فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه امروز "یک کشور عباس" در اختیار "حسین زمان" است، گفت: همه ما به عنوان سربازان و خدمتگزاران ولایت، هدفی جز دفاع و خدمت نداریم.

در ادامه گزیده ای از سخنان سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید احمد سلیمانی که در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد و تسنیم گزارش کرده است می آید:

  • هرچند که امام با تک تک آحاد مردم صحبت نمی‌کرد و توصیه‌هایی را مستقیماً نداشتند ولی ایشان به تنهایی منشا تحول در آحاد جامعه بودند که تحول به وجود آمده در جبهه‌ها نیز ناشی از این تاثیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود که امروز باعث شده است تا جنگ دوران دفاع مقدس جایگاه و تقدس خاصی را در بین مردم داشته باشد.
  • براثر تابش تحول عظیم امام (ره) فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس نیز تاثیرات عمیق را در جبهه‌ها به وجود آورد. شهید سلیمانی یکی از این فرماندهانی بود که در قله‌ها حضور داشت. من با سردار شهید احمد سلیمانی از دوران کودکی بخاطر تقدیر سرنوشت، با هم بودیم و حتی در زمان شهادت او، بالای سرش بودم و اگر بخواهم اینجا کلمه‌ای را اختصاصاً و حقیقتاً‌ به عنوان مشخصه این شهید ذکر کنم، " انسان پاک" لایق این شهید بزرگوار است؛ در واقع کسانی می‌توانند این مفهوم را داشته‌ باشند که بعد از معصوم بتوانند به درجه‌ای از صالح بودن برسند.
  • شهید احمد سلیمانی یک انقلابی درجه یک بود. شهید سلیمانی از پرتاثیرترین فرماندهان لشگر ثارالله و انسانی مخلص به تمام معنا بود. در عملیات طریق القدس در کانالی که چیده بودیم، شهید سلیمانی نیز در آن کانال حضور داشت؛ وقتی من در نیمه شب به آن کانال رفتم شهید سلیمانی را دیدم و وقتی او مرا دید؛ بلافاصله خود را پشت بوته‌ها پنهان کرد و بعداً متوجه شدم که او بخاطر اینکه مبادا من او را از آنجا برگردانم؛ پشت بوته رفته بود. این شهید چنین ویژگی بارزی داشت.
  • وقتی که چهره او را پس از شهادت دیدم، نصف صورتش را خون پوشانده بود و نصف صورتش مثل مهتاب می‌درخشید و حقیقتاً‌ آرامش خاصی در چهره او پیدا بود که باعث شد دیدن این صحنه جزو دیدنی‌ترین صحنه عمرم در دوران دفاع مقدس باشد. او در طول جانشینی فرماندهی لشگر ثارالله هیج گاه خود را در جایگاه فرمانده نشان نداد و هیچ کس احساس نکرد که او مسئولیتی در جبهه دارد. با همه فرمانده ها ارتباط داشت و حتی برای اینکه بتواند در عملیات‌ها به جبهه و صحنه جنگ نزدیک باشد یک موتور سیکلت داشت که پیوسته خود را به آتش‌ها می‌رساند، انسان والامقامی در سجایای اخلاق بود؛ او قبل از سن تکلیف به واجبات خود عمل می‌کرد. وقتی که در شب شهادت خود مشغول خواندن دعای کمیل بود حال عجیبی داشت از اول تا آخر دعا سر به سجده بود و انگار الهام شده بود که قرار است فردا 10 صبح به شهادت برسد.
  • شهید سلیمانی در اخلاق و رفتار و برخورد با دیگران سرآمدترین‌ها بود و هیچ کس کلمه درشتی را از زبان او نشنید. قبور شهدای ما مثل امامزاده‌ ها مورد احترام و توجه است و شما برادران عزیز عشایر باید به این تاریخ پرافتخار و شهدای خودتان مثل شهید سلیمانی و سایر شهدا ببالید.
  • تاریخ عشایر ما تاریخ پرافتخاری است که در دو بعد نقش اساسی داشته‌اند. تاریخ پرافتخار عشایر مربوط به دوره انقلاب نمی‌شود و از مدتها قبل رایج بوده است. حقیقتاً در مجموع حوادث تاریخ ایران عشایر مهمترین تکیه‌گاه و حامی این کشور بوده‌اند و نقش اول را در تهاجمات قاجار و حتی قبل از قاجار داشته‌اند.
  • عشایر مقرب‌ترین قشر به روحانیت بوده‌اند و هر موقع که روحانیون ما در مقابل تهاجمات به دین فتوایی صادر می‌کردند، عشایر مهم‌ترین حامی این فتوا بوده‌اند که البته این ویژگی قشر عشایر، منحصر به ایران نبوده و در جاهای مختلف رخ داده است؛ مثلاً در عراق، میرزای شیرازی و سایر روحانیون در اثر اشغال عراق توسط انگلیسی‌ها فتوا دادند و عشایر به میدان آمدند و حتی در ایران نیز و در دوره هجوم انگلیسی‌ها به جنوب، باز عشایر بودند که در جاهای گوناگون از ایران، اسلام و مملکت اسلامی دفاع کردند.
  • در گذشته به مانند امروز امکان رساندن صحبت‌ها از طریق رادیو و تلویزیون به گوش مردم موثر نبود ولی با این حال رابطه عشایر با دین یک رابطه بسیار عمیقی بود. زکات در عشایر جزء ساری‌ترین، عالی ترین و الزام آور ترین موضوع بود و از مدت‌ها قبل این فرهنگ وجود داشت. به زعم اینکه عشایر در مکان خاصی ثابت نبودند اما هیچگاه این متغیر بودن باعث نشد که ارتباط فرهنگ عشایر با فرهنگ شیعه و اسلام کمرنگ شود؛ بعد از انقلاب نیز این فرهنگ وسعت بیشتری پیدا کرد که نمونه بارز آن دفاع از انقلاب بود. من قاطعانه می‌گویم که سرسپرده‌ترین قشر به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی عشایر هستند و در رضایت‌مندی از انقلاب، به زعم تمام محرومیت‌ها، ناب‌ترین افراد و پاک‌ترین دلها را نسبت به ولایت دارند.
    ایلات و طوایف ما پادگان‌های بالقوه جمهوری اسلامی ایران در همه زمان‌ها هستند.: عشایر سربازان حقیقی دین و انقلاب هستند.


/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    28 18
    سلام بردلاور
  • بدون نام US ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    26 18
    درود بر سردار عزیز
  • حسن008 IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    11 0
    درود بر سردار رشید اسلام.