گودبرداری غیر اصولی، ریزش ساختمان سه طبقه مسکونی و مرگ دو نفر از ساکنین آن را در خیابان خاوران رقم زد.

در پی تماس ساکنان خیابان خاوران، خیابان میثم، 35 متری حسینی با سامانه 125، و اطلاع رسانی درباره ریزش ساختمان سه طبقه، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 48، 24 و نجات 2 و 9 را به همراه خودروهای پشتیبانی سازمان، ساعت 02:09 دقیقه بامداد امروز چهارشنبه راهی محل حادثه کرد.
به گفته علی سمیعی، مدیر منطقه 2 عملیات آتش نشانی تهران؛ با رسیدن نیروهای عملیات به محل حادثه، بر اثر گودبرداری غیر اصولی ضلع شرقی یک ساختمان سه طبقه مسکونی دچار تخریب و ریزش شده و در بررسی های اولیه معلوم شد، 10 نفر از اهالی ساختمان که در طبقات سکونت داشتند، زیر آوار محبوس شده بودند.
وی افزود: در این حادثه آتش نشانان به سرعت به چند گروه تقسیم شدند و آواربرداری را از چندین نقطه آغاز کردند که در همان لحظات اولیه موفق به نجات 8 نفر از زیر آوار شدند که خوشبختانه همگی زنده بودند و 5 نفر دیگر را به امدادگران اورژانس تحویل دادند.
سمیعی خاطرنشان کرد: در ادامه آواربرداری، آتش نشانان یک مرد 40 ساله و یک دختر نوجوان15 ساله را نیز از زیر خروار های خاک ناشی از ریزش ساختمان بیرون کشیدند که متاسفانه طبق نظر عوامل اورژانس بر اثر جراحات وارده جان سپرده بودند.
گفتنی است کارشناسان آتش نشانی پیشتر از این محل گودبرداری بازدید کرده و توصیه های ایمنی لازم را به صورت مکتوب به مالک داده بودند.
عکسها: پایگاه خبری 125
45282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسیحا CH ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    23 1
    واقعا چه زمانی می خواهند فکری برای حل این مشکل کنند ؟ چند هزار نفر دیگر باید بمیرند ؟
  • بدون نام IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    20 2
    خواهشن اگه دیدید کنار خونتون دارن گودبرداری میکنن تا پایان کارشون فکر کنید صابخونه شما رو از خونه انداخته بیرون نرید خونتون فعلا این تنها راه حل هست
    • م.ک IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
      5 1
      شمایی که منفی میدی، به چی منفی دادی؟؟؟؟؟؟ واقعا که.
  • بدون نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
    8 0
    اگر با عوامل فنی مسئول گودبرداری ،برخوردی جدی می شد کمتر شاهد چنین اتفاقاتی می بودیم.
  • مريم IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
    0 0
    من فاميل آن ها بودم بابا فرداي آن روز اثاث كشي داشتند.