مناظره حسین مرعشی و اسدالله بادامچیان اگرچه بیش بیشتر معطوف به قرائت از عرف سیاسی در نظام جمهوری اسلامی بود اما در بخشی از آن وارد نقد دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا شد.

به گزارش خبرآنلاین، بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی یادآور شد که اولین حزبی بوده​اند که پس از دوم خرداد به آقای خاتمی تبریک گفته، افزود: نامزد ما آقای ناطق‌نوری بود با این حال به آقای خاتمی تبریک گفتیم. انصافاً در طول هشت سال ریاست جمهوری آقای خاتمی هم با ایشان هیچ درگیری​ای نداشتیم. گاهی نامه​هایی برای‌شان نوشتیم و تذکراتی دادیم. گزارش​ها و مشورت​هایی هم به ایشان دادیم. کمااینکه با دولت آقای احمدی​نژاد نیز همین‌گونه بوده​ایم. هیچ‌یک از این دو رئیس‌جمهور هم به ما چیزی نداده​اند. ما هم مثل احزاب سیاسی مرسوم دنیا، به‌دنبال بده بستان با دولت​ها نبوده​ایم.
حسین مرعشی عضو حزب کارگزاران سازندگی هم که معتقد بود کشور از مرحله تثبیت انقلاب و جمهوری اسلامی عبور کرده است، افزود: در سال 76 یک رقابتی اتفاق افتاد. دوطرف رقابت هم محترمند. هم آقای خاتمی و هم آقای ناطق‌نوری. در سال 76، مقام معظم رهبری انتخابات 2 خرداد 76 را یک حماسه خواندند. از نظر من که در جبهه پیروز آن سال بود، انتخابات سال 76 از این جهت مبارک نبود که ما (اصلاح‌طلبان) پیروز شدیم، بلکه از این جهت مبارک بود که مردم انتخاب کردند. اگر این را اصل بگیریم، پس همانقدر که آقای خاتمی محترم است آقای ناطق هم محترم است. این ایراد را به جناح خودم می گیرم که کاش ما در جبهه پیروز دوم خرداد همانقدر به رقیب‌مان اهتمام می کردیم که به خودمان می کردیم. صحنه سیاسی کشور را نیروهای سیاسی باید مدیریت کنند. از نظر من نبودن یا کم بودن رقابت خسارت زیادی را متوجه کشور کرده است.
مشروح این مناظره را روز جمعه در خبرآنلاین بخوانید.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
    33 10
    نوعی نوشابه باز کردن بود برای هم
  • محمود حسنی IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
    34 3
    این مناظرات از یک طرف روشن شدن افکار عمومی را در پی دارد و از طرف دیگر خود گروهها می توانند حرفهایشان در مقابل هم بزنند و از حرف پراکنی فاصله دار خارج شوند . اما مهمترین اشکال آن این است که فکرنمیکنم واکاوی گذشته به تنهایی نفعی داشته باشد باید به همراه آن برنامه های آینده مطرح وسعی در وحدت بیشتر شود . ضمنا اگر اشتباه نکنم انتخاب ریاست جمهوری در سال 76 در 2 خرداد بود نه 22 خرداد
  • ب.م US ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
    27 0
    حیف که میدان سیاست کشور از بزرگانی چون آقای خاتمی و آقای ناطق نوری خالی گشته است!