فردا سه شنبه آخر سال است و مراسم چهارشنبه سوری برپا می شود. هرچند توصیه هایی برای پرهیز از ترقه بازی وجود دارد، اما کو گوش شنوا؟

به گزارش خبرآنلاین؛ حالا که نمی شود از ترقه بازی گذشت، پس چگونه ترقه بازی کنیم که سالم بمانیم؟

پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت در گفت و گو با یکی از کارشناسان آموزش اورژانس کشور توصیه هایی را برای استفاده از مواد محترقه منتشر کرده تا با رعایت نکات ایمنی، زیان های جانی و مالی به حداقل برسد.

آرزو دهقانی با اشاره به این که والدین نقش مهمی در پیشگیری از حوادث دارند گفت: والدین با نظارت مستقیم بر نوجوانان هم در حین خرید وسایل بی خطر و هم در زمان استفاده از مواد محترقه، ‌می توانند مسیر درست را به فرزندانشان نشان دهند و از بروز حوادث احتمالی بکاهند.

به گفته او بهتر است مواد آتش بازی، از محل های مطمئن تهیه شود و از نگهداری مواد محترقه حتی در مقادیر کم،‌ تهیه و ساخت وسایل آتش بازی در منزل جداً جلوگیری کنند: همچنین از قرار دادن مواد انفجاری در جیب لباس و کیف خودداری کنند.‌ نباید مواد محترقه را در ظروف شیشه ای و یا فلزی قرار دهند، ‌زیرا در صورت انفجار،‌ ذرات شیشه و یا فلز نیز پرتاب و باعث آسیب بدنی خواهد شد.

کارشناس آموزش اورژانس گفت: افراد از پرتاب مواد آتش بازی به سمت دیگران و حیوانات خودداری کرده و برای آتش گیری از الکل،‌ نفت و بنزین استفاده نکنند و از سوزاندن وسایلی چون کپسول گاز،‌ لاستیک، آمپول،‌کاربیت و از قرار دادن اسپری و ‌حشره کش ها بر روی آتش خودداری کنند. آتش زدن لاستیک ،‌کارتن خالی و هیزم در معابر باریک، ‌نزدیک واحد های مسکونی، پست های برق و پارکینگ ها خطرناک بوده و باید از این کار خودداری کنند.

مسئول روابط عمومی اورژانس تهران همچنین به مردم توصیه کرد: آتش های حجیم و غیر قابل مهار برپا نکنند و هم افرادی که از وسایل آتش بازی استفاده می کنند و هم افرادی که تماشاگر هستند باید مراقب خود باشند و همیشه در حین بازی یک سطل آب،‌ ماسه،‌ کپسول اطفاء حریق و حتی الامکان جعبه کمک های اولیه در دسترس باشد. در صورت بروز هرگونه حریق و یا حادثه انسانی ضمن حفظ خونسردی با شماره تلفن 115 و 125 تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    0 2
    خيلي جالبه، خودمون آتيش روشن کنيم بعد نتونيم جمع کنيم زنگ بزنيم به آتش نشاني بيچاره !!!! يا خودمون ترقه که چه عرض کنم، موشک کروز شليک کنيم و منفجر بشيم بعدش با حفظ آرامش زنگ بزنيم اورژانس و نوع حادثه رو با آدرس دقيق ذکر کنيم !!!! بيچاره آتش نشاني و اورژانس !!!