در پی رحلت آیت‌الله سیدمجتبی موسوی لاری ، دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه با صدور پیامی درگذشت ایشان را تسلیت گفتند.

در پیام دکتر علی لاریجانی آمده است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله سید مجتبی موسوی لاری نماینده محترم ولی فقیه در منطقه لارستان که از چهره‌های برجسته روحانیت استان فارس و حوزه علمیه قم بودند، موجب تاسف و تاثر گردید.
حضرت آیت‌الله سیدمجتبی موسوی لاری که پرورش یافته در یک خاندان روحانی و عالم‌پرور بودند در سراسر عمر خویش به نشر معارف و علوم انسانی اهتمام فراوان داشتند.
این مرد الهی با جسمی نحیف اما روحی بزرگ و ایمانی قوی به تنهایی قیام کرده و با زحمات فراوان با تالیف و نشر کتبی که برآمده از مکتب اهل بیت(ع) بود، همت گماشت.
ایشان تا روزهای واپسین عمر شریف خود دغدغه نشر این آثار که موجب هدایت جمع کثیری از حقیقت جویان عالم شده بود در سر داشت.
کتاب‌های «مشکلات اخلاقی و روانی» که به 10 زبان ترجمه شده، «مشکلات و سیاست تمدن غرب» که در مقایسه جامعه و مستدل برتری تمدن جامع اسلام بر تمدن غرب می‌باشد، «رسالت اخلاق در تکامل انسان» و «مبانی اعتقادات در اسلام» از آثار معروف آن عالم بزرگ می‌باشد.
مرحوم حضرت آیت‌الله سیدمجتبی موسوی لاری همچنین با هدف گسترش تعالیم اسلام و مفاهیم قرآنی در سالهای پیش از انقلاب در قم دفتری بنام دفتر گسترش فرهنگ اسلامی خارج از کشور تاسیس کردند که بعدها بنام مرکز نشریات معارف سلامی در جهان تغییر یافت که اقدامات موثر در انتشار و ترویج علوم دینی و قرآنی بدنبال داشت.
اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت این ضایعه به پیشگاه حضرت بقیه‌الله الاعظم، روحانیت،‌مقام معظم رهبری حوزه‌های علمیه و مردم شریف لارستان و همچنین بیت معزز آن روحانی جلیل القدر برای روح بلند ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
متن پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم،
انا لله و انا الیه راجعون، اذا مات العالم ثلم فی‌الاسلام ثلمه لایسد‌ها شیء.
ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله سید مجتبی موسوی لاری موجب تأثر و تأسف اینجانب گردید.
این ضایعه مولمه را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع معظم تقلید و حوزه‌های علمیه و همه مسلمانان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای خانواده محترم ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.
62303/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =