بازیگر نقش​های ماندگاری چون پدرسالار معتقد است: «دیگر وقت آن رسیده که افرادی مثل من از عرصه هنر خداحافظی کنند و میدان را به دست جوان‌ها بدهند.»

به گزارش خبرآنلاین، چهل و چهارمین شماره کتابِ هفته «نگاه پنجشنبه» که آخرین شماره سال 91 نیز هست همراه با ویژه نامه طنز و یادداشت ها و گفتارهایی «محمدعلی کشاورز، محمدرضا لطفی، فریده مهدوی دامغانی، پوران درخشنده، مرضیه برومند، خسرو معتضد، افشین یداللهی، سالار عقیلی، علی معلم، احمد دهقان، ابوالفضل زرویی نصرآباد، سعدی افشار، محمدعلی علومی، مازیار میری، علیرضا قربانی، ابولفضل جلیلی، نصرالله قادری، امیرحسین مدرس، محمود حکیمی و....منتشر شد.

در بخش روایت اول شخص این شماره که به محمدعلی کشاورز اختصاص دارد، با تیتر «عرصه هنر را به جوانان می‌سپارم» و از زبان این هنرمند پیشکسوت می‌خوانیم: من به اندازه کافی و در حد توانم فعالیت هنری داشتم. دیگر وقت آن رسیده که افرادی مثل من از عرصه هنر خداحافظی کنند و میدان را به دست جوان‌ها بدهند زیرا اعتقاد من بر این است که باید به جوان‌های باذوق و استعداد در عرصه هنری فرصت شکوفا شدن داد.

کتابِ هفته «نگاه پنجشنبه» در بخش «هفت‌چهره» شماره چهل‌وچهارم خود مطالبی درباره صحبت‌های شهرام ناظری در دومین شب کنسرت «شاهنامه فردوسی؛ داستان ضحاک»، انتخاب علیرضا قزوه به عنوان شاعر مردمی جشنواره شعر و فجر، انتخاب و معرفی فیلم «آرگو» در اسکار، حذف «کلاه‌قرمزی» از برنامه‌های نوروزی صداوسیما، نمایشگاه عکس «سفید برفی» شامل عکس‌های دیده نشده عباس کیارستمی، نقل‌قول ناصر طهماسب درباره حضور صداپیشگان در آگهی‌های تبلیغاتی و صحبت‌های اصغر فرهادی درباره برگزیده شدن «آرگو» را منتشر کرده است.
 

همچنین در بخش «هوای تازه» شماره چهل‌وچهارم «نگاه پنجشنبه» اشعاری منتشر نشده از علی معلم دامغانی، سعید بیابانکی، قربان ولیئی، افشین یداللهی، عبدالجبار کاکایی، امیر حسین مدرس و ... به مخاطبان شعر‌دوست عرضه شده است. از دیگر مطالب منتشر شده در ویژه‌نامه نوروزی «نگاه پنجشنبه» باید به مواردی چون فصلی از کتاب منتشر نشده «خاطرات سرپروفسور حسنعلی خان مستوفی» ابوالفضل زرویی نصرآباد، اشاره کرد.
همچنین «کاکتوس» ویژه نامه طنز این شماره از «نگاه پنجشنبه» است که مطالبی با عناوین «دیگه چه خبر؟»، «چند شعر فرانو»، «پیک شادی حافظ و داریوش»، «چهل تکه!»، «ترافیک سنگین در سبد صادرات غیرنفتی»، نوروز در آنگولا»، «ترین‌های بهاری»، «بررسی آسیب‌شناسانه روابط ننه سرما و عمو نوروز»، «در تقبیح ترویج می‌گساری»و «نامه به بخت و اقبال!» در آن زیر نظر علیرضا لبش به چاپ رسیده است.
بخش «کاغذ کاهی» کتابِ هفته «نگاه پنجشنبه» که ویژه انتشار چاپ داستان است صفحات این شماره خود را به داستان‌هایی از ویرجینیا وولف، گابریل گارسیا مارکز، سارا شخصی، سید علی موسوی اختصاص داده است. همچنین در بخش «قفسه کتاب» این شماره معرفی از کتاب‌های «اتاق»، «مردگان باغ سبز»، «اتحادیه ابلهان»، «تاریخ زیبایی»، «خرده جنایت‌های زناشوهری»، «دکتر نون»، «خزان خودکامه» را می‌خوانیم.
 

ویژه نامه آخرین شماره سال کتابِ هفته «نگاه پنجشنبه» در 170 صفحه با صاحب‌امتیازی حسین واحدی‌پور و قیمت چهار هزار تومان روی پیشخوان آمده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
    4 2
    میرفتاح را چرا کنار گذاشتید؟
  • بدون نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
    1 1
    من خريدم .عالي بود....