عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان اظهار داشت: این گونه عباراتی که آقای احمدی نژاد در خصوص رئیس جمهور ونزوئلا بکار بردند در شأن ما نیست.

حجت الاسلام قربانعلی دری نجف آبادی  در واکنش به پیام تسلیت رئیس جمهور به مناسبت درگذشت هوگوچاوز رئیس جمهور ونزوئلا اظهار داشت: ما اگر می خواهیم از چاوز حمایت کنیم باید از مواضع ضد آمریکایی، استقلال خواهی و خدمت گذاری وی حمایت کنیم.

دری نجف آبادی که با مهر گفتگو کرده، تصریح کرد: گفتن مطالبی بیش از این به خصوص این گونه عباراتی که آقای احمدی نژاد در خصوص رئیس جمهور ونزوئلا بکار بردند در شأن ما نیست.

 همچنین سید احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان نیز در واکنش به این پیام رئیس جمهور اظهار داشت: می شد یک پیام دیپلماتیک داد و وارد حوزه های اعتقادی نشد. همتای یک رئیس جمهور در یک کشور دیگر از دنیا رفته است و طبیعی است که رئیس جمهور ما نیز باید پیام تسلیت بدهد، اما بنده ورود در مباحث اعتقادی در این پیام را درست نمی‌دانم.

عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه رئیس جمهور خودش می داند که این پیام در حوزه های دینی عکس المعمل دارد، گفت: از ایشان تقاضا می کنیم از مواضع چالش زا و تنش زا پرهیز کند .

خاتمی بار دیگر تاکید کرد: رئیس جمهور حق دارد تسلیت بگوید، اما ورود در مباحثی که مورد اعتراض است مشکل زا خواهد بود.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =