حمید غبرانژاد، از هنرمندان برجسته خوشنویسی و نقاشیخط کشورمان، عصر روز یک شنبه 11 فروردین در سن 55 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.


به گزارش خبرآنلاین، کتابت قرآن به خط نستعلیق از مهم‌ترین دغدغه‌های هنری زنده یاد غبرانژاد بود و او در آخرین روزهای زندگی‌اش قصد داشت با به پایان رساندن خوشنویسی جز سی‌ام، این قرآن نفیس را برای چاپ آماده سازد.


این خوشنویس برجسته که به سبک میرزا غلامرضا اصفهانی می‌نوشت، شاگردی استاد محمد احصایی را هم تجربه کرده بود. او اگر چه به شیوه سنتی خوشنویسی می‌کرد، اما به دلیل تحصیل در رشته معماری داخلی، در ترکیب بندی آثارش نوآوری به چشم می‌خورد.


برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در داخل و خارج از کشور و کتابت آثار کهن ادبیات فارسی، از جمله فعالیت‌های هنری غبرانژاد بود. در این میان می‌توان به نسخه نفیس رباعی‌های حکیم عمر خیام اشاره کرد که سال گذشته با خوشنویسی این هنرمند از سوی موسسه فرهنگی یونسکو عرضه شد.

 

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابشهر ایران، پیکر زنده یاد غبرانژاد صبح روز چهارشنبه 14 فروردین در بهشت زهرا تشییع و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود.


حمید غبرا‌نژاد، هفتمین هنرمندی است که در تعطیلات نوروزی امسال خبر درگذشتش منتشر می‌شود.


احمد اسفندیاری (نقاش)، امیر هوشنگ کاووسی (منتقد سینما)، سید محمد حسین رحمتی (عکاس)، ابوالفضل فیاضی (کارگردان و بازیگر تئا‌تر)، عسل بدیعی (بازیگر سینما) و محمود عبادیان (مترجم و استاد فلسفه) شش هنرمند و نویسنده‌ای هستند که پیش از این خبر درگذشت آنان از 30 اسفند 91 تا 12 فروردین 92 منتشر شده است.

 

57245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کمالی IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    56 2
    خدا نکنه ادامه سال مثل این دوهفته باشه
  • کژال A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    51 1
    متاسفم شدم . انشاء الله تا مدت ها از این خبرها نشنویم و نبینیم. به ویژه مرگ خانم بدیعی من را خیلی ناراحت کرد. خدا همه این رفتگان را بیامرزد
  • امیر ارسلان EU ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    42 3
    منم مادر بزرگم 5 عید مرحوم شد و وقتی بهشت زهرا رفتیم دیدم خیلی ها عزادارن. چه سالی شده امسال خیلی سال سنگینیه. خدا همه اموات را رحمت کند انشاالله
  • بدون نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    18 3
    خیلیاشون اسمشو ما یه بار هم نشنیدیم.شما هم خبر نداریدا
  • بدون نام IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    31 1
    امروز این سومین خبر درگذشت است که منتشر می کنید . چه روز بدی
  • علیرضا ابراهیمی GB ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
    19 0
    حمید غبرانژاد شوهر دختر خاله من بود واقعا خدا گلچین می کند واقعا فرشته بود . دغد غه های زندگی ایشون به اتمام رساندن کلام آسمانی قرآن بود که در شرف اتمام بود . مردی پاک آرام هنرمند روحش شاد
  • رضا از سیدنی AU ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
    13 0
    خوش نویس ها مدافعا فرهنگ و زبان مادری ما هستن . ایشون هنرمند چیره دستی بودن که در کارهاشون ظرافت و نوآوری دلنشینی دیده میشد . خدا رحمتشون کنه.
  • فریده IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
    15 0
    خدا همه رفتگان رو بیامرزه عاقبت ما رو هم ختم به خیر کند
  • مهران IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    1 0
    روز 13 به در هم تلخ بود براي من عمع من شب 12 فوت كرد عجب سال بدي هستش امسال خدا همه رفتگان رو بيامرزه همينطور رفتگان فروردين امسال رو