شبکه ایران نوشت:

احمدی نژاد در نامه ای به وزارت علوم خواستار برکناری رییس دانشگاه تهران و تربیت مدرس شد.متن نامه رییس جمهور به وزیر علوم بدین شرح است:

سلام علیکم
به عنوان یک دانشگاهی و وزیر به خوبی میدانید که دانشگاه بالاترین مقام علمی کشور است که اساتید فرهیخته و مومن دهه های متوالی نخبگان و زبدگان جوان این مرز و بوم را با عشق و ایمان و فداکاری تربیت کرده اند .
دانشگاهیان خدمات علمی و فناوری گسترده و افتخارآمیزی را به ملت بزرگ ایران تقدیم داشته اند که به طور مستمر شاهد به ثمر نشستن آنها هستیم . در دوره ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همپای ملت فداکاریها کردند و هزاران شهید و جانباز والامقام سند پیوند مقدس آنان با انقلاب و ملت است .
فرزندان ملت باید در فضای متعالی علم و اخلاق ، مشق آزادی و آزادگی ، وطن دوستی ، خداخواهی و خدمت گزاری کنند و خود را برای فردای بهتر و زیباتر و مسئولیت بزرگ ساختن و پیشرفت و استقرار عدالت و توحید آماده کنند . فضای عمومی دانشگاه باید سرشار از امید و مهربانی و آزادی و احترام و اعتماد باشد .
متاسفانه و بر اساس اطلاعات دقیق در دو دانشگاه مهم ، دانشگاه تهران که مادر دانشگاه های کشور و پرافتخار ترین آن است و دانشگاه تربیت مدرس که تنها مرکز رسمی تربیت مدرسین کشور است فضای عمومی به گونه ی دیگری مدیریت میشود که نه تنها سازنده نیست ، بلکه تا حدودی در نقطه مقابل حرکت عمومی ملت و شئون دانشگاه و دانشگاهیان است .
رویکرد سیاست زده و غیرعلمی و یا احیانا امنیتی توسط مدیران در محیط اجتماعی ناکارآمد و تخریب کننده و در محیط دانشگاهی ناکارآمدتر و مخرب تر است .
اینجانب ضمن احترام به روسای محترم این دو مرکز مهم علمی کشور و پیرو تذکرات متعدد چندین ماهه ی اخیر انتظار دارد بدون هر گونه ملاحظه ، جز شان و ماموریت علمی و فرهنگی و ایمانی دانشگاه و جز ارزشهای انقلاب اسلامی ، وظیفه ی قانونی خود را در صیانت از حریم دانشگاه به فوریت عمل نمایید و با نصب مدیران آشناتر به ظرافت ها و الزامات کار دانشگاهی از مدیران فعلی در محل دیگری استفاده فرمایید .
به خوبی میداند که اینجانب به جنابعالی و این عزیزان و همه ی همکاران دانشگاهی و جوانان برومند دانشجو و سربلندی کشور و دانشگاه عمیقا علاقه دارم .
از خداوند منان برای همگان سعادت و سلامت و برای جنابعالی و این برادر کوچک شما توفیق خدمت بیشتر و والاتر به ملت و انقلاب عظیم اسلامی تحت توجهات حضرت ولیعصر (عج) مسئلت دارم .

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیمان IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    10 39
    سلام واقعا متاسف شدم.من کارشناسی ارشد دانشگاه تهران خوندم و چندبار خواسته دانشجویی از اقای دکتر رهبر داشتم که با سعه صدر حتی اواخر شب و ساعت 7صبح با ایمیل پاسخگوی من و دیگر دانشجویان بودند. از دست دادن این مدیران لایق ، فقط خسران برای جامعه دانشگاهی کشور به همراه دارد. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا یا علی
  • بدون نام US ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    6 3
    شکفتمایه 13 فروردین را زودتر ابلاغ فرمودند. عیدتان میارک.
  • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    23 18
    این روحیه احمدی نژاد خوب است باید در بعضی جاها ملاحظه کاری را کنار گذاشت و به خیر عمومی فکر کرد
  • بدون نام EU ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    26 6
    واقعا با این اقدام رئیس جمهور موافقم. فضای دانشگاه تهران تبدیل به یک فضای کسل کننده و بی روح شده است. به عنوان مثال در بسیاری از دانشکده ها روسای قبلی رو بر کنار کردند و کسانی رو خارج از آن دانشکده با سوابق بسیار پائین بکار گرفته اند
  • بدون نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    52 3
    سه سال و نه ماه است شرايط دانشگاهها همين است. سه ماه آخر يادتان افتاده؟
  • بدون نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    44 2
    خدا علاقه رییس جمهور را نصیب هیچ کس نفرماید!
  • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    6 28
    چی می شه یه مشورتی بکنید یه تفکری بکنید. الان دکتر رهبر کلی پروژه شروع کرده کارای خوبی داره تو دانشگاه تهران انجام می شه من نمی دونم چرا وقتی یکی می خواد کار کنه انقد باید کار شکنی کنن. بعد شعار ایران آباد و این حرفا رو می دیم.
  • محمود IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    17 10
    يك كار مثبت و خوب
  • بدون نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    35 3
    خدا را شکر رییس جمهور هنوز به ما علاقمند نشده!!!!
  • یک دانشجوی دانشگاه تهران IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    24 5
    البته من باید بگم اینجا رو آقای احمدی نژاد درست عمل کرد. به عنوان یه دانشجوی دانشگاه تهران، همیشه از جو سیاست زده ی دانشگاه، بدم میومد. متاسفانه مسئولین دانشگاه، به ما یه نگاه صفر و یکی داشتند. اگه مثل روسای دانشگاه فکر میکردیم، دانشجوی خوب بودیم و اگه مثل اونا فکر نمی کردیم، دانشجوی خائن بودیم.
  • بابک IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    40 2
    و انتخابات نزدیک است......
  • بدون نام IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    6 14
    اگه دانشگاه در خدمت صنعت نباشه مطمئن باشید که پیشرفتی در کار نخواهد بود. یکی از مزایای چنین رئیسانی شناخت دقیق آن ها از نیاز های کشور و ظرفیت های موجود بود که رئیس جمهور با این کار این چراغ روشن را نیز خاموش می کند
  • بدون نام IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    39 2
    بازام نزدیک انتخابات شد ای خداااااا
  • بدون نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
    5 3
    منم کاملاً موافقم، مثل خیل عظیم دانشجویان
  • علی IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    9 1
    انشاءالله علاقه رییس جمهور شامل حال رییس دانشگاه اراک هم بشود.