تیتر یک امروز اکثر رسانه‌های دنیا درگذشت هوگو چاوز رییس جمهور ضد آمریکایی ونزوئلاست.

سید صادق روحانی: اما امروز رئیس جمهور ایران اقدامی انجام داد که بعید نیست که به جای خبر درگذشت چاوز تیتر یک برخی رسانه‌های ایران شود و آن هم اعلام عزای عمومی در ایران برای درگذشت چاوز است. البته اگر سخنان رییس جمهور درباره چاوز در این سال‌ها را کنار هم بگذاریم می‌بینیم این مسئله خیلی هم غیر منتظره و عجیب نخواهد بود که احمدی‌نژاد در سوگ برادرش ایران را عزادار کند. برای نمونه به چند اظهار نظر احمدی‌نژاد درباره چاوز در سال‌های 90 و 91 اشاره می‌کنیم.
احمدی‌نژاد در فروردین 90 در یک گفت وگوی تلفنی با چاوز روابط ایران و ونزوئلا را فوق عادی عنوان کرد.( ایــنــجــا) او همچنین چند ماه بعد برای چاوز که تحت شیمی درمانی بود نامه نوشت.( ایــنــجــا)
البته در این میان رییس جمهور ونزوئلا نیز چندین بار نسبت به احمدی‌نژاد سخنان محبت آمیزی را مطرح کرده بود. آذرماه همان سال چاوز در پیام بلندی خدای را بابت موهبت دوستی با احمدی‌نژاد شکر کرد. چاوز همچنین در پیام خود نوشت: به نمایندگی از مردم ونزوئلا، سلام و درود گرم و برادرانه مرا پذیرا باش.( ایــنـــجــا)
شوخی‌های چاوز و احمدی‌نژاد در سفر دیماه احمدی نژاد به آمریکای لاتین نیز در رسانه‌ها منعکس شد که این خود نشانگر صمیمیت این دو رییس جمهور بود. روزنامه اتریشی «پرسه» در این خصوص نوشت: هوگو چاوز در مراسم استقبال از مهمانش گفت: وقتی که ما با یکدیگر دیدار داریم، شیطان قاطی می کند. پرسه ادامه داد: احمدی نژاد نیز با واژگان تشویق آمیز ، چاوز را «قهرمان جنگ علیه امپریالیسم» توصیف کرد. (ایــنــجـــا)
احمدی‌نژاد تیرماه امسال نیز مهمان چاوز بود. وی در مراسم استقبالی که در کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا برگزار شد گفت که ملت ایران همواره در کنار ملت ونزوئلا و رییس جمهور شجاع آن خواهد بود. فاصله جغرافیایی هرگز مانع از همبستگی، همکاری و حرکت در یک جبهه واحد میان ایران و ونزوئلا نخواهد بود. مطمئناً جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا با اتکا بر ملت‌های خود خارج از سلطه امپریالیسم کشورهایشان را ساخته و به قله‌های پیشرفت خواهند رساند.( ایــنـــجــا)
در دیماه امسال نیز وقتی حال چاوز رو به وخامت گذاشت احمدی‌نژاد پیامی برای وی صادر کرد و گفت : برادر انقلابی و عزیزم، جناب آقای هوگو چاوز فریاس، رییس‌جمهوری بولیواری ونزوئلا از انجام عمل جراحی جنابعالی مطلع شدم. امیدوارم با لطف خداوند متعال و دعای خیر ملت ایران و ونزوئلا و مردم آزادی‌خواه جهان، بر این عارضه فائق آمده و سلامتی کامل، هر چه سریع‌تر حاصل و مانند گذشته، مجاهدت‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم شریف ونزوئلا، رهبری جنبش عدالت‌خواه منطقه آمریکای لاتین و دوستی عمیق دو ملت رشید ونزوئلا و ایران را تداوم بخشید.(ایــنــجـــا) چند روز پس از آن نیز احمدی‌نژاد با معاون چاوز تماس تلفنی گرفت و احوال او را جویا شد.( ایـــنـــجـــا)
امروز نیز خبر درگذشت چاوز احمدی‌نژاد را به شدت ناراحت کرده است. متن پیام تسلیت رییس جمهور به اندازه کافی تعجب برانگیز بود اما اعلام عزای عمومی از سوی دولت خیلی‌ها را شوکه کرد. احمدی‌نژاد با شهید خواندن چاوز گفت: تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح (ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد.(ایــنــجــا)  احمدی‌نژاد همچنین عنوان کرد که ممکن است برای مراسم ترحیم چاوز به ونزوئلا سفر کند. (ایــنــجــا)
27219
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    105 5
    همه صالحان و حضرت مسیح (ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل؟ شما عكس هاي ايشون با بازيگران فيلمهاي انچناني و اغوش گرمش رو هم ميشه در اين راستا تفسير كنيد لطفن؟
  • امیر IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    91 5
    مراسم ختم و هفتم یشرح زیر می باشد. در ضمن مراسم زنانه در منزل آن مرحوم برگزار می شود. "اتوبوس برای بازگشت نیز در نظر گرفته شده است"
  • عماد US ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    خااااااااااااااااااااااك بر سر مااااااااااااااا. چاوز شهيد شد؟ آيا اين بي حرمتي به شهدا نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا كسي جلو اين آقا را نمي گيره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • مریلا IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
      10 1
      کجای کاری آقا عماد فردا وقتی این آقا از مراسم چاوز برگرده خواهد گفت من با چشم باطنیم آقا امام زمان رو در صف اول مراسم چاوز دیدم .باور نمیکنید منتظر باشید تا ببینید
    • zoro IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
      5 17
      با سلام عماد عزیز آقای احمدی نژاد گفته: شهید در راه مردم ونزوئلا چه ربطی به شهدای گرامی ما داره؟ البته با این کلمه که تردید ندارند که جزء صالحان و یاور حضرت مسیح (ع) است مشکل دارم یا حق
  • فاطمه US ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    70 5
    این کارا دیگه چیه !!!
  • بدون نام IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    58 11
    هر دم از این باغ بری می رسد
  • بدون نام US ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    43 7
    تبریک و تسلیت
  • رضا IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    امام حسین (ع) فرمودند اگر دین ندارید آزاد مرد باشید. هوگوچاوز یک پله جلوتر هم هست چون علاوه بر آزاده بودن دین هم داشت . چی شد مگه ما ایرانیها آزادی خواه نبودیم مگه طرفدار مظلومان جهان نبودیم چرا اینگونه به اظهارات احمدی نژاد حمله می کنید؟؟؟
    • حميد IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
      4 1
      از عزاي عمومي اعلام شده براي ايشان بگذريم. .....تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح (ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد كرد. شما با اينجاي قضيه مشكل نداريد؟؟؟؟؟
    • حقیقت گو IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
      8 1
      شما این اظهارات را از هاشمی یا خاتمی هم می پذیرفتید؟!!!! نه نمی پذیرفتید!!! کجایند کفن پوشان دوره های ریاست جمهوری این آقایون؟!!! کجایند آنها که نگران در خطر بودن اسلام بودند؟!!!! شهید و حزب اللهی و..... همه را به تمسخر گرفته این آقا
  • هموطن IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    رئیس جمهور ما بسیار کار درستی کرد ، این نشان دهنده معرفت - مردانگی و غیرت ایرانی نسبت به دوستان و همپیمانان خود است . ما مردم ایران هم برای شادی روح رئیس جمهور شجاع ونزوئلا دعا میکنیم و به یاری آنها ادامه خواهیم داد . ما ایرانیان به یاری همه مظلومان جهان از فلسطین و لبنان و ... نیز ادامه خواهیم داد ما ملتی ازاده و زیر پرچم ولایت ائمه معصومین (ع) هستیم .
    • ثمین IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
      8 1
      هموطن جان اینقدر ما ما نکن، از جانب خودت حرف بزن....منم یه ایرانیم اما هیچکدوم از اون درفشانیای شما شامل من نمیشه
  • بدون نام IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    اینها بازی کردن با احساسات دینی و ملی مردم ایران است. حقیر کردن مردم ایران در برابر جهانیان
  • amin IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    139 6
    چرا هموطنان ما تو زلزله اذربایجان فوت کردن این جوری عزای عمومی اعلام نکردن مرغ همسایه غاز برای ما
  • مينا IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    من يك ايراني ام . در اين نامه ها از جانب من هم به چاوز با عبارت"از طرف مردم ايران... با دعاي خير ملت ايران.." مطلب نوشته شده است. اين ايران كه نوشته شده اصلا درباره من يكي كه صدق نمي كند. بيهوده من را خرج چاوز نكنيد.
    • بدون نام MY ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
      5 1
      به این میگن چک بی محل از طرف مردم
  • محمد IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    6 1
    " تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح (ع) و ... " واقعأ غم از دست دادن دوستان ! چه بلایی ممکنه سر آدم بیاره . به نظر من بجای انتقاد از سخنان رئیس جمهور محترم بهتره به ایشان فرصت بدهند تا با این فقدان کنار بیایند . ( خدا را شکر که بیماری آقای چاوز تا حدودی اذهان عمومی را آماده این ضایعه کرده بود وگرنه معلوم نبود چه اتفاقی می افتاد )
  • رضا IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    6 0
    باسلام کاش جناب آقای احمدی نژاددرسقوط هوا پیماکه ازمسکو می آمد وتعدادزیادی ایرانی درآن حضورداشت ودرلزله آذربایجان(اهر)نیز عزای عمومی اعلام می فرمود
  • سدارتي IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    7 0
    كاش مشكلات اقتصادي مردم هم براي آقاي رئيس جمهور مانند مرگ هوگو چاوز مهم بود.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    6 0
    از آخرت افراد فقط خدا خبر داره . اين حرفها چيه كه احمدي نژاد مي زنه ؟
  • محمد FR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    1 2
    باسلام واحترام به نظرات همه دوستان.بنده هم با بعضی این عبارات موافق نیستم وان را اغراق امیز میدانم .اقای رییس جمهور تحت تاثیر قرارگرفتن واین مطلب عنوان نمودن البته اقای چاوز انسانی شریف ودر جبهه مبارزه با استکبار در کنار ایران بود ودوستی ایشون با اقای احمدی نژاد نیز بر کسی پوشیده نیست لاکن دلیلی بر اینکه در یک کشور اسلامی یک روز عزای عمومی اعلام شود نمی بینم.
    • بدون نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
      2 0
      بله ودر جنگ هم در کنار صدام بود
  • صمصام! IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    7 0
    بنظر من سه روز تعطیلی عمومی اعلام کنید و بفرستیدش بره توی تقویم هرسال تا یاد و خاطرش توی ذهن این ملت باقی بمونه. منم برای زنده نگه داشتن خاطرش این سه روزو میرم شمال کلی واسش گریه میکنم!
  • ساج IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    16 0
    چاوز چپ گرا نیست؟ نمیدانستم کمونیست های معتقد به: " دین، افیون توده ها " ، بعد از مرگ، شهید در راه خدا محسوب می شوند؟!