مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه سه شنبه 8 اسفند ماه 1391

 

 

 

 

  • نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان با 177 رای موافق، از 243 نماینده حاضر به محمد حسن نامی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تصدی این وزارتخانه اعتماد کردند.
     

 

 

  • عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌های اینترنتی عدم تعادل در عرضه و تقاضای اینترنت را عاملی برای کم فروشی دانست. طالب شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،اظهار کرد: کم فروشی اینترنت به حالتی از فروش می‌گویند که یک شرکت اینترنتی بیش از ظرفیت در دسترس را به متقاضیان بفروشد، فروش 30 درصد اضافه بر ظرفیت تا حدی پاسخگو است اما بیشتر از آن کم‌فروشی به حساب می‌آید. وی ادامه داد: راه حل کاهش کم‌فروشی این است که عرضه و تقاضا براساس استانداردهای اصولی باشد و این استانداردها را شرکت‌های خصوصی و مخابرات رعایت کنند. شرفی از راه‌اندازی شبکه ملی به عنوان راهی برای صرفه‌جویی اقتصادی کشور یاد کرد و افزود: گردش اطلاعات محتوای درون کشور در داخل یا شبکه ملی اطلاعات موضوعی است که با راه‌اندازی آن مشکلات امنیتی برطرف خواهد شد.

 

 

 

  • عامل شرکت ارتباطات سیار از افزایش 80 درصدی ترافیک GPRS همراه اول ظرف یک ماه گذشته خبر داد. وحید صدوقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: طی یک ماه گذشته و بعد از نوسازی شبکه همراه اول حدود 80 درصد از نظر ترافیک GPRS رشد داشته‌ایم. صدوقی ادامه داد: در حال حاضر در برخی نقاط تهران حتی سرعت دانلود GPRS همراه اول به حدود 215 کیلوبیت رسیده و میانگین این رقم بالای 120 کیلوبیت است. مدیر عامل ارتباطات سیار هم‌چنین عنوان کرد: با توجه به نوسازی‌هایی که در درون شبکه همراه اول صورت گرفته، اکنون GPRS همراه اول کیفیت قابل قبولی دارد و این در حالی است که تعداد مشترکانی که در لحظه از این سرویس استفاده می‌کنند، حداقل سه برابر شده است.

 

 

  • دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور از برگزاری نخستین همایش راهبری و مدیریت فن‌آوری اطلاعات خبر داد. به گزارش ایسنا، حمیدرضا قمی در نشست خبری همایش راهبری و مدیریت فن‌آوری اطلاعات گفت: این همایش با محوریت راهبری سازمانی فن‌آوری اطلاعات و از سلسله همایش‌هایی است که توسط کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات برگزار می‌شود. وی به گسترش مفاهیمی چون دولت الکترونیکی، شهر و شهروند الکترونیکی اشاره کرد و افزود: نحوه‌ی ارائه خدمات و فاکتور‌های معماری سازمانی، مدیریت امنیتی به درستی تبیین نشده و نیاز است تا در این چارچوب فرهنگ‌سازی و مدل‌سازی برای اصحاب IT انجام شود و معادله‌هایی برای نحوه‌ی ارائه خدمات در زمینه کسب‌وکار IT باشد. حقی اظهار کرد: این همایش توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و با حمایت انجمن انفورماتیک ایران، سازمان فن‌آوری اطلاعات ایران، دانشگاه شهید بهشتی و بانک مسکن در 12 اسفند‌ماه در هتل سیمرغ برگزار می‌شود.
     

 

 

 

  • با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت از طریق فناوری ADSL براساس پارامترهای سرعت، ضریب اشتراک و حجم مورد استفاده محاسبه می‌شود. به گزارش ایسنا، لطف اله سبوحی - معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی - افزود: پیش از این براساس مصوبه 49 کمیسیون تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت مبتنی بر سرعت و ضریب اشتراک تدوین شده بود که عدم شفافیت در میزان استفاده، ناهمگونی در تعرفه‌های خدمت‌دهندگان اینترنت و عدم انطباق تعرفه‌ها با حجم مورد استفاده کاربران را در پی داشت. معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اشاره به ضرورت انطباق محاسبه تعرفه خدمات اینترنت با روال‌های موجود در دنیا اظهار کرد: کاهش تعرفه‌ها به صورت پلکانی با افزایش حجم مورد استفاده توسط کاربران، تعیین کف برای تعرفه‌ها به منظور جلوگیری از رویه‌های ضدرقابتی از مواردی است که در مصوبه جدید کمیسیون پیش‌بینی شده است. وی گفت: با در نظر گرفتن منافع کاربران و ارائه‌کنندگان خدمات در مصوبه 152، مکانیسمی به صورت پویا تعریف شده که براساس آن در صورت تغییر تعرفه پهنای باند اینترنت بین‌الملل و خدمات انتقال، تعرفه خدمات اینترنت برای کاربران نهائی متناسب با این پارامترها در هزینه نهایی تعدیل می‌شود.

 
 

 

  • عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت از کسب درآمد ارزی 640 میلیون دلاری ایران با اجرای پروژه کابل دریایی بین المللی ایران – اروپا خبر داد و گفت: اجرای این پروژه بابت برقراری هر لینک STM64 بالغ بر دومیلیون دلار درآمد ارزی برای کشور به همراه خواهد داشت و از آنجا که 320 لینک STM64 پهنای باند، در برنامه واگذاری داریم کسب رقمی معادل 640 میلیون دلار درآمد ارزی از این پروژه برای کشور پیش بینی می شود. احمد پورنگ نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی ایران برای گسترش کابلهای ارتباطی بین المللی در یک سال گذشته و برنامه های کشور برای ارزآوری از ترانزیت ارتباطی پروژه هایی که میان ایران و کشورهای دیگر به امضا رسیده از عملیاتی شدن پروژه های کابل دریایی ایران اروپا و قسمتی از پروژه کابل بین‌المللی دریای خزر و کابل زیردریایی منطقه خلیج فارس خبر داد. وی با تاکید براینکه بیشترین پروژه ای که دولت انتظار دارد برای کشور ارزآوری بالایی به همراه داشته باشد پروژه کابل دریایی ایران اروپا - EPEG - است که بخش عملیاتی آن آغاز بکار کرده است، گفت: این پروژه عمان و فرانکفورت را از طريق ايران، آذربايجان، روسيه، اوکراين و لهستان به صورت دریایی به يکديگر متصل خواهد کرد و سال گذشته و با امضای تفاهمنامه ای با کشور روسیه کلید خورده است.
     

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =