اپیزود اول فصل سوم «بازی تاج و تخت» با رکورد 4.4 میلیون نفر بیننده روی آنتن شبکه اچ‌بی‌او رفت.

به گزارش خبرآنلاین، اولین قسمت فصل سوم «بازی تاج و تخت» یکشنبه شب ساعت 9 به وقت محلی روی آنتن شبکه اچ‌بی‌او رفت و با 4.4 میلیون نفر، چهار درصد بیشتر از پربیننده‌ترین قسمت این سریال و 13 درصد بیشتر از قسمت اول فصل دوم این سریال بیننده داشت.
 
قسمت اول فصل دوم به نام «Valar Dohaeris» 3.9 میلیون نفر و قسمت آخر فصل دوم 4.2 میلیون نفر بیننده داشت. قسمت اول فصل سوم دو بار هم بازپخش داشت و در مجموع در این سه پخش 6.7 میلیون نفر بیننده داشت که از این نظر نیز هفت درصد بیشتر از قسمت اول فصل دوم (با احتساب بازپخش‌هایش) با 6.3 میلیون نفر بیننده داشت.
 
اپیزود «Valar Dohaeris» با حمله «وایت واکرز» (مردگان یخ‌زده) شروع شد و پس از آن تمام مدعیان تاج و تخت «هفت امپراتوری» به راه خود که مملو از خیانت‌ها و توطئه‌هاست، ادامه دادند.
 
«بازی تاج و تخت» روز یکشنبه رقابت بسیار سختی داشت اما به نسب فصل‌های قبلی سریال، عملکرد بسیار موفقیت‌آمیزی داشت.
 
میانگین اپیزودهای قبلی این سریال با احتساب بازپخش و دیگر شیوه‌های پخش این سریال مثل DVR و On Demand حدود 11.6 میلیون نفر بیننده داشت. قسمت اول فصل سوم با احتساب این شیوه‌ها 9.3 میلیون نفر بیننده داشت و بدین ترتیب انتظار می‌رود، میانگین فصل‌های قبل را هم جابجا کند.
 
«بازی تاج و تخت» تا کنون سومین سریال پربیننده تاریخ شبکه اچ‌بی‌او است.
 
چرا زن‌ها سریال «بازی تاج و تخت» را دوست دارند؟
جرج آر. آر. مارتین نویسنده مجموعه رمان «آواز آتش و یخ» است که «بازی تاج و تخت» اقتباسی از آن است. مارتین خودش نیز در هر فصل متن یکی از قسمت‌ها را نوشته است. این نویسنده در گفت‌وگو با نشریه تلگراف درمورد اینکه چرا زن‌ها با وجود خونین و مردانه بودن این سریال به آن علاقه بسیار دارند، توضیح داده است.
 
مارتین درباره اینکه بیش از نیمی از طرفداران سریال زن هستند، گفت: «خیلی از این مسئله خوشحال هستم. خوشحالم که زن‌ها شخصیت‌های مرا دوست دارند.»
 
در داستان‌ها و سریال‌های فانتزی زن‌ها اغلب یا شیطان هستند یا فرشته؛ اما در «بازی تاج و تخت» زن‌ها شخصیت‌های واقعی و سه‌بعدی دارند. کرسی لنیستر (با بازی لنا هیدی) مادری است که تا پای جان از فرزندانش محافظت می‌کند. بانو کاتلین استارک (با بازی میشل فرلی) مادری قدرتمند و همسری متعهد است که شم سیاسی قوی دارد و از 500 کیلومتر اسب‌سواری برای رسیدن به پسرش هیچ ترسی ندارد، آیرا استارک (با بازی میسی ویلیامز) دخترکی 9 ساله اما قلدر است که می‌خواهد تاج و تخت پدرش را پس بگیرد و جالب اینجاست که زن‌های قدرتمند سریال به همین سه نفر ختم نمی‌شوند.
 
«من انسان هستم و سعی می‌کنم شخصیت‌هایی واقعی بنویسم. بعضی از طرفداران زن سریال برایم نامه فرستادند و گفتند از شخصیتی متنفر هستند، اما نه به این دلیل که شخصیت‌ها پرداخت نشده‌اند بلکه به این دلیل که کارهای نادرستی انجام داده‌اند.»
 
مارتین افزود: «همه شخصیت‌ها باید نقص داشته باشند؛ باید هم شر در وجودشان باشد و هم خیر. داستان من فانتزی است اما شخصیت‌ها باید واقعی باشند.»
 
مارتین در خاتمه یکی از دلایل جذابیت سریال برای زن‌ها را فمینیست بودن خودش عنوان کرد؛ «در دهه 1970 فمینیست بودم. آن موقع‌ها با توجه به تغییرات دهه 1960 خیلی عجیب نبود که اینطور باشی. اما در دهه 1980 و 1990 تغییراتی رخ داد و چیزهایی خواندم که نظرم عوض شد. راستش برخی نویسندگان این جنبش می‌گفتند که هیچ مردی نمی‌تواند فمینیست باشد و من هم با خودم گفتم پس من هم نمی‌توانم.»
 
این نویسنده ادامه داد: «اما برای من فمینیست بودن یعنی برخورد یکسان با زن‌ها و مردها. به نظر من زن‌ها و مردها همگی انسان هستند، هرچند با هم فرق دارند اما این فرق‌ها را فرهنگ‌ها موجب شده‌اند.»
 
هالیوود ریپورتر / 1 مارس / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
    63 6
    از سریال های بی محتوای ما که بیشتر بیننده نداره مثلا به گرد سریال زمانه ی ما میرسه؟ یا دونگ یی ؟
    • مهدی IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
      33 3
      این سریال از شبکه کابلی پخش میشه و کل شبکه 20 میلیون مشکتر داره که یک چهارمش نگاه میکنه سریال رو. ما پربیننده ترین برنامه تلویزیونمون 90 عادل فردوسی پوره که اون هم یک چهارم جمعیت یعنی 20 میلیون بیننده نداره.
    • جلال IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
      43 0
      آقا مهدی اولا این سریال به طور متوسط دارای 6 میلیون مخاطب در هر قسمت هست دوما قیاس یک برنامه ورزشی با یک سریال قیاس اشتباهی است سوما همون طوری که شما گفتید این سریال از شبکه کابلی پخش میشه یعنی بیننده حتما باید برای دیدن این سریال اشتراک ماهانه یا 6 ماهه یا سالانه داشته باشه و پول بپردازد ولی برنامه نود رایگان هست.و حدود 2 میلیون پیامک در هر برنامه دارد که فقط مبلغ 14 تومان هزینه داره ولی این سریال خیلی هزینه برتر است برای یک ببیننده.به نظرتون اگه برنامه نود هم پولی میشد چند نفر تو ایران می دیدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پس لطفا قیاس اشتباه نکنید.در ضمن برنامه مثل نود رو باید با برنامه های ورزشی - سرگرمی مقایسه کرد
    • امین IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
      7 11
      علاوه بر نکاتی که دوستان گفتند این سریال بخاطر صحنه های بسیار خشن و غیر اخلاقی که دارد دارای درجه بندی سنی روی شبکه هم هست و کودکان و نوجوانان بدون اجازه والدینشان نمی توانند آن را تماشا کنند! البته همانطور که گفته شد سریال از نظر داستان و شخصیت پردازی فوق العاده است و ای کاش سازندگانش سعی می کردند برای کسب درآمد بیشتر هم که شده نانجیبی کار را کاهش می دادند!!!
  • بدون نام US ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
    46 4
    سریال بسیار زیبایی است. دیشب قسمت اول رو دانلود کردم و دیدم
  • مارال US ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
    71 4
    خیلی دوست دارم این سریال رو. کامنت بذارید ببینیم چند نفر این سریال معرکه رو دوست دارند.
    • شمالی RU ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
      35 0
      سریال فوق العاده ای هست ، من در ایام عید فصل 1-2 رو دیدم و دیشب هم قسمت اول فصل سوم رو نگاه کردم ! بسیار سریال جالب و جذابی هست
  • بدون نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
    43 2
    من سریال باز نیستم اما 20 قسمت اول رو دو روزه نگاه کردم معرکست
  • حسین CH ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
    23 20
    بعد از "لاست" و "فرار از زندان" واقعا بهترین سریاله!
    • امید IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
      8 0
      معرکه هست - اسپارتاکوس هم که بی نظیر بود ولی آخراش ضد حال بود داداش من کلی گریه کردم برا فیلمش جدی میگم آخه موضوعش روم تاثیر گذاشت بدجور رفته بودم تو فیلم
  • امیر IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
    21 3
    فقط شخصیت استانیس بریتون!....این کاراکتر فوق العاده است
  • بدون نام IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
    2 44
    من این سریال رو دوست ندارم
    • بدون نام IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
      44 1
      نبین عزیز دل....نبین
  • پویا IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
    24 0
    سریال فوق العاده ایست . حتما ببینید . راستی آهنگسازش ایرانی آقای جوادیست . مایه افتحاره با این موسیقی زیبا متن .
  • محمد IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
    17 0
    سریال بسیار خوش ساخت با شخصیت پردازی فوق العاده و پر از روایت های موازی که تاکنون من سریالی به این حد جذاب و در عین حال ممتاز ندیده بودم.
  • حامد IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
    15 0
    باشکوهترین سریالی که ساخته شده.
  • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    8 0
    سریال فوق العاده ایی بود ، کل سیزن ۱ و ۲ رو توی دو شب دیدیم همه جیش عالی بود از لحاظ کارهای تخصصی سینمایی و تلویزیونی هم بی نظیر بود خسته نباشید دارند تمام دست اندرکاراش پیشنهاد میکنم حتما ببینین معتادش میشین