ایسنا نوشت:

علی لاریجانی در ضیافت ناهاری که به میزبانی شرکت اقتصادی اسوچم یکی از نهادهای خصوصی مهم در هند که در هتل محل اقامت هیلت پارلمانی ایران برگزار شده بود اظهار کرد: تصویر روشنی از همکاری‌های اقتصادی مشترک بین ایران و هند وجود دارد و من به عنوان رییس مجلس تایید می‌کنم که چنین نگاه روشنی در ایران وجود دارد و مسوولان و فعالان اقتصادی در گسترش این همکاری‌ها تاکید دارند.
وی افزود: خوشبختانه نگاه سازنده‌ای به این همکاری‌های گسترده وجود دارد و هند می‌تواند در زمینه نفت،‌ گاز و انرژی‌های نو با ایران همکاری‌های گسترده‌ای را تعریف کند همچنین امکان سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی و نیروگاه‌ها وجود دارد.
وی اضافه کرد: شاید اگر پروژه چابهار فعال شود و سرمایه‌گذاری مشترکی با هند داشته باشیم این همکاری‌ها به نحو مطلوبی شکل بگیرد.
وی با اشاره به وجود زمینه وسیع برای همکاری دو کشور خاطرنشان کرد: تجار ایرانی هم علاقمندند که با تجار هندی همکاری نزدیک داشته باشند و در این راستا اتاق بازرگانی دو کشور می‌توانند کاتالیزور و تسهیل‌کننده این امر باشند.
رییس مجلس، تقویت روابط اقتصادی و سیاسی هند را برای آینده منطقه تاثیرگذار دانست و یادآور شد که این روابط مستحکم می‌تواند به تامین امنیت منطقه کمک کند.
رییس مجلس با تاکید بر حمایت پارلمان ایران از همکاری‌های گسترده ایران و هند ابراز امیدواری کرد که با همکاری نزدیک‌تر اتاق بازرگانی دو کشور و انجام سفرهای مختلف بازرگانان هندی به ایران برای بررسی ‌های زمینه‌های گسترش همکاری، مقدمه‌ای برای همکاری‌ های گسترده و سازنده فراهم شود.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =