجات انقلاب. کشور وملت وایندگان به دکتر روحانی رای خواهیم داد
  • محمد IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    70 20
    مردی از جنس مدیر علم و تجربه خوش آمادی انشاالله حماسه دوم خرداد دیگر رخ دهد . امیدوارم ملت ایران با رجوع به سوابق علمی واجرایی شما عمیقا به نیاز فعلی و آینده کشور تدبیرکنند.
    • بدون نام IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
      14 52
      پذیرش تعلیق فعالیت هسته ای در ازای دریافت قطعات هواپیما هنر ایشان را نشان میدهد ---- روحانی بدرد ریاست جمهوری نمیخوره
  • علی IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    43 7
    بهترین گزینه برای اصلاحات . در نبود خاتمی و هاشمی ، روحانی بهترین گزینه است . اندکی صبر سحر نزدیک است ...
  • رها IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
    3 1
    باید مردان وزنانی از جنس فو لاد ابدیده داشته باشید تا بتوانید به انچه میگویید و وعده می دهید عمل کنید.
  • بدون نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
    4 13
    به مذهبی جماعت نمیشود اعتماد کرد.ما دلسوز نمیخواهیم ما به آدم کاردان نیاز داریم.ما به یک دولت اصلاحات نیاز داریم.فاصله بین حرف و عمل از زمین است تا آسمان همه ی این حرف ها شعاره تعیین کننده ی اصلی امور کس دیگری.است.ما ریس جمهوری میخواهیم که امور را از چشم مردم ببیند نه از بالا .
  • lilium US ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
    3 7
    با احترای که برای آقای روحانی قائلم ولی روحانی نمی تواند گزینه ای مناسبی برای اصلاحات باشد حسن خمینی، خاتمی کسانی هستند که می توانند با اختلاف آرای بسیار زیاد دولت را از اصولگرایان بازپس گیرند. زنده باد ایران و اصلاحات
  • بدون نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
    20 1
    اگه خاتمی خوب بوده .... پس کابینه خوب بوده .... اگه زمان خاتمی تحریم نداشتیم چون سیاستمدارایی چون روحانی صدر هسته ای بودن....تعلیق هسته ای پیامدش این بود که بعد از 2 سال همه به صلح آمیز بودن هسته ای ایران رای دادن و ایران تا الان تونسته کارشو ادامه بده....به اون میگن سیاست به الان میگن حماقت
    • بدون نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
      2 6
      چی میگی شما!!!!!! اون سیاستش مثل دوران قاجاریه بود که مملکت رو ول کرده بود و جامعه اروپایی می خواست. بسه دیگه الکی خاتمی خاتمی می کنید. یادتون رفته توی دانشگاه تهران دیگه هیچکی نمی خواستش. آخه به غیر گفتگوی تمدن ها که اونم بازم هیچی نبود چه کار کرد یه ایده جدید داد ؟؟؟؟؟؟؟ همش حرف و سفرهای خارجی .... اصلا به جز یه بار اول حکومتش اومد توی شهر ها ببینه مردم چه کار می کنن!!! استخدامی ها همه پارتی بود و .... بخدا چی داشت من موندم از جه کار خاتمی بعضی ها حمایت می کنن... هسته ای هم زمان خاتمی راه به جایی نبرد. چون غرب هیچ وفت نمی خواد ایران پیشرفت کنه!!! شاه یه بار گفته بود ما علم را از غرب می گیریم بعد خودمون صاحبش میشیم. فوری زیرآبش را زدند. سیاست دوست هیچ کشوری نیست. منفعت مهمه برا همه کشورها.
  • بدون نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
    15 0
    بین آقایونی که تا امرور احساس تکلیف کردن! به نظر صحبتهای جناب روحانی از همه عاقلانه تره، ایشالا اگه بتونن عملی کنن
  • حامد US ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    4 0
    من فقط می گم........ اول مردم ، دوم مردم ، سوم مردم ......... @زنده باد ایران اسلامی@
  • محمدرضا IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    7 1
    آن مرد آمد . آن مرد سیاست آمد. آن مرد با علم آمد. آن مرد با عقل آمد. آن مرد با تدبیر آمد. آن مرد با امید آمد. آن مرد با برای نجات آمدد. آن مرد با لشگر تا دندان مسلح علم تجربه آمد. امریکا واروپا میدانند که چه کسی دارد میایدو آنکس کسی نیست جز مردی که غرب را به تهران آورد و حق هستی را مکتوب گرفت . آنمرد در سایه هاشمی و خاتمی آمد خدانگهدارش .یا علی مدد
  • بدون نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    5 0
    طوری رفتار نکنیم که 50 سال باعث سرافکندگی نسل آینده ایرانی باشیم. باید تا میتونیم از منافع خود در برابر همه کشورها دفاع کنیم نه اینکه مثل قراردادهای ننگین گلستان و ترکمنچای نصف کشور را بدیم بره. یادمه اون موقع گفتم وای اگه .... ایران چقدر بزرگ بود. و دیگه هیچ گاه خاطره خوبی از انگلیس - روسیه و... نداشتم و نخواهم داشت . بایست مثل ژاپن امروزی در سیاست رفتار کنیم.