مرحله نهایی انتخاب چهره سال آغاز شده و کاربران خبرآنلاین می توانند به گزینه مورد نظر خود رای دهند.

توضیح ضروری: چون محل ثبت نطرات قبلی(اینجا) بدلیل کثرت مراجعه کاربران(بیش از 2700کامنت تاییدشده)، سنگین است و بازکردن آن با دشواری مواجه است،میتوانید برای انتخاب چهره سال، شماره گزینه مورد نظرتان را در زیر همین مطلب به صورت کامنت بنویسید.

 1- برای انتخاب چهره سال، چند مرحله انجام گرفت :
1) در گروه های 6 گانه (سیاست، اقتصاد، فرهنگ،‌ جامعه، ‌ورزش و بین الملل) و به صورت باز ، اسامی مورد نظر از مخاطبان در قالب نظر دریافت شد .
2) چهره هایی که بیشترین تکرار را داشتند در نظرسنجی گزینه ای در رقابت قرار گرفتند .
3) در هر گروه 2 یا 3 نفری که بیشترین آرا را به خود اختصاص داده بودند به مرحله ماقبل نهایی راه یافتند .
4) از آنجا که در این مرحله، شبهه حمله نرم افزاری پیش آمد با هدف تست روایی، نظرخواهی (به صورت ارسال نظر خوانندگان) دریافت شد.
5) در مرحله حاضر که مرحله نهایی است نفراتی که در پنج گروه ، بیشترین آرا را آورده اند بعلاوه نفرات دوم در 3 گروه در مرحله نهایی با یکدیگر رقابت می کنند. این مرحله نیز به صورت دریافت نظر است؛ اگرچه قبول داریم میزان مشارکت در این روش به مراتب کمتر از روش نظرسنجی متداول است .
2- برخی مخاطبان به اشتباه به جای چهره سال ، چهره محبوب خود را انتخاب می کنند. هر چند این نوع انتخاب ، ‌نادرست است اما باید به آن تن دهیم زیرا به هر حال ،‌ نظر مخاطب است .
3- اگرچه از دیدگاه کارشناسان و سردبیری خبرآنلاین، چهره های دیگری هستند که عنوان چهره سال می تواند برازنده آنان باشد اما 8 چهره زیر پس از چند مرحله نظرخواهی و نظرسنجی به مرحله نهایی راه یافته اند و باید به انتخاب مخاطبان ،احترام گذاشت .
4- اصولا نظر سنجی های الکترونیکی به دلیل نوع نمونه آماری نمی تواند ادعای روایی کامل داشته باشد .
5- خواهشمند است تنها به درج عدد گزینه مورد نظر اکتفا فرمایید . زیرا نظر هایی که حاوی کلمه یا غیر عددهای زیر باشد منتشر نمی شود .
6- نظر های شما حداکثر 4 ساعت بعد منتشر می شود (تاکید می شود: حداکثر)
7- نظر هایی که به صورت متوالی از یک IP ارسال شده باشد منتشر نمی شود .
8- این نظر خواهی از امروز تا ظهر شنبه 26 اسفند انجام می گیرد و سپس «چهره سال به انتخاب مخاطبان خبرآنلاین» اعلام می شود .
9- با توجه به آن که در مرحله اول ، چهره های غیر واقعی یا شخصیت های عروسکی (نظیر پراید ، دلار ، جیگر ، پسته، کلاه قرمزی و ...) نیز معرفی شده بودند و قرار دادن نام آنان در کنار شخصیت های حقیقی ، احتمال بروز سوء تفاهم داشت لذا یک نظرسنجی جداگانه در ایام نوروزی برای این چهره ها خواهیم داشت .

خواهشمند است شخصیت های مورد نظر خود را صرفا با ارسال عدد ترتیب و در قالب نظر(کامنت) برای ما ارسال کنید:

1. محمد بنا
2. محسن چاووشی
3. مه آفرید خسروی
4. محسن رضایی
5. مجید سمیعی
6. محمد باقر قالیباف
7. فرهاد مجیدی
8. اکبر هاشمی رفسنجانی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282280

برچسب‌ها