نماینده تهران از شائبه​های انتخاباتی دستور اخیر احمدی​نژاد به وزیر علوم برای برکناری روسای دانشگاه​ها سخن گفت.

علی مطهری در گفت​وگو با خبرآنلاین، در پاسخ به سوالی که به دستور اخیر رئیس​جمهور به وزیر علوم برای برکناری روسای دانشگاه​های تهران و تربیت مدرس اشاره داشت، گفت: آنچه که در متن این نامه آمده، حرف​های خوبی است.
وی با اشاره به اینکه خودش هم منتقد حاکمیت فضای امنیتی در دانشگاه​ها است، افزود: دانشجویان و اساتید نباید نگران اظهار نظر در محیط​های دانشگاهی باشند.
نماینده تهران اقدام رئیس جمهور در این امر را دیرهنگام خواند و پرسید: چرا آقای احمدی​نژاد پس از حوادث سال 88 و طی سه چهار سال گذشته به این موضوع نپرداختند؟
به گفته مطهری این اقدام رئیس​جمهور می​تواند شائبه​های ایجاد که مبادا اهداف انتخاباتی پشت سر این مساله وجود دارد.
گفتنی است رئیس جمهور در این نامه خطاب به کامران دانشجو نوشته بود: «متاسفانه و بر اساس اطلاعات دقیق در دو دانشگاه مهم، دانشگاه تهران که مادر دانشگاه های کشور و پرافتخار ترین آن است و دانشگاه تربیت مدرس که تنها مرکز رسمی تربیت مدرسین کشور است فضای عمومی به گونه دیگری مدیریت می شود که نه تنها سازنده نیست، بلکه تا حدودی در نقطه مقابل حرکت عمومی ملت و شئون دانشگاه و دانشگاهیان است.
رویکرد سیاست زده و غیرعلمی و یا احیانا امنیتی توسط مدیران در محیط اجتماعی ناکارآمد و تخریب کننده و در محیط دانشگاهی ناکارآمدتر و مخرب تر است». {اینجا}
چندی پیش نیز احمدی نژاد خواستار تغییر رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران شده بود اما مرضیه وحیددستجردی یا عزل باقر لاریجانی مخالفت کرد و نهایتا از سوی رئیس جمهور برکنار شد. اکنون نیز این سوال مطرح است که آیا دانشجو نیز دچار عاقبت دستجردی خواهد شد؟
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
    5 11
    این بنده خدا هر اتفاقی می افته باید اظهار نظر بکنه ؟؟؟
  • بدون نام IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
    4 2
    احسنت آقا علی