تسنیم نوشت:

علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار فردای تیمش با پیکان گفت: با توجه به شرایطی که ما و پیکان در جدول رده‌بندی داریم فکر می‌کنم مسابقه فردا هم برای ما و هم برای پیکان دشوار است. با توجه به اینکه پیکان در رده‌های پایین جدول جای دارد در مصاف با راه‌آهن چیزی برای از دست دادن نخواهد داشت و قطعا برای 3 امتیاز به میدان خواهد آمد. ما نیز مانند دیگر تیم‌ها به دنبال بهبود وضعیت خود در جدول هستیم و با هدف کسب حداکثر امتیاز وارد زمین خواهیم شد.
سرمربی راه‌آهن به دشواری دیدار مقابل پیکان اشاره کرد و گفت: برای این بازی تمرینات خوبی داشته‌ایم و با آمادگی لازم به مصاف پیکان می‌رویم تا 3 امتیاز را کسب کنیم.
دایی شکست سنگین تیمش مقابل مس کرمان را یک حادثه خواند و گفت: شاید این حادثه تا آخر فصل دیگر برای ما تکرار نشود. زمانی هم که سرمربی پرسپولیس شدم در هفته‌های آغازین کارم مقابل شاهین‌ بوشهر شکست سنگینی را متحمل شدم اما در ادامه شرایط بهبود پیدا کرد. این شکست سنگین هم به عقیده من از اتفاقات فوتبال بود که شاید در سال یکبار برای تیم راه‌آهن پیش بیاید.
وی ادامه داد: در مصاف با مس کرمان 6،7 موقعیت گلزنی داشتیم که از آنها بهره لازم نبردیم اما مس از 4 موقعیت گل به 4 گل رسید. اینها نشان می‌دهد ما در تمام کنندگی مشکل داریم. متاسفانه در نیم‌فصل دوم ضعف گلزنی داشته‌ایم. با تمرینات خوب و صحبت‌هایی که با بازیکنان انجام داده‌ایم و روحیه‌ای که از آنها سراغ دارم مطمئنا شکست مقابل مس را فراموش کرده و از آن ناکامی برای بهبود وضعیت تیم در دیدارهای آینده درس خواهند گرفت.
سرمربی راه‌آهن از غیبت علیرضا عباسفرد و ایگور کاسترو به علت مصدومیت در دیدار مقابل پیکان خبر داد و گفت: علاوه بر این دو بازیکن سیدعلی حسینی را هم به علت 3 اخطاره بودن در اختیار نخواهیم داشت. در بازی مقابل مس کرمان هم به دلیل غیبت عباسفرد، کاسترو و عسگری با یک مهاجم بازی کردیم که باعث شد فرصت‌های زیادی را از دست بدهیم.
دایی در خصوص کاهش تعداد تیم‌های لیگ‌برتری از 18 تیم به 16 تیم عنوان کرد: در این خصوص نظری ندارم اما معتقدم باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که لیگ برتر ایران با حضور 18 تیم برگزار شود. ایران کشوری بزرگ و وسیع است که مردمانی علاقه‌مند به فوتبال دارد. بدون‌ شک اگر 2 یا 3 استان از چرخه لیگ‌برتر کنار بروند قطعا برای مردم آن استان‌ها تبعاتی به دنبال خواهد داشت. فوتبال ورزشی است که برای چند ساعت هزاران نفر را مشغول به خود می‌کند و اگر زمانی که فوتبال برگزار می‌شود آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود.
سرمربی تیم راه‌آهن خاطرنشان کرد: به تصمیم سازمان لیگ احترام می‌گذاریم و تابع آن هستیم. مطمئنا مسئولان سازمان لیگ هم دلایل خاص خود را برای کاهش تعداد تیم‌های لیگ‌ برتری دارند اما بهتر است قبل از تصمیم‌گیری در این خصوص به مسائل بیرونی به دقت فکر و تصمیم‌گیری کنند.
دایی به بررسی موضوع تغییر نام باشگاه راه‌آهن در برنامه 90 اینطور واکنش نشان داد: با تمام احترامی که برای برنامه 90 و شخص آقای فردوسی‌پور قائلم و باید بگویم علاقه زیادی به ایشان دارم اما معتقدم نباید در برنامه 90 به این موضوع پرداخته می‌شد. در این جا لازم است بگویم اگر امسال مالکان باشگاه راه‌آهن این باشگاه را نمی‌خریدند بدون شک راه‌آهن منحل می‌شد. حال یک سوال دارم؛‌ عوض کردن نام راه‌آهن بهتر است یا نابودی آن؟
وی مطالب فوق را عنوان کرد و گفت: راه‌آهن یک اسم حقوقی است که چند سال روی یک تیم فوتبال بوده، با توجه به اینکه چندسالی است از سوی بخش خصوصی در باشگاه راه‌آهن سرمایه‌گذاری شده است طبیعی است که مالکان با توجه به هزینه‌ای که می‌کنند با نظر خود برای این باشگاه نام تعیین کنند.
سرمربی راه‌آهن افزود: راه‌آهن اگر طرفدار داشت و طرفدارانش برای نام این تیم به ورزشگاه می‌آمدند می‌شد پذیرفت که تغییر نام آن درست نیست اما وقتی کارمندان راه‌آهن به اجبار هم برای تماشای بازی این تیم نمی‌آیند پس دیگر نام آن راه‌آهن باشد یا نباشد چه فرقی می‌کند؟ این حق طبیعی مالکان باشگاه راه‌آهن است که با توجه به هزینه‌ای که کرده‌اند نام باشگاه را تغییر دهند و از سرمایه‌گذاری خود بهره ببرند.
دایی با یادآوری اینکه هر اتفاق خوب و بدی که در چند سال اخیر برای تیم راه‌آهن افتاده،‌ به نام راه‌آهن تمام شده است گفت: مگر نام تاج و پرسپولیس به استقلال و پیروزی تغییر نکرد؟ مگر این دو تیم دولتی نبودند؟ چطور نام تاج و پرسپولیس با 30،40 میلیون هوادار تغییر می‌کند و اتفاقی نمی‌افتد اما سرمایه‌گذاران و مالکان راه‌آهن نمی‌توانند نام تیم خودشان را تغییر دهند؟
وی خاطرنشان کرد: آقای فردوسی‌پور در برنامه 90 پیرامون شرایط میزبانی و میهمانی مسابقات لیگ‌برتر گفت اینجا ایران است اما زمانی که بحث تغییر نام باشگاه راه‌آهن مطرح شد آبراموویچ را مثال آورد و گفت چرا ایشان زمانی که چلسی را خرید نام آن را تغییر نداد. متاسفانه زمانی که بحث به سود ما باشد نام ایران را مطرح می‌کنیم و زمانی که به ضررمان باشد اروپا را مثال می‌زنیم.
سرمربی راه‌آهن اظهار داشت: در حال حاضر تیمی به نام داماش در فوتبال ما حضور دارد. نام این تیم چندبار عوض شده است؟در کره تیم‌هایی به نام ال‌جی، هیوندای، سامسونگ و ... آمده‌اند. نام آنها هم با توجه به سرمایه‌گذاری که در این باشگاه‌ها شده عوض شده است. حال من یک سوال دارم این تغییر نام‌ها از کجا آمده است؟ ما نباید یکطرفه به قاضی برویم و باید تمام جوانب را در نظر بگیریم.
دایی ضمن یادآوری اینکه در فوتبال ایران فقط هزینه می‌شود و سرمایه‌گذاران از هزینه در این رشته ورزشی سودی نمی‌برند اضافه کرد: اگر می‌خواهیم ورزش و فوتبالمان خصوصی شود باید به سرمایه‌گذاران اجازه دهیم که برندسازی کنند و شرایط را به گونه‌ای فراهم آوریم که از سرمایه‌گذاری خود استفاده کنند.
وی گفت: در واگذاری باشگاه راه‌آهن به بخش خصوصی تنها نام این باشگاه واگذار شده است، مگر زمین و کمپ باشگاه را در اختیار مالکان قرار داده‌اند که حالا انتظار دارند نام راه‌آهن تغییر نکند. در این شرایط مالکان باشگاه باید آنطوری که می‌خواهند عمل کنند. ما نیز باید در این فوتبالی که تنها هزینه‌ساز و باعث فرار سرمایه‌گذاران شده است،‌ شرایط را به گونه‌ای فراهم آوریم که آنها به حضور در فوتبال راغب شوند.
سرمربی راه‌آهن در خصوص اینکه مسئولان باشگاه متبوعش به برگزاری دیدار این تیم مقابل پرسپولیس در ورزشگاه اکباتان تاکید دارند تصریح کرد: همه چیز شدنی است و نشد نداریم. من در حال حاضر کارمند باشگاه راه‌آهن هستم و هر تصمیمی که باشگاه بگیرد تابع آن هستم.
وی افزود: با تمام احترامی که برای هواداران پرسپولیس قائلم و خود را پرسپولیسی می‌دانم اما باید بگویم همه ما باید به دنبال رعایت عدالت باشیم و عدالت زمانی حاکم خواهد شد که راه‌آهن نیز مانند دیگر تیم‌های لیگ‌برتری از شرایط میزبانی بهره‌مند شود. ما در جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم که حرف اول و آخر را عدالت می‌زند پس باید عدالت در همه زمینه‌ها از جمله ورزش اجرا شود.
دایی تاکید کرد: جدا از این، بررسی کنید و ببینید قوانین حرفه‌ای چه می‌گوید. ما بر اساس قانون 17 بازی خانگی داریم که باید از تمام امتیاز میزبانی در این 17 بازی بهره‌مند شویم اما متاسفانه در طول فصل ناچاریم 2 بازی از این 17 بازی را در زمینی دیگر برگزار کنیم. برای تیم راه‌آهن که طرفدار ندارد بازی در ورزشگاه خانگی یک امتیاز است که ما به راحتی در مصاف با پرسپولیس و استقلال این امتیاز را از دست می‌دهیم. دور از انصاف است که ما در زمینی دیگر میزبان استقلال و پرسپولیس باشیم.
وی همچنین خطاب به عادل فردوسی‌پور گفت: آقای فردوسی‌پور چلسی در زمین منچستریونایتد میزبان این تیم است؟ آیا بایرن‌مونیخ در زمین لورکوزن از این تیم پذیرایی می‌کند؟ نخیر؛ اینطور نیست و هر تیم از امتیاز میزبانی بهره می‌برد.
سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن عنوان کرد: بر اساس قوانین حرفه‌ای 10 درصد از سکوهای ورزشگاه راه‌آهن را در اختیار پرسپولیسی‌ها قرار می‌دهیم و حاضریم بخش‌های دیگر ورزشگاه خالی باشد و با این تیم بازی کنیم. به عقیده من ورزشگاه راه‌آهن از نظر امنیتی یکی از بهترین ورزشگاه‌های چراکه فضایی بسته دارد و به راحتی می‌توان این ورزشگاه را کنترل کرد.
وی افزود: چطور در ورزشگاه تختی که فضایی باز دارد و نمی‌توان آن کنترل کرد مسابقات برگزار می‌شود ولی در ورزشگاه اکباتان امکان برگزاری دیدارها استقلال و پرسپولیس نیست؟ به عقیده ما امکان برگزاری بازی در این ورزشگاه هست مگر اینکه نخواهند چنین کاری صورت دهند.
دایی با یادآوری اینکه فوتبال ایران فقط در حرف حرفه‌ای شده و در آن شعار می‌دهیم گفت: در کجای دنیا دیده‌اید که یک تیم در ورزشگاه خانگی تیم مقابلش میزبان باشد؟ آیا العین در خانه الشباب میزبان این تیم‌ می‌شود؟ اینها فقط در ایران دیده می‌شود به اینجا که می‌رسیم بحث ایران را مطرح می‌کنیم اما موضوع تغییر نام که مطرح می‌شود بحث آبراموویچ به میان می‌آید.
این مربی خاطرنشان کرد: باید به دنبال حق باشیم و حق می‌گوید باید در زمین خود میزبان پرسپولیس باشیم. در این زمینه من تابع مدیریت باشگاه هستم و اگر بگویند با پرسپولیس در اکباتان بازی کن، بازی می‌کنیم و بگویم در آزادی بازی نکن بازی نمی‌کنم. اعتقاد دارم اگر فوتبال ما حرفه‌ای است باید حرفه‌ای‌گری را از یک جا آغاز کنیم و یک باشگاه باید حرفه‌ای بودن را در عمل ثابت کند.
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =