فارس نوشت:

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: شورای نگهبان در جلسات گذشته خود طرح‌ها و لوایح اجرایی از سوی مجلس را مورد بررسی قرار داد که بر اساس نظر اعضای شورا طرح تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی مورد تائید قرار گرفت.
وی افزود:‌ همچنین اعضای شورای نگهبان لایحه حمایت از خانواده و لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در گروه 8 کشور در حال توسعه را مورد تائید قرار دادند.
کدخدایی ادامه داد: همچنین اعضای شورای نگهبان در جلسات خود لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده و همچنین لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست را تائید نکردند و جهت بررسی مجدد با ذکر اشکالات به مجلس شورای اسلامی عودت دادند.
سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: همچنین اعضای شورای نگهبان اساسنامه صندوق بیمه کشاورزی را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانستند و آن را مورد تائید قرار دادند.
وی اضافه کرد: بر اساس نظر اعضای شورای نگهبان اساسنامه سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل کشور با وجود اصلاح به عمل آمده ابهام سابق را دارد. بر همین اساس این اساسنامه مورد تائید شورای نگهبان قرار نگرفت.
کدخدایی همچنین از بررسی 9 مصوبه دیوان عدالت اداری توسط فقهای شورای نگهبان خبر داد.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =