برای ششم فروردین ماه چه برنامه ای دارید؟ شاید از دید و بازدیدهای عید کمی خسته شده اید و بدتان نمی آید امروز را برای خودتان بگذرانید.

اتفاقا فکر بدی هم نیست. داستان امروزتان را با یک صبحانه شیک شروع کنید. صبحانه ای که اگر مهمان ناخوانده صبحگاهی هم در کار باشد می تواند حسابی برایتان آبروداری کند. پنکیک سیب با عسل شاید کمی اسم غلط اندازی داشته باشد اما طرز تهیه آن نه تنها سخت نیست که آسان هم هست. اگر یادتان باشد از دیروز قرارمان برای ناهار پیشنهادی امروز میرزا قاسمی بود. ظاهرا روز خوشمزه ای در پیش است.
 

صبحانه: پنکیک سیب با عسل


این صبحانه خاص را هم می توانید با یک فنجان چای دبش و داغ نوش جان کنید و هم می توانید با یک لیوان شیر تازه بر بدن بزنید. حالا دیگر انتخاب با خودتان است. برای تهیه پنکیک سیب و عسل ابتدا این مواد لازم را آماده کنید:

آرد : 200 گرم

شکر : 100 گرم

تخم مرغ : یک عدد

شیر : 200 میلی لیتر

سیب : 2 عدد رنده شده

کره : یک قاشق سوپ خوری

دارچین : یک قاشق چای خوری

عسل : به میزان لازم

 

روش تهیه :
1- در یک ظرف نسبتا بزرگ آرد ، شکر و پودر دارچین را مخلوط کنید و کناری بگذارید.

2- در مرحله دوم تخم مرغ و شیر را با هم مخلوط کنید و هم بزنید. حالا سیب رنده را همراه کره آب شده به ترکیب تخم مرغ و شیر اضافه کنید.

3- مخلوط شیر و تخم مرغ را با مخلوط آرد ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

4- مایه پنکیک شما آماده است. با قاشق به اندازه دلخواه خودتان از مایه برداشته و در روغن داغی داخل ماهیتابه بگذارید تا یکطرف آن سرخ شود. سپس آن را برگردانید و طرف دیگرش را سرخ کنید.

5- عسل را با کمی آب جوش مخلوط کنید تا جایی که مقداری رقیق شود بعد آن را روی پنکیک ها بریزید و اجازه بدهید پنکیک ها کمی سرد شود. با عبور از این مرحله پنکیک های شما برای سرو شدن آماده است.
 

ناهار: میرزا قاسمی

 


امروز را با یک غذای محلی برای ناهار دلی از عزادربیاورید. میرزا قاسمی نه تنها غذای خوشمزه ای است که تهیه آن خیلی هم سخت نیست. به خصوص برای کسانی که تا امروز بیشتر وقتشان در تعطیلات نوروز صرف پخت و پز شده است بهتر است که ششم فروردین را با یک ناهار ساده و البته در عین حال خوشمزه بگذرانند.

برای طبخ میرزا قاسمی این مواد لازم را آماده کنید:

بادمجان متوسط : 8 تا 10 عدد

سیر : 8 تا 10 حبه

روغن : به میزان لازم

تخم مرغ : 4 تا 5 عدد

گوجه فرنگی : 1 تا 2 عدد

نمک و فلفل : به میزان لازم
 

روش تهیه :
1- بادمجان را روی آتش یا داخل فر کبابی کنید. در مرحله کبابی کردن لازم نیست پوست آنها را بکنید.

2- بعد از کبابی کردن بادمجان ها پوست آنها را بکنید و سرهایش را بزنید. اگر بادمجان ها تخم داشتند، تخم آنها را هم بگیرید.

3- بادمجان ها را ساطوری کنید. حالا گوجه فرنگی ها را داخل آب جوش بیاندازید و بعد پوست آنها را بکنید و ریز خردشان کنید.

4- سیر را بکوبید تا نرم شود سپس سیر نرم شده را داخل روغن داغ شده درون ماهیتابه بریزید تا کمی سرخ شود.

5- بادمجان و گوجه فرنگی را هم به سیر اضافه کنید و همراه هم آنها را تفت بدهید. باید اجازه بدهید که آب همه این مواد کاملا کشیده شود و مایه نسبتا غلیظی به دست بیاید. در ایم مرحله می توانید کمی نمک و فلفل را هم اضافه کنید.

6- مایه به دست آمده را در طرفی از تابه قرار بدهید و در طرف دیگر تخم مرغ ها را بشکنید. کمی که از سرخ شدن تخم مرغ ها گذشت مایه بادمجان را که در طرف دیگر ماهیتابه قرار دارد با تخم مرغ ها مخلوط می کنیم. میزا قاسمی شما آماده سرو شدن است. نوش جانتان...


فردا چی می خوریم؟

برای هفتم فروردین ماه صبحانه به مراتب ساده تری نسبت به بقیه روزها به شما پیشنهاد می کنیم. یک تخم مرغ عسلی شاید خیلی سیرتان نکند اما در عوض آنقدر ته دلتان را می گیرد که بتوانید برای ناهار خوشمزه و البته بی نظیر ظهر صبر کنید. پیشنهاد فردا ظهر ما کباب قفقازی است. برای طبخ این کباب باید راسته گوساله ، پیاز قرمز ، فلفل دلمه ای قرمز و سبز و جعفری را حتما در خانه داشته باشید. یادتان باشد که قرار است کباب ها را به سیخ بکشید بنابراین حیاط یا بالکن خانه را برای اینکار آماده کنید. منقل یا کباب پز فرقی نمی کند. مهم این است که یک کباب زن قهاری باشید. البته اگر تا به حال اینکار را نکرده اید هم جای نگرانی نیست چون شاید همین فردا در اولین تجربه تان به یک کباب زن متبحر تبدیل شدید. فقط کافی است دستورات را مو به مو اجرا کنید.
 4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =