رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تقاضای آژانس برای بازرسی از پارچین گفت:‌ آژانس باید مدارک خود را برای فعالیت‌های هسته‌‌ای در این سایت به ما ارائه کند.

 فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به سؤالی درباره تقاضای آژانس انرژی اتمی برای بازدید از سایت پارچین گفت: همان گونه که قبلا گفته بودم سایت پارچین یک سایت هسته‌ای نیست و در آن فعالیت هسته‌ای صورت نمی گیرد. از این رو آژانس باید مدارک خود را درباره فعالیت‌های هسته‌ای در این سایت ارائه دهد تا ما آن را با مسئولان نظامی مطرح کنیم.

آنچنان که فارس گزارش داده، وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه چرا چنین تقاضایی در این فضا مطرح می‌شود،‌ گفت: به هر حال آنها تصور می‌کردند که می‌توانند برای مردم ما تعیین تکلیف کنند تا از حق مسلم خود در بحث انرژی هسته‌ای به دلیل داشتن منابع نفت و گاز صرف‌نظر کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: امروز کشورهای مخالف با توسعه برنامه هسته‌ای ایران در زمان رژیم گذشته پایه های برنامه هسته‌ای ایران را ایجاد کردند. امروز اگر درباره بحث هسته‌ای کوتاه بیاییم به طور حتم آنها فعالیت‌های ما را در بحث سرم‌سازی و تولید واکسن بهانه قرار داده و می‌گویند شما می‌خواهید سلاح‌های بیولوژیک بسازید! ما جواب آنها را با فعالیت در آزمایشگاه‌ها و تاسیسات هسته‌ای خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه مذاکرات هسته‌ای را در آینده چگونه ارزیابی می کنید؟، گفت: مذاکرات آلماتی 2 به طور حتم روشن‌تر و امیدوارکننده تر از مذاکرات قبلی خواهد بود.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    0 3
    مدارک سلاح هسته ای آمریکا به شرح ذیل است: گویند روزی گوسفندی برای خوردن آب به رودخانه رفت و کمی بالاتر از گرگی که آن هم آب می خورد مشغول خوردن آب شد گرگ به او گفت چرا بالاتر از من ایستاده ای و آب می خوری گوسفند رفت و پایین تر از گرگ ایستاد و مشغول خوردن آب شد گرگ سرش را برگرداند و گفت چرا پایین تر از من ایستاده و آب می خوری !