هیئت عالی رتبه حقوق بشری کشورمان به ریاست محمدجواد لاریجانی روز سه شنبه با کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر در این دیدار که در راستای دیپلماسی حقوق بشری کشورمان و برای ارتقاء سطح همکاری های فنی میان جمهوری اسلامی ایران و کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل صورت گرفت، دو طرف مواضع، رویکردها و دیدگاه های خود را نسبت به حقوق بشر و مسائل پیرامون آن مطرح کردند.
دبیرستاد حقوق بشر کشورمان با قدردانی از خانم ناوی پیلای به خاطر اتخاذ مواضع صریح و شفاف در قبال نقض حقوق بشر از سوی ایالات متحده در مناطق مختلف دنیا از جمله درباره زندان های گوآنتانامو، ابوغریب و بگرام موضوع حقوق بشر را برای جمهوری اسلامی ایران بسیار با اهمیت و مهم توصیف کرد.
لاریجانی ضمن رد اقدام شورای حقوق بشر در تعیین گزارشگر ویژه برای ایران و نحوه عملکرد گزارشگر همچنین محتوای گزارش وی را مورد انتقاد جدی قرار داد.
دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به سفر اخیر دبیر کل سازمان ملل به تهران گفت: ایشان در سفر به تهران تاکید کرد که سازمان ملل کمیساریای عالی را محور اصلی همکاریها در امر حقوق بشر با ایران قرار می دهد و از این رو ما از هرگونه تعاملی که باعث ارتقاء سطح همکاری ها شود استقبال می کنیم.
لاریجانی در ادامه گفت گزارشگر ویژه مورد حمایت آمریکا و دول اروپایی قرار دارد و لاجرم مطالب غیرحرفه ای، غیرمنصفانه و کاملا مغرضانه او در تهیه گزارش درست همان حرف هایی است که تروریست ها، آمریکا و برخی دول دیگر اروپایی می زنند و چنین رویه ای برای اعتبار سازمان ملل مضر و مخرب است.
در ادامه این دیدار کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل نیز ضمن تشکر از همکاری های ایران در بخش فنی و تلاش برای ارتقاء این همکاری ها علاقمندی خود برای سفر به ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد و گفت با توجه به جایگاه بین المللی خود می تواند برای پیشرفت اهداف مشترک گام هایی بردارد.
در این دیدار مقرر شد همکاری های فنی بین دفتر کمیساریا و جمهوری اسلامی ایران توسعه یافته و زمینه های بیشتری برای مشارکت فعال تر ایران در مباحث حقوق بشری تمهید شود.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =