مهر نوشت:

  رئیس قوه قضاییه با اشاره به بداخلاقی اخیر، گفت: بنده در آن روز موظف به دفاع از خود بودم؛ اما به أمر حضرت آقا سکوت اختیار کرده و صحبتی نکردم.

آیت الله آملی لاریجانی پیش از ظهر پنجشنبه در نشستی با علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات استان گلستان با اشاره به اینکه روحانیت در جامعه امروز مسئولیت های بسیاری را عهده دار است،گفت در دنیای امروز شبهات بسیاری وجود دارد که پاسخ آن باید به دست روحانیت به مردم عرضه شود، خاطرنشان ساخت: متأسفانه امروزه شبهات بسیاری نسبت به اصل دین، اجزای تدین و .... وجود دارد که با فضای بسته 50 سال پیش حوزه های علمیه نمی توان به آنان جواب داد و باید بر حسب اقتضای زمان علوم را گسترش داده و با زبان روز به این شبهات پاسخ دهیم.
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه امروزه با کمبود قاضی مواجه هستیم، بیان داشت: بنده قائل به اجتهاد قاضی نیستم؛ چنانکه در گذشته نیز علمایی را داشتیم که قائل به اجتهاد نبوده اند.آیت الله آملی لاریجانی افزود: متأسفانه امروزه هجمه های بسیاری به قوه قضاییه وارد می کنند؛ اما سوال ما از این عزیزان این است که برای تربیت قاضی و کمک به قوه قضاییه چه کارهایی را انجام داده اند؟

 

تفهیم اتهام معاونت در قتل به سعید مرتضوی

سخنگوی قوه قضائیه با تائید خبر تفهیم اتهام معاونت در قتل به سعید مرتضوی در کیفرخواست پرونده کهریزک گفت: این اتهام تفهیم شده ولی هنوز دفاعی انجام نشده است.

  حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای صبح پنجشنبه در حاشیه دیدار رئیس قوه قضائیه با علمای استان گلستان گفت:این اتهام تفهیم شده ولی هنوز دفاعی صورت نگرفته است. در جلسه اخیر شکات شکایت خود را مطرح کردند و دفاع در جلسه بعدی انجام می شود.
وی در مورد زمان اجرای حکم پرونده فساد مالی گفت: قاضی سراج پرونده را برای اجرای حکم به دادسرا داده که متهمان باید رد مال و جزای نقدی را پرداخت کنند و بعد احکام دیگر اجرا می شود. در مورد اینکه گفته می شود برخی از احکام نقض شده باید بگویم نقض احکام بیشتر در بحث تطمیع محرومیت ها و پرداخت برخی جریمه ها بوده است.
دادستان کل کشور  در مورد نامه آیت الله نوری همدانی و مکارم شیرازی مبنی بر اینکه ما استفتائی در مورد متهمان فساد مالی ندادیم، گفت: این خبر درست منتشر نشده بود ما از مراجع در مورد افراد استفتاء نکردیم موضوع بر سر این بود که آیا محارب یا مفسد می تواند توامان با هم باشد و نام کسی را نبردیم که البته بحث مفسد فی الارض کاملاً در قانون مشخص است.
محسنی اژه ای در مورد پرونده جدید فائزه هاشمی گفت: این پرونده تشکیل شده و به دادگاه رفته ولی هنوز تعیین تکلیف نشده است. در مورد پرونده مهدی هاشمی هم اگر مقدمات فراهم شود به زودی دادگاه تشکیل می شود.

4545
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
    155 6
    آقای لاریجانی برای اصلاح امور قوۀ قضاییه علاوه بر تربیت قضات خوب به کمک کارشناسان تحول سازمانی با تجربه نیاز دارید قوۀ قضاییه مثل تمام سازمانهای دیگر ما بسیار کهنه است و توان پاسخگویی به نیازهای امروز را ندارد.
  • مقيمي IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
    11 0
    يكي از راهكارهاي جلوگيري از هر بزه اي رسيدگي سريع و قاطع و در كمترين زمان ممكن است. متاسفانه روند رسيدگي به شكايات در دادگستري بسيار زمان بر است و همين يكي از موارد زياد شدن فساد و كلاهبرداريست.صدور حكم در كمترين زمان باعث ميشه كسي به فكر عمل خلاف قانون نيافته و به تبع آن تعداد پرونده هاي مطروحه در دادگستري كم بشه و نهايتاً رضايت مردم هم بيشتر حاصل بشه.